Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ4/53/2007

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3669/2008

Εντελλόμενη δαπάνη μη νόμιμη, δεδομένου ότι οι υπό κρίση κατασκευές κείνται στον κοινόχρηστο χώρο του αιγιαλού, εκτός της χερσαίας ζώνης του λιμένα , και ως εκ τούτου δεν μπορούν να εκτελεστούν με δαπάνες αυτού. Άλλωστε, οι κατασκευές αυτές έχουν χαρακτηριστεί αυθαίρετες και έχουν ήδη εκδοθεί τα σχετικά πρωτόκολλα κατεδάφισης, διοικητικής αποβολής και αποζημίωσης από την αρμόδια υπηρεσία Κτηματική Υπηρεσία εις βάρος του Λιμενικού Ταμείου


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΙΚΑ/Ε41/82/2014

Διαχείριση περιπτώσεων ακινήτων στα οποία έχουν εκτελεσθεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις και οι οποίες ρυθμίζονται με τις διατάξεις του Ν. 4178/2013 (ΦΕΚ.174/τ.Α΄/08-08-2013)(ΑΔΑ: ΒΙ0Ω4691ΩΓ-59Ξ)

ΙΚΑ/Ε41/401/2011

ΘΕΜΑ: «Διαχείριση, από πλευράς Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ., περιπτώσεων ακινήτων στα οποία έχουν εκτελεσθεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις και οι οποίες ρυθμίζονται με τις διατάξεις του Ν. 4014 /2011 (ΦΕΚ.209/τ.Α΄/21-9-2011) ». 

ΝΣΚ/193/2013

Μίσθωση δημοσίου κτήματος – Μίσθωση παρά μη κυρίου – Πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής – Εκτέλεση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Κτηματική Υπηρεσία Χαλκιδικής δύναται νομίμως να προβεί σε εκτέλεση του υπ’ ααριθμ. 758/20-3-2007 πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής – κατ’ άρθρο 919 παρ.2 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας – δεδομένου ότι η προεκτεθείσα μισθώτρια εταιρεία καταλαμβάνεται από τα υποκειμενικά όρια εκτελεστότητας του ανωτέρω πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής, απορρέοντα από την ανωτέρω δικονομική διάταξη.


ΝΣΚ/97/2013

Αποχαρακτηρισμός ρεμάτων.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Σε περίπτωση χειμάρρων-ρεμάτων, που έχουν οριοθετηθεί κατά την προβλεπομένη τυπική διαδικασία, αρμόδιο όργανο για τον αποχαρακτηρισμό τους είναι το όργανο, το οποίο επικύρωσε την οριοθέτησή τους (με την επιφύλαξη της σχετικής αρμοδιότητας του Προέδρου της Δημοκρατίας, εφ’ όσον πρόκειται για ειδικές περιπτώσεις, π.χ. εκτάσεις ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους κ.λπ.), θα ακολουθηθεί δε η αυτή διαδικασία, άλλως, εάν, δηλαδή, δεν έχουν οριοθετηθεί με τυπική διαδικασία, αρμόδιο όργανο για τον αποχαρακτηρισμό είναι ο Προϊστάμενος της οικείας Κτηματικής Υπηρεσίας, στην περίπτωση δε αυτή, αρμόδια Υπηρεσία για να πιστοποιήσει, εάν τα τμήματα αυτά του χειμάρρου-ρέματος έχουν χάσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα τους, είναι η αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία. Αποχαρακτηρίζονται μόνον τα ρέματα, τα οποία έχουν καταστεί ανενεργά από φυσικά αίτια και όχι από αυθαίρετες ή μη επεμβάσεις (π.χ. κατασκευές). (ομοφ.) ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΑΠΟΔΟΧΗΣ. ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 322/2015.


5998/2012

Εξαίρεση από την κατεδάφιση αυθαιρέτων του άρθρου 16 του ν. 1337/83 στα οποία έχουν κατασκευαστεί και νέες αυθαίρετες κατασκευές


ΙΚΑ/Ε41/167/2012

ΘΕΜΑ : Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 7 παρ. 2 του Νόμου 4051/2012 (ΦΕΚ 40/τ.Α΄/29-2-2012) σχετικά με παράταση προθεσμίας για την εφαρμογή διατάξεων του Ν. 4014/2011 για τις περιπτώσεις ακινήτων στα οποία έχουν εκτελεσθεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις.

ΝΣΚ/405/2014

Ανταλλάξιμα Κτήματα – Ανάκληση Πρωτοκόλλου Διοικητικής Αποβολής εκδοθέντος εκ παραδρομής – Αποβολή των αυθαιρέτων κατόχων – Ενέργειες της Κτηματικής Υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Συντρέχει νόμιμη περίπτωση α) ανάκλησης από την Κτηματική Υπηρεσία Ν. Μαγνησίας του υπ’ αριθμ. 6/2007 Πρωτοκόλλου Διοικητικής Αποβολής εκδοθέντος εκ παραδρομής κατά παράβαση της νομοθεσίας που διέπει την ανταλλάξιμη περιουσία -παρά την υφισταμένη δικαστική εκκρεμότητα με την ασκηθείσα και μη συζητηθείσα έφεση του Ελληνικού Δημοσίου ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Βόλου κατά της εταιρείας «Α.Α. Α.Ε.» και της υπ’ αριθμ. 43/2009 οριστικής αποφάσεως του Ειρηνοδικείου Βόλου, η οποία το είχε ακυρώσει- και β) επίσπευσης από την ιδία Κτηματική Υπηρεσία της υπό των διατάξεων του άρθρου 1 παρ.7 εδ.γ’ Β.Δ/τος της 24/31-10-1940 προβλεπομένης διοικητικής αποβολής των αυθαιρέτων κατόχων του ΑΚ 3/77/21564/1275 ανταλλαξίμου κτήματος με τη διαδικασία περί ανταλλαξίμων κτημάτων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/21/2017

Μη υπαγωγή σε τακτοποίηση αυθαιρεσιών κτιρίων με παράλληλο χαρακτηρισμό ως διατηρητέων και μνημείων. Μη υπαγωγή σε τακτοποίηση αυθαιρεσιών κτιρίου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, επί της οδού Πανεπιστημίου στην Αθήνα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4178/2013 δεν δύναται να υπαχθούν, ενόψει της ρητής απαγόρευσης της παρ. ιδ) του άρθρου 2 αυτού, αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, σε κτίριο το οποίο είναι κηρυγμένο ως διατηρητέο και ως νεώτερο μνημείο, ανεξαρτήτως του ότι το ΥΠΠΟΑ, εκ των υστέρων, έχει εκφράσει θετική άποψη για το θέμα των αυθαίρετων κατασκευών και ενέκρινε την αυθαίρετη αλλαγή χρήσης. Δεν δύναται να υπαχθούν σε τακτοποίηση αυθαίρετες κατασκευές και οι αυθαίρετες αλλαγές χρήσης που έχουν πραγματοποιηθεί επί του χαρακτηρισμένου ως διατηρητέου κτιρίου και νεώτερου μνημείου, μεγάρου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού.


ΝΣΚ/322/2015

Διαδικασία αποχαρακτηρισμού ρέματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Αρμόδιο όργανο για την έκδοση της διαπιστωτικής- διοικητικής πράξης περί του αποχαρακτηρισμού ρεμάτων- χειμάρρων στα Δωδεκάνησα είναι ο εκάστοτε Προϊστάμενος του Αυτοτελούς Γραφείου Δημόσιας Περιουσίας Δωδεκανήσου, β) αρμόδια Υπηρεσία για να πιστοποιήσει εάν ένα ρέμα έχει χάσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του είναι η Τεχνική Υπηρεσία της οικείας Περιφέρειας, (εν προκειμένω Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου), ήτοι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου, και γ) αποχαρακτηρίζονται μόνο τα ρέματα που έχουν καταστεί ανενεργά από φυσικά αίτια, περίπτωση που εν προκειμένω συντρέχει, και όχι από τεχνικές εν γένει επεμβάσεις, αυθαίρετες ή και νόμιμες. (ομοφ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 97/2013.


ΝΣΚ/73/2013

Δυνατότητα κατεδάφισης κτισμάτων που βρίσκονται στη ζώνη αιγιαλού και έχουν κηρυχθεί διατηρητέα από τον Υπουργό Μακεδονίας- Θράκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη της παραγράφου 2 του Ν. 2971/2001, κατά την οποία εξαιρούνται της κατεδάφισης κτίσματα ευρισκόμενα στη ζώνη αιγιαλού και υπαγόμενα στην προστασία του Υπουργείου Πολιτισμού δεν εφαρμόζεται σε κτίσματα που κηρύχθηκαν ως διατηρητέα από τον Υπουργό Μακεδονίας – Θράκης, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 4 του Ν. 1577/1985, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 3 του Ν. 2831/2000. Κατά την έκδοση πρωτοκόλλου κατεδάφισης οφείλει πάντως η αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία να σταθμίσει αν στη συγκεκριμένη περίπτωση προέχει η προστασία του οικοσυστήματος της ακτής το οποίο θίγει η ύπαρξη των διατηρητέων κτισμάτων ή αν προέχει αντιθέτως η διατήρηση των κτισμάτων τα οποία αποτελούν μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς και να αιτιολογήσει σχετικώς την πράξη της. (ομοφ.)