×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ4/54/2007

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2286/1995

Δαπάνη μίσθωσης μεταφορικού μέσου μη νόμιμη αφού δεν αποδεικνύεται ότι δεν ήταν δυνατή η πρόσβαση των εργαζομένων στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και δ) δεν εκδόθηκε πριν από τη σύναψη της σχετικής σύμβασης η απαιτούμενη από την ισχύουσα νομοθεσία άδεια του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2/51831/0026/2004

Δεν δικαιολογούνται εξοδα χρήσης Ιδιωτικού μεταφορικού μέσου στις μετακινήσεις για συμμετοχή σε ημερίδες


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/96/2019

Παροχή υπηρεσιών υλοποίησης ταξιδιών:..Επιπροσθέτως, η εντελλόμενη με το παρόν χρηματικό ένταλμα δαπάνη, ως πρώτη πληρωμή δαπάνης, δυνάμει της συναφθείσας σύμβασης με την εταιρεία με την επωνυμία «….» είναι μη κανονική, διότι στα δικαιολογητικά του χρηματικού εντάλματος πληρωμής δεν συμπεριλαμβάνονται τα σχετικά έγγραφα/δικαιολογητικά/ συμφωνητικά/συμβόλαια όπως: το ισχύον Δελτίο Κ.Τ.Ε.Ο., άδεια οδήγησης του οδηγού και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο κάλυψης αστικής ευθύνης των μετακινούμενων προσώπων στα πλαίσια των ταξιδίων εξοικείωσης που διενεργεί ο ..., οι οποίοι μετακινήθηκαν με το με αριθμό κυκλοφορίας ΙΡΑ 5348 ιδιωτικό επιβατικό πολλαπλής χρήσης όχημα της εταιρείας με την επωνυμία «…., (πιθανώς ως συνεργαζόμενη εταιρεία με τη φερόμενη ως δικαιούχο του εντελλόμενου Χ.Ε., πληροφορία που δεν προκύπτει από τα έγγραφα της διαδικασίας σύναψης της εν λόγω σύμβασης), που προβλέπονται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία σε θέματα που άπτονται της μίσθωσης μεταφορικού μέσου με οδηγό.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη με το 70, οικονομικού έτους 2019, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του ... (...) είναι μη νόμιμη και μη κανονική και ως εκ τούτου το χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν μπορεί να θεωρηθεί.


ΕΣ/Κλ.Τμ..4/15/2013

Εξόφληση της δαπάνης μίσθωσης τριών (3) λεωφορείων για τη μεταφορά του διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού . από τον τόπο κατοικίας του  στις εγκαταστάσεις του ΑΤΕΙ .(...)Με τα δεδομένα αυτά, ενόψει και των όσων έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η επίμαχη ανάθεση δεν είναι νόμιμη, καθώς η ανάγκη μετάβασης του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος στη Σίνδο δεν συνιστά υπηρεσιακή ανάγκη, ώστε να δύναται να καλυφθεί με τη μίσθωση ιδιωτικών αυτοκινήτων (λεωφορείων), αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι η γενόμενη μετακίνηση καλύπτεται επαρκώς από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Κατά συνέπεια, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Κλ.Τμ.7/353/2013

Καταβολή συνολικού ποσού που αφορά δαπάνη μίσθωσης μεταφορικού μέσου (λεωφορείου) για τη μεταφορά παιδιών για συμμετοχή στο πρόγραμμα εκμάθησης κολύμβησης.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν προηγουμένως δεκτά η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι λειτουργική, καθόσον η μεταφορά των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα συμβάλλει στην επιτυχή διοργάνωση και υλοποίηση του προγράμματος αυτού και συνάδει με την υποχρέωση προώθησης και εφαρμογής προγραμμάτων ενίσχυσης του μαζικού αθλητισμού. Εξάλλου, η δαπάνη αυτή δεν υπερβαίνει, ενόψει της διάρκειας του προγράμματος, το επιβαλλόμενο από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής προσήκον μέτρο, ούτε αντιτίθεται, λόγω της αναγκαιότητάς της, στην αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)252/2013

Καταβολή της αμοιβής του για την εκτέλεση των εργασιών «Αντικατάσταση έξι (6) κατεστραμμένων, μαντεμένιων ιστών φωτισμού του δικτύου ηλεκτροφωτισμού του Δήμου ...... κατά το έτος 2012» (το πρώτο Χ.Ε.) και «Συντήρηση κατεστραμμένων φωτιστικών ...... του πρώην Δήμου ...... κατά το έτος 2010» (το δεύτερο Χ.Ε.).(...). (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη διότι πριν από την ανάθεση των επίμαχων εργασιών δεν προκύπτει ότι συντάχθηκε η απαιτούμενη από τις διατάξεις του άρθρου 1 του π.δ./τος 28/1980 μελέτη για την εκτέλεση τους, δεδομένου ότι δεν αποδεικνύεται η συνδρομή νόμιμου λόγου απαλλαγής από τη σύνταξη αυτής (βλ. αρ.1 παρ.5 και 6 του π.δ/τος 28/1980). Λαμβανομένου δε υπόψη ότι η ανάθεση των επίμαχων εργασιών έγινε κατ΄επίκληση των διατάξεων της παρ. 9 του άρθρου 209 του ν.3463/2006, τα συντασσόμενα τεύχη της μελέτης θα έπρεπε να είχαν εγκριθεί με απόφαση του Δημάρχου. Εξάλλου, από τα στοιχεία του φακέλου δεν αποδεικνύεται ότι συντρέχει εν προκειμένω περίπτωση εφαρμογής της τελευταίας διάταξης της παρ.4 του άρθρου 209 του ν.3463/2006, σύμφωνα με την οποία για την απευθείας ανάθεση εργασιών για τις οποίες δεν απαιτούνται από τη φύση τους τεχνικές γνώσεις ή τεχνική εμπειρία και η απαιτούμενη μελέτη υποκαθίσταται από την προϋπολογιζόμενη δαπάνη, την περιγραφή των εργασιών και τα τυχόν λοιπά στοιχεία. Κατά συνέπεια, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα, που εκδόθηκε για την εξόφληση της, μη θεωρητέο, όπως βάσιμα προβάλλει η διαφωνούσα Επίτροπος με τον πρώτο και δεύτερο λόγο διαφωνίας της. Αντιθέτως, ο τρίτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου δεν ευσταθεί

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/46/2018

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ:Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι νομίμως εκκαθαρίστηκε στις φερόμενες ως δικαιούχους δαπάνη οδοιπορικών εξόδων μετακίνησης για τη συμμετοχή τους στα προαναφερόμενα επιμορφωτικά προγράμματα του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του …, υπολογισθείσα με βάση το αντίτιμο του φθηνότερου μεταφορικού μέσου, καθώς δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις χρήσης ιδιόκτητου μεταφορικού μέσου, ώστε να δικαιούνται δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης και διοδίων, ενώ η ίδια η διάταξη με την πρόβλεψη καταβολής του ως άνω αντιτίμου εξασφαλίζει ότι η μετακίνηση πραγματοποιείται κάθε φορά με τον οικονομικότερο για το δημόσιο φορέα τρόπο. Μειοψήφησε ο Πάρεδρος Κωνσταντίνος Δήμου, ο οποίος διατύπωσε τη γνώμη ότι και στην περίπτωση αυτή, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 3 του ν. 4336/2015, το Τοπικό Υποκατάστημα Μισθωτών …, όφειλε, πριν τη διενέργεια της μετακίνησης, να εξετάσει αν υπήρχε δυνατότητα οικονομικότερης ομαδικής μετάβασης των υπαλλήλων του από εκείνη της καταβολής του αντιτίμου του φθηνότερου συγκοινωνιακού μέσου (που αφορά σε ατομική μετακίνηση), η παράλειψη δε αυτή, που έχει ως συνέπεια τη μη νόμιμη εκκαθάριση της δαπάνης κατά το μέρος της καταβολής της δαπάνης οδοιπορικών εξόδων, δεν καλύπτεται από τη μεταγενέστερη λήψη προσφοράς από εταιρεία TAXI (…). Η γνώμη, όμως, αυτή δεν εκράτησε.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη, και αυτά θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/229/2017

Διοργάνωση Αθλητικών  Εκδηλώσεων ν.π.δ.δ (..) Με δεδομένα τα ανωτέρω, η διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων, όπως οι περιγραφείσες ανωτέρω, καθώς επίσης η συμμετοχή στη διοργάνωση αυτών, προδήλως αποτελεί μέσο προαγωγής και ανάπτυξης της σωματικής, πνευματικής και αισθητικής αγωγής των εργαζομένων του Δήμου ......, που συνιστά έναν από τους σκοπούς του ......., όπως αναγράφονται στην πράξη σύστασής του. Ο σκοπός αυτός δεν αναιρείται, επειδή οι συγκεκριμένες αθλητικές εκδηλώσεις απευθύνονταν μόνο στον εργαζόμενο πληθυσμό του Δήμου, καθόσον η εν λόγω κατηγορία δημοτών αντιπροσωπεύει μείζον τμήμα αυτού. Κατά συνέπεια δεν τίθεται ζήτημα μη πρόβλεψης της συγκεκριμένης δαπάνης στον νόμο. Εξάλλου, αιτιολογημένα επελέγησαν οι συγκεκριμένες αθλητικές εγκαταστάσεις δοθέντος ότι ο ....... δεν διέθετε αντίστοιχες, το γεγονός δε ότι αυτές βρίσκονταν εκτός των ορίων της εδαφικής περιφέρειας του Δήμου ...... δεν συνεπάγεται ότι δεν εξυπηρετήθηκαν οι σκοποί του Οργανισμού, αφού η πρόσβαση στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις είναι ευχερής ακόμη και με μέσα μαζικής μεταφοράς, συνεπώς δεν παρακωλύθηκε εκ του λόγου αυτού η δυνατότητα συμμετοχής, ούτε διεκόπη ο απαιτούμενος τοπικός δεσμός με τον Δήμο .......(..) Κατ’ ακολουθίαν, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και ως εκ τούτου αυτό πρέπει να θεωρηθεί.


2332.23/47410/2019

Χαρακτηρισμός μηχανοστασίου ως «μη στελεχωμένο» για πλοία που δεν υπάρχει υποχρέωση από την ισχύουσα νομοθεσία για ένταξή τους σε κλάση Αναγνωρισμένου Οργανισμού, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθμ. 391/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 (ΕΕ L 131/11/28.05.2009). 


ΕΣ/Τ1/39/2006

Συμβάσεις μίσθωσης έργου στα πλαίσια επιχειρησιακού προγράμματος για τις ανάγκες κινητής βιβλιοθήκης. Μη νόμιμες,καθόσον:α)η γνωμοδότηση της δικηγόρου δεν αντικαθιστά την απαιτούμενη βεβαίωση της νομικής υπηρεσίας της βιβλιοθήκης και β) οι δικαιούχοι έπρεπε να έχουν ασφαλιστεί στο ΟΑΕΕΤΕΒ και όχι στο ΙΚΑ.


ΝΣΚ/311/2000

Σεισμόπληκτοι. Δυνατότητα και προϋποθέσεις χορηγήσεως Κρατικής αρωγής για την ανακατασκευή σεισμοπλήκτων οικοδομών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να χορηγήσει την προβλεπόμενη από την ισχύουσα νομοθεσία Κρατική αρωγή για την ανακατασκευή οικοδομής που πλήγηκε από το σεισμό που έλαβε χώρα στις 8-2-99 και προκάλεσε σοβαρές ζημιές σε περιοχές της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας, εφόσον η αρμόδια επιτροπή επικινδύνως ετοιμόρροπων κατασκευών, πριν το σεισμό, αλλά και η υπό της νομοθεσίας περί αρωγής των σεισμοπλήκτων τριμελής επιτροπή, έκριναν, ότι η οικοδομή, παρά τις επισημαινόμενες φθορές της, οι οποίες κατέστησαν πιο σοβαρές, από τον προαναφερθέντα σεισμό, δεν κατέστη επικινδύνως ετοιμόρροπη, αλλά δεν κρίνεται εφικτή και σκόπιμη η χορήγηση Κρατικής αρωγής, για την αποκατάσταση των ζημιών της, επειδή έχει κατασκευασθεί από ευτελή υλικά, των οποίων η επισκευή είναι τεχνικά δυσχερής και η απαιτούμενη δαπάνη υπερβολικά υψηλή, ενώ το Ν.Σ.Κ. δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ορθότητα της κρίσης -επί τεχνικών θεμάτων- των αρμοδίων επιτροπών και υπηρεσιών.