Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ7/168/2007

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3852/2010

Δαπάνες ανάθεσης παροχής υπηρεσιών μη νόμιμες διότι α)αφορούν τα ΚΑΠΗ και συνεπως μη νομίμως βαρύνουν τον Π/Υ του Δήμου.β)Δεν τηρήθηκαν οι διαδικασίες τακτικών διαγωνισμών και γ)Οι δαπάνες φιλοξενίας παρασχέθηκαν απο άλλο Δήμο και συνεπώς μη νόμιμα βαρύνουν τον Π/Υ του υπόψη Δήμου

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ1/157/2006

Εαν το εναπομείναν υπόλοιπο στις πιστώσεις του Π/Υ δεν επαρκεί για τν καταβολή των εφημεριών μηνός Δεκεμβρίου ,τότε οι δαπάνες αυτές δεν μπορούν να βαρύνουν τις πιστώσεις του Π/Υ του επόμενου οικ.έτους


ΕΣ/Τ1/72/2006

Αποζημίωση νοσηλευτικού προσωπικού για υπερωριακή, νυκτερινή, Κυριακών και εξαιρεσίμων ημερών εργασίας μηνός Δεκεμβρίου 2004. Μη νόμιμη σε βάρος των πιστώσεων του Π/Υ του επομένου οικονομικού έτους (2005), κατά το μέρος για το οποίο δεν υπάρχει διαθέσιμο χρηματικό υπόλοιπο, από το συνολικό εγκεκριμένο ποσό που είχε εγγραφεί στον Π/Υ του οικ. έτους 2004. Η ύπαρξη αδιάθετου υπολοίπου στον Π/Υ του 2005 δεν αίρει το παράνομο της δαπάνης, αφού το υπόλοιπο αυτό θα πρέπει να αφορά πιστώσεις του οικ. έτους, κατά το οποίο πραγματοποιήθηκαν οι δαπάνες (αρθ.16 ν.3205/2003).


2/8987/0026/2011

Διατάκτες Π/Υ Αποκεντρωμένων Διοικήσεων


ΥΠΕΣ 31202/2013

Κατάρτιση Π/Υ οικ.έτους 2014 Δήμων και Περιφερειών 

ΥΠΕΣ/50106/2013

ΘΕΜΑ: Έλεγχος νομιμότητας στις αποφάσεις επιβολής τελών και ψήφισης π/υ 2014 των Δήμων.

2/34389/0026/2003

Aπό τις σχετικές διατάξεις του Ν. 2685/99, καθώς και την αριθ. 2/54866/0022/1999 απόφαση Υπ. Οικ. δεν παρέχεται η δυνατότητα καταβολής δαπάνης σε περίπτωση ,μη πραγματοποίησης της μετακίνησης σε βάρος του Κρατικού Π/Υ ή του Π/Υ Ν.Π.Δ.Δ. και λόγω μη προσκόμισης παραστατικών στοιχείων που να αποδεικνύουν την για λόγους ανωτέρας βίας ματαίωση του ταξιδιού.


ΕΣ/Τ7/213/2007

Οι επιχορηγήσεις μπορούν να βαρύνουν πίστωση προερχόμενη από έκτακτη οικονομική ενίσχυση του Δήμου, εφόσον, διά του οικείου εδαφίου του άρθρου 202 παρ. 1 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, εισάγεται εξαίρεση, όχι από τον κανόνα του εν γένει επιτρεπτού της επιχορήγησης σωματείων, αλλά από το όριο επί των τακτικών εσόδων του ο.τ.α. στο οποίο δύναται να ανέλθει η αντίστοιχη πίστωση. Παρά ταύτα, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, αφού, πέραν του ότι σχετικές αιτήσεις δεν προκύπτει ότι είχαν υποβληθεί, καμία απολύτως εκδήλωση δεκτική επιχορήγησης δεν αποδεικνύεται ότι πραγματοποίησαν οι επιχορηγούμενοι σύλλογοι.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)82/2015

Μη νόμιμη η καταβολή ποσού Δημοτικού Βρεφοκομείου που αφορούσε στην καταβολή ποσών 4.362,18 και 6.682,75 ευρώ, αντίστοιχα, σε  σαράντα ένα (41) υπαλλήλους του ως άνω Νομικού Προσώπου, ως ειδική αποζημίωση λόγω υπερωριακής απασχόλησης τους κατά την προπαρασκευή, διεξαγωγή, συγκέντρωση, μετάδοση και έκδοση αποτελεσμάτων των εκλογών της 18ης  και 25ης Μαΐου 2014 για την ανάδειξη των αιρετών αρχών των Δήμων και Περιφερειών, καθώς και των Ελλήνων μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, μη νομίμως εκκαθαρίστηκαν οι εντελλόμενες δαπάνες για παρεχόμενη υπερωριακή εργασία των ως άνω υπαλλήλων του Δ.Β.Α.. Και τούτο δε προεχόντως διότι, όπως βασίμως προβάλλει η Επίτροπος, ουδόλως προβλέπεται από την κείμενη  εκλογική νομοθεσία και τις κατ’ εξουσιοδότηση αυτής, σύμφωνα με τα ανωτέρω, εκδοθείσες κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, η απασχόληση υπαλλήλων των Δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου στα ειδικά εκλογικά συνεργεία για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών κατά την προπαρασκευή και διεξαγωγή των ευρωβουλευτικών, δημοτικών και περιφερειακών εκλογών. Εξάλλου, η 267159/2.7.2014 απόφαση του Δημάρχου με την οποία ορίστηκαν ονομαστικά, μεταξύ άλλων, οι σαράντα ένα (41) υπάλληλοι του Δ.Β.Α., που συγκρότησαν τα ειδικά συνεργεία των επίμαχων εκλογικών εργασιών και η οποία αποτελεί σώρευση πολλών ατομικών διοικητικών πράξεων σε ένα ενιαίο κείμενο, δεν δύναται να αναπτύξει τα έννομα αποτελέσματά της σε χρόνο προγενέστερο της έκδοσής της, σύμφωνα με την γενική αρχή του διοικητικού δικαίου περί μη αναδρομικής ισχύος των διοικητικών πράξεων. Συνακόλουθα δε, μη νομίμως οι εντελλόμενες δαπάνες βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Δ.Β.Α., αφού σύμφωνα με την κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών 19543/15.5.2014, οι δαπάνες  που αφορούν στην καταβολή εκλογικής αποζημίωσης του εν λόγω προσωπικού βαρύνουν τις πιστώσεις του προϋπολογισμού εξόδων του Υπουργείου Εσωτερικών (Κ.Α.Ε. 5262 του Ειδικού Φορέα 07-130), οικονομικού έτους 2014, ενώ, ο Δήμος όπως προκύπτει από το 410248/21.10.2014 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και το ΝοΩΩΒ9114 σχετικό Γραμμάτιο Είσπραξης, έλαβε ήδη, επιχορήγηση για την καταβολή εκλογικής αποζημίωσης στους υπαλλήλους του, ποσού ύψους 297.928,00 ευρώ. 


ΕλΣυν.Κλ.1/262/2015

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ.Γενικά:Νόμιμες οι δαπάνες Τ.Ε.Ι. για την καταβολή ποσού 140,40 ευρώ και 496,50 ευρώ, σε υπαλλήλους αυτού, ως ημερήσια αποζημίωση και έξοδα μετακίνησης για μετακίνησή τους στο εσωτερικό, διότι οι δικαιούχοι είναι μηχανικοί που δικαιούνται την αυξημένη δαπάνη μετακίνησης, όταν μετακινούνται για την εκτέλεση υπηρεσίας, καθόσον αφενός κατέχουν θέση για την οποία προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται η κτήση πτυχίου μηχανικού Η/Υ και αφετέρου οι κύριες αρμοδιότητές τους, όπως αυτές περιγράφονται στο σχετικό έγγραφο του Προέδρου του Τ.Ε.Ι., συνδέονται με την εφαρμογή των ειδικών επιστημονικών γνώσεών τους ως διπλωματούχων μηχανικών Η/Υ. Περαιτέρω, νομίμως εκκαθαρίζονται οι δαπάνες στους υπολοίπους υπαλλήλους, καθόσον οι μετακινήσεις τους αφορούν σε εκτέλεση των καθηκόντων Μηχανικού Η/Υ και για την παρακολούθηση της αναβάθμισης των πληροφοριακών συστημάτων, αντίστοιχα.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/260/2014

Προσλήψεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου..:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, μη νομίμως, ανατέθηκαν σε τρίτους, χωρίς ειδικότερη αιτιολόγηση, οι προαναφερθείσες, μη ειδικής φύσεως, υπηρεσίες δοθέντος ότι δεν απαιτούνται γι’ αυτές ειδικές γνώσεις και εμπειρία ελέγχου της σωστής λειτουργίας των βιολογικών καθαρισμών και αναλύσεων πόσιμου νερού και λυμάτων καθώς και λογιστικών - φοροτεχνικών εργασιών, σύνταξης μισθοδοτικών καταστάσεων έτους 2014 και σύνταξης προϋπολογισμού 2015 και ισολογισμού 2014 στους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων και δη έναντι μηνιαίας αμοιβής. Περαιτέρω, οι επίμαχες συμβάσεις υποκρύπτουν κατ’ ουσίαν προσλήψεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου κατά καταστρατήγηση των οριζομένων με τους ν. 4024/2011 και 4093/2012, περιορισμών. Δοθέντος δε ότι, κατ’ άρθρο 1 παρ. 1 περ. γ΄ του ν. 3812/2009 (ΦΕΚ Α΄ 234/28.12.2009), οι πάσης φύσεως επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α. πρώτου και δευτέρου βαθμού, στις οποίες συγκαταλέγονται και οι επιχειρήσεις ιδιωτικού δικαίου, υπάγονται στον νόμο 2190/1994, μη νομίμως δεν εφαρμόστηκε εν προκειμένω η προβλεπόμενη στον νόμο αυτό διαδικασία . Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες και πρέπει αυτά να μη θεωρηθούν.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕλΣυν.Τμ.7/17/2015