ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)188/2014
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/346/2010
Μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία υπαλλήλων δήμου, υπηρετούντων σε οργανική θέση μερικής απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία υπαλλήλων δήμου, υπηρετούντων σε οργανική θέση μερικής απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 12 παρ.5 του Ν 3230/2004 και 183 του ΚΚΔΚΥ (Ν 3584/2007), επιτρέπεται μόνον όταν με την μετάταξη καλύπτεται κενή θέση μερικής απασχόλησης ή συνιστάται προσωποπαγής θέση μερικής απασχόλησης με δέσμευση μόνιμης θέσης μερικής, επίσης, απασχόλησης.
ΝΣΚ/14/2019
Εάν πρέπει να επανέλθει στην υπηρεσία υπάλληλος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, προκειμένου, εν συνεχεία, να του ασκηθεί πειθαρχική δίωξη, μετά την έκδοση πρυτανικών πράξεων, με τις οποίες ανακλήθηκε η πράξη αποδοχής παραίτησής του, καθώς και η πράξη μετάταξής του σε ανώτερη κατηγορία, επειδή εν γνώσει του κατέθεσε μη γνήσιο τίτλο σπουδών και προκάλεσε ή υποβοήθησε δολίως τη μη νόμιμη μετάταξή του σε ανώτερη κατηγορία.(..)Υπάλληλος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας πρέπει να επανέλθει στην υπηρεσία του, προκειμένου να του ασκηθεί εν συνεχεία πειθαρχική δίωξη, μετά τη νόμιμη έκδοση πρυτανικών πράξεων, με τις οποίες αφενός ανακλήθηκε η πράξη αποδοχής παραίτησης του εν λόγω υπαλλήλου, καθώς και η πράξη μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία, αφετέρου αυτός επανήλθε σε οργανική θέση κατηγορίας ΔΕ κλάδου Διοικητικού-Λογιστικού, ήτοι στη θέση που κατείχε πριν τη μετάταξή του σε ανώτερη κατηγορία ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού, επειδή εν γνώσει του κατέθεσε μη γνήσιο τίτλο σπουδών και προκάλεσε ή υποβοήθησε δολίως τη μη νόμιμη μετάταξή του σε ανώτερη κατηγορία.
ΕλΣυν.Κλ.1/214/2015
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:Δαπάνη Δήμου για την καταβολή αναδρομικών διαφορών μισθοδοσίας σε υπαλλήλους για το χρονικό διάστημα που προέκυψε από τη μετάταξή τους από τον κλάδο ΔΕ Διοικητικού στον κλάδο ΠΕ Διοικητικού:Α) Μη νομίμως τρεις εκ των υπαλλήλων μετατάχθηκαν στην κατηγορία ΠΕ, ανώτερη των καταργηθεισών θέσεων από τις οποίες προέρχονταν, δεδομένου ότι η αυτοδίκαιη μετάταξή τους από τις καταργηθείσες θέσεις δημοτικής αστυνομίας δεν ήταν επιτρεπτό, κατά τα προβλεπόμενα στις εφαρμοστέες διατάξεις να διενεργηθεί σε ανώτερη κατηγορία. Β) Αντιθέτως η δαπάνη που αφορά στην καταβολή αναδρομικών αποδοχών χρονικού διαστήματος από 23.9.2013 έως 14.4.2014 σε μια εκ των υπαλλήλων, είναι νόμιμη, διότι η συγκεκριμένη υπάλληλος εμπίπτει κατά τις ρητές διατάξεις του άρθρου 90 του ν.4172/2013 στην εξαιρετικώς αντιμετωπιζόμενη από το νομοθέτη κατηγορία υπαλλήλων, των οποίων ο ή η σύζυγος έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα, δυνάμενη να μεταταχθεί αυτοδικαίως από 23.9.2013 και σύμφωνα με το βασικό τίτλο σπουδών που κατείχε κατά την ημερομηνία αυτή σε ανώτερη κατηγορία.
ΝΣΚ/181/2021
Εάν επιτρέπεται η μετάταξη υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ (Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης) (πρώην ΟΑΕΕ) από την κατηγορία ΥΕ (κλάδος ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας Μερικής Απασχόλησης) σε κλάδο της ΔΕ κατηγορίας, της ίδιας Υπηρεσίας και σε περίπτωση που επιτρέπεται, εάν η μετάταξη θα γίνει σε θέση πλήρους ή μερικής απασχόλησης.(..)
Η υπάλληλος με θέση εργασίας με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ειδικότητας καθαριστριών της ΥΕ κατηγορίας, μερικής απασχόλησης, παρότι απέκτησε τίτλο σπουδών, που κατά τη διάταξη του άρθρου 12 παρ. 5 του ν. 3230/2004, της παρέχεται το δικαίωμα μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία ΔΕ, δεν δύναται να μεταταχθεί στην ανώτερη κατηγορία, διότι οι κατισχύουσες ως ειδικότερες διατάξεις του άρθρου 80 του π.δ. 8/2019 (Οργανισμός e-ΕΦΚΑ) δεν προβλέπουν οργανικές θέσεις μερικής απασχόλησης και μάλιστα, τις υφιστάμενες τις καταργεί, μετά την καθ’ οιονδήποτε τρόπο κένωσή τους (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/86/2016
Κώλυμα λόγω ποινικής καταδίκης για τη μετάταξη υπαλλήλου ΥΕ, με σχέση ιδιωτικού δικαίου, για τη μετάταξή του σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο υπάλληλος ΙΔΑΧ εκπαιδευτικής βαθμίδας ΥΕ Νυχτοφυλάκων διορίσθηκε στο ΥΠ.ΠΟ.Α, παρά τη συνδρομή ποινικής του καταδίκης, κατ’ εφαρμογή της εξαιρετικής διάταξης, επειδή τα καθήκοντα υπαλλήλου ΥΕ - νυχτοφύλακα είναι βοηθητικά και δεν συνδέονται με την άσκηση δημόσιας εξουσίας. Η ως άνω καταδίκη αποτελεί πάντως κώλυμα για τη μετάταξή του σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα ΔΕ, κατά την παρ. 1 του άρθρου 8 του Υ.Κ., διότι είναι πιθανό να κληθεί να ασκήσει καθήκοντα δημόσιας εξουσίας (πλειοψ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕΣ/ΤΜ.1/156/2018
Μετάταξή σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας.Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι: α) Σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη 2 ανωτέρω, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος ο πρώτος λόγος διαφωνίας, διότι πρόκειται για περίπτωση μετάταξης με μεταφορά θέσης, σε ανώτερη εκπαιδευτική κατηγορία υπαλλήλου που κατέχει προσωποπαγή θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Συνεπώς, χωρίς, κατά τις ισχύουσες κατά το χρόνο της μετάταξης, διατάξεις, να απαιτείται δέσμευση κενής θέσης μόνιμου προσωπικού, η μετάταξη με μεταφορά θέσης, ελλείψει κενής θέσης, ενέχει αποχώρηση του υπαλλήλου από την αρχική θέση και συνακόλουθα κατάργηση της θέσης του ως προσωποπαγούς, και ταυτόχρονη πρόσληψη του υπαλλήλου στη νέα θέση, με σύσταση της προσωποπαγούς θέσης που του αντιστοιχεί, όπως ορθά συντελέστηκε εν προκειμένω. β) Σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη 3 ανωτέρω, ο δεύτερος λόγος διαφωνίας είναι βάσιμος. Τούτο διότι, πριν από τη μετάταξη και κατά την πρώτη εφαρμογή του ν. 4354/2015, ο φερόμενος ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος είχε επανακαταταχθεί στο 5ο ΜΚ της κατηγορίας ΥΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανερχόταν στο ποσό των 952,00 ευρώ. Μετά τη μετάταξή του στην κατηγορία ΔΕ, ο ως άνω υπάλληλος δεν μπορούσε να συνυπολογίσει το χρόνο προϋπηρεσίας που διανύθηκε στην κατηγορία ΥΕ, χωρίς να εκτελεί καθήκοντα ανάλογης φύσης και προσόντων από αντίστοιχη θέση, δεδομένου ότι τον τίτλο σπουδών ΥΕ, κατ’ επίκληση του οποίου υλοποιήθηκε η μετάταξή του, τον απέκτησε μόλις στις 29.6.2017 (πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 319, 271/2017, 108/2016, 13/2016, 87/2015, 200/2014, κ.α.). Επομένως, έπρεπε να καταταγεί στο μισθολογικό κλιμάκιο της κατηγορίας ΔΕ, ο βασικός μισθός του οποίου αντιστοιχεί ή προσεγγίζει το βασικό μισθό που λάμβανε πριν τη μετάταξη, δηλαδή στο 3ο ΜΚ ΔΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 978,00 ευρώ και όχι στο 5ο ΜΚ, στο οποίο κατετάγη. Για το λόγο αυτό, η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, διότι αντιστοιχεί στη διαφορά αποδοχών μεταξύ του 5ου ΜΚ της ΥΕ κατηγορίας και του 5ου ΜΚ της ΔΕ κατηγορίας, αντί του 3ου ΜΚ της ΔΕ κατηγορίας.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)348/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίας μισθοδοσίας σε υπάλληλο Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., λόγω μετάταξής της σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, καθόσον η μετάταξη της ως άνω υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία, πραγματοποιήθηκε κατ’ εφαρμογή εσφαλμένου νομικού καθεστώτος, αφού για τη μετάταξη δημοτικών υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, που επιτρέπουν τη μεταφορά της προηγούμενης θέσης, αλλά εκείνες του άρθρου 183 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., που επιτάσσουν την κένωση της προηγούμενης θέσης και τη δημιουργία νέας προσωποπαγούς, με δέσμευση κενής οργανικής θέσης μονίμου προσωπικού αντίστοιχης κατηγορίας και ειδικότητας.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/167/2014
Μη νόμιμη η μετάταξη υπαλλήλου Δήμου από την κατηγορία ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας στην κατηγορία ΤΕ-Διοικητικού Λογιστικού, καθόσον η μετάταξη του ανωτέρω δεν είναι νόμιμη, διότι δεν αιτιολογήθηκε επαρκώς, από τον ενδιαφεόμενο φορέα, η αναγκαιότητα προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α΄ 226/2011), ήτοι της υπηρεσιακής ανάγκης για αύξηση των οργανικών θέσεων της εν λόγω κατηγορίας, δεδομένου ότι η διαδικασία αυτή της μετάταξης, πραγματοποιείται χωρίς να υπάρχει κενή οργανική θέση στην υπηρεσία υποδοχής, αλλά με μεταφορά της θέσης που κατέχει ο υπάλληλος. Περαιτέρω, ο μεταταγείς υπάλληλος δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που ήταν αναγκαίος για τον κλάδο στον οποίο μετατάχθηκε (άρθρα 12 και 13 του π.δ. 50/2001). Ως χρόνος έναρξης της οκταετίας του άρθρου 76 του ν.3584/2007, λαμβάνεται αποκλειστικά η ημερομηνία διορισμού του υπαλλήλου και όχι ο χρόνος τυχόν προηγούμενης μετάταξης αυτού σε κατηγορία κατώτερη των προσόντων του.
Δεν ανακλήθηκε με την ΕλΣυν.Τμ.1/12/2015
ΝΣΚ/116/2002
Μετάταξη ή μη μονίμου υπαλλήλου Δήμου Νικαίας από κατηγορία ΥΕ, σε ανώτερη κατηγορία ΤΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δυνατότητα κατάταξης μονίμου υπαλλήλου Δήμου Νικαίας σε θέση κατηγορίας ΤΕ, τεχνολογικής εκπαιδεύσεως, σε προσωποπαγή θέση του άρθρου 12 παρ.8 του Ν. 2503/97, κατόπιν ανάκλησης της απόφασης του Δημάρχου που δημοσιεύθηκε την 16-6-1998, με την οποία εντάχθηκε σε θέση κατηγορίας ΥΕ, ως προσωπικό καθαριότητος. (ομοφ.)
ΝΣΚ/348/2001
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Υπάλληλοι. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Μετάταξη υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αίτηση συμμετοχής στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ συνιστά αίτηση διορισμού στον δημόσιο τομέα. Υπάλληλος που διορίστηκε στην ΤΕ κατηγορία είναι δυνατόν να ζητήσει την μετάταξή του στην ΠΕ και πριν την πάροδο οκταετίας, εφόσον μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεως για συμμετοχή στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν κατέχει το τυπικό προσόν (πτυχίο ΑΕΙ) για διορισμό σε ανώτερη κατηγορία.