×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.4/119/2011

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προμήθεια κουφωμάτων αλουμινίου-ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα επίδικα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες, καθόσον αφορούν στην εξόφληση προμηθευθέντων υλικών (κουφώματα), η αξία των οποίων συναθροιζόμενη με τις αναγόμενες στο ίδιο έτος (2010) ομοειδείς δαπάνες (χρηματικά εντάλματα 625, 1029 και 1305), ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 48.216,60 ευρώ (28.480 + 9.970,40 + 4.366,50 + 5.399,70) και επομένως υπερβαίνει, κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων το τιθέμενο για την απευθείας ανάθεση ανώτατο επιτρεπτό όριο των 15.000 ευρώ, ενώ, περαιτέρω, από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν αποδεικνύεται ότι συνέτρεχαν στην κρινόμενη περίπτωση λόγοι κατεπείγοντος, οφειλόμενοι σε απρόβλεπτες περιστάσεις, οι οποίοι καθιστούσαν δικαιολογημένη την προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία. Συνεπώς, οι απευθείας αναθέσεις των ελεγχόμενων προμηθειών δεν είναι νόμιμες, αφού αυτές διενεργήθηκαν κατά κατάτμηση της συνολικής ετήσιας δαπάνης ομοειδών αγαθών - κουφωμάτων. Ο προβαλλόμενος από το Α.Τ.Ε.Ι.Θ. ισχυρισμός ότι συνέτρεχαν λόγοι κατεπείγοντος λόγω του κινδύνου καταστροφής των δειγμάτων που βρίσκονται στο εργαστήριο Εντομολογίας, ουδόλως αποδεικνύεται και πρέπει συνεπώς ν΄ απορριφθεί ενώ η επίκληση των αντιρρήσεων, που αναπτύχθηκαν στα πλαίσια προηγούμενης διαφωνίας γίνεται όλως αορίστως και χωρίς να περιλαμβάνονται στα έγγραφα της παρούσας διαφωνίας και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθούν από το Τμήμα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ4/49/2010

Δημόσια έργα –Κατάτμηση.Oι εντελλόμενες με τα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες στο σύνολό τους, καθόσον αφενός η απευθείας ανάθεση έγινε σε εργοληπτική επιχείρηση, η οποία λόγω της τάξεως του πτυχίου της δεν είχε τη δυνατότητα αναλήψεως μικρών έργων, αφετέρου δε το έργο «...» εντάσσεται στο ευρύτερο έργο «...» και η αυτοτελής δημοπράτησή του συνιστά μη επιτρεπόμενη κατάτμηση.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.ΙV/179/2014

Προμήθεια τροφίμων:I. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω: α) Αβασίμως προβάλλει η Επίτροπος ότι οι αναθέσεις δεν υποβλήθηκαν τον έγγραφο τύπο, δεδομένου ότι ήδη ενώπιον του Κλιμάκιου προσκομίζονται οι συναφθείσες συμβάσεις σε εκτέλεση των οποίων εντέλλονται οι επίμαχες δαπάνες, β) Ομοίως, αβασίμως εμμένει η Επίτροπος στον λόγο επιστροφής ότι στα 351 και 352, οικονομικού έτους 2014, χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν γίνονται οι από το νόμο επιβαλλόμενες κρατήσεις και τούτο διότι το Νοσοκομείο ακύρωσε τα ως άνω εντάλματα και εξέδωσε στη θέση τους τα 451 και 452, οικονομικού έτους 2014, τα οποία πλέον υπόκεινται στις νόμιμες κρατήσεις και γ) Κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο μη νομίμως ανατέθηκαν απευθείας οι επίμαχες προμήθειες στις φερόμενες ως δικαιούχους των χρηματικών ενταλμάτων. Τούτο διότι, η συνολική αξία των προμηθευθέντων ειδών με τις ανωτέρω συμβάσεις υπερβαίνει, σε συνδυασμό με τα προκηρυχθέντα είδη δυνάμει της 2013-004 διακήρυξης, ανά κατηγορία (αφενός για είδη παντοπωλείου, αφετέρου για κρέατα) σε ετήσια βάση, το τιθέμενο για τη νόμιμη προσφυγή στην απευθείας ανάθεση όριο των 20.000 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Εξάλλου, από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει, ούτε το Νοσοκομείο επικαλείται, ότι συνέτρεχαν στην προκειμένη περίπτωση λόγοι κατεπείγοντος, οφειλόμενοι σε απρόβλεπτες περιστάσεις, οι οποίοι θα καθιστούσαν δικαιολογημένη την προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία. Επομένως, μη νομίμως το Νοσοκομείο προέβη στις ανωτέρω απευθείας αναθέσεις, αφού αυτές διενεργήθηκαν κατά κατάτμηση της συνολικής ετήσιας δαπάνης ομοειδών αγαθών, δυνάμενα να κατακυρωθούν σε έναν ή περισσότερους προμηθευτές κατόπιν διενέργειας τουλάχιστον πρόχειρου διαγωνισμού, όσα δε αντίθετα ισχυρίζεται το Νοσοκομείο με το αριθ. πρωτ. 13416/24.7.2014 έγγραφό του πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα.


ΕΣ/ΤΜ.1/244/2011

Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι η πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων με τη διαδικασία του άρθρου 209 του ν.3584/2007 δεν είναι νόμιμη, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο πρώτο λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου, παρελκούσης της εξέτασης των λοιπών λόγων αυτής. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες και συνεπώς αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/222/2019

Προμήθεια χρωμάτων και καταιονιστήρων λουομένων...:Με δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες. Τούτο διότι αφορούν στην καταβολή αμοιβής για προμήθειες υλικών, η δε τυχόν παραβίαση των διατάξεων που αφορούσαν στη δημοσίευση των αποφάσεων του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου για την εκλογή του προέδρου του ΔΛΤ .... δεν  έχει δημοσιονομικές συνέπειες στις εντελλόμενες με τα χρηματικά εντάλματα δαπάνες, καθόσον δεν συνάπτεται άμεσα με τη διαδικασία πραγματοποίησή τους, εντός της οποίας οριοθετείται και εξαντλείται ο κύριος δημοσιονομικός και ο συναρτώμενος μ’ αυτόν τυχόν αναγκαίος παρεμπίπτων έλεγχος.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω οι εντελλόμενες με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και αυτά πρέπει αυτά να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΤΜ.1/188/2000

Έλεγχος δαπανων:Επειδή, σύμφωνα με όσα εκτίθενται στις προηγούμενες σκέψεις οι δαπάνες, προς συμψηφιστική τακτοποίηση των οποίων εκδόθηκαν τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα, είναι νόμιμες, δεν πρέπει όμως αυτά να θεωρηθούν, γιατί έχει λήξει το οικον. έτος 1999, εις βάρος  των πιστώσεων του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων του οποίου έχουν εκδοθεί τα εν λόγω τακτικά συμψηφιστικά χρηματικά εντάλματα.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/20/2019

Εργασίες συντήρησης και επισκευής μηχανημάτων και προμήθεια ανταλλακτικών μηχανημάτων:..Με τα δεδομένα αυτά, οι επίμαχες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, διότι   η προμήθεια των ανταλλακτικών και η εκτέλεση των εργασιών συντήρησης   και επισκευής των μηχανημάτων ανατέθηκαν απευθείας, παρά το ότι, λόγω της λειτουργικότητάς τους, εντάσσονται, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας  και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, σε παρεμφερείς κατηγορίες - γεγονός που αποδεικνύεται και από το ότι γι’ αμφότερες τις συμβάσεις ο Δήμος απευθύνθηκε στον ίδιο προμηθευτή/πάροχο υπηρεσιών - η δε προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους, αθροιζόμενη, υπερβαίνει το ποσό των 20.000,00 ευρώ, πέραν του οποίου δεν επιτρέπεται απευθείας ανάθεση. Όμως, τα αρμόδια όργανα του Δήμου … δεν ενήργησαν εν προκειμένω με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά ενόψει του διαφορετικού είδους των συμβάσεων αυτών - προμήθειας η μεν, παροχής γενικών υπηρεσιών η δε - πεπλανημένως, πλην συγγνωστώς, θεώρησαν ότι αυτές εντάσσονται σε διαφορετικές κατηγορίες. Συνεπώς, τα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν, λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018


ΕλΣυν/Τμ.7/142/2006

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ανωτέρω χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες για την προμήθεια παιχνιδιών και κυπέλλων, αντίστοιχα, δεν είναι νόμιμες, καθόσον δεν προβλέπονται από διάταξη νόμου, ούτε βρίσκουν έρεισμα στις επικαλούμενες από το Δήμο διατάξεις του άρθρου 218 παρ.4 περ. α και β, δεδομένου ότι αυτές (δαπάνες) δεν προκύπτει ότι συμβάλλουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην προαγωγή των κοινωνικών συμφερόντων, καθώς και των πνευματικών και πολιτιστικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου. Περαιτέρω, οι δαπάνες αυτές δεν εξυπηρετούν λειτουργικές ανάγκες του ως άνω Δήμου, ούτε τέλος, μπορεί να θεωρηθεί ότι συντελούν άμεσα ή έμμεσα στην εκπλήρωση των σκοπών του, όπως αυτοί περιγράφονται στο άρθρο 24 του π.δ.410/1995. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα 17Α, 18Α, 19Α και 29Α, οικονομικού έτους 2006, χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Δήμου ..., δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα χρηματικά αυτά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυν/Τμ.7/223/2010

Με δεδομένα αυτά και αφού, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, για την απευθείας ανάθεση της σύμβασης αυτής, είχε προηγηθεί σχετική θετική γνωμοδότηση του αρμοδίου τεχνικού συμβουλίου, ενώ πριν την υπογραφή της σχετικής σύμβασης είχε προηγηθεί σχετική αναγγελία στην ιστοσελίδα του Τ.Ε.Ε., το Τμήμα κρίνει, μη προβαλλομένου άλλου λόγου μη νομιμότητας των εντελλομένων δαπανών, ότι οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και πρέπει αυτά να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/284/2019

Μίσθωση μηχανημάτων:..Με τα δεδομένα αυτά οι ανωτέρω συμβάσεις μίσθωσης κατόπιν απευθείας ανάθεσης είναι νόμιμες, καθόσον συνέτρεχαν οι οριζόμενες στο άρθρο 32 παρ. 2 γ΄ του ν. 4412/2016 προϋποθέσεις. Η δε ανάρτηση στο Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ. των άνω συμβάσεων στις 26 και 29.10.2018, ήτοι μετά την υλοποίηση του αντικειμένου τους, δεν οφείλεται σε πρόθεση καταστρατήγησης του νόμου, αλλά, όπως προβάλλεται με το έγγραφο επανυποβολής των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων, σε πλάνη των αρμοδίων οργάνων του Δήμου, τα οποία συγγνωστά υπέλαβαν ότι η άνω καθυ-στέρηση ήταν κατά νόμο ανεκτή, ενόψει της υποστελέχωσης της υπηρεσίας τους, του μεγάλου φόρτου εργασίας τους και της άμεσης - έγκαιρης ανάρτησης στο Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ. (10.10.2018) της απόφασης ανάθεσης των συμβάσεων αυτών. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη κανονικές, πλην τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/58/2019

Εργασίες καθαρισμού δασικών δρόμων:..Με τα δεδομένα αυτά, οι επίμαχες δαπάνες είναι νόμιμες, διότι ο ανάδοχος είχε προσκομίσει πιστοποιητικό ασφαλιστικής ενημερότητας πριν από την υπογραφή των οικείων συμβάσεων. Συνεπώς, τα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.