×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)110/2013)

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2362/1995
Μη νόμιμη η προμήθεια ιατρικών αερίων (υγρού οξυγόνου και υγρού αζώτου) που προορίζονται για την κάλυψη αναγκών του Νοσοκομείου ……Τη θεώρηση των ενταλμάτων αυτών αρνήθηκε ο Επίτροπος, με την αιτιολογία ότι : α) συντρέχει περίπτωση κατάτμησης της δαπάνης διότι οι εν λόγω προμήθειες που αφορούν ομοειδή αγαθά (ιατρικά αέρια), ανατέθηκαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα κατόπιν πρόχειρων διαγωνισμών, ενώ θα έπρεπε να διενεργηθεί δημόσιος διαγωνισμός, σύμφωνα με τις διατάξεις της Π1/3305/3.11.2010 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1789) απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αφού η συνολική ετήσια δαπάνη τους υπερέβαινε το όριο των 60.000 ευρώ (άνευ Φ.Π.Α.), β) μη νομίμως η κατακύρωση των ειδών έγινε στη μοναδική προσφέρουσα εταιρεία «…….», κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 21 παρ. η΄ του π.δ. 118/2007, καθόσον δεν ελήφθησαν υπόψη συγκριτικά στοιχεία τιμών είτε προηγούμενων διαγωνισμών, είτε της αγοράς, που να επιβεβαιώνονται με παραστατικά, αλλά οι τιμές προγενέστερης σύμβασης με την ίδια εταιρεία. Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, αφού ακύρωσε τα ανωτέρω χρηματικά εντάλματα, εξέδωσε σε αντικατάσταση αυτών τα 10030 και 10035, οικονομικού έτους 2013, όμοια, τα οποία υπέβαλε στον Επίτροπο για θεώρηση, με το 836/0061/4.3.2013 έγγραφό του, όπως συμπληρώνεται με το Φ.800.3/15/321/Σ.26817/19.2.2013 έγγραφο της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών/ΟΕΠΝ/ΔΕΔ, υποστηρίζοντας τη νομιμότητα της εντελλόμενης με αυτό δαπάνης και προβάλλοντας προεχόντως ότι: 1) με το Φ.604/01/Σ.56412/29.2.2012 έγγραφο, το ΓΕΝ ζήτησε από το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης την ένταξη των ιατρικών αερίων στο ΕΠΠ 2012 και την εξουσιοδότηση για τη διενέργεια ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού από το Π.Ν., πλην όμως η ως άνω προμήθεια εντάχθηκε στο ΕΠΠ 2012 μετά από εννέα μήνες, 2) τα τότε υπάρχοντα αποθέματα των ιατρικών αερίων ήταν χαμηλά και το ΓΕΝ, λόγω του επείγοντος, προέβη στη διαδικασία των πρόχειρων διαγωνισμών, 3)η αποδέσμευση των πιστώσεων για την επίμαχη προμήθεια από το Υπουργείο Οικονομικών ήταν σταδιακή, 4) και η υπέρμετρη καθυστέρηση και κυρίως η τελική αδυναμία για εξόφληση των προμηθευτών αποτρέπει αυτούς από τη συμμετοχή τους σε ανοικτές διαγωνιστικές διαδικασίες

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/138/2017

Η προσφεύγουσα ζητά την αναθεώρηση της Διακήρυξης 39/2017 του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ», η οποία αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου (CPV 24111900-4), ώστε να απαλειφθεί η υποχρέωση των υποψήφιων προμηθευτών να προσκομίζουν άδεια κυκλοφορίας από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ). Υποστηρίζει ότι αυτός ο όρος περιορίζει τον ανταγωνισμό και αποκλείει εταιρείες που είναι πιστοποιημένες παραγωγοί αλλά δεν έχουν ακόμη άδεια κυκλοφορίας, με βάση την υπ’ αριθμ. 40035/28.04.2017 απόφαση του ΕΟΦ που επιτρέπει την κυκλοφορία ιατρικών αερίων χωρίς άδεια έως τις 30/6/2018. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια υγρού οξυγόνου για διάρκεια 12 μηνών, με κριτήριο ανάθεσης τη συμφερότερη προσφορά (χαμηλότερη τιμή).


ΕλΣυν.Κλ.4/25/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ - ΑΓΟΡΕΣ.Διακήρυξη:Μη νόμιμη η καταβολή συμβατικού τιμήματος από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια υγειονομικού υλικού (ιατρικών αερίων), καθόσον: α) κατά παράβαση ουσιώδους όρου της διακήρυξης συνομολογήθηκε συμβατικός όρος περί επιβάρυνσης του Νοσοκομείου με μεταφορικά έξοδα ανά δρομολόγιο και β) τα προς προμήθεια είδη είναι ομοειδή με εκείνα της από 18.5.2012, κατόπιν διαγωνισμού, συναφθείσας σύμβασης για την προμήθεια υγρού οξυγόνου και, συνεπώς, μη νομίμως επιμερίσθηκαν και ανατέθηκε η προμήθειά τους χωριστά, κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)228/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Παρατηρητήριο Τιμών:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Γενικό Νοσοκομείο,  σε εταιρεία, ως αντίτιμο για την προμήθεια ιατρικών αερίων, λόγω παράβασης των διατάξεων του άρθρου 13 του ν. 3918/2011, διότι η εταιρεία παρέδωσε τα παραγγελθέντα είδη ιατρικών αερίων και εξέδωσε το σχετικό τιμολόγιο πώλησης, συμφωνα με το οποίο εκδόθηκε το ελεγχόμενο ένταλμα που περιείχε επιβάρυνση ADR και μεταφορικά έξοδα ανά μονάδα, ενώ  στο Παρατηρητήριο Τιμών καταχωρούνται, κατά το νόμο, οι τελικές τιμές των προς προμήθεια ειδών, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και τα πάσης φύσεως πρόσθετα κόστη της προμήθειας, όπως ενδεικτικά είναι τα έξοδα μεταφοράς αερίων.


ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)/114/2014

Μη νόμιμες οι δαπάνες Υπουργείου που αφορούν στην προμήθεια πρώτων υλών χρωμάτων από εταιρείες με σκοπό την κάλυψη αναγκών του, κατόπιν διενέργειας δύο (2) πρόχειρων διαγωνισμών καθόσον, επειδή πρόκειται για ομοειδή αγαθά, η συνολική αξία των οποίων υπερβαίνει, σε ετήσια βάση, το ποσό των 60.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), έπρεπε να διενεργηθεί ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός. Ο διατυπωθείς ισχυρισμός ότι η παράλειψη διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού προκλήθηκε λόγω της καθυστερημένης έγκρισης από το ΥΠΑΑΝ της ένταξης των επίμαχων πρώτων υλών παρασκευής χρωμάτων στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών έτους 2013, προβάλλεται αλυσιτελώς, εφόσον το γεγονός αυτό δεν καθιστά νόμιμη τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, ενόψει μάλιστα της χρονικής εγγύτητας των δύο (2) πρόχειρων διαγωνισμών, που διενεργήθηκαν με διαφορά ενός (1) μόλις μήνα. 

ΕΣ/Τ4/86/2007

Κατάτμηση δαπάνης με τη διενέργεια πρόχειρων διαγωνισμών, ενώ η ανάγκη για την εκτέλεση των εργασιών ήταν γνωστή εκ των προτέρων και υπήρχε επάρκεια χρόνου για τον ενιαίο προγραμματισμό της με τη διενέργεια τακτικού διαγωνισμού.


ΑΕΠΠ/1174/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζήτησε με την προδικαστική προσφυγή της την ακύρωση της διακήρυξης ή τη συμπλήρωση των Τεχνικών Προδιαγραφών της, ώστε να προβλεφθεί ότι ο προμηθευτής θα πληρώνει τις φιάλες του νοσοκομείου μόνο εάν αυτές συμφωνούν με την άδειά του (ίδιου ή παρόμοιου τύπου ως προς μέγεθος, κατασκευαστή κ.λπ.). Σε διαφορετική περίπτωση, ζητήθηκε ο προμηθευτής να πληρώνει με ιατρικό αέριο-φάρμακο τις φιάλες ιδιοκτησίας του, των οποίων ο τύπος περιλαμβάνεται στην άδεια κυκλοφορίας του, και να τις παραχωρεί στο νοσοκομείο έναντι μισθώματος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια Ιατρικών Αερίων και Υγρού Οξυγόνου (CPV 24111000-5) για ένα έτος και έως εξαντλήσεως των ποσοτήτων, με προϋπολογισμένη δαπάνη 278.779,02 ευρώ πλέον ΦΠΑ.


Π1/1583/2010

Παράταση της με αριθμό Π1/1660/30-06-2008 κοινής υπουργικής απόφασης «Εξαίρεση της προμήθειας Ανταλλακτικών (μη αμυντικό υλικό) για τα πολεμικά πλοία του ΓΕΝ από την ένταξη στο ΕΠΠ».


ΑΕΠΠ/236/2020

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την οικονομική του προσφορά για τη σύμβαση προμήθειας οξυγόνου και αερίων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου (Τμήμα 1) και αερίων (Τμήμα 2) για τις ανάγκες του νοσοκομείου, με προϋπολογισμένη δαπάνη 150.954,87 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του δεν είχε επαρκή και σαφή αιτιολογία, καθώς δεν αναφέρονταν οι συγκεκριμένοι όροι της διακήρυξης που παραβιάστηκαν, ούτε οι λεπτομέρειες των προσφορών των συμμετεχόντων.


ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)/115/2014

Μη νόμιμη η δαπάνη Υπουργείου που αφορά στην καταβολή αμοιβής σε  εταιρεία για την προμήθεια αβουλκάνιστου μορφοποιημένου ελαστικού διαφόρων τύπων, με σκοπό την κάλυψη αναγκών Εργοστασίου Βάσεως, κατόπιν διενέργειας τριών (3) πρόχειρων διαγωνισμών, καθόσον, επειδή  πρόκειται για το ίδιο είδος, η συνολική αξία του οποίου υπερβαίνει, σε ετήσια βάση, το ποσό των 60.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) έπρεπε να διενεργηθεί ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός . 

ΑΕΠΠ/176/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, ο οικονομικός φορέας αίτησε να τροποποιηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης του διαγωνισμού για την προμήθεια ιατρικών αερίων (CPV 24111500-0) και δεξαμενών αερίου (CPV 44612200-5) για το Γενικό Νοσοκομείο Ρεθύμνου. Ειδικότερα, ζητήθηκε η τροποποίηση ώστε να απαιτείται άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ για τα ιατρικά αέρια, καθώς αυτά χαρακτηρίζονται ως φάρμακα, και η συμπερίληψη όρων για μεταφορά με ειδικά πλοία επικίνδυνων φορτίων και διασφάλιση αδιάλειπτης προμήθειας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε προμήθεια ιατρικών αερίων (οξυγόνο, πρωτοξείδιο του αζώτου, διοξείδιο του άνθρακα) και δεξαμενών για ένα έτος, με προϋπολογισμό 91.951,95€ και 699,36€ αντίστοιχα.