ΑΕΠΠ/236/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την οικονομική του προσφορά για τη σύμβαση προμήθειας οξυγόνου και αερίων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου (Τμήμα 1) και αερίων (Τμήμα 2) για τις ανάγκες του νοσοκομείου, με προϋπολογισμένη δαπάνη 150.954,87 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του δεν είχε επαρκή και σαφή αιτιολογία, καθώς δεν αναφέρονταν οι συγκεκριμένοι όροι της διακήρυξης που παραβιάστηκαν, ούτε οι λεπτομέρειες των προσφορών των συμμετεχόντων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1154/2019
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση της διακήρυξης για την προμήθεια «Οξυγόνου-Αερίων» στο Παράρτημα ΙΙ, που προβλέπει την εναλλακτική δυνατότητα εγκατάστασης μηχανημάτων παραγωγής οξυγόνου ιατρικής χρήσης αντί της προμήθειας υγρού οξυγόνου σε δεξαμενές. Ισχυρίζεται ότι αυτό παραβιάζει την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς επιτρέπει συμμετοχή προμηθευτών χωρίς τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις (π.χ. άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ), δημιουργώντας άνισους όρους και κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια υγρού ιατρικού οξυγόνου (99,5% καθαρότητας) και άλλων αερίων για δημόσια νοσοκομεία.
ΑΕΠΠ/863/2021
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση ή τροποποίηση όρων της Διακήρυξης του διαγωνισμού για προμήθεια αερίων (ιατρικού οξυγόνου, πρωτοξειδίου του αζώτου) και υγρού οξυγόνου, ιδίως όσον αφορά την παράλειψη απαίτησης άδειας κυκλοφορίας/παραγωγής για μονάδες παραγωγής οξυγόνου και την ανάμιξη διαφορετικής καθαρότητας οξυγόνου στα δίκτυα του νοσοκομείου, με επιχειρήματα παράβασης νομοθεσίας (Ν.4412/2016, ΥΑ Δ.ΥΓ3α/Γ.Π.32221/2013), κινδύνους για δημόσια υγεία (κυρίως εν μέσω πανδημίας COVID-19) και παραβίαση αρχών δημοσίων συμβάσεων (ίση μεταχείριση, αναλογικότητα). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια 95.190,38€ χωρίς ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/159/2018
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου Αιτωλοακαρνανίας, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της εταιρείας AIR LIQUIDE HELLAS ΑΕΒΕ στον διαγωνισμό για την προμήθεια υγρού οξυγόνου στις νοσηλευτικές μονάδες Αγρινίου και Μεσολογγίου. Οι λόγοι της προσφυγής περιλαμβάνουν: α) την ασυμφωνία ημερομηνιών στο Ενιαίο Ευρωπαϊκό Έγγραφο Σύμβασης, β) την έλλειψη υποχρεωτικής υπεύθυνης δήλωσης και γ) το μη πρόσφατο πιστοποιητικό καθαρότητας υγρού οξυγόνου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου για τις νοσηλευτικές μονάδες Αγρινίου και Μεσολογγίου, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 210.456,00 € (χωρίς ΦΠΑ), συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ετήσιας παράτασης.
ΑΕΠΠ/138/2017
Η προσφεύγουσα ζητά την αναθεώρηση της Διακήρυξης 39/2017 του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ», η οποία αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου (CPV 24111900-4), ώστε να απαλειφθεί η υποχρέωση των υποψήφιων προμηθευτών να προσκομίζουν άδεια κυκλοφορίας από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ). Υποστηρίζει ότι αυτός ο όρος περιορίζει τον ανταγωνισμό και αποκλείει εταιρείες που είναι πιστοποιημένες παραγωγοί αλλά δεν έχουν ακόμη άδεια κυκλοφορίας, με βάση την υπ’ αριθμ. 40035/28.04.2017 απόφαση του ΕΟΦ που επιτρέπει την κυκλοφορία ιατρικών αερίων χωρίς άδεια έως τις 30/6/2018. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια υγρού οξυγόνου για διάρκεια 12 μηνών, με κριτήριο ανάθεσης τη συμφερότερη προσφορά (χαμηλότερη τιμή).
ΑΕΠΠ/576/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της επαναπροκήρυξης διαγωνισμού για την προμήθεια οξυγόνου (CPV 24111900-4) του Γενικού Νοσοκομείου Ελευσίνας, αξίας 336.067,74 ευρώ. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια υγρού οξυγόνου σε δεξαμενές και αερίου οξυγόνου σε φιάλες συγκεκριμένων χωρητικοτήτων (1M³, 2M³, 4M³, 10M³), μαζί με συναφείς υπηρεσίες (μεταφορικά, ενοίκια φιαλών, επισκευές κλπ). Ο προσφεύγων επικαλείται παραβίαση αρχών ανταγωνισμού και ίσης μεταχείρισης, καθώς οι όροι της διακήρυξης απαιτούν υποχρεωτική παροχή φιαλών με συγκεκριμένες χωρητικότητες που εξαρτώνται από τις άδειες κυκλοφορίας των διαγωνιζομένων, χωρίς να επιτρέπεται η υποβολή προσφοράς για επιμέρους τμήματα της προμήθειας.
ΕλΣυν.Κλ.4/25/2015
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ - ΑΓΟΡΕΣ.Διακήρυξη:Μη νόμιμη η καταβολή συμβατικού τιμήματος από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια υγειονομικού υλικού (ιατρικών αερίων), καθόσον: α) κατά παράβαση ουσιώδους όρου της διακήρυξης συνομολογήθηκε συμβατικός όρος περί επιβάρυνσης του Νοσοκομείου με μεταφορικά έξοδα ανά δρομολόγιο και β) τα προς προμήθεια είδη είναι ομοειδή με εκείνα της από 18.5.2012, κατόπιν διαγωνισμού, συναφθείσας σύμβασης για την προμήθεια υγρού οξυγόνου και, συνεπώς, μη νομίμως επιμερίσθηκαν και ανατέθηκε η προμήθειά τους χωριστά, κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού
ΑΕΠΠ/249/2017
Η προσφεύγουσα αιτείται: Α) Αναθεώρηση της απόφασης 291/2017 του ΔΣ του Γ.Ν. Δράμας, η οποία απέρριψε την τεχνική της προσφορά στον διαγωνισμό για προμήθεια υγρού οξυγόνου. Β) Αποδοχή της τεχνικής προσφοράς της ώστε να συνεχίσει στη φάση αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών. Γ) Απόρριψη της τεχνικής προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια υγρού ιατρικού οξυγόνου με προϋπολογισμό €104.838,71 (συν ΦΠΑ) και δικαίωμα προαίρεσης €15.725,81 (συν ΦΠΑ), σύμφωνα με τη Διακήρυξη 14.1/2017.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/243/2015
Προμήθεια υγρού οξυγόνου: (...)Η ανωτέρω δε ανάδοχος εταιρεία παρέδωσε (προμήθευσε) στο Νοσοκομείο στις 27.6.2014, 4.7.2014, 11.7.2014, 17.7.2014 και 1.8.2014 ποσότητες υγρού οξυγόνου εκ των 133.000 κυβικών μέτρων της συνολικής συμβατικής ποσότητας υγρού οξυγόνου της ως άνω αρχικής σύμβασης, η παράδοση των 109.980 κυβικών μέτρων εκ των οποίων είχε ήδη ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τα ανωτέρω, πριν από την έναρξη των παραδόσεων αυτών, αντί τιμής 0,82 ευρώ/κυβικό μέτρο, χωρίς κόστος μεταφορικών, ενοικίασης δεξαμενής και Φ.Π.Α., η πληρωμή της προμήθειας των οποίων εντέλλεται με το 480/2015 ένταλμα του Νοσοκομείου. Στις δε 8.8.2014, 19.8.2014, 27.8.2014, 5.9.2014, 12.9.2014 παρέδωσε, επίσης, ποσότητες υγρού οξυγόνου εκ της ως άνω συνολικής συμβατικής ποσότητας της ως άνω αρχικής σύμβασης αντί της ίδιας ως άνω τιμής (0,82 ευρώ/κυβικό μέτρο, χωρίς κόστος μεταφορικών, ενοικίασης δεξαμενής και Φ.Π.Α.), η πληρωμή της προμήθειας των οποίων εντέλλεται με το 479/2015 ένταλμα του Νοσοκομείου, καθώς και νέες ποσότητες υγρού οξυγόνου, συνολικής αξίας 3.819,15 ευρώ με Φ.Π.Α., που αφορούν το μετά τη λήξη του συνόλου της ως άνω συμβατικής ποσότητας υγρού οξυγόνου της ως άνω αρχικής σύμβασης χρονικό διάστημα (μετά τις 12.9.2014), στο πλαίσιο της ως άνω μέχρι 24.12.2014 παράτασής της, στις 22.9.2014 και 30.9.2014, η πληρωμή της προμήθειας των οποίων επίσης εντέλλεται με το τελευταίο ως άνω ένταλμα του Νοσοκομείου (479/2015), στην συμφωνηθείσα όμως στο πλαίσιο της επίμαχης παράτασης νέα τιμή των 0,69 ευρώ/κυβικό μέτρο, χωρίς κόστος μεταφορικών, ενοικίασης δεξαμενής και Φ.Π.Α. Ενόψει αυτών, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής του ως άνω Νοσοκομείου του ΕΣΥ δεν υπάγονται στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, καθώς το μεν ένα εξ αυτών (480/2015) αφορά δαπάνες πληρωμής με επόμενο του πρώτου λογαριασμό της ως άνω αρχικής σύμβασης προμηθειών του ως άνω Νοσοκομείου, συμβατικού προϋπολογισμού άνω των 5.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α., της προμήθειας των τελευταίων συμβατικών ποσοτήτων υγρού οξυγόνου της εν λόγω σύμβασης, το δε άλλο (479/2015) αφορά αφενός μεν όμοιες με τις ως άνω δαπάνες, αφετέρου δε δαπάνες όμοιων προμηθειών ποσού κάτω των 5.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α. στο πλαίσιο της ως άνω τελευταίας παράτασης της ως άνω αρχικής σύμβασης, που όμως δεν προκύπτει ότι ο συμβατικός της προϋπολογισμός υπερβαίνει το όριο των 5.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/187/2016
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΓΡΟΥ ΟΞΥΓΟΝΟΥ:I. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα: 1) μη νομίμως οι από 2.2.2015 και 27.8.2015 συμβάσεις επιβαρύνθηκαν με το ποσό των 0,19 ευρώ το κ.μ. για διαχείριση και παράδοση υγρού οξυγόνου, δεδομένου ότι το ποσό αυτό, αθροιζόμενο με το ποσό που συμφωνήθηκε για την προμήθεια υγρού οξυγόνου (0,69 ευρώ το κ.μ. στην από 2.2.2015 σύμβαση και 0,55 ευρώ το κ.μ. στην από 27.8.2015 σύμβαση), υπερβαίνει την ανηρτημένη τιμή του Παρατηρητηρίου Τιμών της Ε.Π.Υ., που κατά τον κρίσιμο χρόνο ανέρχεται σε 0,69 ευρώ ανά κ.μ., και στην οποία τιμή συμπεριλαμβάνεται κάθε συναφές κόστος, όπως το κόστος διαχείρισης και παράδοσης του υγρού οξυγόνου (βλ. πράξεις IV Τμ. Ελ.Συν. 89, 48/2015) και 2) με δεδομένο ότι με τα αριθ. πρωτ. 1711/3.4.2014 και 2741/16.5.2016 έγγραφα της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας (βλ. πράξη Κλ.Πρ.Ελ.Δαπ. IV Τμ. Ελ.Συν. 131/2016) βεβαιώνεται ότι στην τρέχουσα ανηρτημένη τιμή 0,69 ευρώ ανά κ.μ. του κωδικού 1.30 του Παρατηρητηρίου Τιμών δεν περιλαμβάνεται το κόστος ενοικίασης δεξαμενής, νομίμως εκκαθαρίζεται η δαπάνη που αφορά το κόστος ενοικίασης δεξαμενής υγρού οξυγόνου.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/27/2017
Προμήθεια υγρού οξυγόνου (Παρατηρητηρίο Τιμών) (..) Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει του ότι, κατά τα ήδη γνωστά στο Κλιμάκιο (Πράξεις Κλ. Πρ. Ελ. Δαπ. IV Τμ. 187, 131/2016), στην ανηρτημένη τιμή 0,69 ευρώ ανά κ.μ. του κωδικού 1.30 (υγρό οξυγόνο) του Παρατηρητηρίου Τιμών (Π.Τ.) της Ε.Π.Υ. περιλαμβάνονται τα κόστη μεταφορικών και επικίνδυνου φορτίου (αριθ. πρωτ. 1711/3.4.2014 έγγραφο της Ε.Π.Υ.), όμως δεν περιλαμβάνεται το ενοίκιο δεξαμενής, το οποίο δεν αποτελεί τμήμα της τιμής του υγρού οξυγόνου (αριθ. πρωτ. 2741/16.5.2016 έγγραφο της Ε.Π.Υ.), το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν πάσχει για τον προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας.. Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν πάσχει για τον προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας και το χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.