Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/176/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή, ο οικονομικός φορέας αίτησε να τροποποιηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης του διαγωνισμού για την προμήθεια ιατρικών αερίων (CPV 24111500-0) και δεξαμενών αερίου (CPV 44612200-5) για το Γενικό Νοσοκομείο Ρεθύμνου. Ειδικότερα, ζητήθηκε η τροποποίηση ώστε να απαιτείται άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ για τα ιατρικά αέρια, καθώς αυτά χαρακτηρίζονται ως φάρμακα, και η συμπερίληψη όρων για μεταφορά με ειδικά πλοία επικίνδυνων φορτίων και διασφάλιση αδιάλειπτης προμήθειας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε προμήθεια ιατρικών αερίων (οξυγόνο, πρωτοξείδιο του αζώτου, διοξείδιο του άνθρακα) και δεξαμενών για ένα έτος, με προϋπολογισμό 91.951,95€ και 699,36€ αντίστοιχα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/35/2019

Η προσφεύγουσα, Ανώνυμη Εταιρεία, με την προδικαστική προσφυγή της (ΓΑΚ Α.Ε.Π.Π. 1206/2018), ζητά την απόρριψη της προσβαλλόμενης Διακήρυξης Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού για την προμήθεια ιατρικών αερίων συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 85.000,00 € με ΦΠΑ. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ιατρικών αερίων, όπως υγρό οξυγόνο (Ομάδα Α), διοξείδιο του άνθρακα (Ομάδα Β), υγρό άζωτο (Ομάδα Γ), πρωτοξείδιο του αζώτου (Ομάδα Δ), ιατρικός συνθετικός αέρας (Ομάδα Ε) και αέριο οξυγόνο σε φιάλες (Ομάδα Ζ). Η προσφεύγουσα θέλει να ακυρωθεί η παράλειψη της Διακήρυξης να απαιτεί ρητώς από τους διαγωνιζόμενους να προσκομίζουν άδεια κυκλοφορίας του ΕΟΦ μόνο για τα αέρια που εμπίπτουν στην έννοια του φαρμάκου (οξυγόνο, πρωτοξείδιο του αζώτου και συνθετικός αέρας) και όχι για το υγρό άζωτο και το διοξείδιο του άνθρακα, τα οποία θεωρεί ιατροτεχνολογικά προϊόντα.


ΑΕΠΠ/1045/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την αναθεώρηση της Διακήρυξης με αριθμό 010/2018 και την ακύρωση της παράλειψης να απαιτηθεί ρητά και σαφώς, επί ποινή απόρριψης, η προσκόμιση άδειας κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ μόνο για το οξυγόνο, το πρωτοξείδιο του αζώτου και τον συνθετικό αέρα, χωρίς όμως να απαιτείται η ίδια για την ασετιλίνη και το διοξείδιο του άνθρακα. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια ιατρικών αερίων (όπως οξυγόνο, πρωτοξείδιο του αζώτου, συνθετικός αέρας, διοξείδιο του άνθρακα) για το νοσοκομείο «Γ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ – Ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ».


ΑΕΠΠ/249/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση αίτησε την αναθεώρηση της Διακήρυξης Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού για την προμήθεια ιατρικών αερίων, ισχυριζόμενη ότι ορισμένοι όροι παραβιάζουν τις αρχές της σαφήνειας, του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ίσης μεταχείρισης. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι η απαίτηση για άδεια κυκλοφορίας του ΕΟΦ για το διοξείδιο του άνθρακα είναι άδικη, καθώς δεν αποτελεί φάρμακο σε όλες τις χρήσεις του (π.χ. στη λαπαροσκόπηση). Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια ιατρικών αερίων (υγρό οξυγόνο, διοξείδιο του άνθρακα, συνθετικός αέρας, πρωτοξείδιο του αζώτου) για δύο νοσοκομεία, με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη 366.025,55 € (συμπ. ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ζητούσε να μην απαιτείται άδεια για το διοξείδιο του άνθρακα ή τουλάχιστον να επιτρέπεται η μεμονωμένη προσφορά γι' αυτό.


ΑΕΠΠ/81/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την Προδικαστική Προσφυγή της επιδιώκει να τροποποιηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές της υπ’ αριθμ. 12/2017 Διακηρύξεως για την προμήθεια «Ιατρικών Αερίων - Υγροποιημένου Αζώτου – Οξυγόνου» για χρονικό διάστημα ενός έτους με δικαίωμα παράτασης για ένα επιπλέον έτος. Συγκεκριμένα, ζητείται τροποποίηση των προδιαγραφών για τα εξής είδη: 1) Υγρό Οξυγόνο, 2) Αέριο Οξυγόνο, 3) Πρωτοξείδιο του αζώτου, 4) Ιατρικός αναπνευστικός συνθετικός αέρας, και 5) Διοξείδιο του άνθρακα. Η Διακήρυξη δημοσιεύτηκε στο ΕΣΗΔΗΣ την 29.12.2017 και αφορά διεθνή ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό άνω των ορίων από το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Κοργιαλένειο – Μπενάκειο». Η Προδικαστική Προσφυγή κατατέθηκε εκπρόθεσμα και τελικά απορρίφθηκε από την ΑΕΠΠ.


ΑΕΠΠ/595/2018

Η προδικαστική προσφυγή, με ΓΑΚ-ΑΕΠΠ 610/3-7-2018, υποβλήθηκε από ανώνυμη εταιρεία κατά του Γενικού Νοσοκομείου Τρικάλων. Αντικείμενο της σύμβασης είναι ο Ηλεκτρονικός Τακτικός Ανοικτός Διαγωνισμός για την προμήθεια «ΟΞΥΓΟΝΟ (Ιατρικά αέρια)» CPV: 24111900-4, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 84.262,00 € χωρίς ΦΠΑ, για την κάλυψη των αναγκών του ΓΝ Τρικάλων. Η προσφεύγουσα αιτείται: α) να οριστεί η υποχρέωση των υποψηφίων προμηθευτών να διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ) για το ιατρικό πρωτοξείδιο του αζώτου και το ιατρικό οξυγόνο (υγρό και αέριο), την οποία θα καταθέτουν με την προσφορά τους· β) σε περίπτωση που κριθεί νόμιμη η υποβολή προσφοράς από υποψηφίους χωρίς άδεια κυκλοφορίας ΕΟΦ, οι προσφορές να αξιολογούνται με κριτήριο τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής, λαμβάνοντας υπόψη αν οι συμμετέχοντες διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας· γ) να απαλειφθεί η υποχρέωση του προμηθευτή να γεμίζει τις φιάλες ιατρικών αερίων–φαρμάκων του Νοσοκομείου ανεξαρτήτως της άδειας κυκλοφορίας του, και σε περίπτωση που οι φιάλες του Νοσοκομείου δεν επαρκούν, ο προμηθευτής να εκμισθώνει δικές του φιάλες (περιέκτες) ανεξαρτήτως της άδειας κυκλοφορίας του.


ΑΕΠΠ/746/2018

Η αιτούσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης και του πρακτικού της αναθέτουσας αρχής (Π.Γ.Ν. ΤΡΙΠΟΛΗΣ) που αφορούν τον ηλεκτρονικό δημόσιο διαγωνισμό για την προμήθεια οξυγόνου και ιατρικών αερίων (CPV: 24111900-4 και 24100000-5) με προϋπολογισμό €73.976,98 (χωρίς ΦΠΑ). Ειδικότερα, η προσφυγή αμφισβητεί την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας, ισχυριζόμενη ότι αυτή δεν προσέφερε άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ για το ιατρικό αέριο διοξείδιο του άνθρακα (CO2), κάτι που σύμφωνα με την αιτούσα οδηγεί σε απαράδεκτη τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό. Η αιτούσα ζητά τη διαπίστωση της παραβίασης των όρων της διακήρυξης και την κατακύρωση της σύμβασης στην ίδια, ως επόμενη κατά σειρά μειοδόχο.


ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)110/2013)

Μη νόμιμη η προμήθεια  ιατρικών αερίων (υγρού οξυγόνου και υγρού αζώτου) που προορίζονται για την κάλυψη αναγκών του Νοσοκομείου ……Τη θεώρηση των ενταλμάτων αυτών αρνήθηκε ο Επίτροπος, με την αιτιολογία ότι : α) συντρέχει περίπτωση κατάτμησης της δαπάνης διότι οι εν λόγω προμήθειες που αφορούν ομοειδή αγαθά (ιατρικά αέρια), ανατέθηκαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα κατόπιν πρόχειρων διαγωνισμών, ενώ θα έπρεπε να διενεργηθεί δημόσιος διαγωνισμός, σύμφωνα με τις διατάξεις της Π1/3305/3.11.2010 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1789) απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αφού η συνολική ετήσια δαπάνη τους υπερέβαινε το όριο των 60.000 ευρώ (άνευ Φ.Π.Α.), β) μη νομίμως η κατακύρωση των ειδών έγινε στη μοναδική προσφέρουσα εταιρεία «…….», κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 21 παρ. η΄ του π.δ. 118/2007, καθόσον δεν ελήφθησαν υπόψη συγκριτικά στοιχεία τιμών είτε προηγούμενων διαγωνισμών, είτε της αγοράς, που να επιβεβαιώνονται με παραστατικά, αλλά οι τιμές  προγενέστερης σύμβασης με την ίδια εταιρεία. Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, αφού ακύρωσε τα ανωτέρω χρηματικά εντάλματα, εξέδωσε σε αντικατάσταση αυτών τα 10030 και 10035, οικονομικού έτους 2013, όμοια, τα οποία υπέβαλε στον Επίτροπο για θεώρηση, με το 836/0061/4.3.2013 έγγραφό του, όπως συμπληρώνεται με το Φ.800.3/15/321/Σ.26817/19.2.2013 έγγραφο της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών/ΟΕΠΝ/ΔΕΔ, υποστηρίζοντας τη νομιμότητα της εντελλόμενης με αυτό δαπάνης και προβάλλοντας προεχόντως ότι: 1) με το Φ.604/01/Σ.56412/29.2.2012 έγγραφο, το ΓΕΝ ζήτησε από το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης την ένταξη των ιατρικών αερίων στο ΕΠΠ 2012 και την εξουσιοδότηση για τη διενέργεια ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού από το Π.Ν., πλην όμως η ως άνω προμήθεια εντάχθηκε στο ΕΠΠ 2012 μετά από εννέα μήνες, 2) τα τότε υπάρχοντα αποθέματα των ιατρικών αερίων ήταν χαμηλά και το ΓΕΝ, λόγω του επείγοντος, προέβη στη διαδικασία των πρόχειρων διαγωνισμών, 3)η αποδέσμευση των πιστώσεων για την επίμαχη προμήθεια από το Υπουργείο Οικονομικών ήταν σταδιακή, 4) και η υπέρμετρη καθυστέρηση και κυρίως η τελική αδυναμία για εξόφληση των προμηθευτών αποτρέπει αυτούς  από τη συμμετοχή τους σε ανοικτές διαγωνιστικές διαδικασίες

ΑΕΠΠ/1101/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά με την προδικαστική προσφυγή: α) Την ακύρωση της διακήρυξης της αναθέτουσας αρχής για την προμήθεια Οξυγόνου-Αερίων (CPV 24111900-4) ή εναλλακτικά β) τη συμπλήρωση των τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξής. Ειδικότερα, ζητεί να τροποποιηθεί ο όρος 2.6 του Παραρτήματος 1 ώστε να προβλέπεται ότι ο προμηθευτής θα παρέχει φιάλες ιδιοκτησίας του στο νοσοκομείο έναντι μισθώματος όχι μόνο όταν δεν υπάρχουν επαρκείς φιάλες, αλλά και όταν οι υπάρχουσες φιάλες του νοσοκομείου δεν είναι συμβατές με την άδεια κυκλοφορίας του προμηθευτή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ιατρικών αερίων για 12 μήνες με δικαίωμα τρίμηνης παράτασης.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/159/2018

Προμήθεια αερίων μειγμάτων (οξυγόνο και άζωτο):Με αυτά τα δεδομένα, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι η δαπάνη (χωρίς Φ.Π.Α.) του Νοσοκομείου για ιατρικά αέρια μόνο για διάστημα 2 μηνών (55,456,45 x 2 = 110.912,90 ευρώ), υπερβαίνει κατά πολύ το όριο των 20.000 ευρώ, μέχρι του οποίου επιτρέπεται, άνευ ειδικού λόγου, η απευθείας ανάθεση, κρίνει ότι μη νομίμως το Νοσοκομείο προέβη στην επίμαχη απευθείας ανάθεση, αντί να διενεργήσει ανοικτό διαγωνισμό. Άλλωστε, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει η συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων, συναρτώμενων με έκτακτα γεγονότα μη οφειλόμενα σε υπαιτιότητα των αρμοδίων οργάνων του Νοσοκομείου, τα οποία κατέστησαν αδύνατη τη διενέργεια και την ολοκλήρωση νόμιμης διαγωνιστικής διαδικασίας για την κάλυψη των αναγκών του για προμήθεια ιατρικών αερίων, οι οποίες είναι πάγιες και διαρκείς και ως εκ τούτου δυνάμενες να προγραμματιστούν εγκαίρως. Ειδικότερα, ανεξαρτήτως των προβαλλόμενων περί μη ολοκλήρωσης των οικείων ενιαίων διαγωνισμών στο πλαίσιο των ΠΠΥΥ 2011 και 2013 με φορείς άλλα νοσηλευτικά ιδρύματα, σε κάθε περίπτωση, το Νοσοκομείο ζήτησε και έλαβε, ήδη από 26.5.2015, εξουσιοδότηση να διενεργήσει διαγωνισμό για την κάλυψη των αναγκών του σε προμήθεια ιατρικών αερίων και, συνεπώς, είχε επαρκή χρόνο να διενεργήσει και ολοκληρώσει ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια ιατρικών αερίων μέχρι τον χρόνο της επίμαχης ανάθεσης. Ωστόσο, δεν ενέκρινε τη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού παρά μετά από καθυστέρηση περίπου ενάμιση έτους (βλ. 7/22/21.12.2016). Η εν λόγω δε σημαντική καθυστέρηση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από την -ήδη γνωστή από τον Ιούλιο του 2015- αλλαγή από την Επιτροπή Προμηθειών Υγείας της διαδικασίας σύνταξης των τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης. Επιπλέον, αλυσιτελώς προβάλλονται τα περί άσκησης προσφυγών και αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων, καθότι τούτα αποτελούν γεγονότα μεταγενέστερα της από 7.4.2017 απόφασης ανάθεσης της επίμαχης προμήθειας.Β. Περαιτέρω, οι εντελλόμενες με το ελεγχόμενο ένταλμα επιμέρους δαπάνες υπάγονται, εν προκειμένω, στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 66 παρ. 28 του ν. 3984/2011, όπως ισχύουν, χρονικά και από άποψη αντικειμένου (βλ. σχ. τη ΔΥ8δ/Γ.Π.οικ.130648/30.09.2009 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών – Ανάπτυξης - Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Β΄ 2198, όπου ορίζεται η έννοια του «ιατροτεχνολογικού προϊόντος»). Ως προς δε τη συνδρομή των ουσιαστικών προϋποθέσεων των ως άνω διατάξεων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι δαπάνες που αντιστοιχούν στα τιμολόγια 40025734/24.4.2017 (υγρό οξυγόνο, αξίας 4.451,69 ευρώ, τιμή μονάδας 0,69 ευρώ/m3) και 40025735/24.4.2017 (υγρό άζωτο, αξίας 2.114,45 ευρώ, τιμή μονάδας 0,87 m3) αφορούν σε προμήθεια ειδών, η τιμή μονάδας των οποίων δεν υπερβαίνει την αντίστοιχη τιμή που έχει καταχωρηθεί στο Παρατηρητήριο Τιμών (καταχώρηση με κωδ. 1.30 για υγρό οζυγόνο στην τιμή μονάδας 0,69 ευρώ/m3 και καταχώρηση με κωδ. 1.20 για υγρό άζωτο στην τιμή μονάδας 1,45 ευρώ/m3) και, συνεπώς, τυγχάνουν νομιμοποίησης. Ωστόσο, δεν δύνανται να νομιμοποιηθούν οι δαπάνες για ενοίκια δεξαμενής και μεικτών αερίων, αφού για αυτά δεν υπάρχει σχετική καταχώρηση στο Παρατηρητήριο Τιμών, ενώ, σε κάθε περίπτωση, το Νοσοκομείο δεν προβάλλει, πολλώ δε μάλλον δεν αποδεικνύει, ότι οι επίμαχες συμβατικές τιμές για τις εν λόγω υπηρεσίες δεν υπερβαίνουν τις τιμές που είχαν συμφωνηθεί με την τελευταία συναφθείσα σύμβαση, κατόπιν τήρησης της νόμιμης διαδικασίας, για τις ίδιες υπηρεσίες.

Δεν ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.4/12/2019


ΕλΣυν/Κλ.4(ΚΠΕ)102/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ – ΑΓΟΡΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια οξυγόνου – ιατρικών αερίων, σε εκτέλεση συμβάσεων, καθόσον: α) μη νομίμως προσέφυγε το Νοσοκομείο στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης για την ανάθεση των ανωτέρω προμηθειών, διότι η ετήσια δαπάνη για την κάλυψη των αναγκών του σε «οξυγόνο – ιατρικά αέρια» υπερβαίνει κατά πολύ το όριο των 20.000,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου επιτρέπεται η άνευ ειδικών λόγων προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία και ούτε άλλωστε και το Νοσοκομείο επικαλείται, συνδρομή μη οφειλόμενων σε υπαιτιότητά του έκτακτων και απρόβλεπτων περιστάσεων και β) δοθέντος ότι η συνολική δαπάνη για την προμήθεια των ανωτέρω ειδών που είναι, κατά τη φύση τους, ομοειδή υπερβαίνει, σε ετήσια βάση και αυτό το όριο των 60.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., έως το οποίο επιτρέπεται η προσφυγή σε πρόχειρο διαγωνισμό – και ανεξαρτήτως εάν οι διατυπώσεις του τελευταίου τηρήθηκαν εν προκειμένω, λόγω της σύνταξης και κοινοποίησης πρόσκλησης, της υποβολής έγγραφων προσφορών και της αξιολόγησής τους από τριμελή επιτροπή, μη νομίμως το Νοσοκομείο προέβη σε τμηματικές προμήθειες, με τον επιμερισμό της συνολικής απαιτούμενης ποσότητας σε μικρότερες ποσότητες, παρακάμπτοντας τη νόμιμη διαδικασία της διενέργειας ενός ενιαίου τακτικού δημόσιου διαγωνισμού (άρθρο 2 παρ.12 και 13του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α΄ 19/1995 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας Π1/3305/3.11.2010, ΦΕΚ Β΄ 1789/12.11.2010).