Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.7/406/2009

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3801/2009, 2362/1995

Προμήθεια προσκλήσεων γενικής εισόδου στην 74η Δ.Ε.Θ.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη για την προμήθεια προσκλήσεων είναι λειτουργική κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 3801/2009, καθόσον επιβάλλεται από τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, σχετίζεται δε με τη συμμετοχή του Δήμου στη Δ.Ε.Θ., δραστηριότητα η οποία προάγει τα κοινωνικά και οικονομικά συμφέροντα των δημοτών, αφού η διοργάνωση της εν λόγω Έκθεσης αποτελεί γεγονός διεθνούς εμβέλειας, στο πλαίσιο του οποίου συναντώνται εκπρόσωποι οικονομικών και άλλων φορέων από όλο τον κόσμο. Περαιτέρω, ενόψει του αυξημένου αριθμού των εκπροσώπων των αρχών που έχει ένας μεγάλος Δήμος, όπως είναι ο Δήμος ..., το ύψος της επίμαχης δαπάνης δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι υπερβαίνει το προσήκον μέτρο...Κατ’ ακολουθίαv των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.VII/278/2010

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-Δήμοι:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 722, οικονομικού έτους 2010 χρηματικό ένταλμα δαπάνη, που αφορά στην παράθεση στο πλαίσιο της προαναφερόμενης εκδήλωσης μπουφέ, συνιστά δαπάνη λειτουργική, συνάδουσα με τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, η οποία συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της ως άνω εκδήλωσης, δεν υπερβαίνει δε το προσήκον μέτρο λαμβανομένου υπόψη του ύψους αυτής και του αριθμού των συμμετεχόντων ατόμων (240 άτομα εκ των οποίων 92 ήταν οι βραβευθέντες μαθητές).(..)Περαιτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 907, οικονομικού έτους 2010 χρηματικό ένταλμα δαπάνη, που αφορά στην προμήθεια αναμνηστικών δώρων προβλέπεται μεν στο νόμο ως λειτουργική, πλην όμως ενόψει του ύψους της, του είδους των απονεμηθέντων αναμνηστικών..υπερβαίνει το προσήκον μέτρο. Κατ' ακολουθία των ανωτέρω η εντελλόμενη με το 722, οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί. Αντιθέτως, η εντελλόμενη με το 907, οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τ7/74/2007

Καταχώρηση χριστουγεννιάτικων ευχών του Δήμου προς τους δημότες σε τοπικά έντυπα καθώς και η μετάδοση ευχών σε τοπικά ηλεκτρονικά μέσα.Μη νόμιμες καθόσον η έκφραση ευχών προς τους δημότες δε δύναται να θεωρηθεί ότι προάγει τα πολιτιστικά και πνευματικά ενδιαφέροντα αυτών, πέραν του ότι ερείδεται σε εθιμοτυπικούς κανόνες, οι οποίοι δεν συνιστούν πηγή δικαίου, η δε προμήθεια συγκεκριμένου αριθμού προσωπικών προσκλήσεων και η φωτογράφηση - βιντεοσκόπηση πολιτιστικών εκδηλώσεων, δε μπορούν να θεωρηθούν ως άμεσα συναρτώμενες με την επιτυχή διοργάνωση αυτών, οι οποίες (εκδηλώσεις) οφείλουν να απευθύνονται στο σύνολο των δημοτών.


ΕΣ/Τ7/221/2006

Ειδικότερα η έκφραση ευχών (δαπάνη για την προμήθεια χριστουγεννιάτικων ευχετήριων καρτών από το Δήμο )δεν προάγει τα κοινωνικά συμφέροντα των πολιτών ούτε εξυπηρετεί πολιτιστικά και πνευματικά ενδιαφέροντα, λαμβανομένου υπόψη ότι πρόκειται για ενέργεια με καθαρά προσωπικό και καθόλου υπηρεσιακό χαρακτήρα


ΕλΣυν.Τμ.7/257/2009

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΟΥ ΛΕΥΚΩΜΑΤΟΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, καθόσον η έκδοση του αναμνηστικού λευκώματος στο πλαίσιο των εκδηλώσεων με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από τη μετακομιδή των ιερών λειψάνων του πολιούχου και προστάτη της πόλης του ......., από την ..... στο ..., σχετίζεται με την εδαφική περιφέρεια του ομώνυμου Δήμου, προάγει δε, μέσω της προβολής της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του Δήμου, όπως αυτή καταγράφεται στο εν λόγω λεύκωμα, τα κοινωνικά, πολιτιστικά και πνευματικά ενδιαφέροντα των δημοτών, ενώ περαιτέρω η επίμαχη δαπάνη, ενόψει και της σπουδαιότητας του γεγονότος αυτού, δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/238/2014

Εκδοση δημοτικής εφημερίδας:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη το συγκεκριμένο  περιεχόμενο    των ανωτέρω εντύπων, το οποίο εξαντλείται στην παρουσίαση των προγραμμάτων, των δραστηριοτήτων και των έργων του Δήμου καθώς και στην καταχώρηση συνέντευξης του Δημάρχου και άρθρων αυτού και των Αντιδημάρχων, κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, ούτε δύναται να χαρακτηρισθεί ως λειτουργική (βλ. Πράξη 7/2012       VII Τμήματος Ελ.Συν., 76, 145/2012 Κλιμακίου VII Τμ.), δοθέντος ότι η εκδοθείσα εφημερίδα στην οποία αφορά δεν αποσκοπεί προεχόντως στην ενημέρωση των δημοτών σε θέματα Περιβάλλοντος Ποιότητας Ζωής - Ανακύκλωσης και Οικολογίας (βλ. την 861/2013 Τεχνική Έκθεση), αλλά        στην προβολή των πεπραγμένων της δημοτικής αρχής ένα εξάμηνο πριν από τη διενέργεια των δημοτικών εκλογών, χωρίς να προάγει τα κοινωνικά, πολιτικά, πνευματικά και οικονομικά συμφέροντά τους, ή να  συμβάλλει στην ενεργό συμμετοχή τους για την προαγωγή των τοπικών υποθέσεων. Άλλωστε, από τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων προβλέπεται συγκεκριμένος και πρόσφορος τρόπος ενημέρωσης των δημοτών για τις δραστηριότητες της δημοτικής τους αρχής, καθώς οι δημότες μπορούν να πληροφορηθούν τα πεπραγμένα της μέσα από την ειδική και αδάπανη διαδικασία της ετήσιας λογοδοσίας του Δημάρχου, που καθιερώνει το άρθρο 217 του ν. 3463/2006,       το οποίο, μάλιστα, προβλέπει τη συμμετοχή σε αυτήν και των συλλογικών φορέων της τοπικής κοινωνίας, εξασφαλίζοντας έτσι την ευρύτερη δυνατή εκπροσώπηση των κατοίκων και, κατ’ επέκταση, την επαρκέστερη ενημέρωσή τους. Σε κάθε περίπτωση η σύμβαση που υπογράφτηκε το Δεκέμβριο του      έτους 2013 δεν δύναται να καλύψει τη δαπάνη για την έκδοση του φύλλου μηνός Νοεμβρίου 2013, δοθέντος ότι δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ.          Ως εκ τούτου, πρέπει να απορριφθούν οι περί του αντιθέτου ισχυρισμοί            του Δήμου ....-....., περί της αναγκαιότητας ενημέρωσης  των δημοτών, δι’ αυτού και μόνον του μέσου, για τις υλοποιούμενες σε       τοπικό επίπεδο προαναφερθείσες δραστηριότητες. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.4/7/2015


ΕλΣυν.Τμ.7/294/2010

Προμήθεια βιβλίων σε Δήμο:.Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη για την προμήθεια του βιβλίου «… πολιτισμός και λαογραφία των … 1821 – 1980», το οποίο περιλαμβάνει πλούσιο ιστορικό και λαογραφικό υλικό για το σύγχρονο παρελθόν της πόλης των … και αποσκοπεί στην ανάδειξη της ιστορίας της, είναι λειτουργική κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 3801/2009, καθόσον διευκολύνει την εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου στον τομέα του πολιτισμού, προάγει δε τα πνευματικά ενδιαφέροντα των δημοτών του με την καλλιέργεια της ιστορικής μνήμης και συνείδησης αυτών. Περαιτέρω δε, η εν λόγω δαπάνη δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, ενόψει του πληθυσμού του Δήμου (28.195 κατοίκους, σύμφωνα με σχετικό έγγραφο του Δήμου) και της χαμηλής τιμής κάθε τεμαχίου (6,50 ευρώ με Φ.Π.Α.).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/37/2019

Διαμόρφωση αύλειου χώρου Ιερού Ναού..:Με δεδομένα αυτά, η δαπάνη εκτέλεσης του επίμαχου έργου εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, διότι, αναδεικνύοντας ένα ιστορικό μνημείο – σύμβολο του «μαρτυρικού» χωριού …, συμβάλλει στη διατήρηση της συλλογικής μνήμης των θυμάτων της ναζιστικής κατοχής και προάγει τα πνευματικά συμφέροντα των δημοτών.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η δαπάνη που εντέλλεται με το Β100, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου … είναι νόμιμη και αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018 τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/76/2012

Προμήθεια εντύπων. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Τμήμα, λαμβάνοντας υπόψη το συγκεκριμένο περιεχόμενο των ανωτέρω εντύπων, το οποίο εξαντλείται στην παρουσίαση του έργου της δημοτικής αρχής στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού, της παιδείας και του αθλητισμού, καθώς και στην εκτέλεση έργων υποδομής κατά τα έτη 2007 μέχρι και 2009, κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, ούτε δύναται να χαρακτηρισθεί ως λειτουργική (πρβλ. Πράξη 7/2012 VII Τμήματος Ελ.Συν.), δοθέντος ότι δεν αποσκοπεί στην ενημέρωση των δημοτών, αλλά στην προβολή των πεπραγμένων της δημοτικής αρχής κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο και προσωπικώς του τότε Δημάρχου, με την παράθεση φωτογραφικού υλικού από ομιλίες του στο πλαίσιο των πραγματοποιηθεισών εκδηλώσεων και από συναντήσεις του με σημαίνοντα πρόσωπα της πολιτικής και κοινωνικής ζωής. Άλλωστε, από τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων προβλέπεται συγκεκριμένος και πρόσφορος τρόπος ενημέρωσης των δημοτών για τις δραστηριότητες της δημοτικής τους αρχής, καθώς οι δημότες μπορούν να πληροφορηθούν τα πεπραγμένα της μέσα από την ειδική και αδάπανη διαδικασία της ετήσιας λογοδοσίας του Δημάρχου, που καθιερώνει το άρθρο 217 του ν.3463/2006, το οποίο, μάλιστα, προβλέπει τη συμμετοχή σε αυτήν και των συλλογικών φορέων της τοπικής κοινωνίας, εξασφαλίζοντας έτσι την ευρύτερη δυνατή εκπροσώπηση των κατοίκων και, κατ’ επέκταση, την επαρκέστερη ενημέρωσή τους. .... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.VII/299/2010

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-Δήμοι:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον η παράθεση, στα πλαίσια της προαναφερόμενης διοργάνωσης της πρώτης Γενικής Συνέλευσης του ανωτέρω Σωματείου δεξίωσης, αφορά μεν δαπάνη που ενδεχομένως μπορεί να θεωρηθεί ότι συνάδει με τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, δεν μπορεί, όμως, να υπαχθεί στην έννοια των εκδηλώσεων, που ορίζεται με τις προεκτεθείσες διατάξεις του άρθρου 158 παρ. 3 του Δ.Κ.Κ. εφόσον πραγματοποιήθηκε εκτός της εδαφικής περιφέρειας του Δήμου και αφορά τα μέλη του σωματείου, χωρίς τη συμμετοχή δημοτών του και συνεπώς δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι προάγει τα κοινωνικά και οικονομικά συμφέροντα ή τα πολιτιστικά και πνευματικά ενδιαφέροντά τους., εφόσον η Γενική Συνέλευση του ως άνω σωματείου, το οποίο έχει πανελλήνια δράση, απευθύνεται κατά κύριο λόγο στα μέλη του και όχι στο σύνολο των δημοτών, ενώ σε κάθε περίπτωση δεν προσδιορίζεται, πλην μιας απλής αναφοράς του Δημάρχου στον αριθμό των μελών του σωματείου (275) και ο αριθμός των συνέδρων, προκειμένου να είναι δυνατός ο έλεγχος υπέρβασης του προσήκοντος μέτρου της δαπάνης, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής και τις συναλλακτικές αντιλήψεις.


ΕλΣυν.Τμ.7/113/2010

Καταβολή δαπάνης Δήμου για την προμήθεια βιβλίων:.αποφασίστηκε η προμήθεια 25 βιβλίων από 2 τίτλους και συγκεκριμένα: «…..» και «….» και ψηφίστηκε πίστωση 453,22 ευρώ σε βάρος του ΚΑ 006434004. Τα παραπάνω βιβλία προορίζονται για τις Βιβλιοθήκες του ΚΑΠΗ, Παιδικού Σταθμού, Δημοτικού Σταδίου, Γυμνασίου, Λυκείου, Πολιτιστικών Συλλόγων … και ... και τις Βιβλιοθήκες του Συλλόγου Φίλων των …, ΑΟ …, Οικολόγων και … Νεολαίας (..)το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη δεδομένου ότι η επίμαχη προμήθεια αφορά ως επί το πλείστον άλλους φορείς πλην του Δήμου και για το λόγο αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι εξυπηρετεί τους σκοπούς του.