×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)/109/2014

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4093/2012/ε1

Αμοιβή για τη διοργάνωση της διεθνούς κωπηλατικής ρεγκάταςΜε βάση τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγηθείσα νομική σκέψη, η ως άνω ανάδοχος, η οποία είναι σωματείο, έπρεπε για την είσπραξη του τιμήματος από την εκτέλεση των ως άνω υπηρεσιών, να εκδώσει τιμολόγιο, που είναι το προβλεπόμενο από το νόμο φορολογικό στοιχείο, και όχι γραμμάτιο είσπραξης. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι κανονική. Ωστόσο, το Κλιμάκιο, αποδεχόμενο τον προβαλλόμενο ισχυρισμό του Δήμου, ότι τα προηγούμενα χρόνια οι αθλητικές ομοσπονδίες προσκόμιζαν ως παραστατικό για την είσπραξη του συμβατικού τους ανταλλάγματος γραμμάτιο είσπραξης, χωρίς να έχει τεθεί ζήτημα άρνησης θεώρησης των σχετικών ενταλμάτων, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων, αλλά συγγνωστώς, υπέλαβαν, ότι το γραμμάτιο είσπραξης αποτελεί νόμιμο παραστατικό στοιχείο. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.4/75/2017 (ΔΙΑΔ/ΣΙΑ ΛΗΞ.ΟΦΕΙΛΩΝ)

Χαρακτηρισμος οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης,(..) Με τα δεδομένα αυτά, η ενώπιον του Τμήματος εισαχθείσα εισήγηση του Προϊσταμένου της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης φέρει πλήρη, ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία ως προς το ότι οι έρευνες για τον εντοπισμό πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων του προαναφερόμενου οφειλέτη απέβησαν άγονες και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη της βασικής ληξιπρόθεσμης οφειλής του, ποσού 3.963.022,24 ευρώ.(..)Γνωμοδοτεί θετικά για το χαρακτηρισμό της αναφερόμενης στο σκεπτικό οφειλής του ... ή ...(Α.Φ.Μ.: ... και ...), ποσού 3.963.022,24 ευρώ, ως ανεπίδεκτης είσπραξης και για την καταχώρισή της στα ειδικά βιβλία ανεπίδεκτων είσπραξης οφειλών


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)196/2015

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβης απο Δήμο σε νομικό πρόσωπο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα για τη διοργάνωση δύο (2) εκθέσεων στο πλαίσιο των προγραμμάτων εκδηλώσεων «…» και «…» αντίστοιχα, κατά το έτος 2012(...)Με τα δεδομένα αυτά, ο λόγος διαφωνίας ότι το φερόμενο ως δικαιούχο σωματείο δεν έχει τη δυνατότητα, βάσει του καταστατικού του,         να ενεργεί ως επιτηδευματίας αναλαμβάνοντας την παροχή υπηρεσιών, προβάλλεται αβασίμως, δεδομένου ότι αφενός μεν οι επίμαχες υπηρεσίες διοργάνωσης των προαναφερθεισών πολιτιστικών εκδηλώσεων στους       χώρους του Αρχαιολογικού Μουσείου …συνάδουν με τους σκοπούς του εν λόγω σωματείου, όπως αυτοί περιγράφονται στα άρθρα 2 και 3 του καταστατικού του, που έχει εγκριθεί με τη 226/1985 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου …, και αφετέρου είναι επιτρεπτή η σύναψη δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών μεταξύ μίας αναθέτουσας αρχής         (εν προκειμένω του δήμου) και ενός παρόχου υπηρεσιών, ανεξάρτητα αν ο τελευταίος ασκεί ή όχι κατά κύριο λόγο κερδοσκοπική δραστηριότητα (επιτηδευματίας) (βλ. VI Τμ. 2967, 557/2014). Ωστόσο, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, ως μη κανονική, κατά το βασίμως προβαλλόμενο σχετικό λόγο διαφωνίας, δοθέντος ότι ο ως άνω ανάδοχος, που είναι σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, έπρεπε για την είσπραξη του τιμήματος από την παροχή των επίμαχων υπηρεσιών προς το Δήμο …., να εκδώσει τιμολόγιο, που είναι το προβλεπόμενο από το νόμο φορολογικό στοιχείο, και όχι γραμμάτιο είσπραξης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


Α2/1145/2012

Νέα Αγορανομική Διάταξη σχετικά με τη λιανική πώληση καυσόξυλων και το δικαίωμα του καταναλωτή να μην καταβάλει αντίτιμο αν δεν λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο της συναλλαγής του. (ΑΔ.4)


ΕΣ/ΤΜ.4/120/2018

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά, η ενώπιον του Τμήματος εισαχθείσα εισήγηση του Προϊσταμένου της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης φέρει πλήρη, ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία ως προς το ότι οι έρευνες για τον εντοπισμό πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων της οφειλέτριας εταιρείας και των συνεπεύθυνων διαχειριστών  αυτής απέβησαν άγονες και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη της βασικής ληξιπρόθεσμης οφειλής, ποσού 94.734.435,06 ευρώ.V. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Τμήμα γνωμοδοτεί θετικά για τον χαρακτηρισμό της ανωτέρω οφειλής της εταιρείας με την επωνυμία «.........» (Α.Φ.Μ. 099483880) ως ανεπίδεκτης είσπραξης και για την καταχώρισή της στα ειδικά βιβλία ανεπίδεκτων είσπραξης οφειλών.


ΕΣ/ΤΜ.4/157/2017

ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ : Με τα δεδομένα αυτά, η ενώπιον του Τμήματος εισαχθείσα εισήγηση του Προϊσταμένου της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης φέρει πλήρη, ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία ως προς το ότι οι έρευνες για τον εντοπισμό πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων της προαναφερόμενης οφειλέτιδος απέβησαν άγονες και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη της βασικής ληξιπρόθεσμης οφειλής της, ποσού 2.044.874,89 ευρώ.


ΝΣΚ/496/2001

Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Ενισχύσεις. Δημόσια παρακατάθεση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δικαιούχος ενίσχυσης επένδυσης είναι ο φορέας αυτής. Εν όψει των υφισταμένων διαφωνιών μεταξύ φορέα επένδυσης και εργολάβου - εξουσιοδοτηθέντος προς είσπραξη και παραλαβή επιταγής επ ονόματι φορέα και της πολυπλοκότητας των μεταξύ τους συμφωνιών γεννάται εύλογη αμφιβολία ως προς το πρόσωπο του δικαιούχου είσπραξης και ως προς την ασφαλή εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Δημοσίου και ως εκ τούτου συντρέχει λόγος δημόσιας παρακατάθεσης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/188/2010

Επίναυλος - Αρμοδιότητα ελέγχου και διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης αυτού κατ’ άρθρο δέκατο του Ν 2932/2001 – Εφαρμοστέες διατάξεις και διαδικασίες ικανοποίησης των σχετικών αξιώσεων του Δημοσίου (καταλογισμός, παραγραφή κλπ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο επίναυλος του άρθρου δέκατου του Ν 2932/2001 αποτελεί φόρο, η είσπραξη του τυχόν οφειλόμενου επίναυλου επιδιώκεται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, με νόμιμο τίτλο κατ’ άρθρο 2 παρ. 2 περίπτ. β΄ αυτού, το προς βεβαίωση δε δικαίωμα του Δημοσίου για την είσπραξη του τυχόν οφειλόμενου επιναύλου παραγράφεται είκοσι έτη μετά τη γένεση της σχετικής αξιώσεώς του. (ομοφ.) Η ελεγκτική αρμοδιότητα για την ορθή απόδοση του επιναύλου και η αρμοδιότητα για τη συγκρότηση του σχετικού νόμιμου τίτλου, ανήκει στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/102/2007

Ταμειακή βεβαίωση και είσπραξη καταλογιστικών αποφάσεων υπέρ Δήμων και Κοινοτήτων. Αρμόδια Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η βεβαίωση και είσπραξη των ποσών, τα οποία καταλογίστηκαν με αποφάσεις της Οικονομικής Επιθεωρήσεως του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών υπέρ του Δήμου Τήλου του Νομού Δωδεκανήσου, ο οποίος έχει πληθυσμό με βάση την τελευταία απογραφή κάτω των 5.000 κατοίκων και στερείται ιδίας ταμειακής υπηρεσίας και σε βάρος των σ’ αυτές αναφερομένων προσώπων ως υπαιτίων διαχειριστικών ελλειμμάτων που οφείλονταν σε ανοίκειες πληρωμές και διαπιστώθηκαν από τον προς τούτο ορισθέντα Οικονομικό Επιθεωρητή κατά τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου για τα έτη 2003-2004 στον εν λόγω Δήμο, θα πραγματοποιηθεί μέσω της Δ.Ο.Υ. Ρόδου με το εντός αυτής Γραφείο του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, αρμόδιο δε για την ταμειακή βεβαίωση των εν λόγω ποσών είναι το Γραφείο Εσόδων του Τμήματος Εσόδων της εν λόγω Δ.Ο.Υ. και αρμόδιο προς είσπραξη το Γραφείο Είσπραξης του ιδίου Τμήματος κατά τις διατάξεις του Π.Δ/τος 16/1989.


ΝΣΚ/248/2002

Χορήγηση βεβαίωσης κερδών από τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος ΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο ΟΔΙΕ δεν υποχρεούται μεν κατά τον κανονισμό του να εκδίδει ονομαστικές βεβαιώσεις κερδών και εκ των πραγμάτων δεν ανακύπτει θέμα καλύψεως ή μη τεκμαρτής δαπάνης, η τυχόν όμως εκδοθείσα εκ μέρους αυτού ή κατόπιν και ως αποτέλεσμα δικαστικής ενεργείας, τοιαύτη βεβαίωση, αποτελεί νόμιμο παραστατικό στοιχείο λαμβανόμενο υπ όψη από τον Προϊστάμενο ΔΟΥ, προκειμένης καλύψεως ή περιορισμού της διαφοράς της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης του φορολογουμένου.


ΕΣ/ΤΜ.4/118/2016

ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά, η ενώπιον του Τμήματος εισαχθείσα εισήγηση του Προϊσταμένου της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης φέρει πλήρη, ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία ότι οι έρευνες για τον εντοπισμό πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη απέβησαν άγονες και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη του οφειλόμενου ποσού των 7.530.753,95 ευρώ, πλέον νόμιμων προσαυξήσεων και τελών.