Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ/ΕΒΔΟΜΟ/1285/2023

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.156, 4412/2016/Α.337

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ/ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ(,...)Η ανάθεση των επίμαχων εργασιών ως συμπληρωματικών δεν είναι νόμιμη, καθόσον το εν λόγω έργο δεν ενέχει ενιαία οικονομική και τεχνική λειτουργία, αλλά συνίσταται στην εκτέλεση μεμονωμένων και αυτοτελών τεχνικών επεμβάσεων – εργασιών, που στην πραγματικότητα αποτελούν μικρότερα έργα, έτσι ώστε να μην νοείται τελειοποίηση της αρτιότητας και λειτουργικότητας αυτού με την εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών.

Για τη νόμιμη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης, κατ’ εφαρμογή της περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 337 του ν. 4412/2016 σε συνδυασμό με το άρθρο 156 παρ. 1 β) του ίδιου νόμου, δεν αρκεί μόνο η συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων, αλλά απαιτείται να συντρέχουν σωρευτικά όλες οι προϋποθέσεις που προβλέπονται από τις άνω διατάξεις, με προέχουσα – θεμελιώδη αυτή της φύσης του έργου ως δεκτικού τελειοποίησης, η οποία κατά τα ανωτέρω δεν συντρέχει.



ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Α.1045/2024

Εφαρμογή του ειδικού καθεστώτος τελειοποίησης προς επανεισαγωγή .




ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1636/2023

Αποκατάσταση κατεστραμμένων και επέκταση στηθαίων ασφαλείας (...)Οι προς ανάθεση, με τη συμπληρωματική σύμβαση, εργασίες είναι αυτοτελείς και η τελευταία δεν συμπληρώνει το αντικείμενο της κύριας σύμβασης. Tο Κλιμάκιο κρίνει ότι οι ως άνω εργασίες δεν δύνανται να αποτελέσουν νομίμως αντικείμενο συμπληρωματικής σύμβασης, κατά την έννοια των άρθρων 132 και 156 του ν.4412/2016. ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΕΙ ΤΗΝ Πράξη 568/2023 του Ε΄ Κλιμακίου

ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/510/2024


ΑΑΔΕ/ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ/ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ-ΑΜΟΙΒΩΝ/2024

Συχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις σχετικά με την Υποβολή βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων - αμοιβών - μερισμάτων ή τόκων ή δικαιωμάτων για το φορολογικό έτος 2024

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:

1. Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για Βεβαιώσεις Αμοιβών από Επιχειρηματική Δραστηριότητα Φορολογικού Έτους 2024

2. Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για Βεβαιώσεις Αποδοχών ή Συντάξεων Φορολογικού Έτους 2024

3. Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για Βεβαιώσεις Εισοδημάτων από Μερίσματα, Τόκους, Δικαιώματα Φορολογικού Έτους 2024


19223/2025

«Διευκρινήσεις σχετικά με την πάγια προκαταβολή στους διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων»


Επισυνάπτεται:ΥΠ.ΕΣ. εγκ.40/79560/27.11.2024



ΔΣΣΚ/Φ.8/15/οικ. 2703/2025

Διαδικασία καταχώρισης μετρήσεων ως προς τον βαθμό επίτευξης των στόχων για το έτος 2024 στην Εφαρμογή του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου (Απογραφή) ΑΔΑ:99Μ246ΜΤΛ6-035

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ: Ηλεκτρονική Εφαρμογή Αξιολόγησης/ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ 2025

Σχετικές εγκύκλιοι:

ΔΑΠΔΕΠ/Φ.5/29/οικ.2290/2023 – ΑΔΑ: 6ΣΩ846ΜΤΛ6-Τ2Μ,

ΔΣΣΚ/Φ.8/9/οικ.15890/2023 – ΑΔΑ: 6ΟΩ146ΜΤΛ6-ΣΨΠ,

ΔΣΣΚ/Φ.8/10/οικ.1888/2024 – ΑΔΑ: ΨΓΦ946ΜΤΛ6-ΚΡ8,

ΔΣΣΚ/Φ.8/11/οικ.9874/2024 – ΑΔΑ: 67ΜΜ46ΜΤΛ6-83Ψ,

ΔΣΣΚ/Φ.8/12/οικ.17085/2024 – ΑΔΑ: ΨΠΩ546ΜΤΛ6-0Β9


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1046/2024

Τροποποίηση σύμβασης "Μίσθωση ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) και κανονικών (διαξονικών) αστικών λεωφορείων ".(...) Συνεπώς, εκ των ανωτέρω, σαφώς προκύπτει το εφικτό του έγκαιρου προγραμματισμού μίας διαγωνιστικής διαδικασίας με χρήση δυνατοτήτων που παρέχει η υφιστάμενη νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων. Ως εκ τούτου, ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη του Κλιμακίου ότι εν προκειμένω οι περιστάσεις που επικαλείται ο φορέας δεν συνιστούν περιστάσεις μη δυνάμενες να προβλεφθούν εγκαίρως από μία επιμελή αναθέτουσα αρχή, και για το λόγο αυτό τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με τον πρώτο λόγο της ένδικης προσφυγής ανάκλησης είναι απορριπτέα.Για τους λόγους αυτούς.Απορρίπτει την προσφυγή ανάκλησης.Δεν ανακαλεί την 201/2024 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου.




75357/2024

ΕΛΕΓΧΟΣ & ΑΣΦΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ



ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1736/2024

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ (...)Λαμβάνοντας υπόψη τα προπαρατεθέντα πραγματικά δεδομένα και όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω στη νομική σκέψη 7, το Δικαστήριο κρίνει ότι κατά λογική και τεχνική αναγκαιότητα οι εργασίες υποδομής και επιδομής πραγματοποιούνται διαδοχικά κατά την κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου στον ίδιο γεωγραφικό χώρο, κατατείνοντας εν τέλει στην ολοκλήρωση μιας λειτουργικής σιδηροδρομικής γραμμής. Επίσης, για οικονομικούς, διοικητικούς ή άλλης φύσεως λόγους, δύνανται να αποτελέσουν αντικείμενο δύο διαφορετικών, χρονικά αποκλινουσών, αυτοτελών διαδικασιών ανάθεσης με προϋπολογισμό χρηματοδοτούμενο από διαφορετική πηγή ενωσιακής ή μη συγχρηματοδότησης, και ευρεία συμμετοχή προσφερόντων σε κάθε μία από αυτές, όπως συνέβη εν προκειμένω. Στην κρινόμενη περίπτωση, πρέπει να γίνει δεκτό, ότι λόγω της αυτοτέλειας εκάστης διαγωνιστικής διαδικασίας, η ενοποίηση των εργασιών που αποτέλεσαν το αντικείμενο εκάστης εξ αυτών με την επιγενόμενη επιχειρούμενη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης για την εκτέλεση από την ανάδοχο της τρέχουσας σύμβασης επιδομής του υπολειπόμενου τμήματος (μήκους 7 χιλιομέτρων) των εργασιών της διαλυθείσας σύμβασης υποδομής, με χρήση κονδυλίων του προϋπολογισμού της διαλυθείσας σύμβασης επιδομής, δεν βρίσκει νόμιμο έρεισμα στην περ. β΄ της παρ. 1 των άρθρων 337 και 156 του ν. 4412/2016. Περαιτέρω, η εκ μέρους της αναθέτουσας επίκληση διαφόρων κινδύνων (από πλημμυρικά φαινόμενα, από την απαξίωση του έργου κ.λπ.) στο ημιτελές τμήμα των έργων υποδομής δεν ασκεί επιρροή επί της νομιμότητας της επίδικης συμπληρωματικής σύμβασης, διότι δεν μπορεί να εκτιμηθεί σε σχέση με την αναγκαιότητα σύναψης αυτής κατ΄εφαρμογή της παρ. 1 περ. β΄ των άρθρων 337 και 158 του ν. 4412/2016. Τέλος, ο επικουρικώς προβαλλόμενος από την προσφεύγουσα λόγος περί συγγνωστής πλάνης αυτής ως προς τη νομιμότητα της επιλογής της ελεγχόμενης ανάθεσης, είναι απορριπτέος ως απαραδέκτως προβαλλόμενος, καθόσον, κατά τα παγίως γενόμενα δεκτά, η παραδοχή του θα έθιγε τον αντικειμενικό χαρακτήρα και θα αλλοίωνε την πρακτική αποτελεσματικότητα του προσυμβατικού ελέγχου. Βάσει των ανωτέρω σκέψεων, η κρίση του Κλιμακίου παρίσταται ορθή και η κρινόμενη προσφυγή μετά της υπέρ αυτής ασκηθείσας παρέμβασης πρέπει να απορριφθούν.  Για τους λόγους αυτούς.Απορρίπτει την με Α.Β.Δ. 6255/9.10.2024 προσφυγή της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση.Διατάσσει την επιστροφή στην προσφεύγουσα του αχρεωστήτως καταβληθέντος παραβόλου.Δεν ανακαλεί, κατά τα αναφερόμενα στο αιτιολογικό, την 415/2024 Πράξη προσυμβατικού ελέγχου του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 




Κ.Υ.Α. Φ50/74702/3233/1997

Επέκταση του θεσμού της ΚΕΚ σε όλους του Νομούς της Χώρας



ΕΣ/ΚΛΙΜ.Ε/717/2023

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν ανωτέρω (βλ σκ. 1 και 2 της παρούσας), το Κλιμάκιο διαπιστώνει ότι, ανεξαρτήτως του ότι η αρχική σύμβαση του ως άνω έργου υποβλήθηκε σε προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία που απαιτείται κατά νόμο να προηγηθεί για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης και η οποία, ολοκληρούμενη σε μία και μοναδική φάση, περιλαμβάνει την έκδοση απόφασης ανάθεσης στον ανάδοχο συμπληρωματικών εργασιών και έγκρισης του οικείου Α.Π.Ε. και Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε.. Συνεπώς, ο φάκελος με τα στοιχεία της υπόθεσης απαραδέκτως υποβάλλεται στον έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, διότι το παρόν Κλιμάκιο είναι αρμόδιο να ελέγχει τη νομιμότητα ολοκληρωθεισών διαδικασιών σύναψης συμπληρωματικών συμβάσεων και των οικείων σχεδίων σύμβασης και όχι να γνωμοδοτεί επί προπαρασκευαστικών σταδίων των σχετικών διαδικασιών.