Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Γ/36/04/96/2019

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία διαχείρισης πλειστηριασμών τρίτων και αναγγελίας απαιτήσεων ΕΦΚΑ στον επί του πλειστηριασμού υπάλληλο - συμβολαιογράφο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/182/2016

Προθεσμία αναγγελίας του Δημοσίου σε πλειστηριασμούς που επισπεύδονται από τρίτους, κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, ενόψει των τελευταίων νομοθετικών μεταβολών.Η προθεσμία αναγγελίας απαιτήσεων του Δημοσίου σε πλειστηριασμούς που επισπεύδονται κατά τον ΚΕΔΕ είναι πενθήμερη από την ημερομηνία διενέργειας του πλειστηριασμού. Για λόγους διασφάλισης και προστασίας των συμφερόντων του Δημοσίου, κρίνεται σκόπιμη η σαφής νομοθέτηση της σχετικής για το Δημόσιο ρύθμισης, υπό το φως της ισχύος των διατάξεων του ΚΠολΔ, λαμβάνοντας υπόψη και την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος (πλειοψ).


ΝΣΚ/153/2020

Δυνατότητα χορήγησης μόνιμης άδειας διαμονής επενδυτή, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. Β περ. 2 του ν. 4251/2014, όπως ισχύουν, σε πολίτη τρίτης χώρας, που αποκτά ακίνητο στην Ελλάδα μετά από αναγκαστικό πλειστηριασμό, στον οποίο αναδεικνύεται υπερθεματιστής, και την καταβολή του εκπλειστηριάσματος στον επί του πλειστηριασμού υπάλληλο.(...)Μετά τον αναγκαστικό πλειστηριασμό ακινήτου, που βρίσκεται στην Ελλάδα, και την καταβολή από τον υπερθεματιστή, πολίτη τρίτης χώρας, του συνολικού εκπλειστηριάσματος, ελάχιστης αξίας 250.000 ευρώ, στον επί του πλειστηριασμού υπάλληλο, είναι δυνατή η χορήγηση σε αυτόν μόνιμης άδειας διαμονής επενδυτή, κατά τις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. Β του ν. 4251/2014, όπως ισχύουν, υπό τους απαράβατους όρους ότι: α) Η καταβολή του εκπλειστηριάσματος στον επί του πλειστηριασμού υπάλληλο έχει συντελεσθεί με έναν από τους τρόπους, που περιοριστικά αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. Β περ. 2 του ν. 4251/2014, όπως ισχύουν, β) έχει γίνει μεταγραφή της περίληψης της κατακυρωτικής έκθεσης του ακινήτου στα οικεία βιβλία μεταγραφών και γ) ο πλειστηριασμός δεν έχει ακυρωθεί με έναν από τους προβλεπόμενους νόμιμους τρόπους (ομόφωνα).


ΝΣΚ/84/2019

Αναγγελία εκχώρησης μελλοντικών απαιτήσεων στο πλαίσιο σύμβασης πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring) και προϋποθέσεις νομιμότητας της αναγγελίας αυτής στο Δημόσιο.(...)Η σύμβαση πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring) δύναται να περιέχει νόμιμο και δεσμευτικό για το Δημόσιο όρο εκχώρησης μελλοντικών απαιτήσεων κατ’ αυτού, ακόμη και στις περιπτώσεις που κατά το χρόνο κατάρτισης της σύμβασης αυτής δεν έχει γεννηθεί η αιτία των εκχωρούμενων απαιτήσεων. Η αναγγελία της εκχώρησης αυτής στο Δημόσιο πρέπει, επί ποινή ακυρότητας, να γίνει σύμφωνα με τις διατυπώσεις του άρθρου 145 του ν. 4270/2014 (Δημόσιο Λογιστικό). (ομόφ.)


64440/2020

Υποβολή στοιχείων από πιστωτικά ιδρύματα, εταιρείες πρακτόρευσης και δικαιούχους φυσικά ή νομικά πρόσωπα προς διασταύρωση των εκχωρημένων απαιτήσεων επί ανεξόφλητων τιμολογίων των ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων του Κλάδου Υγείας των ΦΚΑ που εντάχθηκαν στον ΕΦΚΑ.


ΝΣΚ/123/2018

Δυνατότητα άσκησης καθηκόντων διαχείρισης κτιρίου (πολυκατοικίας), στο οποίο ο ΕΦΚΑ διαθέτει οριζόντιες ιδιοκτησίες, από εξουσιοδοτημένο υπάλληλο αυτού - Νομικό πλαίσιο εξουσιοδότησης και αρμοδιότητα υπηρεσιακού οργάνου για την παροχή της - Ζητήματα διαχείρισης επί οφειλών προς τρίτους - Ευθύνη του υπαλλήλου-διαχειριστή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο ΕΦΚΑ είναι δυνατόν να οριστεί διαχειριστής από τους συνιδιοκτήτες κτηρίου και να ασκήσει διαχείριση κτηρίου (πολυκατοικίας) στο οποίο διαθέτει οριζόντιες ιδιοκτησίες, μέσω υπαλλήλου του, εφαρμοζομένου σχετικώς (αναλογικώς) του άρθρου 25 παρ. 2 εδ. α΄ του ν. 3528/2007 (ΥΚ). Ο ορισμός του υπαλλήλου γίνεται με μέριμνα του Τμήματος Στέγασης και Συνθηκών Εργασίας της Δ/νσης Στέγασης και Τεχνικών Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, κατά τις διατάξεις των άρθρων 68 παρ. 8 και 9 εδ. α΄ περ. γγ΄ του ν. 4387/2016. Σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής των κοινοχρήστων δαπανών και βαρών από συνιδιοκτήτες, έκαστος εξ αυτών ευθύνεται κατά την αναλογία των επ' αυτών. Ο υπάλληλος του ΕΦΚΑ που ασκεί τη διαχείριση, δεν έχει την ιδιότητα του δημοσίου υπολόγου. (ομόφ.)


29960/3800/2012

Ενδεικτικές κατηγορίες Αποβλήτων Υγειονομικώ ν Μονάδων (ΑΥΜ) -
Ενδεικτικές κατάλληλες εργασίες διαχείρισης ΑΥΜ – Διευκρινίσεις επί ορισμένων απαιτήσεων της ΚΥΑ οικ.146163 /2012 

ΝΣΚ/84/2018

Ενεχύραση απαιτήσεων κατά του Δημοσίου – Χαρακτήρας αυτών ως συμβάσεων εκχώρησης - Αναλογική εφαρμογή άρθρου 145 του ν. 4270/2014, όσον αφορά στις αναγκαίες επιδόσεις - Καταχώρηση αυτών στα Βιβλία Εκχωρήσεων.Η σύμβαση ενεχύρασης απαίτησης δανειστή του Δημοσίου σε Τράπεζα έχει το χαρακτήρα εκχώρησης της απαίτησης, και υπόκειται επί ποινή ακυρότητας της αναγγελίας, στις διατάξεις του άρθρου 145 του ν. 4270/2014, όσον αφορά στην υποχρέωση επίδοσής της σε συγκεκριμένα όργανα του δημοσίου. Η νομίμως επιδοθείσα σύμβαση ενεχύρασης απαίτησης μπορεί να καταχωρισθεί στο Μητρώο Εκχωρήσεων.


ΝΣΚ/217/2019

α) Εάν οι διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4607/2019 που προβλέπουν περί του νομίμου και του επιτοκίου υπερημερίας των οφειλών του Δημοσίου, εφαρμόζονται και επί απαιτήσεων κατά του ΕΦΚΑ. β) Εάν το ύψος του επιτοκίου για το τρέχον έτος ανέρχεται σε τρεις εκατοστιαίες μονάδες. (...) α) Οι ρυθμίσεις του άρθρου 45 παρ.1, 2, 3 του ν. 4607/2019 εφαρμόζονται και στις απαιτήσεις κατά του ΕΦΚΑ και καταλαμβάνουν όλες τις δικαστικές υποθέσεις που εκκρεμούν. Ο υπολογισμός του νέου επιτοκίου θα λαμβάνει χώρα από 1.5.2019. β) Ο προσδιορισμός του ύψους του τρέχοντος επιτοκίου, με το οποίο θα πληρώνει τις υποχρεώσεις του ο ΕΦΚΑ, δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο ερωτήματος (ομόφ.).


ΝΣΚ/319/2014

Δικαίωμα του Δημοσίου επί παραγεγραμμένων απαιτήσεων τρίτων από μερίσματα μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο μετοχών.Το Δημόσιο, βάσει του άρθρου 1 του ΝΔ 1195/1942, μετά την πάροδο της πενταετούς προθεσμίας παραγραφής ή τυχόν βραχύτερης συμβατικής αποσβεστικής προθεσμίας, καθίσταται δικαιούχο της παραγεγραμμένης αξίωσης οποιουδήποτε μετόχου για καταβολή του οφειλόμενου μερίσματος εκ μέρους ανώνυμης εταιρείας, έστω και αν η αξίωση αυτή προέρχεται από μετοχές μη εισηγμένες στο Χρηματιστήριο. (ομοφ.)


ΝΣΚ/79/2018

Εξακολούθηση της μισθοδοσίας πρώην υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη ΕΦΚΑ) κατά τη διάρκεια της απόσπασής του στο Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΣ) και μετάταξή του εν συνεχεία στο ΕΣ. Ζητήματα τακτοποίησης της εκκρεμότητας επιστροφής στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη ΕΦΚΑ) των αχρεωστήτως καταβληθέντων στον υπάλληλο αποδοχών. Δυνατότητα συμψηφισμού των οφειλόμενων ποσών μεταξύ ΙΚΑ (ήδη ΕΦΚΑ) και ΕΣ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Είναι νόμιμη η διακοπή της μισθοδοσίας αποσπασμένου σε άλλη υπηρεσία υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη ΕΦΚΑ) για το χρόνο μετά την απόσπασή του στο ΕΣ (1-1- 2012) και εφαρμόζεται υποχρεωτικά. 2) Η απαίτηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη ΕΦΚΑ) κατά του υπαλλήλου, για επιστροφή ως αχρεωστήτως καταβληθέντων των ποσών για το διάστημα από 27-2-2013 έως 30-4-2013, κατά το οποίο ο υπάλληλος είχε μεταταχθεί και υπηρετούσε στο Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΣ), από το οποίο και μισθοδοτείτο είναι νόμιμη, ενόψει δε των απαντήσεων στο 1ο και 2ο σκέλη του ερωτήματος, παρέλκει η απάντηση στο 3ο. 4) Ήταν απλό πληροφοριακό έγγραφο και δεν είχε εκτελεστό χαρακτήρα η απάντηση επί της ένστασης-αίτησης θεραπείας του υπαλλήλου Γ.Τ. με αριθμό πρωτ. 455/8-1-2014. 5, 6 και 7) Δεν είναι επιτρεπτός ο συμψηφισμός του ποσού που το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κατέβαλε αχρεώστητα σε αποσπασμένο υπάλληλο από 1-1-2012 έως 26-2-2013 (επειδή η μισθοδοσία του κατά το ανωτέρω διάστημα βάρυνε - εκ του νόμου - τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του ΕΣ), απαιτείται δε η, κατόπιν επικοινωνίας των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ και του ΕΣ διευθέτηση της εκκρεμότητας, με έκδοση των απαιτούμενων σχετικών πράξεων, προκειμένου να αποδοθούν από το ΕΣ στον ΕΦΚΑ τα οφειλόμενα ποσά και να επιτευχθεί η οριστική και νόμιμη εκκαθάριση της μισθοδοσίας του υπαλλήλου. (ομόφ.)