×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Γ2α/οικ. 14549/2025

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:
ΦΕΚ: 1574/Β/01.04.2025

  Αντικατάσταση της υπό στοιχεία Γ2α/10666/ 04-03-2024 κοινής υπουργικής απόφασης «Χειρουργικές επεμβάσεις και άλλες επεμβατικές πράξεις που διενεργούνται πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργίας των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) και απαιτούν παραμονή στο νοσοκομείο πέραν της ημερήσιας νοσηλείας» (Β’ 1485).


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Γ2α/10666/2024

Χειρουργικές επεμβάσεις και άλλες επεμβατικές πράξεις που διενεργούνται πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργίας των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) και απαιτούν παραμονή στο νοσοκομείο πέραν της ημερήσιας νοσηλείας


Γ2α/οικ. 14549/2025 ΦΕΚ: 1574/Β/01.04.2025:Αντικατάσταση της υπό στοιχεία Γ2α/10666/ 04-03-2024 κοινής υπουργικής απόφασης «Χειρουργικές επεμβάσεις και άλλες επεμβατικές πράξεις που διενεργούνται πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργίας των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) και απαιτούν παραμονή στο νοσοκομείο πέραν της ημερήσιας νοσηλείας» (Β’ 1485).


Γ2α/οικ.19276/2024«Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή της υπό στοιχεία Γ2α/10666/04-03- 2024 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β’ 1485)».ΑΔΑ:9Α7Ι465ΦΥΟ-4Ψ2


Γ2α/οικ.60739/2024

Διαδικασία, όροι και προϋποθέσεις υλοποίησης προγράμματος για τη διενέργεια εκκρεμών χειρουργικών επεμβάσεων και άλλων επεμβατικών πράξεων που διενεργούνται πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργίας των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος (Ε.Σ.Υ.).

ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ:

Γ2α/οικ.22253/2025 ΦΕΚ: 2583/Β/27.05.2025:Αντικατάσταση της υπό στοιχεία Γ2α/οικ.60739/25-11-2024 κοινής υπουργικής απόφασης «Διαδικασία, όροι και προϋποθέσεις υλοποίησης προγράμματος για τη διενέργεια εκκρεμών χειρουργικών επεμβάσεων και άλλων επεμβατικών πράξεων που διενεργούνται πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργίας των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος (Ε.Σ.Υ.)» (Β’ 6520).


Γ2α/οικ.41180/2025

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Γ2α/οικ.22253/19-5-2025 κοινής υπουργικής απόφασης «Αντικατάσταση της υπό στοιχεία Γ2α/οικ.60739/25-11-2024 κοινής υπουργικής απόφασης “Διαδικασία, όροι και προϋποθέσεις υλοποίησης προγράμματος για τη διενέργεια εκκρεμών χειρουργικών επεμβάσεων και άλλων επεμβατικών πράξεων που διενεργούνται πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργίας των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος (Ε.Σ.Υ.)” (Β’ 6520)» (Β’ 2583).


Γ2α/οικ.22253/2025

Αντικατάσταση της υπό στοιχεία Γ2α/οικ.60739/25-11-2024 κοινής υπουργικής απόφασης «Διαδικασία, όροι και προϋποθέσεις υλοποίησης προγράμματος για τη διενέργεια εκκρεμών χειρουργικών επεμβάσεων και άλλων επεμβατικών πράξεων που διενεργούνται πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργίας των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος (Ε.Σ.Υ.)» (Β’ 6520).


Γ1β/Γ.Π./οικ.55700/2024

Κατάρτιση καταλόγου ιατρικών πράξεων οι οποίες επιτρέπεται να εκτελούνται σε αυτοτελείς Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας (Μ.Η.Ν.) ειδικότητας: α) Παθολογικής Ογκολογίας και β) Ακτινοθεραπευτικής Ογκολογίας και καθορισμός ιατρικών πράξεων που απαιτούν θεραπεία με φάρμακα κατηγορίας 1Α αποκλειστικά νοσοκομειακής χρήσης της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 3816/2010 (Α’ 6). 


ΑΕΠΠ/383/2018

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση ορισμένων τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης με αριθμό 15/2018, οι οποίες αφορούν ψαλίδια υπερήχων για χειρουργικές επεμβάσεις. Συγκεκριμένα, ζητείται η ακύρωση των προδιαγραφών που απαιτούν ενσωματωμένη χειρολαβή πιεζοηλεκτρικών κρυστάλλων και ενσωματωμένο καλώδιο σύνδεσης για τα ψαλίδια υπερήχων, καθώς και των προδιαγραφών που απαιτούν λειτουργία χωρίς την ανάγκη γεννήτριας. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι αυτές οι προδιαγραφές είναι καταχρηστικές, περιορίζουν τον ανταγωνισμό και ευνοούν συγκεκριμένους προμηθευτές, παραβιάζοντας τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και του υγιούς ανταγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ιατρικών προμηθειών – αναλωσίμων χειρουργείων, με εκτιμώμενη αξία 809.915,00€ (συμπ. ΦΠΑ) και διάρκεια ένα έτος με δυνατότητα παράτασης για τρεις μήνες.


ΠΟΛ.1074/2018

Απαλλαγή από την τήρηση λογιστικών αρχείων (βιβλίων) και έκδοση λογιστικών στοιχείων, ιατρών που παρέχουν υπηρεσίες στην ολοήμερη λειτουργία των νοσηλευτικών ιδρυμάτων που ανήκουν στο Ε.Σ.Υ., πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργίας αυτών, βάσει των διατάξεων του ν. 2889/2001, όπως ισχύει.


ΕΑΔΗΣΥ/259/2025

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης του δημόσιου διαγωνισμού για την προμήθεια συγκεκριμένων ιατρικών υλικών (κυρίως σετ μίας χρήσεως για χειρουργικές επεμβάσεις), υποστηρίζοντας ότι οι τεχνικές προδιαγραφές ευνοούν μονοπωλιακά τον παρεμβαίνοντα διανομέα. Επισημαίνει ότι οι όροι αφορούν συγκεκριμένες κατασκευαστικές μεθόδους και απαιτούν πιστοποίηση από συγκεκριμένο κατασκευαστή χωρίς τη ρήτρα 'ή ισοδύναμο', οδηγώντας σε τεχνητό περιορισμό του ανταγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει προμήθεια τεσσάρων τύπων χειρουργικού εξοπλισμού (σετ, ηλεκτροχειρουργικά εργαλεία, απορροφητικές βάσεις και συσκευασίες) συμβατών με συγκεκριμένο κατασκευαστή, με προϋπολογισμό ύψους X ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%).


ΕλΣυνΤμ.4/55/2007

Προμήθεια χημικών αντιδραστηρίων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Τμήμα κρίνει ότι οι παρατάσεις των οικείων συμβάσεων, πέραν του αρχικού προβλεπόμενου από τις σχετικές διακηρύξεις δωδεκάμηνου διαστήματος, ήτοι πέρα από το μήνα Ιούνιο του έτους 2004, δεν βρίσκουν νόμιμο έρεισμα και δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα, διότι τέτοιες συμβάσεις παράτασης δεν προβλέπονται ούτε από το νόμο ούτε από τις αρχικές συμβάσεις και οδηγούν σε καταστρατήγηση των διατάξεων περί προμηθειών που απαιτούν τη διενέργεια τακτικού διαγωνισμού. Η διάρκεια δε της δωδεκάμηνης αυτής παράτασης αποτελεί εύλογο χρονικό διάστημα για την προετοιμασία νέων διαγωνισμών για την προμήθεια των προαναφερόμενων ειδών, οι οποίοι προκηρύχθηκαν μεν εγκαίρως, εντός του νομίμου χρόνου των παρατάσεων, πλην όμως δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο προαναφερόμενο 23586/21.12.2006 έγγραφο του Νοσοκομείου χωρίς, ωστόσο, να διευκρινίζονται οι περιστάσεις που οδήγησαν στην καθυστέρηση ολοκληρώσεώς τους. Κατ’ ακολουθία των προεκτεθέντων, η εντελλόμενη με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη, για την εξόφληση των τιμολογίων που εξέδωσαν οι ανωτέρω προμηθευτές μετά τη λήξη των αρχικών συμβάσεων προμήθειας και αφορούν στην πληρωμή τους για χρονικό διάστημα που δεν εμπίπτει στη νόμιμη διάρκεια ισχύος των συμβάσεων αυτών και της δωδεκάμηνης παράτασής τους δεν είναι νόμιμη, και επομένως δεν πρέπει τα εντάλματα αυτά να θεωρηθούν.


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)350/2015

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ :Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω υπερωριακής απασχόλησης σε υπαλλήλους Δήμου, καθόσον: α) η απόφαση του Δημάρχου, περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης για τις υπηρεσίες της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου, δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών), που να δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των ανωτέρω υπαλλήλων, β) Με την απόφαση του Δημάρχου περί εγκρίσεως της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων του Τμήματος Πρασίνου της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, γίνεται μια γενική αναφορά στις συνήθεις, απαραίτητες να εκτελεσθούν από τους εργαζομένους στο εν λόγω Τμήμα, εργασίες εντός αστικής δημοτικής περιοχής (κλαδεύσεις των δένδρων, ψεκασμός φοινικοειδών, τοποθέτηση προϊόντων φυτοπροστασίας), χωρίς να παρατίθενται  με σαφήνεια οι ειδικοί και προσιδιάζοντες στην εν λόγω Υπηρεσία εξαιρετικοί λόγοι που επιβάλλουν, πέραν της ενεργοποίησης της εικοσιτετράωρης λειτουργίας της Υπηρεσίας και την πέραν του τακτικού ωραρίου υπερωριακή απασχόληση των υπαλλήλων σ’ αυτήν κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα, ενώ η ίδια απόφαση αναφέρεται σε έκτακτα γεγονότα (βλάβες στο κεντρικό αρδευτικό δίκτυο που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης), χωρίς επίκληση συγκεκριμένων πραγματικών στοιχείων για το εάν και πότε έλαβαν χώρα τα γεγονότα αυτά, καθώς και κατηγορίες εργασιών (φύλαξη των δημοτικών κτηρίων και των Δημοτικών Κοιμητηρίων), οι οποίες δεν σχετίζονται με τις προβλεπόμενες στο άρθρο 16 του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου και γ) η απόφαση έγκρισης της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων των τεχνικών συνεργείων και του συνεργείου οδοποιίας του Δήμου, δεν περιέχει σαφή και επαρκή αιτιολογία ως προς τις έκτακτες και απρόβλεπτες ανάγκες που προέκυψαν ξαφνικά, οφειλόμενες σε απολύτως εξαιρετικά αίτια και που απαιτούν άμεση και δραστική διευθέτηση, προκαλώντας πρόσθετα κατά ποσότητα καθήκοντα για το προσωπικό, τα οποία δεν μπορούν να εκτελεσθούν στο διευρυμένο ωράριο εργασίας που ισχύει στην αρμόδια Διεύθυνση, μετά και τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής (άρθρα 48 παρ. 3 του ν. 3584/2007,  ΦΕΚ Α΄ 143/2007 και 20 παρ. 1 του ν. 4024/2011, ΦΕΚ Α΄ 226/2011).

Ανακλήθηκε εν μέρει με την ΕλΣυν.Τμ.1/14/2016