×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Γ2γ/27589/2020

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016
ΦΕΚ: 2181/Β/05.06.2020

Ορισμός του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α.) ως Κεντρική Αρχή Αγορών (Κ.Α.Α.) για τη διενέργεια διαγωνισμού Συμφωνία Πλαίσιο για τέσσερα (4) έτη με έναν (1) μειοδότη, για την προμήθεια αντιδραστηρίων με συνοδό εξοπλισμό, για τον Ορολογικό Έλεγχο των μονάδων αίματος των αιμοδοτών της χώρας, για τα μεταδιδόμενα με τη μετάγγιση νοσήματα με CPV: 33696500-0 (Αντιδραστήρια Εργαστηρίων) .


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Γ2γ/οικ 49623/2020

Ανάθεση, μη διαιρούμενης σε χωριστά τμήματα, της σύμβασης από το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α), ως κεντρική αρχή αγορών (Κ.Α.Α.), της Συμφωνίας - Πλαίσιο για τέσσερα (4) έτη για την προμήθεια αντιδραστηρίων με συνοδό εξοπλισμό με CPV 33696500-0 (Αντιδραστήρια Εργαστηρίων), για τον Ορολογικό ‘Έλεγχο των μονάδων αίματος των αιμοδοτών της χώρας, για τα μεταδιδόμενα με τη μετάγγιση νοσήματα.


5200/2015

Κατ’ εξαίρεση ορισμός του Ε.ΚΕ.Α. ως φορέα διενέργειας για την υλοποίηση ηλεκτρονικού διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για τη σύναψη συμφωνίας πλαίσιο με έναν (1) μειοδότη για την προμήθεια για τέσσερα (4) έτη αντιδραστηρίων με CPV 33696500−0 για τον ορολογικό έλεγχο των μονάδων αίματος για τα μεταδιδόμενα με τη μετάγγιση νοσήματα των τεσσάρων κέντρων ορολογικού ελέγχου με πιστώσεις από το Π.Π.Υ.Φ.Υ. του έτους 2014, πιστώσεις έτους 2015.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/535/2023

Νομιμότητα της διαδικασίας σύναψης και του σχεδίου της 9ης εκτελεστικής σύμβασης (1/2014/9) της συμφωνίας - πλαισίου 01/2014 μεταξύ του «Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας» (Ε.ΚΕ.Α.) και της ένωσης εταιρειών «…», για την προμήθεια αντιδραστηρίων με συνοδό εξοπλισμό.(...)Εξάλλου, μη νομίμως υπεβλήθη ο φάκελος της ελεγχόμενης σύμβασης ενώπιον του Κλιμακίου για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας στις 5.12.2023, δηλαδή σε χρονικό σημείο κατά το οποίο είχε ήδη λήξει, από 17.9.2023, η παραταθείσα με την ως άνω διάταξη διάρκεια ισχύος της 01/2014 ΣΠ. Κατ’ ακολουθίαν, κωλύεται η υπογραφή της ελεγχόμενης εκτελεστικής σύμβασης.Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο νομιμότητας σχεδίου της 9ης εκτελεστικής σύμβασης της συμφωνίας - πλαισίου 01/2014 μεταξύ του «Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας» (Ε.ΚΕ.Α.) και της ένωσης εταιρειών «…», για την προμήθεια αντιδραστηρίων με συνοδό εξοπλισμό, για τον ορολογικό έλεγχο των μονάδων αίματος για τα μεταδιδόμενα με τη μετάγγιση νοσήματα, κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό.

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/256/2024


ΕΑΔΗΣΥ/410/2023

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η από 27.06.2022 απόφαση της αναθέτουσας αρχής (ΔΣ 7η ΣυνεδρίασηΘέμα 1ο ) κατά το μέρος που αποδέχτηκε την τεχνική προσφορά της …, και την βαθμολόγησε με 143,990 βαθμούς, έναντι της μόνης συνδιαγωνιζόμενης αποδεκτής προσφεύγουσας που έλαβε126,555 βαθμούς, και κάθε άλλη συναφής, προγενέστερη ή μεταγενέστερη, πράξη ή παράλειψη, που ελήφθη στο πλαίσιο του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού άνω των ορίων, για την σύναψη σύμβασης ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ-ΠΛΑΙΣΙΟ, για τέσσερα (4) έτη, με έναν μειοδότη, για την προμήθεια Αντιδραστηρίων με συνοδό εξοπλισμό για τον ορολογικό έλεγχο των μονάδων αίματος για τα μεταδιδόμενα με τη μετάγγιση νοσήματα, για όλη τη χώρα, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, αποκλειστικά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας –τιμής, με προϋπολογισθείσα ετήσια δαπάνη 5.388.960,40€ € χωρίς Φ.Π.Α, ήτοι 21.555.841,60€ χωρίς ΦΠΑ για τα τέσσερα (4) έτη της συμφωνίας πλαισίου (ΚΗΜΔΗΣ …, συστημικός αριθ. ΕΣΗΔΗΣ …, αποστολή της προκήρυξης για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ 13-12-2021).


Γ4α/οικ.25562/2020

Τοποθέτηση επικουρικών ιατρών στο Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α.) για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από την εμφάνιση και διάδοση του κορωνοϊού (COVID-19) 


ΑΕΠΠ/360/2020

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή μεταρρύθμιση: α) της απόφασης της αναθέτουσας αρχής υπ' αρ. 1/21.01.2020 που αφορά τον Ανοικτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό Κάτω των Ορίων για την προμήθεια Αντιδραστηρίων Αιμοδοσίας (CPV: [κωδικός]), β) του Πρακτικού Οικονομικής Αξιολόγησης υπ' αρ. πρωτ. […] όπως έχει κατατεθεί. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας για 365 ημέρες, κατανεμημένα σε τέσσερα τμήματα (Τμήμα 1: Κλασική μέθοδος SLIDE & TUBE TEST, Τμήμα 2: Σύστημα προσδιορισμού ομάδων αίματος με μέθοδο στηλών αιμοσυγκόλλησης, Τμήμα 3: Ανοσοαιματολογικές εξετάσεις με πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα, Τμήμα 4: Αντιδραστήρια ποιοτικού ελέγχου εκ των οποίων το Τμήμα 2 έχει προϋπολογισθεί σε 140.000 € (συνολική αξία 199.000 €). Η προσφυγή στηρίζεται σε ισχυρισμούς σχετικά με εσφαλμένο υπολογισμό των προσφερόμενων ποσοτήτων και τιμών από την παρεμβαίνουσα, με αποτέλεσμα να στοιχειοθετείται παραπλανητικά χαμηλότερη τιμή.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/179/2025

Η Πράξη 179/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια ασκών συλλογής αίματος με συνοδό εξοπλισμό επεξεργασίας από το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α.). Η προμήθεια, διάρκειας τεσσάρων (4) ετών, προϋπολογιζόμενης και συμβατικής δαπάνης 29.600.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, κατακυρώθηκε στον μοναδικό προσφέροντα. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, καθώς δεν εντοπίστηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, υπό τους όρους όμως α) να απαλειφθεί το εδάφιο περί μη αναπροσαρμογής τιμής από το άρθρο 4 και β) να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής με την προσθήκη της συγκεκριμένης κατηγορίας (κωδικοί COICOP5) του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για την εφαρμογή του.


ΝΣΚ/81/2010

Διαγωνισμός για την προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας για τον μοριακό έλεγχο αίματος. Διασύνδεση των Νοσοκομειακών Υπηρεσιών Αιμοδοσίας προς τα Κέντρα Αίματος. Νομιμότητα διαφοροποίησης σε σχέση με τη διακήρυξη και τις συναφθείσες συμβάσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η διαφοροποίηση στη τιμή ανά εργαστηριακή εξέταση για κάθε Κέντρο Μοριακού Ελέγχου αίματος, βάσει της οποίας έγινε η κατακύρωση στους προμηθευτές, θεωρείται νόμιμη διότι ο ανταγωνισμός αναπτύχθηκε και η προσφορά τους υποχρεωτικά, βάσει της διακήρυξης, διαμορφώθηκε ξεχωριστά για κάθε τέτοιο Κέντρο. β) Τόσο από το άρθρο 11 (τροποποίηση σύμβασης-επέκταση αντικειμένου) των συναφθεισών δύο συμβάσεων, όσο και από το νόμο (άρθρο 25 παρ. 2 περ. β Π.Δ. 60/2007 και άρθρο 24 παρ. 4 Π.Δ. 394/1996, που εφαρμόζεται επικουρικά) προβλέπεται η δυνατότητα τροποποίησης των συμβάσεων αυτών, τηρουμένων των συμβατικών και νομίμων προϋποθέσεων. γ) Δεν είναι νόμιμη η αποστολή μονάδων αίματος για διενέργεια μοριακού ελέγχου στα Κέντρα Μοριακού Ελέγχου αίματος από υπηρεσίες αιμοδοσίας νοσοκομείων, που στο πλαίσιο των συναφθεισών συμβάσεων και για τη λειτουργία τους, δεν είχαν διασυνδεθεί με τα ως άνω Κέντρα. Η κρίση αυτή δεν διαφοροποιείται μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. Υ4Γ/οικ.121672/08-09-2009 απόφασης του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που καθορίζει τα Κέντρα Αίματος της χώρας και έχει διαφορετικό πεδίο εφαρμογής σε σχέση με το αντικείμενο των ως άνω συμβάσεων.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/41/2018

Προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας, μη νομίμως το Νοσοκομείο ανέθεσε την επίμαχη προμήθεια στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, διότι αφενός η δαπάνη αυτής, για χρονικό διάστημα επτά μηνών, υπερβαίνει τόσο το όριο των 20.000,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου επιτρέπεται η, άνευ ειδικών λόγων, προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία όσο και το όριο των 60.000,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., άνω του οποίου επιβάλλεται η διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού και αφετέρου από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει η συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων, συναρτώμενων με έκτακτα γεγονότα μη οφειλόμενα σε υπαιτιότητα των αρμοδίων οργάνων, τα οποία κατέστησαν αδύνατη τη διενέργεια και την ολοκλήρωση διαγωνιστικής διαδικασίας για την κάλυψη των σχετικών αναγκών του Νοσοκομείου. Ειδικότερα, η επικαλούμενη από το Νοσοκομείο μη διενέργεια του ενταχθέντος στο Π.Π.Υ.Φ.Υ. έτους 2013 ενιαίου διαγωνισμού για την προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας με συνοδό εξοπλισμό για τον ορολογικό έλεγχο του αίματος, φορέας διενέργειας του οποίου είχε οριστεί το Π.Γ.Ν.Θ. ΑΧΕΠΑ, δεν στοιχειοθετεί απρόβλεπτη περίσταση, δυνάμενη να δικαιολογήσει την προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία, αλλά ανάγεται στη σφαίρα ευθύνης των Υπηρεσιών Υγείας, στις οποίες περιλαμβάνονται, ενόψει της αρχής της ενότητας της Διοίκησης, τόσο οι Υπηρεσίες που είναι αρμόδιες να προγραμματίζουν κεντρικά και να διενεργούν τις σχετικές διαδικασίες ανάθεσης όσο και οι νοσοκομειακές μονάδες για λογαριασμό των οποίων υλοποιούνται οι διαδικασίες αυτές. Ως εκ τούτου, τα όργανα του Νοσοκομείου δεν δύνανται να επικαλούνται τις ενέργειες ή παραλείψεις τρίτων δημόσιων φορέων, προκειμένου να δικαιολογήσουν την προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης (βλ. Ελ. Συν. πρ. IV Τμ. 67, 44/2017, Κ.Π.Ε.Δ. στο IV Τμ. 96, 94/2017, 125, 110, 71, 41/2016, 147, 105/2015). Ανεξαρτήτως αυτών, σε κάθε περίπτωση δεν αποδεικνύεται ούτε η έλλειψη υπαιτιότητας του Νοσοκομείου για την προσφυγή αυτού σε μη νόμιμη διαδικασία ανάθεσης, δεδομένου ότι, καίτοι οι καλυπτόμενες, με την επίμαχη ανάθεση, ανάγκες του Νοσοκομείου για την προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας για τον ορολογικό έλεγχο του αίματος, είναι διαρκείς και ως εκ τούτου γνωστές σε αυτό, το Νοσοκομείο δεν επικαλείται ούτε προσκομίζει οιοδήποτε στοιχείο που να αποδεικνύει ότι είχε προβεί εγκαίρως σε κάποια συγκεκριμένη ενέργεια, προκειμένου να διασφαλίσει, με νόμιμη διαδικασία, την προμήθεια των ανωτέρω ειδών, πριν προσφύγει στην προπεριγραφείσα εξαιρετική διαδικασία. Ειδικότερα, το Νοσοκομείο δεν αποδεικνύει ότι όχλησε τους αρμόδιους φορείς, διαμαρτυρόμενο για την καθυστέρηση διενέργειας της προβλεπόμενης από το Π.Π.Υ.Φ.Υ. έτους 2013 διαγωνιστικής διαδικασίας, ενώ, επίσης, δεν προκύπτει ότι αιτήθηκε την κατ’ εξαίρεση εξουσιοδότησή του να διενεργήσει ανοικτό διαγωνισμό για την κάλυψη των αναγκών του ως προς την προαναφερόμενη προμήθεια (βλ. άρθρο 6 παρ. 7 του ν. 3580/2007, Α΄ 134).  Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) το Νοσοκομείο κατέβαλε προσπάθεια για τη διασφάλιση συνθηκών διαφάνειας και ανάπτυξης ανταγωνισμού κατά την ανάθεση της εν λόγω προμήθειας, προσδίδοντας ευρεία δημοσιότητα στην οικεία διαδικασία με τη δημοσίευση περίληψης της σχετικής πρόσκλησης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, σε δύο ημερήσιες οικονομικές εφημερίδες και σε μία ημερήσια τοπική εφημερίδα, προβλέποντας την υποβολή έγγραφων προσφορών και συγκροτώντας πενταμελή Επιτροπή αξιολόγησης, β) παρά την τήρηση των προπαρατεθεισών διατυπώσεων δημοσιότητας, μοναδική προσφέρουσα ήταν η φερόμενη ως δικαιούχος του εντάλματος εταιρεία, η οικονομική προσφορά της οποίας δεν υπερέβαινε την προϋπολογισθείσα δαπάνη της υπό κρίση προμήθειας, ενώ περαιτέρω, δεν προκύπτει ότι υπεβλήθη ένσταση ή προσφυγή ή ότι η διενεργηθείσα διαδικασία αμφισβητήθηκε καθ’ οιονδήποτε τρόπο, γ) το Νοσοκομείο προέβη στην προρρηθείσα διαπραγμάτευση για την ανάθεση της επίμαχης προμήθειας για χρονικό διάστημα επτά μηνών και με τον αντίστοιχο προϋπολογισμό που είχε εγκριθεί στο Π.Π.Υ.Φ.Υ. έτους 2013, υπολαμβάνοντας ότι μπορούσε νομίμως να προσφύγει στη διαδικασία αυτή βάσει της ανωτέρω εγκυκλίου της Ε.Π.Υ. (πρβλ. Ελ. Συν. πρ. Κ.Π.Ε.Δ. στο IV Τμ. 147/2015), λαμβανομένου, περαιτέρω, υπόψη ότι η εν ισχύ σύμβαση του Νοσοκομείου επρόκειτο να λήξει και από τον ενταχθέντα στο Π.Π.Υ.Φ.Υ. έτους 2013 ενιαίο διαγωνισμό δεν είχε προκύψει αποτέλεσμα και δ) με την υπό κρίση ανάθεση καλύπτονταν, εξ αντικειμένου, επείγουσες και επιτακτικές ανάγκες του Νοσοκομείου (προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας), το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου ενήργησαν πεπλανημένως πλην συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων.


Γ2γ/32602/2020

Ορισμός των Υγειονομικών Περιφερειών (Υ.ΠΕ.), ως Κεντρικών Αρχών Αγορών (Κ.Α.Α.), βάσει της παρ. 2 του άρθρου 41 του ν. 4412/2016, για την παροχή κεντρικών δραστηριοτήτων αγορών και ειδικότερα για την προμήθεια Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων (Μέτρων Ατομικής Προστασίας), για την κάλυψη αναγκών των φορέων αρμοδιότητάς τους.