×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/29719/431/2023

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 146163/2012, 4819/2021

Διευκρινίσεις για τις προβλέψεις της κυα οικ. 146163/2012 (Β 1537) για τη διαχείριση των Επικινδύνων Αποβλήτων Αμιγώς Μολυσματικών (ΕΑΑΜ) τα οποία έχουν υποστεί επεξεργασία αποστείρωσης – Τήρηση της ιεράρχησης των αποβλήτων. ΑΔΑ:6ΑΝΞ4653Π8-Ρ6Π


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Αριθ. ΗΠ/37591/2031/2003

Μέτρα και όροι για τη διαχείριση ιατρικών αποβλήτων από υγειονομικές μονάδες.  

ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ από την 146163/2012 (ΦΕΚ 1537 Β/8-5-2012) κυα 

ΑΕΠΠ/70/2021

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία έκρινε ως απαράδεκτη τη συμμετοχή της και αποδεκτή την τεχνική και οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για το Τμήμα Ι της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες αποκομιδής νοσοκομειακών αποβλήτων (ΕΑΑΜ), συμπεριλαμβανομένων των επικινδύνων αποβλήτων αμιγώς μολυσματικών, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 303.398 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή επιδιώκει τη διόρθωση της κατά τρόπον ώστε να αποκατασταθεί η νόμιμη διαδικασία διενέργειας του διαγωνισμού και να εξαλειφθούν οι πλημμελήσεις που οδήγησαν σε άδικο αποκλεισμό της προσφεύγουσας.


ΑΕΠΠ/1590/2021

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, κατά το σκέλος που κρίνεται αποδεκτή η προσφορά και ανακηρύσσεται προσωρινός ανάδοχος ο παρεμβαίνων, στον διαγωνισμό για την 'Παροχή υπηρεσιών διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων αμιγώς μολυσματικών (ΕΑΑΜ)' με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 604.838,71 € (χωρίς ΦΠΑ). Ειδικότερα, το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών συλλογής, μεταφοράς, επεξεργασίας (μέσω αποστείρωσης) και τελικής διάθεσης των ΕΑΑΜ, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η προσφορά του παρεμβαίνοντος δεν πληρούσε ουσιώδεις τεχνικούς όρους της διακήρυξης, όπως η χρήση βιολογικών δεικτών, η πιστοποίηση εξοπλισμού και η συνεργασία με πιστοποιημένους ΧΥΤΑ.


ΑΕΠΠ/1134/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης του Δ.Σ. του νοσοκομείου, η οποία αφορά την κατακύρωση του τμήματος της σύμβασης που σχετίζεται με τη συλλογή, μεταφορά, επεξεργασία και τελική διάθεση των Επικίνδυνων Αποβλήτων Αμιγώς Μολυσματικών (ΕΑΑΜ) στην παρεμβαίνουσα εταιρεία. Κύριος ισχυρισμός είναι η μη προσκόμιση απαραίτητων δικαιολογητικών από την παρεμβαίνουσα, όπως πιστοποιητικών μη συνδρομής λόγων αποκλεισμού, καθώς και η αοριστία της δήλωσης στήριξης. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει υπηρεσίες διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων για την υγειονομική μονάδα με προϋπολογισμό 159.660 € (συν ΦΠΑ) και διάρκεια 12 μηνών.


ΑΕΠΠ/722/2019

Η προσφεύγουσα, δραστηριοποιούμενη στον τομέα της διαχείρισης ιατρικών αποβλήτων, ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 46/2019 Διακήρυξης, η οποία αφορά στην ανάθεση υπηρεσιών διαχείρισης ιατρικών αποβλήτων του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τη συλλογή, μεταφορά, επεξεργασία και τελική διάθεση επικίνδυνων νοσοκομειακών αποβλήτων (συνολικό κόστος 1.199.224,49€ πλέον ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα προσβάλλει όρους της Διακήρυξης που θεωρεί παράνομους, όπως την απαίτηση τριετούς εμπειρίας για τη συνεργαζόμενη μονάδα αποστείρωσης, την παράλειψη συμπερίληψης της ΚΥΑ 146163/2012 στο νομικό πλαίσιο, όρους σχετικούς με συντήρηση εγκαταστάσεων (εκ παραδρομής) και αναπροσαρμογή τιμήματος λόγω μειώσεων μισθών.


ΑΕΠΠ/907/2021

Η προδικαστική προσφυγή της ανώνυμης εταιρείας «...» αίτεί την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «...», η οποία ενέκρινε τα πρακτικά αξιολόγησης του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών διαχείρισης επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων (αποκομιδής, μεταφοράς και διάθεσης νοσοκομειακών αποβλήτων). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων, με συγκεκριμένα δύο τμήματα: ΤΜΗΜΑ 1 για τη διαχείριση αμιγώς μολυσματικών αποβλήτων (ΕΑΑΜ) με αποστείρωση (προϋπολ. 330.000€) και ΤΜΗΜΑ 2 για τη διαχείριση μικτών και άλλων επικίνδυνων αποβλήτων (ΜΕΑ-ΑΕΑ) με αποτέφρωση (προϋπολ. 210.000€). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην άνιση απόρριψη της προσφοράς της προσφεύγουσας για το Τμήμα Ι, ισχυριζόμενη ότι πληρούσε τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ενώ η επιτροπή διέκρινε εσφαλμένα τη μη προσκόμιση βεβαίωσης τελικής διάθεσης αποβλήτων.


29960/3800/2012

Ενδεικτικές κατηγορίες Αποβλήτων Υγειονομικώ ν Μονάδων (ΑΥΜ) -
Ενδεικτικές κατάλληλες εργασίες διαχείρισης ΑΥΜ – Διευκρινίσεις επί ορισμένων απαιτήσεων της ΚΥΑ οικ.146163 /2012 

ΑΕΠΠ/1328/2021

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης αρ. 4/2021, η οποία αφορά δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την αποκομιδή, μεταφορά, διάθεση και επεξεργασία νοσοκομειακών αποβλήτων του Γενικού Νοσοκομείου […]. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες διαχείρισης επικινδύνων ιατρικών αποβλήτων (ΕΑΑΜ) με εκτιμώμενη αξία 82.258,06€ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων προσβάλλει ειδικότερα τον όρο που απαιτεί τριετή εμπειρά της μονάδας επεξεργασίας και τουλάχιστον μία σύμβαση ίσης ή μεγαλύτερης αξίας, θεωρώντας ότι αποτελεί μη νόμιμο εμπόδιο για νεοεισερχόμενους φορείς και παραβιάζει τις αρχές του ανταγωνισμού.


ΑΕΠΠ/987/2021

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. ... απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε την προσφορά της παρεμβαίνουσας και την ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο στην Ομάδα 1 του διαγωνισμού για την υπηρεσία «Αποκομιδής, μεταφοράς και διάθεσης νοσοκομειακών αποβλήτων του Γενικού Νοσοκομείου ...». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη συλλογή, μεταφορά και επεξεργασία Επικίνδυνων Αποβλήτων Αμιγώς Μολυσματικού Χαρακτήρα (ΕΑΑΜ) με προϋπολογισμό 57.600,00€ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή βασίζεται στο ότι η παρεμβαίνουσα υπέβαλε ληγμένες άδειες κυκλοφορίας για το ειδικό όχημα μεταφοράς, παραβιάζοντας ρητούς όρους της διακήρυξης που απαιτούν έγγραφα εν ισχύ.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/16/2018

Παροχή υπηρεσιών μεταφοράς και αποστείρωσης επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων.(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη δεύτερη σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, αφού δεν συνοδεύεται από νόμιμα πρωτόκολλα παραλαβής των παρασχεθεισών υπηρεσιών. Και τούτο, διότι οι επιτροπές παραλαβής ΕΑΑΜ δεν είχαν νόμιμη σύνθεση, παρόλο που η παρουσία των μελών τους ήταν απαραίτητη προκειμένου να εξασφαλιστεί το ακριβές της ποσότητας των προς μεταφορά αποβλήτων, εν όψει του ότι το αντίτιμο των επίμαχων υπηρεσιών τελούσε σε άμεση συνάρτηση με τα κιλά των αποβλήτων. Συγκεκριμένα, στο μεν πρώτο πρωτόκολλο παραλαβής (191/2014) δύο εκ των τακτικών μελών αναφέρουν ότι δεν ήταν παρόντα κατά τη ζύγιση για διάφορους λόγους, ενώ το τρίτο τακτικό μέλος αναπληρώνεται από άλλο πρόσωπο που υπογράφει αντ΄ αυτού, χωρίς, όμως να προκύπτει αν το τελευταίο (το τακτικό μέλος) ειδοποιήθηκε να παραστεί κατά τις παραλαβές των ΕΑΑΜ από την ανάδοχο εταιρεία, στο δε δεύτερο πρωτόκολλο (115/2015) ένα εκ των μελών δεν παρευρέθηκε καθόλου κατά τις παραλαβές λόγω αδείας, χωρίς να προκύπτει ότι προσκλήθηκε το αντίστοιχο αναπληρωματικό μέλος (πρβλ. ΕΣ Τμ. IV 7/2017). Περαιτέρω, λαμβανομένης υπόψη της ιδιαίτερης φύσης των επίμαχων υπηρεσιών (συλλογή, μεταφορά και τελική διάθεση των αποβλήτων), πρέπει να γίνει δεκτό ότι οι διατάξεις των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 28 του Κ.Π.Δ., που προβλέπουν τη διαδικασία της αυτοδίκαιης παραλαβής και των μετέπειτα ελέγχων από νέα επιτροπή για την εξασφάλιση των επιφυλαχθέντων, κατά την αυτοδίκαιη παραλαβή, δικαιωμάτων του φορέα, δεν προσιδιάζουν με το αντικείμενο των εν λόγω υπηρεσιών, αφού, στην προκειμένη περίπτωση που αντικείμενό τους ήταν η μεταφορά, αποστείρωση και απόρριψη αποβλήτων, δεν απέμεινε κάποιο απτό αποτέλεσμα της παρασχεθείσας εργασίας που θα μπορούσε να τύχει οιουδήποτε μεταγενέστερου ελέγχου, ποιοτικού ή ποσοτικού. Συνεπώς, τα προβαλλόμενα από το Νοσοκομείο περί αυτοδίκαιης παραλαβής είναι αβάσιμα, αφού η εν λόγω διαδικασία δεν μπορεί να τύχει εφαρμογής στην προκειμένη περίπτωση. Ωστόσο το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη τις περιστάσεις της υπόθεσης και ιδίως την επικινδυνότητα των αποβλήτων, κρίνει ότι στην προκειμένη περίπτωση τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων υπέλαβαν ότι μπορούσαν να ακολουθήσουν τη διαδικασία της αυτοδίκαιης παραλαβής και για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες (συλλογή, μεταφορά και τελική διάθεση επικίνδυνων και αμιγώς μολυσματικών αποβλήτων).