ΑΕΠΠ/722/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα, δραστηριοποιούμενη στον τομέα της διαχείρισης ιατρικών αποβλήτων, ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 46/2019 Διακήρυξης, η οποία αφορά στην ανάθεση υπηρεσιών διαχείρισης ιατρικών αποβλήτων του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τη συλλογή, μεταφορά, επεξεργασία και τελική διάθεση επικίνδυνων νοσοκομειακών αποβλήτων (συνολικό κόστος 1.199.224,49€ πλέον ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα προσβάλλει όρους της Διακήρυξης που θεωρεί παράνομους, όπως την απαίτηση τριετούς εμπειρίας για τη συνεργαζόμενη μονάδα αποστείρωσης, την παράλειψη συμπερίληψης της ΚΥΑ 146163/2012 στο νομικό πλαίσιο, όρους σχετικούς με συντήρηση εγκαταστάσεων (εκ παραδρομής) και αναπροσαρμογή τιμήματος λόγω μειώσεων μισθών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/29719/431/2023
Διευκρινίσεις για τις προβλέψεις της κυα οικ. 146163/2012 (Β 1537) για τη διαχείριση των Επικινδύνων Αποβλήτων Αμιγώς Μολυσματικών (ΕΑΑΜ) τα οποία έχουν υποστεί επεξεργασία αποστείρωσης – Τήρηση της ιεράρχησης των αποβλήτων. ΑΔΑ:6ΑΝΞ4653Π8-Ρ6Π
Αριθ. ΗΠ/37591/2031/2003
Μέτρα και όροι για τη διαχείριση ιατρικών αποβλήτων από υγειονομικές μονάδες. ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ από την 146163/2012 (ΦΕΚ 1537 Β/8-5-2012) κυα
29960/3800/2012
Ενδεικτικές κατηγορίες Αποβλήτων Υγειονομικώ ν Μονάδων (ΑΥΜ) - Ενδεικτικές κατάλληλες εργασίες διαχείρισης ΑΥΜ – Διευκρινίσεις επί ορισμένων απαιτήσεων της ΚΥΑ οικ.146163 /2012
ΑΕΠΠ/1830/2021
Ο προσφεύγων, οικονομικός φορέας, ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε τις προσφορές των παρεμβαινόντων στον διαγωνισμό για τη διαχείριση ιατρικών αποβλήτων. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την αποστείρωση και αποτέφρωση επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων (177.000 κιλά αποστείρωσης και 78.000 κιλά αποτέφρωσης) με προϋπολογισμό 366.300 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι οι προσφορές των αντιπάλων παραβίασαν ουσιώδεις όρους της διακήρυξης, όπως η μη υποβολή έγκυρης άδειας λειτουργίας του ΧΥΤΑ και η μη συμμόρφωση με το πρότυπο ΕΛΟΤ 12740 για τη χρήση βιολογικών δεικτών ανά φορτίο επεξεργασίας.
ΑΕΠΠ/1279/2021
Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για την ανάθεση δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών διαχείρισης ραδιενεργών, τοξικών, ιατρικών και επικίνδυνων αποβλήτων, αξίας 192.380 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Επικαλείται αδυναμία συμμετοχής λόγω προσβαλλόμενων όρων και ασαφειών, ιδίως σε σχέση με τις προδιαγραφές αποστείρωσης (θερμοκρασία, πίεση, χρόνος), τον τρόπο διαχείρισης των αποβλήτων και την απαίτηση για ηχητικό σύστημα συναγερμού σε περίπτωση δυσλειτουργίας του συστήματος. Η ΑΕΠΠ αποδέχθηκε τους λόγους της προσφυγής, ακυρώνοντας τη διακήρυξη εξαιτίας δυσανάλογων και αδικαιολόγητων περιορισμών στον ανταγωνισμό.
ΑΕΠΠ/1328/2021
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης αρ. 4/2021, η οποία αφορά δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την αποκομιδή, μεταφορά, διάθεση και επεξεργασία νοσοκομειακών αποβλήτων του Γενικού Νοσοκομείου […]. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες διαχείρισης επικινδύνων ιατρικών αποβλήτων (ΕΑΑΜ) με εκτιμώμενη αξία 82.258,06€ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων προσβάλλει ειδικότερα τον όρο που απαιτεί τριετή εμπειρά της μονάδας επεξεργασίας και τουλάχιστον μία σύμβαση ίσης ή μεγαλύτερης αξίας, θεωρώντας ότι αποτελεί μη νόμιμο εμπόδιο για νεοεισερχόμενους φορείς και παραβιάζει τις αρχές του ανταγωνισμού.
ΑΕΠΠ/907/2021
Η προδικαστική προσφυγή της ανώνυμης εταιρείας «...» αίτεί την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «...», η οποία ενέκρινε τα πρακτικά αξιολόγησης του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών διαχείρισης επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων (αποκομιδής, μεταφοράς και διάθεσης νοσοκομειακών αποβλήτων). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων, με συγκεκριμένα δύο τμήματα: ΤΜΗΜΑ 1 για τη διαχείριση αμιγώς μολυσματικών αποβλήτων (ΕΑΑΜ) με αποστείρωση (προϋπολ. 330.000€) και ΤΜΗΜΑ 2 για τη διαχείριση μικτών και άλλων επικίνδυνων αποβλήτων (ΜΕΑ-ΑΕΑ) με αποτέφρωση (προϋπολ. 210.000€). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην άνιση απόρριψη της προσφοράς της προσφεύγουσας για το Τμήμα Ι, ισχυριζόμενη ότι πληρούσε τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ενώ η επιτροπή διέκρινε εσφαλμένα τη μη προσκόμιση βεβαίωσης τελικής διάθεσης αποβλήτων.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/168/2021
Υπηρεσίες διαχείρισης επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία επιλογής αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης Επικίνδυνων Ιατρικών Αποβλήτων του .... Επομένως, δεν συντρέχει λόγος που να κωλύει την υπογραφή του οικείου σχεδίου σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου.
ΑΕΠΠ/1060/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του φορέα «…………….», η οποία έκανε δεκτές τις προσφορές όλων των συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένης και της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης (αποκομιδή, μεταφορά, διάθεση) νοσοκομειακών αποβλήτων, με προϋπολογισμό 604.838,71 € πλέον ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας έπρεπε να απορριφθεί, καθώς δεν πληρούσε τους όρους της διακήρυξης, συγκεκριμένα την υποβολή της απαιτούμενης διαπεριφερειακής άδειας σε ηλεκτρονική μορφή, όπως προβλέπεται στους όρους του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/1047/2019
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την προδικαστική προσφυγή του αίτησε την ακύρωση ή τροποποίηση του όρου 5.2.6 του Παραρτήματος ΙΙ της διακήρυξης, ώστε να μην απαιτείται η προσκόμιση εγγράφων που αποδεικνύουν την τήρηση του προτύπου ΕΛΟΤ 12347-97 για τις μονάδες αποστείρωσης ιατρικών αποβλήτων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς αποβλήτων (CPV κωδικός), με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 460.664,40 € πλέον ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι ο εν λόγω όρος παραβίαζε τη νομοθεσία, καθώς απαιτούσε πρότυπο που αφορούσε μόνο τη μέθοδο υγρής θερμικής επεξεργασίας, αποκλείοντας άλλες μεθόδους, και παραπέμπε σε καταργημένη νομοθετική διάταξη.