Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΥΠΕΣ/35798/2005

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: υπεσ/35798/2005
ΦΕΚ: 105/0Β/25.07.2005

Αύξηση του ορίου του δευτέρου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 100 του π.δ/τος 30/1996 «Κώδικας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης» για ανάθεση της εκτέλεσης έργου, προμήθειας ή εργασίας από τις Ν.Α. σε Επιχείρηση Οργανισμού Τοπικής Αυτ/σης πρώτου και δεύτερου βαθμού.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/233/2007

Οι μισθώσεις ακινήτων για τη στέγαση υπηρεσιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων διέπονται αποκλειστικώς από το ΠΔ 242/1996. Δεν είναι νόμιμη η υπεισέλευση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης σε υφιστάμενη μεταξύ ιδιωτών μίσθωση ακινήτου. Δεν είναι νόμιμη η χωρίς δημοπρασία μίσθωση από τη Ν.Α. ακινήτου που ανήκει στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α.


ΠΔ 30/1996

Κώδικας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.


37456/1997

Καθορισμός του τρόπου λειτουργίας και του έργου των Επιτροπών του άρθρου 101 του Π.Δ. 30/96 (Κώδικας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης) καθώς και θεμάτων που αφορούν στην προκήρυξη καλλιτεχνικού διαγωνισμού.


ΕΣ/ΟΛΟΜ/16Β/2008

Στο πλαίσιο του ελέγχου, της εκκαθάρισης και της εντολής πληρωμής των δαπανών των Ν.Α. ο αρμόδιος υπάλληλος της Υ.Δ.Ε., ο οικείος Τμηματάρχης και ο Προϊστάμενος αυτής ενεργούν πράξεις διαχείρισης των χρημάτων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης αφού η καταβολή του εντελλόμενου ποσού και η εκταμίευση του είναι αναγκαία συνέπεια της διαχειριστικής εντολής τους, χωρίς την παρεμβολή άλλου οργάνου, αποκτώντες εντεύθεν την ιδιότητα του δημοσίου υπολόγου.


ΝΣΚ/316/2008

Γενικοί Γραμματείς Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Πειθαρχική δικαιοδοσία επί των υπαλλήλων. Δυνατότητα τήρησης ιδιαίτερου βιβλίου πρωτοκόλλου και έκδοσης εγγράφων για το σύνολο των αρμοδιοτήτων, που ασκούνται από τις Ν.Α.α) Ο Γενικός Γραμματέας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στερείται πειθαρχικής δικαιοδοσίας επί των υπαλλήλων της. βι) Η δυνατότητα τήρησης ιδιαίτερου βιβλίου πρωτοκόλλου, από το Γενικό Γραμματέα Ν.Α. είναι συναρτημένη με την ύπαρξη πρόβλεψης στον Οργανισμό της οικείας Ν.Α., ως προς τη λειτουργία αντίστοιχου αυτοτελούς Γραφείου και τήρησης, εντεύθεν, ιδιαίτερου βιβλίου πρωτοκόλλου, και βιι) Ο Γενικός Γραμματέας Ν.Α. δεν εκδίδει, δια της αποκλειστικής υπογραφής υπ' αυτού, έγγραφα, που αφορούν τις ασκούμενες, από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση αρμοδιότητες, αλλά προσυπογράφει, μόνον, τα έγγραφα, τα οποία φέρουν υπογραφή Νομάρχη ή Αντινομαρχών.

ΕΣ/Τ7/139/2009

Οι συμπληρωματικές εργασίες εκπόνησης της μελέτης αναθεώρησης του ρυμοτομικού σχεδίου....., των οποίων η πληρωμή εντέλλεται με το σχετικό χρηματικό ένταλμα, μη νομίμως εκτελέστηκαν, καθόσον δεν είχε προηγηθεί γνώμη του αρμοδίου Συμβουλίου και ειδικότερα του Νομαρχιακού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (άρθρ. 4 π.δ. 186/1996, ΦΕΚ Α΄ 145 – βλ. και Πράξη VII Tμ. 61/2006), κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 3316/2005.Μη ανάκληση της 238/2008 πράξης του 7ου Τμ.


ΣΤΕ/3376/2013

Αιρετοί-ποινή της αργίας: Επειδή, οι προαναφερόμενες διατάξεις του άρθρου 72 παρ. 9 και 10 του π.δ/τος 30/1996 προέβλεπαν ότι το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, που επισύρει την επιβολή του διοικητικού μέτρου της αργίας, πρέπει να στρέφεται «κατά της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ή νομικών προσώπων της». Κατά την έννοια των διατάξεων αυτών, δεν απαιτείτο η παράβαση καθήκοντος να έχει επιφέρει εν γένει βλάβη σε βάρος της Νομαρχιακής Αυτοδιοικήσεως, ούτε να αποβλέπει στην πρόκληση τέτοιας βλάβης, αλλά αρκούσε ότι η παράβαση στρέφεται κατά της Ν.Α., υπό την έννοια ότι πλήσσει τη νόμιμη και εύρυθμη λειτουργία της και, επομένως, βλάπτει το δημόσιο συμφέρον (βλ. ΣτΕ 1421/2011, πρβλ. ΣτΕ 766/2006, 1120/2005). Εξάλλου, και η εφαρμογή των επίμαχων διατάξεων του άρθρου 236, παρ. 2, περιπτ. β.α. και β.β., του Ν. 3852/2010, προϋποθέτει παράβαση καθήκοντος η οποία, από τη φύση της ως έγκλημα περί την υπηρεσία, στρέφεται κατά της καλής λειτουργίας του οικείου Ο.Τ.Α., στο πλαίσιο του κράτους δικαίου, ενώ σύμφωνα και με την αιτιολογική έκθεση του νόμου, σε καμμία περίπτωση δεν απαιτείται να έχει προξενήσει και οικονομική βλάβη σε βάρος του οικείου Ο.Τ.Α. Με τα δεδομένα αυτά, ο προβαλλόμενος με την υπό κρίση αίτηση λόγος ακυρώσεως ότι εφαρμοστέες εν προκειμένω, ήσαν όχι οι ως άνω διατάξεις του άρθρου 236 του Ν. 3852/2010, αλλά οι ισχύουσες κατά τον χρόνο τελέσεως του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος και ευμενέστερες, κατά τον αιτούντα, ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 72 παρ. 9 και 10 του π.δ/τος 30/1996, είναι αβάσιμος και πρέπει να απορριφθεί.


ΝΣΚ/206/2001

Καταβολή εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών στα αιρετά όργανα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(...)Στο πλαίσιο ρύθμισης του άρθρου 20 παρ.2 του Ν 2344/1995 προς απόληψη, κατ ενάσκηση δικαιώματος επιλογής, από τα προβλεπόμενα, στην ίδια διάταξη, αιρετά όργανα της ΝΑ, που είναι και υπάλληλοι του δημόσιου τομέα, των εξόδων παράστασης, αντί του μισθού της οργανικής τους θέσης, σε συνδυασμό με τη λήψη ειδικής άδειας, κατ άρθρο 113 παρ.1 και 3 Π. Δ/τος 30/1996, η καταβολή των οικείων ασφαλιστικών εισφορών, κατά το μέρος που βαρύνουν τον εργοδότη, εξακολουθούν να βαρύνουν το φορέα του δημόσιου τομέα στον οποίο ανήκουν οργανικά, και όχι τη ΝΑ.


ΝΣΚ/74/2018

Αρμόδιο όργανο ελέγχου προσφυγών που ασκούνται κατά αποφάσεων συλλογικών οργάνων των Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού, μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. Το αρμόδιο όργανο για τον έλεγχο των προσφυγών που ασκούνται κατά αποφάσεων συλλογικών οργάνων των Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού, μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α., είναι η Επιτροπή Ελέγχου των Πράξεων του άρθρου 68 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (κωδικοποιητικού π.δ. 30/1996), κατά των αποφάσεων της οποίας δεν προβλέπεται πλέον η άσκηση της, κατ’ άρθρο 8 του ν. 3200/1955, προσφυγής νομιμότητας ενώπιον του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού, αλλά οι αποφάσεις της δύνανται να προσβληθούν μόνον ενώπιον των αρμόδιων Δικαστηρίων. (ομόφ.)


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/130/2025

Με την ένδικη έφεση ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της ΕΜΠ.1041/5.8.2013 απόφασης των Οικονομικών Επιθεωρητών της Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης Ηπείρου του Υπουργείου Οικονομικών, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος της εκκαλούσας, ως υπολόγου, με τις ιδιότητες της Προϊσταμένης του Γραφείου/Τμήματος Μισθοδοσίας της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κεφαλληνίας-Ιθάκης και της διαχειρίστριας λογαριασμών της ως άνω Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης με δικαίωμα δεύτερης υπογραφής κατά την έκδοση επιταγών (...)Από την επισκόπηση όλων των ανωτέρω προσκομισθέντων στοιχείων καθώς και από τα αναφερόμενα στα 649/30.7.2019 και 650/30.7.2019 έγγραφα του Οικονομικού Επιθεωρητή και του Προϊσταμένου της ΔΥΕΕ στο Νομό Θεσπρωτίας, αντιστοίχως, προκύπτει ότι η εκδοθείσα προδικαστική απόφαση δεν εκτελέστηκε ως προς τα ακόλουθα ζητηθέντα στοιχεία: α) αναφορικά με τους μόνιμους υπαλλήλους και τους υπαλλήλους με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.) που υπάγονταν ασφαλιστικά στο Ι.Κ.Α. υποβλήθηκε μεν ο ζητούμενος πίνακας αλλά δεν αναφέρονται το όνομα του εξουσιοδοτημένου υπαλλήλου της Ν.Α. στον οποίο απέδωσε η Δ.Ο.Υ. Αργοστολίου τις αντιστοιχούσες σε κάθε μισθοδοτική κατάσταση κρατήσεις και το σχετικό αποδεικτικό απόδοσης, το οποίο ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος όφειλε μετά την καταβολή των κρατήσεων στο Ι.Κ.Α να προσκομίσει στην Δ.Ο.Υ. Το Τμήμα κρίνει ότι η υποβολή των ανωτέρω ελλειπόντων στοιχείων είναι απολύτως αναγκαία για την ασφαλή διάγνωση της εξεταζόμενης υπόθεσης και για τη μόρφωση πλήρους δικανικής πεποίθησης και συνεπώς πρέπει να αναβληθεί εκ νέου η έκδοση οριστικής απόφασης επί της ένδικης έφεσης.