×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ν.1797/1988

Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2286/1995
ΦΕΚ: 164/Α/04.08.1988

Προμήθειες του δημόσιου τομέα και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων. Καταργήθηκε από την περ. θ' της παρ. 2 του άρθρου 10 του Ν. 2286/1995 (Α' 19/1.1.1995) εκτός από το άρθρο 18 που διατηρήθηκε σε ισχύ με τις ανωτέρω διατάξεις


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν.2286/1995

Προμήθειες του δημόσιου τομέα και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων


N.2286/1995

Συλλογή διατάξεων για τις προμήθειες του Δημόσιου τομέα και την παροχή Υπηρεσιών (2286/1995,118/2007,2362/1995, 11389/1993,2955/2001,3918/2011,3978/2011)


ΝΣΚ/27/2001

Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Προμήθειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Ν. Κατσίμπας, Νομικός Σύμβουλος Η ΕΕΤΤ δεν υπάγεται στο Ν 2286/95 Προμήθειες Δημοσίου Τομέα και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων και επομένως δεν εντάσσεται στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών.


Αριθμ. 838/39/461322/2008

 Ειδικός κανονισμός για τις προμήθειες και τις παροχές υπηρεσιών της ΕΥΠ που εξαιρούνται από τις διατάξεις του ν. 2286/1995 - Ανάθεση αρμοδιότητας στον Διοικητή ΕΥΠ.».


ΝΣΚ/246/2007

Κρατικές Προμήθειες. Προσφυγή στην διαδικασία της διαπραγμάτευσης λόγω ύπαρξης αποκλειστικών δικαιωμάτων (πνευματική ιδιοκτησία).Συντρέχει νόμιμη περίπτωση, κατ’ άρθρο 2 παρ.13 περ.ΙΙ του Ν 2286/1995, προστασίας δικαιωμάτων αποκλειστικότητας και προσφυγής στην διαδικασία της διαπραγμάτευσης του άρθρου 2 παρ.12 εδαφ.δ’ του Ν 2286/1995, σε περίπτωση που η Υπηρεσία θελήσει να δημιουργήσει διαφημιστικό σποτ με βάση τις υπόλοιπες διαφημιστικές ιδέες που προσέφερε συγκεκριμένη εταιρεία στον προαναφερθέντα διαγωνισμό, εφ’ όσον οι διαφημιστικές αυτές ιδέες έχουν ή θα έχουν ως βασικό πυρήνα την ανωτέρω διαφημιστική ιδέα «Wonderful Greece» ως οπτικοακουστικό έργο και την αυτονόητη προϋπόθεση ότι στον υλικό φορέα του διαφημιστικού αυτού σποτ θα αναφέρεται η επωνυμία της ως άνω αναδόχου εταιρείας.

ΕΣ/Τμ.7/309/2010

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι η διαδικασία του προηγηθέντος πρόχειρου διαγωνισμού διενεργήθηκε πλημμελώς, χωρίς δημοσίευση της οικείας διακήρυξης. Ο ισχυρισμός του Δήμου ….ότι η ρύθμιση του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α., με την οποία επιβάλλεται ως προϋπόθεση για τη διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού η δημοσίευση της διακήρυξης δεν είναι ισχυρή μετά την ισχύ του ν. 2286/1995, είναι αβάσιμος. Τούτο διότι, όπως εκτέθηκε στην προηγούμενη σκέψη, αφενός οι προμήθειες των Ο.Τ.Α., κατά ρητή παραπομπή του άρθρου 209 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα εκτελούνται σύμφωνα με τον Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α., αφετέρου με τις μεταβατικές ρυθμίσεις του ν. 2286/1995 ο τελευταίος έχει διατηρηθεί σε ισχύ στο σύνολό του. Επιπλέον, η προϋπόθεση της δημοσίευσης για τη διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού συμβιβάζεται με το νόημα του συνόλου των ρυθμίσεων του νόμου 2286/1995, με τις οποίες καθιερώνονται ως κατά κανόνα διαδικασίες για τη σύναψη συμβάσεων προμηθειών οι διαγωνιστικές, οι οποίες ενισχύουν τη δημιουργία συνθηκών ανταγωνισμού. Εξάλλου, ο ν. 2286/1995 δεν υπεισέρχεται σε λεπτομερείς διατυπώσεις σχετικά με κάθε διαδικασία που καταλήγει στη σύναψη σύμβασης προμήθειας, αλλά παραπέμπει για το σκοπό αυτό στις ειδικότερες ρυθμίσεις των σχετικών κανονιστικών διοικητικών πράξεων και όσον αφορά τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης στον Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α.. Ειδικά, ο ισχυρισμός του Δήμου ότι σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 12 του ν. 2286/1995 εξαιρείται ρητά από τη δημοσίευση προκήρυξης η διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού, είναι επίσης αβάσιμος. Τούτο διότι αφενός τέτοια ρητή εξαίρεση δεν διατυπώνεται, από το γεγονός δε ότι ρητά προβλέπεται η δημοσίευση διακήρυξης στις περιπτώσεις του ανοικτού και κλειστού διαγωνισμού, δεν συνάγεται το αντίθετο σχετικά με τη συνοπτική διαδικασία, παρά αυτό είναι ζήτημα που αφίεται να ρυθμιστεί με τις ειδικότερες κανονιστικές αποφάσεις, εν προκειμένω με τον Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α.. Επιπλέον, με δεδομένο ότι θεμελιώδης αρχή που διέπει τις δημόσιες προμήθειες είναι η επίτευξη του ευρύτερου δυνατού ανταγωνισμού, προκειμένου να επιλεγεί η καλύτερη προσφορά, η ρύθμιση του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α. σχετικά με τις περιπτώσεις, κατά τις οποίες απαιτείται δημοσίευση διακήρυξης πριν από τη διενέργεια διαγωνισμού δεν αντίκειται στο περιεχόμενο του ν. 2286/1995, ακόμα και στην περίπτωση του πρόχειρου διαγωνισμού.


ΕΣ/Τ4/42/1998

Δαπάνες που δεν πραγματοποιούνται κεντρικά από το Υπουργείο Εμπορίου ούτε έχουν ανατεθεί με απόφαση του αρμοδίου οργάνου κατά τις διατάξεις των διατάξεων 6,7,8 και 10 του άρθρου 2 του ν.2286/1995, στους κατ' ιδίαν φορείς, δεν υπόκεινται στις κρατήσεις των παρ. 2 και 3 του άρθρου 7 του ν.2286/1995.


ΝΣΚ/135/2009

Τηρητέα διαδικασία για την ενίσχυση συνεδρίων και συναφών εκδηλώσεων του ΥΠΠΟ - Κατάργηση ή μη της διάταξης του άρθρου 1 παρ.4 του ΝΔ 37/1973, μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του Ν 2362/1995.Μετά την ισχύ του Ν 2362/1995 καταργήθηκε η διάταξη του άρθρου 1 παρ.4 του ΝΔ 37/1973, η οποία εξαιρούσε από τη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού τις δαπάνες, που πραγματοποιούνται για την οργάνωση στην Ελλάδα διεθνών και πανελλήνιων συνεδρίων και άλλων συναφών εκδηλώσεων υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού.

ΝΣΚ/440/2002

Κρατικές Προμήθειες. Υπαγωγή της Ανώνυμης Εταιρίας Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων ΤΕΟ ΑΕ στον Ν 2286/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τον συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 15 παρ.3 του Ν 2938/2001 και του άρθρου 5 παρ.8 του Ν 2229/1994 προκύπτει ότι η ως άνω Ανώνυμη Εταιρία, η οποία αποτελεί, κατά νόμο, δημόσια επιχείρηση πλην, όμως, λειτουργεί κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας και διέπεται από τις ειδικές διατάξεις του ιδρυτικού της νόμου και του ΚΝ 2190/1920, δεν υπάγεται στις διατάξεις του Ν 2286/1995 για τις προμήθειες, παρά μόνο στις σχετικές για τις προμήθειες διατάξεις του ΠΔ 370/1995, με τις οποίες έγινε προσαρμογή της Ελλ. Νομοθεσίας με την Οδηγία 93/36/ΕΕ.


ΕΣ/Τμ.4/(ΚΠΕ)126/2014

Μη νόμιμες οι δαπάνες που αφορούσαν την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, για την κάλυψη αναγκών Καρδιοχειρουργικής Κλινικής Νοσοκομείου, καθόσον προέκυψαν ύστερα από κατάτμηση της συνολικής ποσότητας ομοειδών αγαθών, δηλαδή του απαιτούμενου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, που προοριζόταν για τη λειτουργία της ίδιας κλινικής, μολονότι ο συνολικός ετήσιος προϋπολογισμός για την προμήθειά τους υπερέβαινε, το όριο των 60.000 ευρώ και ως εκ τούτου, έπρεπε για την προμήθεια να εγκριθεί η διενέργεια ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού και όχι τριών πρόχειρων διαγωνισμών (άρθρο 2 παρ. 12 και 13  του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α΄ 19/1995, σε συνδυασμό  με την Π1/3305/2010 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ΦΕΚ Β΄ 1789/2010).