Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν. 1772/1988
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 1577/1985 "Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός" και άλλες σχετικές διατάξεις
N.1722/1988
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 1577/1985 "Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός" και άλλες σχετικές διατάξεις
ΝΣΚ/344/2010
Δημοσίευση στην Εφημερίδας της Κυβέρνησης υπουργικών αποφάσεων, που αφορούν σε παρεκκλίσεις πάγιων πολεοδομικών διατάξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπουργικές αποφάσεις, που αφορούν σε παρεκκλίσεις από τις πάγιες πολεοδομικές διατάξεις και εκδίδονται σε εφαρμογή των ρυθμίσεων που προβλέπονται: α) Στο άρθρο 1 παρ.1 και 2 του Ν.Δ/τος 439 της 10/13-2-1970 «Περί συμπληρώσεως των διατάξεων περί αιγιαλού», σχετικά με τους περιορισμούς δόμησης σε παραλιακές εκτάσεις εκτός σχεδίου, β) Στο άρθρο 9 παρ.7 του Ν 1577/1985 «Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός», σχετικά με τον τρόπο δόμησης και τη θέση κτιρίου, γ) Στο άρθρο 27 παρ.16 του Ν 2831/2000 «Τροποποίηση των διατάξεων του Ν 1577/1985 «Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός», ως ισχύει, δ) Στο άρθρο 16 παρ.5 του Ν 3325/2005 «Ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικών – βιοτεχνικών εγκαταστάσεων κ.λπ.», σχετικά με τον εκσυγχρονισμό έχουν χαρακτήρα ατομικών διοικητικών πράξεων και δεν χρήζουν δημοσίευσης, αφού δεν προβλέπεται ρητά το αντίθετο. Οι υπουργικές αποφάσεις που προβλέπονται στο άρθρο 18 παρ.6 του Ν 3208/2003 «Προστασία των δασικών οικοσυστημάτων, κατάρτιση δασολογίου κ.λπ.», σχετικά με τις κατασκηνώσεις και τις παιδικές εξοχές δεν συνιστούν παρεκκλίσεις, πλην όμως θα πρέπει να διακρίνουμε ότι τόσον η υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζεται το ύψος και ο τρόπος υπολογισμού του προστίμου κ.λπ. για τη νομιμοποίηση υφιστάμενων κτισμάτων σε κατασκηνώσεις και παιδικές εξοχές, που βρίσκονται εντός δημοσίων και μη δασών και δασικών εκτάσεων, όσον και η υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζεται η διαδικασία εξαίρεσης από την κατεδάφιση των ως άνω κτισμάτων κ.λπ., έχουν κανονιστικό χαρακτήρα και είναι δημοσιευτέες.
440756/1985
Γενικός Τεχνικός Κανονισμός Αποδοχής Ποικιλιών των καλλιεργουμένων φυτικών ειδών»
1649/89081/2018- ΦΕΚ: 2816/Β/2018 άρθρο 6 παρ. 1:Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης καταργούνται(..) β) η αριθμ. 440756/30-12-1985 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Γεωργίας «Γενικός Τεχνικός Κανονισμός Αποδοχής Ποικιλιών των καλλιεργουμένων φυτικών ειδών» (Β’ 124/26-03-1986), όπως συμπληρώθηκε με την αριθμ. 454372/30-01-1987 υπουργική απόφαση «Συμπλήρωση των διατάξεων του Γενικού Τεχνικού Κανονισμού Αποδοχής Ποικιλιών των καλλιεργουμένων φυτικών ειδών» (Β’ 111) και τροποποιήθηκε με τις αριθμ. 320696/24-07-1987 «Τροποποίηση της με αριθμ. 440756/30-12-1985 απόφασης «Γενικός Τεχνικός Κανονισμός Αποδοχής Ποικιλιών των καλλιεργουμένων φυτικών ειδών» (ΦΕΚ 124/τ.Β’/26.03.1986) όπως συμπληρώθηκε μεταγενέστερα» (Β’ 445) και 414558/22-12-2000 «Τροποποίηση της αριθμ. 440756/30-12-1985 Υπουργικής Απόφασης «Γενικός Τεχνικός Κανονισμός Αποδοχής Ποικιλιών των καλλιεργουμένων φυτικών ειδών» (Β’ 124)» (Β’ 1627), ως προς το μέρος που αφορά τις ποικιλίες αμπέλου.
N.1577/1985
ΓΕΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΓΟΚ)
ΒΛΕΠΕ N.4067/2012 - ΦΕΚ: 79/Α/2012 -Νέος Οικοδομικός Κανονισμός.
ΝΣΚ/452/2010
Κατάργηση ή μη των υφιστάμενων προ του ΓΟΚ 1985 διαταγμάτων όρων δομήσεως, με τα οποία καθορίζεται ποσοστό καλύψεως μικρότερο του 70% (ρύθμιση άρθρου 8 παρ. 1 Ν 1577/1985) – Ερμηνεία της διατάξεως του άρθρου 6 παρ. 1 του Ν 2831/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ειδικές διατάξεις διαταγμάτων, που έχουν εκδοθεί πριν από την δημοσίευση του ΓΟΚ 1985 και με τις οποίες καθορίζεται ποσοστό καλύψεως της επιφάνειας του οικοπέδου μικρότερο του 70%, εξακολουθούν να ισχύουν, αφού η διάταξη του άρθρου 8 παρ. 1 εδάφιο δεύτερο του ΓΟΚ 1985, και κατά το μέρος που καταλαμβάνει οικόπεδα διεπόμενα προηγουμένως από το συνεχές σύστημα δομήσεως, προβλέπουσα την παύση ισχύος των ειδικών αυτών διατάξεων, δεν είναι δυνατόν να τύχει εφαρμογής, αφού έχει κριθεί ανίσχυρη και αντισυνταγματική, κατά την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία ο κοινός νομοθέτης δύναται κατ’ αρχήν να τροποποιεί τις ισχύουσες πολεοδομικές διαρρυθμίσεις και να μεταβάλλει τους υφιστάμενους όρους δομήσεως των σχεδίων πόλεων, πλην όμως πρέπει η εισαγόμενη ρύθμιση να βελτιώνει τις συνθήκες διαβιώσεως των κατοίκων, εν ουδεμιά δε περιπτώσει επιτρέπεται να επέρχεται με τις νέες πολεοδομικές ρυθμίσεις επιδείνωση των όρων διαβιώσεως, δηλαδή υποβάθμιση του υπάρχοντος φυσικού ή οικιστικού περιβάλλοντος, γεγονός που έρχεται σε προφανή αντίθεση προς το άρθρο 24 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος.
Ν.2008/1992
Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως των διατάξεων του Ν.1571/1985 "Ρύθμιση θεμάτων πετρελαϊκής πολιτικής και εμπορίας και άλλες διατάξεις". Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών και συναρμοδίων Υπουργείων
Ο.3068/2023
Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 59 και άρθρου 68 του ν. 5069/2023 (Α΄193) με τίτλο «Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου, λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις.»
ΕλΣυν/Τμ.6/2730/2010
Από το σύνολο των προπαρατεθεισών διατάξεων, ερμηνευομένων εν όψει και της επιτασσομένης από το άρθρο 24 παρ. 6 του Συντάγματος προστασίας των μνημείων, προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι, για την πραγματοποίηση επεμβάσεων σε μνημείο το οποίο έχει χαρακτηρισθεί ιστορικό διατηρητέο, απαιτείται η συνδρομή τόσο των προϋποθέσεων της νομοθεσίας περί προστασίας των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς, οι οποίες σχετίζονται με το χαρακτηρισμό του κτίσματος ως μνημείου, όσο και των προϋποθέσεων της πολεοδομικής νομοθεσίας. Τούτο δε διότι οι προϋποθέσεις που τίθενται από τις ανωτέρω νομοθεσίες δεν επικαλύπτονται, αλλά είναι διακεκριμένες και επί τη βάσει διαφορετικών κριτηρίων (πρβλ. ΣτΕ 2128/2006, γνωμοδ. ΝΣΚ 277/1978). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, για την εκτέλεση εργασιών σε μνημείο που έχει κηρυχθεί διατηρητέο, απαιτείται, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις του ν.1577/1985 «Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός», ισχύουσα οικοδομική άδεια. Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται, ότι η θεσμοθέτηση πρότυπων τευχών διακηρύξεων αποβλέπει στην εξυγίανση της διαδικασίας του διαγωνισμού, με απώτερο στόχο την εξασφάλιση υγιούς και ανόθευτου ανταγωνισμού (βλ. σχετ. Εισαγωγή και άρθρο 9 της αιτιολογικής έκθεσης του ν.3263/2004). Ενόψει αυτού και προς αποφυγή νόθευσης του ανταγωνισμού στις διαγωνιστικές διαδικασίες, απαγορεύεται, κατ΄ αρχήν, οποιαδήποτε μεταβολή των τεθέντων με τα ως άνω πρότυπα τεύχη όρων, κατά τη σύνταξη των διακηρύξεων δημοπράτησης δημοσίων έργων (Πρ. VI Τμ. Ελ. Συν. 7,17, 44/2007). Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η προσθήκη στην οικεία διακήρυξη επιπλέον όρων υπαγορευομένων από το είδος και την πολυπλοκότητα του υπό ανάθεση έργου, πλην όμως η προσθήκη αυτή υπόκειται αναγκαία σε προηγούμενη έγκριση με απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. και ήδη Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Τμήματος Κατασκευών του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της Γ.Γ.Δ.Ε..
Ν.3212/2003
Άδεια δόμησης, πολεοδομικές και άλλες διατάξεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων