×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ν.3126/2003

Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3126/2003
ΦΕΚ: 66/Α/19.03.2003

Ποινική ευθύνη των Υπουργών.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΟΠΩΣ Η ΠΑΡ.2 ΤΟΥ Α.3 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Α.62 ΤΟΥ Ν.5197/2025 ΦΕΚ: 76/Α/16.05.2025

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΔΑΔ Δ 1160281 ΕΞ 2014

ΘΕΜΑ : Η πειθαρχική, ποινική και αστική ευθύνη των υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ)

IKA/E33/31/2012

ΘΕΜΑ: Ποινική Ευθύνη Διοικούντων Νομικά Πρόσωπα – Αυτόφωρη Διαδικασία.

ΔΔΑΔ Δ 1093685 ΕΞ 2019

Η πειθαρχική, ποινική και αστική ευθύνη των υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)


ΔΔΑΔ Δ 1101372 ΕΞ 2017

Η πειθαρχική, ποινική και αστική ευθύνη των υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)


ΝΣΚ/32/2009

Κοινωνία κληρονόμων – Επίτροπος κληρονόμων – Χρέη προς το Δημόσιο – Αστική ευθύνη – Ποινική ευθύνη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κοινωνία κληρονόμων, η οποία συνέχισε την ατομική επιχείρηση «εμπορίας τροφίμων» της θανούσης – κληρονομηθείσης μητέρας με μέλη τα ανήλικα τέκνα, επ ονόματι των οποίων τις αναγκαίες εμπορικές πράξεις άσκησε η νόμιμα διορισθείσα επίτροπος αυτών. Α) Αστική ευθύνη: Ατομική και εις ολόκληρον ευθύνη των ανηλίκων κληρονόμων αδελφών για τα χρέη της οφειλέτιδος κοινωνίας κληρονόμων από πρόστιμα Κ.Β.Σ., τόσο κατά τον χρόνο δημιουργίας αυτών, όσο και κατά τον χρόνο νομίμου βεβαιώσεως των ιδίων χρεών. Ατομική και εις ολόκληρον ευθύνη της επιτρόπου για την καταβολή των συγκεκριμένων χρεών, τα οποία δημιουργήθηκαν κατά τον χρόνο ασκήσεως των καθηκόντων της επιτρόπου προ του θανάτου αυτής. Ευθύνη των κληρονόμων της επιτρόπου για την καταβολή των ιδίων χρεών, κατά το μέτρο της κληρονομικής τους μερίδος, με εξαίρεση τα πρόστιμα Κ.Β.Σ. και Φ.Π.Α. Σε περίπτωση νομίμου αποχωρήσεως από την κοινωνία κληρονόμων ορισμένων από τα μέλη -μετά την ενηλικίωση αυτών- η προσωπική ευθύνη αυτών περιορίζεται στα χρέη που γεννήθηκαν πριν την έξοδο αυτών και την εκχώρηση των ιδανικών μεριδίων τους. (πλειοψ.) Β) Ποινική ευθύνη: Υφίσταται ποινική ευθύνη για την καθυστέρηση καταβολής των προαναφερομένων ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο, μετά την οριστικοποίηση της φορολογικής εγγραφής αυτών και βαρύνει τόσο τα ενεργά μέλη της κοινωνίας κληρονόμων, κατά τον χρόνο που τα ως άνω χρέη βεβαιώθηκαν και κατέστησαν ληξιπρόθεσμα, όσο και τα μέλη που νόμιμα απεχώρησαν από την κοινωνία, στην περίπτωση καθυστερήσεως καταβολής χρεών γεννηθέντων ή αναγομένων στην περίοδο που τα τελευταία ήταν ενεργά μέλη. Ύπαρξη ποινικής ευθύνης και των κληρονόμων της επιτρόπου, με εξαίρεση τα πρόστιμα Κ.Β.Σ. και Φ.Π.Α., για το ίδιο αδίκημα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/305/2004

Έννοια άρθρου 4 παρ.10 Ν 1882/1990. Ποινική ευθύνη μελών κοινοπραξίας για χρέη προς το Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στην έννοια του άρθρου 4 παρ.10 Ν 1882/1990 περιλαμβάνονται μόνο οφειλές από φόρους, τέλη, εισφορές και πρόστιμα για φορολογικές παραβάσεις. Η ποινική ευθύνη, κατ’ άρθρο 23 παρ.2 Ν 1882/1990 βαρύνει τους εκπροσώπους και τα μέλη της κοινοπραξίας σωρευτικά ή μη. Ομοίως και το μέτρο της προσωπικής κράτησης.


ΝΣΚ/64/2014

Ευθύνη διευθύνοντος συμβούλου ανωνύμου εταιρείας σε καταβολή πολλαπλών τελών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Με βάση τις διατάξεις των άρθρων 115 του Ν. 2238/1994, 50 του Ν. 4174/2013, 26, 29 (παρ.1-4, 6) και 153 (παρ.3 περ.α’) του Ν. 2960/2001, δεν συντρέχει, εν προκειμένω, πρόσθετη αλληλέγγυος ευθύνη του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου Μ.Λ. της οφειλέτιδας ανωνύμου εταιρείας «Α.Γ.Κ. ΑΕ», για την εξόφληση των καταλογισθέντων εις βάρος της, πολλαπλών τελών από την διαπραχθείσα λαθρεμπορία, η δε αρμόδια φορολογική αρχή δεν δύναται να αρνηθεί την χορήγηση σε αυτόν αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 4174/2013, με μόνη επίκληση συνδρομής της ανωτέρω αιτίας, και β) με βάση τις διατάξεις των άρθρων 25 του Ν. 1882/1990 και 20 του Ν. 2523/1997, συντρέχει εν προκειμένω ποινική ευθύνη του ιδίου, ως άνω, διευθύνοντος συμβούλου της ανωτέρω οφειλέτιδας εταιρείας και μπορεί να ασκηθεί κατ’ αυτού ποινική δίωξη, μετά από αίτηση του προϊσταμένου της οικείας Δ.Ο.Υ. ή Τελωνείου, προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών της έδρας της εταιρείας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/293/2008

Διασφαλιστικά Μέτρα Δημοσίου – Λήψη κατά εκπροσώπων σωματείου – Φοροδιαφυγή – Ποινική ευθύνη εκπροσώπων σωματείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Α. Τζεφεράκος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ. Δελλαπόρτας, Νομικός Σύμβουλος 1) Τα διασφαλιστικά μέτρα του άρθρου 14 του Ν 2523/1997 εφαρμόζονται και κατά των σωματείων, στις περιπτώσεις που αυτά υπέχουν φορολογικές υποχρεώσεις και ειδικότερα εφαρμόζονται κατά των αθλητικών σωματείων του ερωτήματος. Περαιτέρω, τα διασφαλιστικά μέτρα για τα συμφέροντα του Δημοσίου δεν εφαρμόζονται κατά των εκπροσώπων των σωματείων του Α.Κ. και ειδικότερα των αθλητικών νομικών προσώπων που λειτουργούν με τη μορφή σωματείου του Α.Κ. ούτε κατά των επιτροπών διοίκησης των Τ.Α.Α. αυτών. Στην περίπτωση, όμως, που το αθλητικό νομικό πρόσωπο λειτουργεί με τη μορφή Α.Α.Ε. εφαρμόζεται ευθέως η διάταξη της παρ.1 του άρθρου 20 του Ν 2523/1997, οπότε τα διασφαλιστικά μέτρα λαμβάνονται και κατά των προσώπων που προβλέπει η διάταξη αυτή. 2) Δεν μπορεί νόμιμα να γίνει επίκληση του άρθρου 20 του Ν 2523/1997 για να θεμελιωθεί ποινική ευθύνη των νομίμων εκπροσώπων νομικών προσώπων που λειτουργούν με τη μορφή σωματείου του Α.Κ. Δεν αποκλείεται όμως η ευθύνη των παραπάνω προσώπων με βάση τις γενικές διατάξεις του Ποινικού Κώδικα σε συνδυασμό με αυτές των άρθρων 17, 18 και 19 του Ν 2523/1997.


ΝΣΚ/258/2001

Δημοτικές επιχειρήσεις. Πειθαρχική δίωξη των μελών του ΔΣ. Εφαρμογή πορισμάτων ΑΣΕΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αιρετοί εκπρόσωποι των ΟΤΑ, οι οποίοι συμμετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο δημοτικών επιχειρήσεων, υπέχουν, μόνον, ποινική ευθύνη και δεν υπόκεινται σε πειθαρχική δίωξη, κατά τις διατάξεις των άρθρων 184 - 186 του ΔΚΚ, προκειμένου για παραβάσεις του Ν 2190/1994, οι οποίες έχουν διαπιστωθεί, κατόπιν σχετικού πορίσματος του ΑΣΕΠ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/179/2014

Πειθαρχική ευθύνη των αποσπασμένων και διατεθέντων στο ΤΑΥΤΕΚΩ υπαλλήλων κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Α) Στην έννοια «ευθύνη δημοσίου υπαλλήλου» του άρθρου 133 παρ. 2 Ν. 3655/2008, εφόσον ο νόμος δεν εξειδικεύει, περιλαμβάνεται – εκτός από την αστική, την ποινική και του δημοσίου υπολόγου – και η πειθαρχική ευθύνη. Β) Λόγω του σκοπού της διάθεσης του προσωπικού από τις υπηρεσίες, στις οποίες ανήκουν, στο Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω., της μακρόχρονης σύμφωνα με το νόμο υπηρεσίας του προσωπικού τούτου στο Ταμείο, της φύσης των καθηκόντων που ασκεί στο Ταμείο και των μέσων που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη αυτού του σκοπού, καθώς και από το γεγονός ότι από οποιαδήποτε παράνομη συμπεριφορά του εν λόγω προσωπικού θα ζημιωθεί το Ταμείο, συνάγεται το συμπέρασμα ότι οι αποσπασμένοι και διατεθέντες, με βάση ειδικές διατάξεις νόμου στο Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω. υπάλληλοι, κατά το χρόνο της υπηρεσίας και κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στο Ταμείο εμπίπτουν στις διατάξεις του πειθαρχικού δικαίου του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (πλειοψ).