Ν.4142/2013/Αρθρο 2
Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα
Προσλήψεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή μίσθωσης έργου ή οποιασδήποτε άλλης μορφής, καθώς και τυχόν απαιτούμενες ανανεώσεις ή παρατάσεις συμβάσεων για την εκτέλεση αρχαιολογικών έργων
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
4323/2023
Καθορισμός της διαδικασίας και των δικαιολογητικών εκκαθάρισης δαπανών του Δημοσίου για την υλοποίηση από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) προγραμμάτων μίσθωσης χώρου και χρόνου σε πάσης φύσεως μέσα μαζικής επικοινωνίας έντυπης, διαδικτυακής ή/και κάθε άλλης μορφής ή μέσω εταιρειών αγοράς μέσων (media shops) στην ημεδαπή και στην αλλοδαπή.
ΝΣΚ/252/2001
Εργασιακή σχέση υπεύθυνων επιστημόνων σε επιχειρήσεις καταπολέμησης εντόμων και τρωκτικών σε κατοικημένους χώρους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η πρόσληψη από επιχείρηση καταπολέμησης εντόμων ή τρωκτικών, που υπόκειται στις διατάξεις του Ν 2190/94, του ειδικού επιστήμονα, που απαιτείται για τη χορήγηση της σχετικής άδειας απεντόμωσης, σύμφωνα με την υπ αριθ. 183897/1-10-1985 απόφαση του Υπ. Γεωργίας, μπορεί να χωρήσει μόνο με βάση σύμβαση παροχής εξαρτημένης εργασίας και όχι σύμβαση μίσθωσης έργου ή άλλης μορφής απασχόληση.
ΝΣΚ/340/2007
Προεκλογική περίοδος – Απαγόρευση διορισμών κλπ – Συμβάσεις μίσθωσης έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι απαγορεύσεις που επιβάλλουν κατά την προεκλογική περίοδο οι διατάξεις των παρ.1 και 2 του άρθρου 28 του Ν 2190/1994 σχετικά με πράξεις διορισμού, πρόσληψης ή οποιασδήποτε μεταβολής της υπηρεσιακής κατάστασης κ.λπ. αναφέρονται και αφορούν στο διορισμό ή την πρόσληψη και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή κάθε κατηγορίας προσωπικού (τακτικών υπαλλήλων, υπαλλήλων με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου κ.λπ.) των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του άρθρου 14 του νόμου αυτού (φορέων του δημόσιου τομέα) και δεν αναφέρονται σε σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, δηλαδή στην ανάθεση με σύμβαση μίσθωσης έργου σε ορισμένα πρόσωπα της εκτέλεσης ορισμένου έργου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν 2527/1997. Οι συνάπτοντες σύμβαση μίσθωσης έργου ούτε διορίζονται, ούτε προσλαμβάνονται, ούτε αποτελούν προσωπικό οποιασδήποτε κατηγορίας του νομικού προσώπου με το οποίο συνήψαν τις συμβάσεις αυτές και δεν συνδέονται με αυτό με οποιαδήποτε υπαλληλική ιδιότητα, ούτε μπορεί να τεθεί, ως προς αυτούς, θέμα υπηρεσιακής τους κατάστασης, ώστε η μεταβολή της να εμπίπτει στις απαγορεύσεις των διατάξεων αυτών κατά την προεκλογική περίοδο. Οι παραπάνω απαγορεύσεις δεν αφορούν και δεν επιδρούν επί του κύρους των διοικητικών πράξεων και της διαδικασίας για τη σύναψη των συμβάσεων μίσθωσης έργου που προκηρύχθηκαν με την Ρ00/1069/6-8-2007 ανακοίνωση του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ούτε αυτών που προηγήθηκαν της κατά την 17-8-2007, προκήρυξης των βουλευτικών εκλογών ούτε αυτών που έπονται αυτής και μέχρι την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης. Η υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερομένους για τη σύναψη των παραπάνω συμβάσεων μίσθωσης έργου και η αποδοχή αυτών από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν συνιστούν απαγορευμένες σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ.1 και 2 του άρθρου 28 του Ν 2190/1994 πράξεις, ούτε οι απαγορεύσεις των διατάξεων αυτών έχουν κάποια επίδραση επί του κύρους της Ρ00/1069/6-8-2007 ανακοίνωσης (προκήρυξης) του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για τη σύναψη συμβάσεων έργου με 330 άτομα. Η Διοίκηση όμως έχει τη διακριτική ευχέρεια, κατά τους κανόνες της χρηστής διοίκησης, εκτιμώντας τα σχετικά περιστατικά και προς αποτροπή έγερσης υπονοιών έλλειψης αντικειμενικότητας και έκδοσης μεροληπτικών πράξεων, να αναστείλει την περαιτέρω διαδικασία υποβολής αιτήσεων ή αποδοχής αυτών και κατάρτισης των συμβάσεων μίσθωσης έργου μέχρι την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης.
ΝΣΚ/43/2014
α) Είναι σύννομη ή μη, η σύναψη σύμβασης «ανάστροφης χρηματοδοτικής μίσθωσης» (sale and lease back) οινοποιείου- εμφιαλωτηρίου οίνου φορέα, που έχει ενταχθεί στο Μέτρο 2.1 του Ε.Π.Α.Α-Α.Υ 2000-2006 και υλοποίησε επενδυτικό σχέδιο, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί ο φορέας από συνεργαζόμενη Τράπεζα. β) Απαραίτητα παραστατικά για τη διασφάλιση της εν λόγω μορφής πώλησης και επαναμίσθωσης του οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου οίνου του φορέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δεν είναι σύννομη η, μεταξύ του φορέα και εταιρίας χρηματοδοτικής μίσθωσης, σύναψη σύμβασης ανάστροφης χρηματοδοτικής μίσθωσης (sale and lease back) του οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου του φορέα, πριν την πάροδο πενταετίας που αρχίζει από 03.08.2009 οπότε δημοσιεύθηκε η απόφαση ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου οίνου» στα πλαίσια του Μέτρου 2.1 του Ε.Π.Α.Α-Α.Υ 2000-2006 και λήγει στις 03.08.2014, τυχόν δε μεταβίβαση του οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου οίνου, η οποία θα λάβει χώρα εντός του ως άνω χρονικού διαστήματος, υποχρεώνει το φορέα να επιστρέψει το σύνολο ή μέρος της ληφθείσας εκ μέρους του ενίσχυσης. (ομοφ.) β) Λόγω της απάντησης αυτής, παρέλκει η απάντηση στο δεύτερο υποερώτημα.
ΝΣΚ/250/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Κατάταξη. Εφαρμογή διατάξεων του άρθρου 17 Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατατάσσονται σε οργανικές θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 παρ.1-3 του Ν 2839/2000 : 1) Μισθωτοί με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, οι οποίοι συμπλήρωσαν διάστημα 24 μηνών με διαδοχικές συμβάσεις χωρίς διακοπή οποτεδήποτε στο παρελθόν και ακολούθως, μετά από διακοπή μεγαλύτερη των δύο μηνών, τους βρήκε ο εν λόγω νόμος να υπηρετούν ή υπηρέτησαν στο διάστημα από 1.8.1999 και στο εξής με σύμβαση μίσθωσης έργου ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου 8μηνης διάρκειας για κάλυψη εποχιακών αναγκών. (πλειοψ.) 2) Προσωπικό που απασχολήθηκε για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 24 μηνών στην αρχή με συμβάσεις έργου και στην συνέχεια με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή και το αντίστροφο, με διακοπή όμως μεταξύ αυτών των δύο μεγαλύτερη των δύο μηνών. (ομόφωνα) 3) Δεν κατατάσσεται σε τέτοιες θέσεις αορίστου χρόνου το προσωπικό που προσέλαβαν οι Συνεταιριστικές Οργανώσεις (Ελεγκτές Γαλακτοπαραγωγής, Γεωπόνοι-Συντονιστές κλπ) για την υλοποίηση των προγραμμάτων γενετικής βελτίωσης αγροτικών ζώων, αναβάθμισης και διάσωσης - διατήρησης του αυτόχθονου γενετικού υλικού που τους ανατέθηκαν από το Υπουργείο Γεωργίας. (ομόφωνα) 4) Αντίθετα κατατάσσεται προσωπικό που προσλήφθηκε με βάση τις διατάξεις του άρθρου 21 παρ.3 του Ν 2190/1994 για την υλοποίηση προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ενωση (ετήσια σύμβαση με συνεχείς ανανεώσεις μέχρι την λήξη του προγράμματος) και για την συμπλήρωση του χρόνου των 24 μηνών προσμετράται υπηρεσία με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας οχτώ (8) μηνών που παρασχέθηκε για κάλυψη εποχιακών αναγκών και υπηρεσία με σύμβαση μίσθωσης έργου, ακόμη και αν η διακοπή μεταξύ αυτών υπερβαίνει το διάστημα των δύο μηνών. (ομόφωνα)
ΝΣΚ/372/2006
Δυνατότητα ή μη παράλληλης απασχόλησης των πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Εφαρμογή ή μη του άρθρου 298 του ΠΔ 410/1995 επί του προσωπικού αυτού. Παροχή διευκολύνσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Οι πυροσβέστες εποχικής απασχόλησης δύνανται νομίμως να απασχολούνται σε οποιανδήποτε εργασία οποιασδήποτε μορφής ή σχέσης στον ιδιωτικό τομέα υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι η απασχόλησή τους αυτή δεν αναιρεί και δεν παρεμποδίζει τις υποχρεώσεις τους, που πηγάζουν από την σύμβαση που συνδέει αυτούς και το Πυροσβεστικό Σώμα. Επί πλέον η παραπάνω απασχόληση δεν πρέπει να θίγει την ετοιμότητα, στην οποία πρέπει να βρίσκεται το προσωπικό αυτό. Σε αντίθετη περίπτωση είναι δυνατόν να θεμελιωθεί λόγος καταγγελίας της προαναφερομένης σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου. 2. Παρά την ιδιωτικού δικαίου σχέση που συνδέει το εν λόγω προσωπικό με το Πυροσβεστικό Σώμα υπάγεται το προσωπικό αυτό στην απαγόρευση του άρθρου 1 παρ.1 του Ν 1256/1982 δηλ. κατ’ αρχήν απαγορεύεται η απασχόλησή του σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία στο Δημόσιο και εν γένει δημόσιο τομέα, όπως καθορίζεται από τις διατάξεις του Νόμου αυτού. Επιτρέπεται η μερική ή πολλαπλή απασχόληση αυτού αλλά και υπό τις προϋποθέσεις που τίθενται με τις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 1 του πιο πάνω Νόμου, όπως οι ανώτατες με τις διατάξεις αυτές αμοιβές καθορίζονται με το εκάστοτε ισχύον δίκαιο και υπό την απαραίτητη προϋπόθεση, που διατυπώνεται παραπάνω με αριθ.1. 3. Το εν λόγω προσωπικό δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 298 του ΠΔ 410/1995 (ΦΕΚ Α΄ 231) και συνεπώς δεν μπορούν να παρασχεθούν οποιασδήποτε μορφής διευκολύνσεις, σε όσους από αυτό κατέχουν αξιώματα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
ΑΕΠΠ/207/2017
Η προσφεύγουσα ζητά με την προδικαστική προσφυγή της: α) την ακύρωση της απόφασης 9/28-6-2017 του ΔΣ του Γενικού Νοσοκομείου Ν. Ιωνίας «Κωνσταντοπούλειο – Πατησίων», β) την ακύρωση της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 1/2017 (αρ. πρωτ. 21619/28-8-2017), γ) την καταγγελία της παράλειψης διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών εστίασης, και δ) την ακύρωση οποιασδήποτε άλλης σχετικής πράξης ή παράλειψης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την πρόσληψη 23 ατόμων με ατομικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συγκεκριμένα 6 άτομα για υπηρεσίες σίτισης (4 μαγείρων, 1 βοηθού μαγείρων, 1 λαντζέρηδων) και 17 άτομα για υπηρεσίες εστίασης (τραπεζοκόμων). Η προσφυγή εστιάζει στην καταπάτηση διατάξεων εθνικού και ενωσιακού δικαίου, ισχυριζόμενη ότι η διαδικασία έπρεπε να διενεργηθεί μέσω δημόσιου διαγωνισμού βάσει της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ.
ΝΣΚ/214/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Εφαρμογή διατάξεων άρθρου 17 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος α) Το προσωπικό που έχει προσληφθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή με σύμβαση μίσθωσης έργου για την κατασκευή έργων με αυτεπιστασία και απολογιστικά, εξαιρείται, σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ.10 περ.ια του Ν 2839/2000, από τις διατάξεις του άρθρου 17 παρ.1 έως 9 του ανωτέρω νόμου (2839/2000) και, συνεπώς, δεν μπορεί να καταταγεί σε οργανικές θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. β) Το προσωπικό που έχει προσληφθεί από το ΝΠΙΔ με την επωνυμία Ταμείο Διαχείρισης των Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Εργων, αλλά ασχολείται σε έργα και σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, δηλαδή στο Δημόσιο, δεν υπάγεται στις ρυθμίσεις του άρθρου 17 του Ν 2839/2000.
ΑΕΠΠ/68/2018
Η προσφεύγουσα ατομική ιδιωτική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση: (1) της Ανακοίνωσης υπ’ αριθ. ΣΟΧ 1/2017 του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Θεαγένειο», με την οποία ανακοινώθηκε η πρόσληψη 78 ατόμων (14 θέσεις ΔΕ Προσωπικού Φυλάκων και 64 θέσεις ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας) με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, (2) της υπ’ αριθ. 19/14.6.2017 Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου που αιτιολογούσε την απρόβλεπτη και επείγουσα περίσταση, (3) της παράλειψης διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών φύλαξης, και (4) οποιασδήποτε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης σχετικής με τη σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας για φύλαξη χώρων του νοσοκομείου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης και καθαριότητας στους χώρους του νοσοκομείου, με βάση τις διατάξεις των άρθρων 63 Ν.4430/2016, 21 Ν.2190/1994 και 107 Ν.4461/2017.
ΕλΣυν.Τμ.Μείζονος-Επταμ.Σύνθ/864/2018
Προμήθεια με χρηματοδοτική μίσθωση:ζητείται η αναθεώρηση της 337/2018 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, απορριπτικής αιτήσεων των ήδη αιτούντων για την ανάκληση της 243/2017 πράξης του Στ΄ Κλιμακίου.:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν σε προηγούμενες σκέψεις, εσφαλμένως το Τμήμα δέχθηκε, με την ήδη προσβαλλόμενη απόφαση, ότι με τις διατάξεις του ν. 1665/1986 θεσπίζεται περιοριστικά το νομικό καθεστώς των εκμισθωτών στις συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης. Τούτο διότι, κατά τα προεκτεθέντα, με τις διατάξεις του εν λόγω νόμου θεσπίζονται οι όροι ιδρύσεως, λειτουργίας και εποπτείας των εταιρειών ειδικού σκοπού με αποκλειστικό αντικείμενο τη σύναψη συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης, χωρίς βεβαίως να εισάγεται οποιαδήποτε απαγόρευση σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα να συνάπτουν τέτοιας μορφής συμβάσεις, η οποία (απαγόρευση) σε κάθε περίπτωση θα ήταν αντίθετη σε υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις. Πέραν των ανωτέρω, οι συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης, που συνάπτονται από δημόσια νομικά πρόσωπα, ρυθμίζονται αποκλειστικά από τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 3775/2009, με τις οποίες, κατά τα λοιπά, γίνεται παραπομπή στις περί δημοσίων συμβάσεων διατάξεις. Υπό την τυχόν αντίθετη εκδοχή, έστω και καθ’ υπέρβαση των υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεων, ο νομοθέτης δεν θα αγνοούσε, ως προς την κατάρτιση τέτοιας μορφής συμβάσεων από δημόσια νομικά πρόσωπα, τις διατάξεις του βασικού νόμου για τη χρηματοδοτική μίσθωση, ήτοι το ν. 1665/1986, στον οποίο κατά τα λοιπά θα παρέπεμπε. Τέλος, ως προς την καταλληλότητα, την χρηματοοικονομική επάρκεια και την τεχνική ικανότητα των συμμετεχόντων σε δημόσιους διαγωνισμούς οικονομικών φορέων προνοούν οι διατάξεις των άρθρων 73 επ. του ν. 4412/2016 περί δημοσίων συμβάσεων και συναφώς η εκδοθείσα σχετικώς οικεία διακήρυξη, με αποτέλεσμα ο αποκλεισμός φορέα με μοναδικό λόγο ότι δεν εντάσσεται στους φορείς του άρθρου 2 του ν. 1665/1986, να συνιστά υπέρμετρο περιορισμό της οικονομικής ελευθερίας και θέσπιση αδικαιολόγητων διακρίσεων.
Αναθεωρεί την 337/2018 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Ανακαλεί τη 244/2017 πράξη του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
