ΝΣΚ/100/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομότυπο υπηρεσιακών βεβαιώσεων στερουμένων αριθμού πρωτοκόλλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η έλλειψη και μόνο αριθμού πρωτοκόλλου στις αναφερόμενες στο ερώτημα βεβαιώσεις του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Αργυρόκαστρο δεν επάγεται την ακυρότητα αυτών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/44/2007
Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ). Περιεχόμενο βεβαίωσης ανυπαρξίας σχετικής οφειλής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι χορηγούμενες από τους πρωτοβάθμιους Ο.Τ.Α. βεβαιώσεις, κατ’ άρθρο 24 παρ.18 του Ν 2130/1993, πρέπει να διαλαμβάνουν, αποκλειστικώς, την ανυπαρξία οφειλής για το Τέλος της Ακίνητης Περιουσίας. Η χορήγηση των ανωτέρω βεβαιώσεων, εφόσον δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη αντίστοιχη οφειλή, συνιστά δέσμια αρμοδιότητα. Τυχόν διατυπούμενη, στην αυτή βεβαίωση, επιφύλαξη μη σχετιζόμενη, ευθέως, με την προειρημένη οφειλή, δεν επάγεται οποιαδήποτε έννομη συνέπεια.
ΝΣΚ/221/2017
Εγκυρότητα συμφωνητικών δικηγορικής αμοιβής που συντάχθηκαν υπό την ισχύ του προϊσχύσαντος Κώδικα Δικηγόρων και τα οποία δεν έχουν κατατεθεί εμπρόθεσμα στο Δικηγορικό Σύλλογο και στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Κατάσταση : Αποδεκτή. Συμφωνητικά δικηγορικής αμοιβής σχετικώς με τις αναφερόμενες στο άρθρο 92 του προϊσχύσαντος Κώδικα Δικηγόρων υποθέσεις, καθώς και αμοιβές εξ αναγκαστικών απαλλοτριώσεων κατά την ειδική διαδικασία προσδιορισμού τιμής μονάδος και αναγνωρίσεως δικαιούχων, δεν είναι έγκυρα εάν δεν κατατέθηκαν εντός είκοσι ημερών από της καταρτίσεώς τους στον οικείο δικηγορικό σύλλογο. Η μη εμπρόθεσμη κατάθεσή τους στη Δ.Ο.Υ. δεν επάγεται ακυρότητα.
ΝΣΚ/95/2015
Επιχειρησιακά Προγράμματα ΕΣΠΑ – Νομιμότητα των αποφάσεων του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών-ΟΕΣΥΝΕ και των, βάσει των αποφάσεων αυτών, υπογραφεισών συμβάσεων, συμφωνιών και εντολών πληρωμής, χωρίς την συνυπογραφή του Γενικού Γραμματέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αναφερόμενες στο ερώτημα αποφάσεις του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών-ΟΕΣΥΝΕ και οι, βάσει των αποφάσεων αυτών, υπογραφείσες συμβάσεις, συμφωνίες και εντολές πληρωμής που έχουν υπογραφεί από τον Πρόεδρο της ΟΕΣΥΝΕ, ή τον ορισθέντα με πρακτικό του Διοικητικού της Συμβουλίου ως εντολοδόχο-πληρεξούσιο αυτής, χωρίς την, προβλεπόμενη στις παρ.4 και 6 του άρθρου 16 του Κωδικοποιημένου Καταστατικού της ως άνω Ομοσπονδίας, συνυπογραφή από τον Γενικό Γραμματέα, είναι απολύτως άκυρες, ως αντιβαίνουσες στο νόμο και στο καταστατικό της Ομοσπονδίας. Η ακυρότητα αυτή μπορεί, πάντως, να θεραπευθεί, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων περί αντιπροσώπευσης, με την έγκριση, κατά περίπτωση, των δικαιοπραξιών αυτών από τη διοίκηση του νομικού προσώπου, σύμφωνα με τους όρους του καταστατικού του, η οποία ανατρέχει εκ του νόμου στο χρόνο των δικαιοπραξιών αυτών και αναπληρώνει την έλλειψη της εξουσίας αντιπροσώπευσης κατά τη σύναψή τους. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4/184/2014
Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας:Με τα πραγματικά αυτά δεδομένα και σύμφωνα με όσα έχουν εκτεθεί στις προηγούμενες σκέψεις, το παρόν Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι κανονική, διότι στα δικαιολογητικά του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος δεν περιλαμβάνεται το πρωτόκολλο παραλαβής εργασιών. Το πρωτόκολλο αυτό της αποκλειστικά αρμόδιας προς τούτο επιτροπής δεν δύναται να υποκατασταθεί από βεβαιώσεις της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ή του Γραφείου Επιστασίας, τις οποίες επικαλείται το Νοσοκομείο στο έγγραφο επανυποβολής του εντάλματος. Επιπλέον, κατά το χρόνο ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών δεν είχε εκδοθεί σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, η οποία εκδόθηκε το πρώτον στις 4-8-2014 (1389/4-8-2014 απόφαση της Διοικητού). Τέλος, η κατά το χρόνο της παροχής των επίμαχων υπηρεσιών έλλειψη του έγγραφου τύπου καθιστά τη σύμβαση άκυρη, χωρίς η ακυρότητα αυτή να μπορεί να αρθεί από το γεγονός ότι η φερόμενη ως δικαιούχος εκτέλεσε τις ανατεθείσες υπηρεσίες, δεδομένου ότι η εκτέλεσή τους δεν βεβαιώνεται, ελλείψει του πρωτοκόλλου παραλαβής εργασιών, ενώ ελλείπει και η ανακοίνωση που να περιλαμβάνει όλα τα υπό του άρθρου 23 παρ. 1 του π.δ. 118/2007 προβλεπόμενα στοιχεία, που καθιστούν ορισμένο το περιεχόμενο της σύμβασης. Η έλλειψη του πρωτοκόλλου παραλαβής εργασιών καθιστά αδύνατη τη διαπίστωση του εάν πράγματι εκτελέστηκαν οι υπηρεσίες καθαρισμού του Νοσοκομείου(..)Κατόπιν των ανωτέρω δεν είναι δυνατή, ούτε η εξέταση της συνδρομής των προϋποθέσεων εφαρμογής της νομιμοποιητικής διάταξης του άρθρου 37 του ν. 4238/2014, την οποία επικαλείται το Νοσοκομείο στο έγγραφο επανυποβολής του εντάλματος. Επομένως, η επίμαχη δαπάνη στερείται νομιμότητας και κανονικότητας και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί
ΝΣΚ/230/2005
Σύμβαση ανάθεσης έργου για τη μηχανοργάνωση του Ποινικού Μητρώου της Κ.Υ. του Υπουργείου Δικαιοσύνης και σύμβαση επέκτασης-τροποποίησης. Παραλαβή του έργου. Αμοιβή αναδόχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η απάντηση του πρώτου ερωτήματος παρέλκει, καθόσον έχει ήδη γίνει η προσωρινή και οριστική παραλαβή του έργου και των δύο συμβάσεων. 2) Το γεγονός ότι η παράδοση και παραλαβή του έργου των ανωτέρω συμβάσεων έγιναν σε χρόνο μεταγενέστερο του καθοριζομένου με τις συμβάσεις αυτές, δεν έχει από μόνο του ως συνέπεια την επιβολή κυρώσεων, διότι απαιτείται ο προηγούμενος προσδιορισμός του συμβαλλομένου, στη σφαίρα δράσεως του οποίου εμπίπτει ο λόγος της καθυστερήσεως και, εν προκειμένω, από τα συνοδεύοντα το ερώτημα στοιχεία δεν προκύπτει ότι η ανωτέρω καθυστέρηση οφείλεται στον ανάδοχο. Επίσης, η Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του εν λόγω έργου, στα σχετικά πρωτόκολλα δεν κάνει καμία σχετική αναφορά. 3) Η πληρωμή θα πρέπει να γίνει, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της αρχικής και της σύμβασης επέκτασης, αντιστοίχως. Ως προς το υποέργο, όμως, που αφορά την εισαγωγή πολύ μικρότερου αριθμού δελτίων από εκείνον που είχε εκτιμηθεί, δεδομένου ότι το κόστος των εν λόγω δελτίων υπολογιζόταν με βάση τον αριθμό που επρόκειτο να εισαχθεί, το Δημόσιο έχει τη δυνατότητα να επιδιώξει δικαστικώς την ακυρότητα, λόγω πλάνης, μέρους της συμβάσεως, εκτός αν ο αντισυμβαλλόμενος αποδεχθεί τη δήλωση βουλήσεως όπως την εννοεί το Δημόσιο, οπότε η εν λόγω πληρωμή είναι δυνατόν να γίνει αναλογικά με το πηλίκο των εισηγμένων ψηφιακών εγγραφών.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/220/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝθΥΓΙΕΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:..Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον από τις προαναφερόμενες βεβαιώσεις της αρμόδιας Προϊσταμένης (και φερόμενης ως δικαιούχου) της Π.Ε. ... δεν αποδεικνύεται ότι οι φερόμενοι ως δικαιούχοι υπάλληλοι της Περιφέρειας ... ασκούν κάποια από τα καθήκοντα που αντιστοιχούν στις αναφερόμενες στο άρθρο 98 παρ. 2 του ν. 4483/2017 ειδικότητες. Εξάλλου, οι εργασίες που αναφέρονται στο 122738/29478/11.5.2018 απαντητικό έγγραφο, το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό για τη χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, δεν εμπίπτουν σε κάποια από τις ειδικότητες της κατηγορίας Α΄ της παραγράφου 2 του ως άνω άρθρου, καθόσον στo πλαίσιo άσκησης των υπηρεσιακών τους καθηκόντων οι φερόμενοι ως δικαιούχοι, δεν συμμετέχουν σε συνεργεία απολυμάνσεων ούτε εκτελούν οι ίδιοι απολυμάνσεις, αλλά περιορίζονται στη διενέργεια υγειονομικών ελέγχων. Τούτο, επιβεβαιώνεται και από τα περιγραφόμενα στον οικείο Ο.Ε.Υ. της Περιφέρειας .. υπηρεσιακά καθήκοντα [βλ. άρθρο 27 παρ. 3 περίπτ. Α΄ του π.δ/τος 131/2010 (ΦΕΚ Α΄ 224), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με την 502/2016 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ... που εγκρίθηκε με την 249700/2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, .., ... και ... (ΦΕΚ Β΄ 4345]. Το γεγονός δε ότι μεταξύ των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Εποπτών Δημόσιας Υγείας, όπως αυτά καθορίζονται στο άρθρο 4 παρ. 2 περίπτ. γ΄ του π.δ/τος 83/1989 (ΦΕΚ Α΄ 37), περιλαμβάνεται η οργάνωση, διεύθυνση και η εκτέλεση πάσης φύσεως απολυμάνσεων στο πλαίσιο άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος, δεν δικαιολογεί εν προκειμένω την καταβολή σε αυτούς του επιδόματος, καθόσον για τη χορήγησή του, όπως ήδη εκτέθηκε στην ως άνω νομική σκέψη, εξετάζεται η πραγματική άσκηση των αναφερόμενων στις προμνησθείσες διατάξεις καθηκόντων μη αρκούσης της δυνητικής άσκησης αυτών στο πλαίσιο εν γένει ελευθέριου επαγγέλματος.Σημειώνεται, τέλος, ότι η καταβολή του επιδόματος δεν βρίσκει νόμιμο έρεισμα ούτε στο 3473/2.3.2018 έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών, καθόσον αυτό πέραν του ότι συνιστά εσωτερικό υπηρεσιακό έγγραφο, στερούμενο κανονιστικής ισχύος και εκτελεστότητας, δύναται να ληφθεί υπόψη μόνο ως ερμηνευτική εγκύκλιος των προαναφερόμενων διατάξεων, κατά το νόημα των οποίων οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας, δικαιούνται να λαμβάνουν το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, εφόσον βεβαιώνεται από τον Προϊστάμενο της υπηρεσίας τους ότι ασκούν εν τοις πράγμασι καθήκοντα και εργασίες που εμπίπτουν σε κάποια από τις κατηγορίες του άρθρο 98 παρ, 2 του ν. 4483/2017.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/41/2018
Αποζημίωση για υπερωριακή απασχόληση:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε κρίνεται ότι η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης καθ’ υπέρβαση των ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου από τους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους, κατά τους μήνες Ιανουάριο έως και Αύγουστο 2017, δεν είναι νόμιμη, διότι η προαναφερθείσα (3η/Θ.14ο/27.1.2017) απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Γ.Ν. .., όπως αυτή συμπληρώνεται από τη Γ/1/378/20.1.2017 εισήγηση της Διευθύντριας Διοικητικής Υπηρεσίας του νοσοκομείου, κατά το μέρος που αφορά στην καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου των μόνιμων διοικητικών του υπαλλήλων, δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών), που να δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων αυτών, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Αντίθετα, κρίνεται ότι στην ως άνω απόφαση, καθώς και στις αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων και τις βεβαιώσεις πραγματοποίησης υπερωριακής εργασίας, περιγράφονται συνήθη καθήκοντα του μόνιμου διοικητικού προσωπικού του Νοσοκομείου, με γενική αναφορά στην υποστελέχωση της Διοικητικής και Τεχνικής Υπηρεσίας, χωρίς να παρατίθενται σαφή και συγκεκριμένα στοιχεία περί του αριθμού των κενών οργανικών θέσεων και των συνεπειών αυτών σε σχέση με το συνολικό δυναμικό των εν λόγω υπηρεσιών και χωρίς να στοιχειοθετείται για ποιο λόγο δεν ήταν δυνατός ο χρονικός προγραμματισμός και η εκτέλεση των σχετικών εργασιών από τους υπηρετούντες διοικητικούς υπαλλήλους του Νοσοκομείου στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ωραρίου τους. Εξάλλου, οι αποφάσεις της Διοικητού του Νοσοκομείου για τη συγκρότηση συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης, κατά τους κρίσιμους μήνες, αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα «Διαύγεια» σε χρόνο μεταγενέστερο εκείνου της πραγματοποίησης των υπερωριών και, ως εκ τούτου, βάσιμα η αναπληρώτρια Επίτροπος έκρινε ότι η υπερωριακή εργασία παρασχέθηκε από προσωπικό που δεν είχε νομίμως οριστεί προς τούτο, για το λόγο δε αυτό, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Αβασίμως προβάλλεται από το Νοσοκομείο ότι η ισχύς των αποφάσεων αυτών ανατρέχει στην 1η.1.2017, δυνάμει των διατάξεων του άρθρ. 64 του ν.4486/2017, διότι στο ρυθμιστικό πεδίο αυτής εμπίπτουν μόνον οι αποφάσεις καθιέρωσης υπερωριακής, νυχτερινής και εξαιρέσιμων ημερών εργασίας και όχι οι αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/163/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΞΟΔΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη μείζονα σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, η καταβολή εξόδων κίνησης στους φερόμενους ως δικαιούχους του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής για τις αναφερόμενες στις υποβληθείσες καταστάσεις μετακίνησης είναι μη νόμιμη, καθόσον, όπως βασίμως προβάλλει η διαφωνούσα Επίτροπος, δεν έχουν εκδοθεί, πριν από την πραγματοποίηση εκάστης μετακίνησης, οι προβλεπόμενες εκ του νόμου αποφάσεις από τον Περιφερειάρχη ή από το κατά το νόμο εξουσιοδοτημένο από αυτόν όργανο, στις οποίες να προσδιορίζεται, μεταξύ άλλων, με τρόπο συγκεκριμένο, η ημερομηνία, η αιτία της μετακίνησης, ήτοι η αναγκαιότητα διεξαγωγής τακτικού/έκτακτου ελέγχου και ο τόπος μετάβασης, με παράθεση οδού και αριθμού. Αλυσιτελώς, δε, και σε κάθε περίπτωση αναποδείκτως, προβάλλεται από την Περιφέρεια, με το 1618/17.4.2018 έγγραφο του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής, ότι: α) καθίσταται αδύνατη η ακριβής συμπλήρωση των προβλεπόμενων εντολών μετακίνησης ως προς τον τόπο προορισμού, ενώ άλλωστε τα πραγματοποιούμενα δρομολόγια συνήθως τροποποιούνται κατά την εκτέλεση των καθηκόντων και ότι περαιτέρω η αιτία των μετακινήσεων που αφορά στην διενέργεια υγειονομικών ελέγχων είναι συνεχής, επαναλαμβανόμενη και μοναδική και β) η λειτουργία ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου δεν επιτρέπει την έγκαιρη καταγραφή των εντολών μετακίνησης από την προηγούμενη ημέρα, δοθέντος ότι στην παρ. 4 του άρθρου 4 της υποπαπαραγράφου Δ9 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 προβλέπεται η διαδικασία που τηρείται σε εξαιρετικές περιπτώσεις επείγουσας μετακίνησης κατόπιν προφορικής εντολής. Περαιτέρω αβασίμως προβάλλεται ότι υφίσταται ετήσια απόφαση του Προϊσταμένου με την οποία καθορίζονται οι τομείς ευθύνης άσκησης ελέγχου από τους υγειονομικούς υπαλλήλους, καθόσον, πέραν του ότι τέτοια απόφαση δεν περιλαμβάνεται στα στοιχεία του φακέλου, το περιεχόμενο της απόφασης αυτής, όπως αυτό παρατίθεται στο ως άνω έγγραφο της Περιφέρειας δεν καλύπτει την απαίτηση του νόμου περί ακριβούς προσδιορισμού της ημερομηνίας, του τόπου και της αιτίας των μετακινήσεων. Ωστόσο το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι τα όργανα της Περιφέρειας, πεπλανημένως πλην συγγνωστώς, λόγω της αδιάλειπτης έγκρισης όμοιων δαπανών μετακίνησης, θεώρησαν εν προκειμένω ότι ενεργούν νόμιμα, κρίνει ότι συντρέχει περίπτωση θεώρησης των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων για λόγους συγγνωστής πλάνης (ΕΣ Ι Τμ. πράξη 16/2018)..(συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.1/317/2018
Υπερωριακή απασχόλησή: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης, καθ’ υπέρβαση των ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου, από τους φερόμενους ως δικαιούχους διοικητικούς υπαλλήλους του Γ.Ν.Θ «......», κατά τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο 2018, είναι μη νόμιμη. Και τούτο διότι η προαναφερόμενη 36η/Θ.Δ2/28.12.2017 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών), που να δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Η ως άνω δε ελλείπουσα αιτιολογία δεν καλύπτεται με τις σχετικώς εκδοθείσες αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων ούτε με τις προσκομιζόμενες βεβαιώσεις της Διοικητικής Διευθύντριας, δοθέντος ότι οι απαριθμούμενες σε αυτές εργασίες αφορούν σε συνήθη καθήκοντα του (διοικητικού και λοιπού) προσωπικού του Νοσοκομείου, όπως τούτα περιγράφονται στον Οργανισμό του εν λόγω Νοσοκομείου (Β΄ 3314/2012). Σε κάθε δε περίπτωση, η υποστελέχωση του Νοσοκομείου, χωρίς παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων περί του αριθμού των κενών θέσεων και των συνεπειών αυτών σε σχέση με το συνολικό δυναμικό της Υπηρεσίας και χωρίς να στοιχειοθετείται για ποιο λόγο δεν ήταν δυνατός ο χρονικός προγραμματισμός και η εκτέλεση των σχετικών εργασιών στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ωραρίου των υπαλλήλων, δεν αρκεί για να δικαιολογήσει την ανάγκη καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης. Εξάλλου, οι προβαλλόμενοι εκ των υστέρων με το έγγραφο επανυποβολής δικαιολογητικοί λόγοι της πραγματοποίησης των επίμαχων εργασιών εκτός ωραρίου, και ειδικότερα για το οικονομικό τμήμα η έλλειψη επαρκούς προσωπικού, η μεγαλύτερη απορρόφηση των επιχορηγήσεων, η καταβολή των οφειλόμενων εφημεριών στο ιατρικό προσωπικό, για το τμήμα γραμματείας εξωτερικών ιατρείων η αποστολή στατιστικών στοιχείων εργαστηριακών εξετάσεων και παραπεμπτικών, για το τμήμα γραμματείας η σύνταξη αποφάσεων Διοικητικού Συμβουλίου, οι εισηγήσεις επιστημονικού συμβουλίου, η αρχειοθέτηση, για το τμήμα διαχείρισης ανθρώπινου προσωπικού η διεκπεραίωση εκκρεμοτήτων, η ολοκλήρωση μετατάξεων, οι διαδικασίες προσλήψεων ιατρών, για το τμήμα κίνησης ασθενών ο έλεγχος καταστάσεων νοσηλίων, για τη Διεύθυνση Διοικητικής Υπηρεσίας η επεξεργασία αιτήσεων υποψηφίων και επιλογή προσωπικού καθαριότητας, η αναγνώριση προϋπηρεσίας, ανεξαρτήτως του ότι δεν στοιχειοθετούν εποχικές, έκτακτες ή επείγουσες περιστάσεις, δεν δύνανται να αναπληρώσουν την απαιτούμενη ειδική και πλήρη αιτιολογία που ελλείπει από τις ως άνω αποφάσεις (Ε.Σ. Κλιμ.Προλ.Ελ.Δαπ. στο Ι Τμ. 21, 41, 47, 48, 74, 199/2018, 15, 180/2017). Ωστόσο, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι το Νοσοκομείο λειτουργεί σε 24ωρη βάση καλύπτοντας τις ανάγκες υγείας των πολιτών, καθώς και ότι δεν αμφισβητείται η πραγματοποίηση της υπερωριακής απασχόλησης από τους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά διέλαβαν ότι οι προαναφερόμενες αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου κάλυπταν την απαιτούμενη εκ του νόμου αιτιολογία περί καθιέρωσης της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων του.