ΝΣΚ/105/2020
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
1) Αν η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 100 του ν. 4622/2019, βάσει της οποίας η εφαρμογή και η υλοποίηση των συστάσεων - προτάσεων που περιλαμβάνονται στις εκθέσεις επιθεώρησης και ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) είναι υποχρεωτική για τους ελεγχόμενους φορείς στους οποίους απευθύνεται, προσδίδει στις οικείες εκθέσεις χαρακτήρα εκτελεστής διοικητικής πράξης. 2) Σε περίπτωση αρνητικής απάντησης, αν η Αρχή μπορεί να κάνει αποδεκτά αιτήματα ελεγχόμενων φορέων ή εμπλεκόμενων υπαλλήλων ή πολιτών για επανεξέταση ή επανέλεγχο υποθέσεων για τις οποίες έχουν γνωστοποιηθεί σχετικές εκθέσεις.1) Η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 100 του ν. 4622/2019, βάσει της οποίας η εφαρμογή και η υλοποίηση των συστάσεων - προτάσεων που περιλαμβάνονται στις εκθέσεις επιθεώρησης και ελέγχου της ΕΑΔ είναι υποχρεωτική για τους ελεγχόμενους φορείς στους οποίους απευθύνεται, δεν προσδίδει στις οικείες εκθέσεις χαρακτήρα εκτελεστής διοικητικής πράξης (ομόφωνα). 2) Ο Διοικητής της Αρχής δύναται να δίνει εντολή επανελέγχου υποθέσεων, βάσει των διατάξεων των άρθρων 83 παρ. 2 περ. δ΄ και 91 παρ.1 του ν. 4622/2019, ανεξαρτήτως αιτημάτων ελεγχόμενων φορέων ή εμπλεκόμενων υπαλλήλων ή πολιτών για επανεξέταση ή επανέλεγχο υποθέσεων (κατά πλειοψηφία).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/161/2020
Αν δύναται ο Διοικητής της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) να αποδεχτεί την πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) για τη δωρεάν παραχώρηση χρήσης του ακινήτου που σήμερα στεγάζεται η Περιφερειακή Υπηρεσία της Αρχής στη Λάρισα.(...)Η κατάρτιση της ως άνω σύμβασης χρησιδανείου, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται ούτε από τον συστατικό νόμο του ΤΕΕ ούτε από το προεκτεθέν πλέγμα διατάξεων που αναφέρονται στη διαχείριση της περιουσίας των ν.π.δ.δ. ούτε, εξάλλου, συντελεί, έστω και εμμέσως, στην εκπλήρωση των υπό του νόμου προβλεπόμενων σκοπών του ΤΕΕ, δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή. Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω και σε συνδυασμό με τις προεκτεθείσες διατάξεις που ρυθμίζουν τόσο γενικά τη στέγαση των δημοσίων υπηρεσιών (άρθρο 1 ν.3130/2003), όσο και ειδικά τη στέγαση της ΕΑΔ (άρθρο 92 παρ.10 ν.4622/2019) καθίσταται σαφές ότι ελλείπει, επίσης, το απαιτούμενο νομοθετικό πλαίσιο που θα επέτρεπε αντίστοιχα στην Αρχή να στεγάσει τις Υπηρεσίες της σε χώρο που της παραχωρείται δωρεάν από το ΤΕΕ. Κατά συνέπεια, η κατάρτιση μεταξύ του ΤΕΕ και της ΕΑΔ σύμβασης χρησιδανείου για το ακίνητο που στεγάζεται σήμερα, με μίσθωση, η Περιφερειακή Υπηρεσία Λάρισας της Αρχής δεν είναι επιτρεπτή και συνεπώς δεν τίθεται ζήτημα αποδοχής της πρότασης του ΤΕΕ από το κατά νόμο αρμόδιο όργανο της ΕΑΔ (κατά πλειοψηφία).
27266/Δ1.8941/2020
Καθορισμός οργανικών μονάδων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων των οποίων αρμοδιότητες μεταφέρονται και ασκούνται από την Υπηρεσία Συντονισμού του άρθρου 38 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133).
ΝΣΚ/73/2021
Διαδικαστικά θέματα διεξαγωγής της προκαταρκτικής εξέτασης και της ένορκης διοικητικής εξέτασης από την Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μετά τη θέση σε ισχύ του άρθρου 39 του ν. 4622/2019.(..)1) Μετά τη θέση σε ισχύ του άρθρου 39 του ν. 4622/2019 και την έναρξη λειτουργίας της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έχουν καταργηθεί οι διατάξεις των άρθρων 125 και 126 του ν. 3528/2007, καθ’ ό μέρος αφορούν στα όργανα διεξαγωγής της προκαταρκτικής εξέτασης και της ένορκης διοικητικής εξέτασης, εξακολουθούν όμως να έχουν συμπληρωματική εφαρμογή καθ’ ό μέρος ρυθμίζουν διαδικαστικά θέματα διεξαγωγής της προκαταρκτικής εξέτασης και της ένορκης διοικητικής εξέτασης (ομόφωνα). 2) Κατά την έννοια των μεταβατικών διατάξεων του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 13 του άρθρου 116 του ν. 4622/2019, ο υπάλληλος στον οποίο έχει ανατεθεί η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης ή ένορκης διοικητικής εξέτασης, πριν την έναρξη λειτουργίας της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου, συνεχίζει και ολοκληρώνει αυτή με την έκδοση σχετικού πορίσματος, όσον αφορά στην ένορκη διοικητική εξέταση και προβαίνει στις ενέργειες που προβλέπει η παράγραφος 3 του άρθρου 125 του Υ.Κ., όσον αφορά στην προκαταρκτική εξέταση, η δε Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου εποπτεύει τη διενέργεια της προκαταρκτικής εξέτασης και της ένορκης διοικητικής εξέτασης μέχρι την περάτωσή τους (κατά πλειοψηφία). Στην περίπτωση που έχει διαπιστωθεί η ανάγκη διενέργειας ένορκης διοικητικής εξέτασης πριν την έναρξη της λειτουργίας της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου, αλλά δεν έχει ανατεθεί σε υπάλληλο μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Μονάδας, η ένορκη διοικητική εξέταση διενεργείται από την Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου (ομόφωνα).
ΝΣΚ/113/2020
Δυνατότητα ή μη παράτασης της απόσπασης μονίμου υπαλλήλου ο οποίος υπηρετούσε στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και αποσπάστηκε με ΚΥΑ, ως Επιθεωρητής – Ελεγκτής, στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.(...)Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στερείται αρμοδιότητας για την έκδοση της σχετικής απόφασης για την τυχόν αναδρομική παράταση της ανωτέρω απόσπασης του πρώην Επιθεωρητή – Ελεγκτή στο Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Μεταφορών (ΣΕΕΜΕ), διότι από τη δημοσίευση του ν. 4622/2019 (7-8-2019) με τον οποίο συστάθηκε η Ανεξάρτητη Αρχή με την επωνυμία «Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ)», καταργήθηκε αυτή η δυνατότητα καθώς και η θέση του Γενικού Επιθεωρητή που προΐστατο αυτού και είχε την αρμοδιότητα Εισήγησης για την παράταση της απόσπασης, όπως και το άρθρο 19 του ν. 2671/1998, που ρύθμιζε μέχρι τότε την οργάνωση και τη λειτουργία του, το σύνολο δε των αρμοδιοτήτων του ανωτέρω καταργηθέντος φορέα και των οργάνων του μεταφέρθηκαν στην ως άνω Αρχή, που κατέστη καθολικός τους διάδοχος και ασκούνται πλέον από αυτήν με τα αρμόδια όργανά της (ομόφωνα).
ΝΣΚ/96/2020
Εάν η δυνατότητα που παρέχει η διάταξη του άρθρου 65 παρ. 1 του ν. 4270/2014, όπως ισχύει, στους Υπηρεσιακούς Γραμματείς, ως διατάκτες του προϋπολογισμού του Υπουργείου τους, να ορίζουν ως διατάκτη οποιοδήποτε άλλο εξουσιοδοτημένο από αυτούς όργανο, περιορίζεται από το δεύτερο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 4622/2019 και, ως εκ τούτου, ο Υπηρεσιακός Γραμματέας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δεν μπορεί να ορίσει διατάκτη όργανο μη υπαγόμενο σε αυτόν, όπως π.χ. οι Προϊστάμενοι των Περιφερειακών Διευθύνσεων και των Περιφερειακών Τμημάτων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ)(...)Ο Υπηρεσιακός Γραμματέας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων μπορεί να ορίσει ως δευτερεύοντα διατάκτη για τις σταθερές (διαρκούς ή περιοδικού χαρακτήρα) δαπάνες των υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, όπως των Περιφερειακών Υπηρεσιών του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ), ακόμη και όργανο μη υπαγόμενο σ' αυτόν, όπως π.χ. τους Προϊσταμένους των Περιφερειακών Διευθύνσεων και των Περιφερειακών Τμημάτων του ΣΕΠΕ, με την επιφύλαξη του ασυμβιβάστου των καθηκόντων του διατάκτη με εκείνα του Προϊσταμένου των Οικονομικών Υπηρεσιών ή του δημοσίου υπολόγου (κατά πλειοψηφία). Παραπομπή του θέματος στην αρμόδια Τακτική Ολομέλεια του ΝΣΚ, λόγω μείζονος σπουδαιότητας (ομόφωνα)
ΝΣΚ/179/2021
α) Εάν η διάταξη του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 93 του ν. 4622/2019 εφαρμόζεται για τη μισθοδοσία του Προέδρου του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και β) εάν υφίσταται δικαίωμα του Προέδρου για τη συνέχιση της καταβολής της προσωπικής διαφοράς.(...)Η διάταξη του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 93 του ν. 4622/2019 δεν μπορεί να εφαρμοσθεί για τον υπολογισμό των νομίμων τακτικών και έκτακτων αποδοχών του Προέδρου του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, ο ειδικός τρόπος υπολογισμού και το ύψος των οποίων καθορίζεται αποκλειστικά από την παράγραφο 8 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019 και ως εκ τούτου αυτός δεν δικαιούται την καταβολή της προσωπικής διαφοράς (ομόφωνα).
ΝΣΚ/139/2020
Αν, κατά τα οριζόμενα στη διάταξη της παραγράφου 19 του άρθρου 96 του ν. 4622/2019, απαιτείται η γνώμη του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας για τη διακοπή της απόσπασης Επιθεωρητή– Ελεγκτή ή υπαλλήλου που υπηρετεί στην Αρχή, πριν τη λήξη της, μετά από αίτησή του, για όσα αιτήματα περιέρχονται στην υπηρεσία μετά τη συγκρότηση του Συμβουλίου Διοίκησης.(...)Μετά τη συγκρότηση του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, στις περιπτώσεις υποβολής αιτημάτων διακοπής της απόσπασης των Επιθεωρητών – Ελεγκτών και του λοιπού προσωπικού της Αρχής, απαιτείται, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 19 του άρθρου 96 του ν. 4622/2019, για την έκδοση της σχετικής πράξης του Διοικητή της Αρχής, ως ουσιώδης τύπος της διαδικασίας, η διατύπωση γνώμης από το ως άνω Συμβούλιο.
45995/Δ1. 14075/2020
Τροποποίηση της υπό στοιχεία 29467/Δ1.9600/ 20-7-2020 απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Α) Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του/της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στον/-ην Υπηρεσιακό/-ή Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στον/-η Γενικό/-ή Επιθεωρητή/-τρια της Επιθεώρησης Εργασίας, στους/-ις προϊσταμένους/-ες Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων του Υπουργείου και στους/-ις προϊσταμένους/-ες των Διευθύνσεων και των Τμημάτων του Σ.ΕΠ.Ε. Β) Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων των Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων σε προϊσταμένους/-ες ιεραρχικώς κατώτερων οργανικών μονάδων της οικείας Γενικής τους Διεύθυνσης βάσει της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 4622/2010 (Α΄ 133)» (Β΄ 4144)
43208/2021
Τροποποίηση της υπό στοιχεία 29467/Δ1.9600/ 20-7-2020 απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Α) Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του/της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στον/-η Γενικό/-ή Επιθεωρητή/-τρια της Επιθεώρησης Εργασίας, στους/-ις προϊσταμένους/-ες Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων του Υπουργείου και στους/-ις προϊσταμένους/-ες των Διευθύνσεων και των Τμημάτων του Σ.ΕΠ.Ε., Β) Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων των Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων σε προϊσταμένους/-ες ιεραρχικώς κατώτερων οργανικών μονάδων της οικείας Γενικής τους Διεύθυνσης βάσει της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 4622/2010 (Α' 133).» (Β’ 4144).
64396/2022
Τροποποίηση της υπό στοιχεία 29467/Δ1.9600/20.7.2020 απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Α) Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του/της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στον/-η Γενικό/-ή Επιθεωρητή/-τρια της Επιθεώρησης Εργασίας, στους/-ις προϊσταμένους/ες Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων του Υπουργείου και στους/-ις προϊσταμένους/ες των Διευθύνσεων και των Τμημάτων του Σ.ΕΠ.Ε., Β) Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων των Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων σε προϊσταμένους/-ες ιεραρχικώς κατώτερων οργανικών μονάδων της οικείας Γενικής τους Διεύθυνσης βάσει της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 4622/2010 (Α’ 133)» (Β’ 4144).