ΝΣΚ/108/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απαγόρευση υποβολής υποψηφιότητας επί μία διετία για ιατρούς που κρίνονται διοριστέοι και δεν αποδέχονται τον διορισμό. Έννοια «διοριστέου». Χρονικό σημείο ενάρξεως της διετίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διετία, πριν από την παρέλευση της οποίας απαγορεύεται να υποβάλει υποψηφιότητα ο «διοριστέος» και μη αποδεχόμενος τον διορισμό του ιατρός, αρχίζει από της παρελεύσεως της 20ήμερης προθεσμίας, από της παραλαβής του εγγράφου, με το οποίο του ανακοινώνεται ο διορισμός. «Διοριστέος» δε, κατά την έννοια της παρ.5 του άρθρου 23 του Ν 2519/1997 είναι ο ιατρός στον οποίο έχει ανακοινωθεί η απόφαση διορισμού, η υπαλληλική του σχέση όμως δεν έχει καταρτισθεί, επειδή δεν έχει προσέλθει, προκειμένου να ορκισθεί και να αναλάβει υπηρεσία.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/361/2004
Διορισμοί – ανακλήσεις διορισμών εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ09.(...)Το ΥΠΕΠΘ έχει υποχρέωση σε συμμόρφωση σε ακυρωτική απόφαση διοικητικού δικαστηρίου να προβεί στην ανάκληση διορισμού 27 εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ09 που διεγράφησαν από τον πίνακα του ΑΣΕΠ έτους 2000 (πλειοψ.), και παράλληλα να προβεί στον αναδρομικό διορισμό 14 εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου που ενεγράφησαν στο νέο ανασυντεταγμένο πίνακα του ΑΣΕΠ και δύναται να ανακαλέσει το διορισμό οκτώ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ως εγγεγραμμένων στον πίνακα επιτυχόντων του έτους 2000, ο οποίος έχει γίνει κατά παράβαση του άρθρου 6 του Ν 2525/97 και του άρθρου 14 παρ.8 περ.θ’ του Ν 1566/85, εφ’ όσον δεν έχει παρέλθει διετία από τη δημοσίευση των σχετικών πράξεων (ομόφωνα).
ΝΣΚ/225/2010
Τήρηση προτεραιότητας ή μη κατά τον διορισμό επικουρικών ιατρών σε υγειονομικές μονάδες των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Για τον διορισμό επικουρικών ιατρών σε υγειονομικές μονάδες που βρίσκονται στους Νομούς Αττικής (πλην Κυθήρων) και Θεσσαλονίκης δεν τίθεται θέμα προτεραιότητας μεταξύ των ιατρών που είναι εγγεγραμμένοι στους οικείους κατά ειδικότητα καταλόγους επικουρικών ιατρών, έχουν υπηρετήσει μια πλήρη θητεία σε υγειονομική μονάδα στην περιφέρεια και επιθυμούν τον αναδιορισμό τους σε υγειονομική μονάδα της Αττικής ή της Θεσσαλονίκης, και εκείνων που ζητούν να διορισθούν απευθείας σε τέτοια μονάδα των Νομών Αττικής ή Θεσσαλονίκης. Ο Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έχει τη δυνατότητα να διορίσει επικουρικό ιατρό απευθείας σε υγειονομική μονάδα που βρίσκεται στους Νομούς Αττικής ή Θεσσαλονίκης, κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παρ.4 του άρθρου 6 του Ν 3627/2007, κατόπιν σχετικής γνώμης του ΚΕ.Σ.Υ., με απόφασή του που περιέχει ειδική αιτιολογία ως προς τα πρόσθετα επιστημονικά και επαγγελματικά προσόντα που διαθέτει ο ιατρός αυτός. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/154/2020
Ειδικότερα ερωτήματα ως προς την ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 3 του Καν. (ΕΚ, Ευρατόμ) 2988/1995, σχετικά με το χρόνο παραγραφής της “παρατυπίας”.(...)Τα κυριότερα ερωτήματα που τίθενται είναι: -Εάν το άρθρο 3 του καν. 2988/1995 έχει την έννοια ότι δεν διεξάγεται έρευνα για παρατυπίες παλαιότερες των τεσσάρων ετών της προβλεπόμενης προθεσμίας παραγραφής, -Ποιά είναι η έννοια της επαναλαμβανόμενης παρατυπίας και πως υπολογίζεται ο χρόνος παραγραφής της δίωξής της και -Εάν, σε περίπτωση που ο οφειλέτης επικαλεστεί εξωδίκως την παραγραφή της αναζήτησης αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, υποχρεούται ο ΟΠΕΚΕΠΕ να συνεχίσει τη διαδικασία ανάκτησης ή οφείλει να την παύσει αποδεχόμενος την παραγραφή. Λόγω του ανακύψαντος σοβαρού ζητήματος γενικού ενδιαφέροντος που αφορά το συμβατό της διάταξης του άρθρου 122 του ν. 4270/2014 περί δημοσίου λογιστικού, με το άρθρο 3 παρ. 1 του κανονισμού 2988/1995 ως προς την έναρξη του χρόνου της παραγραφής και, επειδή τα ερωτήματα συνέχονται μεταξύ τους και για να απαντηθούν απαιτείται να εξετασθούν όλοι οι προβληματισμοί της υπηρεσίας, το Τμήμα αποφάσισε ομόφωνα να παραπεμφθεί το σύνολο των ερωτημάτων στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ., λόγω σπουδαιότητας.
ΝΣΚ/36/2010
Ειδικότητα παθολογικής ογκολογίας. Αναγνώριση ή μη της υπηρεσίας ιατρού παθολόγου σε ογκολογικό τμήμα νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ. ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή του στις εξετάσεις για την απόκτηση του τίτλου της Παθολογικής Ογκολογίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το χρονικό διάστημα των τεσσάρων (4) περίπου ετών, κατά το οποίο παθολόγος-επιμελητής Ε.Σ.Υ. προσέφερε υπηρεσίες επί δύο (2) ή τρεις (3) εργάσιμες ημέρες εβδομαδιαίως σε ογκολογικό τμήμα νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ., με συμμετοχή στις εφημερίες, αναγνωρίζεται ως υπηρεσία σε ογκολογικό τμήμα, κατά την έννοια της διατάξεως της παρ. 29 του άρθρου 13 του Ν 2955/2001, και επομένως ο εν λόγω ιατρός έχει δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις για την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας της παθολογικής ογκολογίας. (πλειοψ.)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/323/2019
Καταβολή αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη. Και τούτο διότι, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος είχε επιλέξει να λαμβάνει τις αποδοχές της οργανικής του θέσης, καθώς και ότι δεν έχει συνταξιοδοτηθεί, αλλά παραμένει ενεργός ιατρός του Ε.Σ.Υ., ο ανωτέρω δικαιούται να λαμβάνει τις πλήρεις αποδοχές της οργανικής του θέσης, όπως αυτές διαμορφώνονται κάθε φορά. Δεδομένου δε ότι οι επιβληθείσες, με τις διατάξεις του ν. 4093/2012, από 1.8.2012, περικοπές στις αποδοχές των ιατρών του Ε.Σ.Υ., κρίθηκαν αντισυνταγματικές με την προαναφερόμενη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, ο ανωτέρω, προς αποκατάσταση της διαμορθωθείσας νομικής κατάστασης, δικαιούται να λάβει ό,τι θα ελάμβανε εάν δεν είχε μεσολαβήσει η κατά τα ανωτέρω ακυρωθείσα ως αντισυνταγματική διάταξη. Στην έννοια δε της αποκατάστασης αυτής περιλαμβάνεται η καταβολή σε αυτόν του ως άνω προβλεπόμενου εφάπαξ χρηματικού ποσού, το οποίο δικαιούται να λάβει, εφόσον κατά το διάστημα από 13.11.2014 έως 31.12.2016 ήταν ιατρός του Ε.Σ.Υ., ανεξαρτήτως μάλιστα της συμμετοχής του στο πρόγραμμα εφημεριών του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας ... στο οποίο κατέχει οργανική θέση.
ΝΣΚ/4/2014
Δικαιώματα υπαλλήλου της Βουλής των Ελλήνων, λόγω παράλειψης αναγνώρισης χρόνου που ελήφθη υπόψη για το διορισμό του ως υπηρεσίας για την ένταξη σε μισθολογικά κλιμάκια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπάλληλος της Βουλής δεν έχει δικαίωμα προσβολής των παραλείψεων αναγνώρισης ως υπηρεσίας για την ένταξη στα μισθολογικά κλιμάκια που όριζαν οι νόμοι 2470/1997 και 3205/2003, του χρόνου που ελήφθη υπόψη ως προσόν διορισμού του, μετά την πάροδο της προθεσμίας ακύρωσής τους και καμία μισθολογική απαίτηση, στην περίπτωση που ο χρόνος αυτός δεν συνιστά, προϋπηρεσία κατά την έννοια των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 28 του ν. 4024/2011. Στην αντίθετη περίπτωση έχει μόνο δικαίωμα δικαστικής επιδίωξης με αγωγή των μισθολογικών απαιτήσεων που δεν έχουν υποπέσει στην οριζομένη στο άρθρο 90 του ν. 2362/1995 διετή παραγραφή.
ΕλΣυν.Τμ.1/275/2010
Καταβολή αποδοχών:Σύμφωνα όμως με όσα αναφέρθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις (ΙΙ, ΙΙΙ), ο διορισμός της ανωτέρω σε θέση δόκιμης υπαλλήλου του Οργανισμού έγινε κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 104 παρ. 1 του Συντάγματος και 35 του ν.3528/2007, καθόσον κατά το χρόνο αποδοχής αυτού, που δηλώθηκε με την ορκωμοσία (19.2.2009), αυτή ασκούσε καθήκοντα Προϊσταμένης της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. (υπαλλήλου με θητεία) και ως εκ τούτου δεν επιτρεπόταν, ελλείψει «ειδικού» νόμου, να διοριστεί υπάλληλος σε ν.π.δ.δ. (Ο.Α.Ε.Δ.). Συνεπώς, εφόσον αποδέχθηκε το διορισμό της στη δεύτερη θέση, θεωρείται, κατά πλάσμα του νόμου, ως αυτοδικαίως παραιτηθείσα από τη θέση της Προϊσταμένης της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. του Οργανισμού και συνακόλουθα δεν δικαιούται αποδοχές από τη θέση της αυτή (πρώτη θέση). Περαιτέρω, εφόσον η νομοθεσία (άρθρο 12 παρ. 9 ν.3144/2003) δεν προβλέπει την πλήρωση της θέσης του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. με διορισμό σε αυτήν υπαλλήλων του Δημοσίου ή ν.π.δ.δ. ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς η απόσπαση δε συνιστά διορισμό, δεν τίθεται ζήτημα αμφίδρομης εφαρμογής της εν λόγω διάταξης, ήτοι το επιτρεπτό διορισμού του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας σε δημόσια υπηρεσία ή ν.π.δ.δ., όπως αβάσιμα επικαλείται ο Ο.Α.Ε.Δ. στο από 11.5.2009 έγγραφο του νομικού συμβούλου του. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν ήθελε θεωρηθεί ότι η εν λόγω διάταξη (άρθρο 12 παρ. 9 ν.3144/2003) έχει την έννοια που της προσδίδει ο Οργανισμός, ήτοι ότι επιτρέπει, ως εκ της αμφίδρομης εφαρμογής, το διορισμό του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Κ.Π.Α. και σε δεύτερη θέση δημόσιας υπηρεσίας ή ν.π.δ.δ., τότε ο παραπάνω νόμος είναι κατά το σκέλος του αυτό ανίσχυρος, καθώς με βάση όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις (ΙΙ, ΙΙΙ) δεν συνιστά «ειδικό» νόμο, κατά την έννοια του άρθρου 104 παρ. 1 του Συντάγματος, δηλαδή τέτοιον που ρυθμίζει το επιτρεπτό διορισμού και σε δεύτερη θέση (όπως λ.χ. ποιεί το άρθρο 1 του ν.1256/1982), καθώς το κύριο αντικείμενό του συνίσταται στον τρόπο πλήρωσης της θέσης του προϊσταμένου. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι μη νόμιμη και συνεπώς αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΝΣΚ/199/2010
Χορήγηση ή μη άδειας ίδρυσης ιδιωτικού νηπιαγωγείου κατά την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 682/1977 σε εκπαιδευτικό κάτοχο του βασικού τίτλου σπουδών κατ’ άρθρο 14 του Ν 1566/1985, χωρίς τίτλο παιδαγωγικής καταρτίσεως – Έννοια «τυπικών προσόντων» ιδρυτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από την έναρξη ισχύος του Ν 3194/2003 το πτυχίο παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας δεν θεωρείται τυπικό προσόν διορισμού για όλους τους κλάδους των εκπαιδευτικών του άρθρου 14 του Ν 1566/1985, αλλά παρέχει στον κάτοχο τούτου δικαίωμα πρόταξης έναντι των λοιπών υποψηφίων. Κατ’ ακολουθίαν, αφού το προαναφερόμενο πτυχίο δεν απαιτείται για το διορισμό στο Δημόσιο σε θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού ή για την πρόσληψη ως αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού των ως άνω κλάδων, δεν αποτελεί τυπικό προσόν του ιδρυτή ιδιωτικού σχολείου, υπό την προϋπόθεση όμως ότι κατέχει αυτός το βασικό τίτλο σπουδών που του παρέχει δικαίωμα διορισμού στην εκπαίδευση. Εν όψει των ανωτέρω, η πρώτη των αιτουσών η οποία κατέχει τον προβλεπόμενο τίτλο σπουδών για το διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 8 περ. ιη του Ν 1566/1985, χωρίς όμως να έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης, δικαιούται άδεια ίδρυσης ιδιωτικού νηπιαγωγείου, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 682/1977.
ΝΣΚ/319/2016
Διορισμός στο Δημόσιο / Υπ. Εθνικής Άμυνας συγγενών στρατιωτικών, που απεβίωσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υττηρεσίας και ένεκα αυτής, δυνάμει της ευεργετικής διάταξης του άρθρου 18 του ν. 4361/2016.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το δικαίωμα διορισμού στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ασκείται, κατ’ αρχάς, με τήρηση σειράς προτεραιότητας, από τα ακόλουθα πρόσωπα, α) το σύζυγο του αποβιώσαντος, β) τα τέκνα (αν δεν υπάρχει σύζυγος ή δεν επιθυμεί την άσκηση του δικαιώματος),. γ) τους αδελφούς ή τους γονείς (αν δεν υπάρχουν τέκνα ή δεν επιθυμούν την άσκηση του δικαιώματος). Όταν επιθυμούν το διορισμό και γονέας και αδελφός, τότε ένας μόνο από τους δύο έχει τη δυνατότητα να διορισθεί στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ενώ ο άλλος ενδιαφερόμενος πρέπει να υποβάλει αμετάκλητη δήλωση παραίτησης από το δικό του δικαίωμα διορισμού. Στην έννοια των αδελφών συγκαταλέγονται και οι ετεροθαλείς (πλειοψ.).
ΝΣΚ/251/2015
Κατάταξη στα μισθολογικά κλιμάκια του βαθμού Α΄ των Ειδικών Επιθεωρητών, των Ειδικών Επιστημόνων της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Πολίτη», που αποσπώνται στο Γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην έννοια της πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας που λαμβάνεται υπόψη για την κατάταξη στα μισθολογικά κλιμάκια του βαθμού Α΄ των Ειδικών Επιθεωρητών, των Ειδικών Επιστημόνων της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Πολίτη», που αποσπώνται στο Γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, δεν εμπίπτει το σύνολο της αναγνωρισμένης προηγουμένης σχετικής απασχόλησης, εκτός εάν πρόκειται για: α) υπηρεσία που έχει διανυθεί στο Δημόσιο, νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ή σε Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου και κάθε άλλη υπηρεσία που με βάση ειδικές διατάξεις αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία για βαθμολογική εξέλιξη και β) προϋπηρεσία αντίστοιχη με την ανωτέρω που έχει διανυθεί σε υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των χωρών- μελών αυτής πριν από το διορισμό με τα τυπικά προσόντα της κατηγορίας, στην οποία ανήκει ο υπάλληλος κατά το χρόνο της ένταξης (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ