×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/108/2015

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ανάκτηση αχρεωστήτως καταβληθείσης ενισχύσεως σε προαναγνωρισθείσα ομάδα παραγωγών που δεν αναγνωρίσθηκε ως Οργάνωση Παραγωγών – Παραμονή της σε καθεστώς προαναγνώρισης δυνάμει προσωρινής διαταγής – Συγχώνευσή της με αναγνωρισμένη Οργάνωση Παραγωγών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Όπως κρίθηκε με την 3205/2014 απόφαση του ΣτΕ, κατά το χρόνο της έκδοσης της νεώτερης υπ’ αριθ. πρωτ. 7464/18-5-2009 απόφασης της πρωτοβάθμιας Επιτροπής, έπαυσε να ισχύει η χορηγηθείσα την 24-3-2009 από το Συμβούλιο της Επικρατείας προσωρινή διαταγή, εφ’ όσον, με την έκδοση της νεότερης απόφασης εξαντλήθηκε το ρυθμιστικό περιεχόμενο της εν λόγω διαταγής. Κατά συνέπεια, εφ’ όσον απορρίφθηκε και η δεύτερη αίτηση της Ομάδας παραγωγών «ΚΛΗΜΑ» για την αναγνώρισή της ως οργάνωσης παραγωγών, υπάρχει υποχρέωση ανακτήσεως της χορηγηθείσης ενισχύσεως, κατά τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 116 και της παραγράφου 1 του άρθρου 123 του εκτελεστικού κανονισμού 543/2011. β) Με τη συγχώνευση δι’ απορροφήσεως, η ομάδα παραγωγών «ΚΛΗΜΑ» έπαυσε να υπάρχει και η Α.Σ.Ο. «ΤΟ ΑΜΠΕΛΙ» που προέκυψε από τη συγχώνευση υποκαταστάθηκε αυτοδικαίως στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις της απορροφηθείσης ομάδας παραγωγών και απέκτησε την ενεργητική και παθητική της περιουσία. Με την αναγνώρισή της ως Οργάνωσης Παραγωγών, δεν ανατρέπεται η κατά τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 116 και της παραγράφου 1 του άρθρου 123 του εκτελεστικού κανονισμού 543/2011 υποχρέωση ανακτήσεως της ενισχύσεως που χορηγήθηκε στην ομάδα παραγωγών «ΚΛΗΜΑ», λαμβανομένου υπόψη ότι η ισχύς της προσωρινής διαταγής είχε παύσει την 18-5-2009 και ότι η αναγνώριση έλαβε χώρα υπό την ισχύ του κανονισμού 1234/2007, όπως είχε τροποποιηθεί και ίσχυε, κατά τον οποίο δεν προβλεπόταν πλέον καθεστώς προαναγνώρισης, παρά κατ’ εξαίρεση, για συγκεκριμένες μόνο περιπτώσεις, στις οποίες δεν ενέπιπτε ούτε η ομάδα παραγωγών «ΚΛΗΜΑ» ούτε το νέο πρόσωπο της Οργάνωσης Παραγωγών «ΤΟ ΑΜΠΕΛΙ». Για την επιστροφή δε της ενισχύσεως αυτής, βαρύνεται πλέον, σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτεθέντα, η προκύψασα από τη συγχώνευση Οργάνωση Παραγωγών «ΤΟ ΑΜΠΕΛΙ». (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Αριθμ. 2755/79138/2014

Τροποποίηση της απόφασης με αριθμ. 286886/22-04-2009 (ΦΕΚ 867/Β΄/2009) «Καθορισμός διαδικασίας και δι­καιολογητικών για την καταβολή της ενίσχυσης στις οργανώσεις, ομάδες παραγωγών και ενώσεις οργα­νώσεων παραγωγών στον τομέα των οπωροκηπευτικών, στα πλαίσια των Καν(ΕΚ) 1234/07 του Συμβου­λίου, Καν(ΕΚ) 543/11 της Επιτροπής και της ΚΥΑ με αριθ. 266355/11-02-09».


ΝΣΚ/132/2013

Ομάδες Παραγωγών οπωροκηπευτικών προαναγνωρισμένες, σύμφωνα με τον Καν (ΕΚ) 2200/1996 και την ΚΥΑ 294865/11-7-2006 – Αναγνώρισή τους ως Οργανώσεις Παραγωγών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ομάδες Παραγωγών στις οποίες είχε χορηγηθεί προαναγνώριση με βάση τον Καν (ΕΚ) 2200/1996 και την ΚΥΑ 294865/11-7-2006 και υλοποιούν εγκεκριμένα σχέδια, με τη λήξη της πενταετίας, και κατά την αληθή έννοια των μεταβατικών διατάξεων των ΚΥΑ του 2009 και του 2012 αναγνωρίζονται –εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις- ως Οργανώσεις Παραγωγών, με βάση τον ελάχιστο αριθμό μελών και την ελάχιστη εμπορεύσιμη ποσότητα παραγωγής που απαιτούνταν κατά τον χρόνο της προαναγνώρισής τους. (πλειοψ.)


ΑΕΠΠ/403/2021

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης που απέρριψε την προσφορά του, την κρίση ως αποδεκτής της προσφοράς του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα και την αναγνώρισή του ως προσωρινού αναδόχου για την Ομάδα 4 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια ανταλλακτικών για την *****», με προϋπολογισθείσα συνολική δαπάνη 226.500,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός υποδιαιρείται σε πέντε Ομάδες και οι προσφορές υποβάλλονται για μια ή περισσότερες ή όλες τις Ομάδες και για το σύνολο έκαστης Ομάδας.


ΑΕΠΠ/1006/2021

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά του, την αποδοχή της προσφοράς του, την αναγνώρισή του ως μειοδότη για την Ομάδα Α΄ του διαγωνισμού και την εξέταση επιπλέον λόγων αποκλεισμού των προσφορών άλλων οικονομικών φορέων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού για εργασίες συντήρησης και επισκευής σε δημοτικά κτίρια, παιδικές χαρές, κοινοχρήστους χώρους, αθλητικούς χώρους, το θέατρο και τον δημοτικό φωτισμό, συμπεριλαμβανομένου και του χριστουγεννιάτικου διακόσμου της πόλης. Ο διαγωνισμός διαιρείται σε δύο ομάδες με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 176.381,37 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για την Ομάδα Α΄.


ΝΣΚ/12/2000

Κοινοτικό Δίκαιο. Οργανώσεις Παραγωγών Καν.1035/72, 2200/96. Εάν μία ΑΕ ή ΟΕ μπορεί να συμμετέχει ως Οργάνωση Παραγωγών (ΟΠ) σε κοινοτικά προγράμματα απόσυρσης γεωργικών προϊόντων. Συνέπειες - αναγνώριση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγητής: Ι.Χαλκιάς, Πάρεδρος. Εφόσον ο Καν.1035/72 και ο Καν.2200/96 δεν ορίζουν ρητά ότι μία ΑΕ ή ΟΕ δεν δύναται να αναγνωριστεί ως Ο.Π., τότε εάν υποβληθεί από αυτές αίτηση αναγνώρισης ως Ο.Π., το κράτος μέλος, οφείλει να ελέγξει και να εξακριβώσει εάν πληρούνται σωρευτικά όλες οι προϋποθέσεις αναγνώρισης που αναφέρει ο Καν.1035/72 και 2200/96. Εάν εν συνεχεία αναγνωριστεί η ΑΕ ή η ΟΕ ως Ο.Π., τότε νομίμως μετέχει των καθεστώτων κοινοτικών ενισχύσεων ή επιδοτήσεων δικαιούμενη τα αντίστοιχα ποσά εκτός εάν η Διοίκηση εκτίμησε λανθασμένα τα πραγματικά περιστατικά (πλάνη περί τα πράγματα) ως προς την αναγνώρισή της, οπότε δικαιούται να προβεί σε ανάκληση της αναγνωρίσεως χωρίς αναδρομικές όμως συνέπειες, εκτός εάν η αναγνωρισθείσα μετήλθε δόλο για τη χορήγηση της αναγνώρισης.


Α2−639/2014

Σύστημα διακριτότητας μεταξύ παραγωγών και επαγγελματιών πωλητών λαϊκών αγορών και τρόπος κατανομής των θέσεων - κριτήρια κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του Ν. 4264/2014 «Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματοςκαι άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 118).

799/135060/2023

Χορήγηση ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) στον τομέα της παραγωγής γεωργικών προϊόντων και ειδικότερα στον τομέα οπωροκηπευτικών, για τριάντα έναν (31) παραγωγούς της Οργάνωσης Παραγωγών ΔΙΑΣ ΤΡΑΓΑΝΟΥ και λεπτομέρειες εφαρμογής, στο πλαίσιο εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1408/2013 (L352) της Επιτροπής, όπως τροποποιήθηκε με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 316/2019 (L51/1).


ΕΑΔΗΣΥ/359/2023

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η υπ’ αρ. 543 από 22.12.2022 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, - μόνον καθ’ ο μέρος αποφασίσθηκε η ματαίωση του διαγωνισμού.


ΝΣΚ/48/2012

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Εκπαιδευόμενοι με το πρόγραμμα stage του Ο.Α.Ε.Δ. – Αποδοχή των υπηρεσιών τους βάσει προσωρινής διαταγής του Προέδρου του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών – Παράταση της ισχύος της προσωρινής διαταγής ή μη – Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Καθώς δεν δόθηκε παράταση της προσωρινής διαταγής από το Δικαστήριο κατά την τελευταία μετ’ αναβολή δικάσιμο της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων, έληξε η προσωρινή διαταγή, δεδομένου ότι η νομολογία και η θεωρία δεν αφήνουν περιθώρια για διαφορετική ερμηνεία των σχετικών διατάξεων.


ΝΣΚ/448/2004

Πρόγραμμα Μείωσης Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης. Μη αναζήτηση επιδοτήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι νόμιμες προσδοκίες και η δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των παραγωγών, ειδικές εκφάνσεις των γενικών αρχών της ασφάλειας του δικαίου και του κράτους δικαίου, που με τον παραπάνω τρόπο ενέργειας της Διοίκησης δημιουργήθηκαν, στοιχειοθέτησε αντίστοιχο δικαίωμα στους παραγωγούς να εισπράξουν την αναλογούσα ενίσχυση. Εισπραχθείσης δε της ενισχύσεως αυτής, η χρηστή Διοίκηση, βάσει και της αρχής της επιείκειας, η εφαρμογή της οποίας δικαιολογείται λόγω του ότι το 1995 ήταν το πρώτο έτος εφαρμογής του Προγράμματος, δεν νομιμοποιείται να την αναζητήσει 8 ή 9 χρόνια μετά την καταβολή της, ακόμη και αν υποτεθεί ότι κατεβλήθη χωρίς νόμιμη αιτία, εφόσον στην περίπτωση αυτή θα επλήττοντο οι ως άνω αρχές. Η γνώμη αυτή συμβαδίζει και με τα όσα έχει δεχτεί και η νομολογία του ΔΕΚ, αφού η λήψη υπόψη του κριτηρίου της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και των νομίμων προσδοκιών, εφαρμόζονται και προκειμένου να τεκμηριωθεί η μη αναζήτηση αμιγώς εθνικών οικονομικών παροχών.