×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1006/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά του, την αποδοχή της προσφοράς του, την αναγνώρισή του ως μειοδότη για την Ομάδα Α΄ του διαγωνισμού και την εξέταση επιπλέον λόγων αποκλεισμού των προσφορών άλλων οικονομικών φορέων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού για εργασίες συντήρησης και επισκευής σε δημοτικά κτίρια, παιδικές χαρές, κοινοχρήστους χώρους, αθλητικούς χώρους, το θέατρο και τον δημοτικό φωτισμό, συμπεριλαμβανομένου και του χριστουγεννιάτικου διακόσμου της πόλης. Ο διαγωνισμός διαιρείται σε δύο ομάδες με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 176.381,37 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για την Ομάδα Α΄.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Κλ.Στ/254/2017

Προμήθεια, αποξήλωση, απομάκρυνση, τοποθέτηση και εγκατάσταση εξοπλισμού παιδικής χαράς:..Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι η 340/26.7.2017 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου να μην υποδιαιρέσει την επίμαχη σύμβαση σε τμήματα αιτιολογείται επαρκώς, σύμφωνα με όσα διαλαμβάνει αναλυτικά η 80/8.8.2017 μελέτη του διαγωνισμού. Ειδικότερα, οι 11 παιδικές χαρές του Δήμου συνιστούν ενιαίο σύστημα χώρων άθλησης και ψυχαγωγίας, αφού πρόκειται να διαμορφωθούν με ομοειδή εξοπλισμό και να καλύψουν τις ανάγκες του συνόλου των παιδιών των δημοτικών διαμερισμάτων του Δήμου, που δύνανται, άλλωστε, να χρησιμοποιούν περισσότερες από μια παιδικές χαρές, ενώ η ανάθεση της σύμβασης σε μοναδικό ανάδοχο, που θα αναλάβει τον συντονισμό του προσωπικού και των εργασιών των επιμέρους τμημάτων, καθιστά ευχερέστερη την ομοιόμορφη εκτέλεση της συνολικής σύμβασης.(...)Ούτε, άλλωστε, προκύπτει ότι οι 11 παιδικές χαρές του Δήμου αποτελούν ενιαίο λειτουργικό σύστημα, για τη διαμόρφωση του οποίου απαιτείται συντονισμός από τον ίδιο ανάδοχο, καθώς αυτές αποτελούν αυτόνομους χώρους ψυχαγωγίας και άθλησης, που βρίσκονται σε διαφορετικά δημοτικά διαμερίσματα. Αντιθέτως, στην προκείμενη περίπτωση ήταν ευχερής η υποδιαίρεση της προμήθειας ανά μία ή περισσότερες παιδικές χαρές (1 ως 11) ή ανά γεωγραφική ενότητα (παιδικές χαρές .. ή …ή ..).Κατ` ακολουθίαν των ανωτέρω, δεν κωλύεται η σύναψη του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης


ΑΕΠΠ/279/2018

Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης 80/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χαλανδρίου, η οποία ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και αποφάσισε την απόρριψη ορισμένων προσφορών στον ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια εξοπλισμού αθλητικών εγκαταστάσεων (Ομάδα Α), υποστηρικτικού αθλητικού υλικού για τα Δημοτικά Αθλητικά προγράμματα (Ομάδα Β), πάγκων αποδυτηρίων και πάγκων αθλητών εξωτερικού χώρου (Ομάδα Γ) και προμήθειας και τοποθέτησης σταθερών οργάνων γυμναστικής σε ανοικτούς κοινόχρηστους και αθλητικούς χώρους (Ομάδα Δ). Η προσφυγή αφορά την απόρριψη τεχνικών προσφορών συγκεκριμένων εταιρειών και την παράνομη συμμετοχή τρίτων στον διαγωνισμό.


ΑΕΠΠ/352/2018

Ο προσφεύγων ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Λέρου, η οποία ενέκρινε τη συμμετοχή της αντιφελλούσας εταιρείας στον διαγωνισμό για την προμήθεια εξοπλισμού παιδικών χαρών, δαπέδων ασφαλείας και αστικού εξοπλισμού. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η αντιφελλούσα εταιρεία δεν πληρούσε τα κριτήρια συμμετοχής, καθώς δεν κατέθεσε τρεις συμβάσεις προμηθειών για κάθε ομάδα (παιδικές χαρές, δάπεδα ασφαλείας) με συνολική αξία τουλάχιστον 50% της προϋπολογισμένης δαπάνης ανά ομάδα, σύμφωνα με τη διακήρυξη. Επιπλέον, ισχυρίζεται ότι η εταιρεία δεν αποδείκνυε την τεχνική της ικανότητα για εργασίες σκυροδέτησης, οι οποίες απαιτούνταν για την τοποθέτηση των δαπέδων ασφαλείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την ανακατασκευή και αναβάθμιση πέντε παιδικών χαρών με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 165.402€ (πλέον ΦΠΑ).


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/60/2023

Η Πράξη 060/2023 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας επιλογής αναδόχου από τον Δήμο Ηρακλείου Αττικής και του σχεδίου σύμβασης για την «Προμήθεια και τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού» συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 2.539.869,87 ευρώ (με ΦΠΑ). Το αντικείμενο υποδιαιρέθηκε σε Ομάδα Α (χώροι πρασίνου) και Ομάδα Β (παιδικές χαρές). Ως οριστικός ανάδοχος, μετά από αξιολόγηση και αντιμετώπιση οψιγενών μεταβολών στη νομική της μορφή (από ΙΚΕ σε ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ), ανακηρύχθηκε η εταιρεία «... ΤΕΧΝΙΚΗ – ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ». Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης. Ωστόσο, έθεσε την επισήμανση για τη διόρθωση του αναγραφόμενου ποσού της εγγύησης καλής εκτέλεσης στο σχέδιο σύμβασης, από το εσφαλμένο 81.115,23 ευρώ στο ορθό 81.931,29 ευρώ (το οποίο αντιστοιχεί στο 4% της εκτιμώμενης αξίας πλέον ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/610/2019

Ο προσφεύγων επιδιώκει με την προδικαστική προσφυγή την μερική ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της οικονομικής επιτροπής του Δήμου Κηφισιάς, η οποία έγιναν δεκτά τα πρακτικά αξιολόγησης της επιτροπής του διαγωνισμού, που αφορούσαν την απόρριψη της δικής του προσφοράς και τη συνέχιση στο διαγωνισμό της εταιρείας στην οποία κατακυρώθηκε προσωρινά η προμήθεια της ομάδας Β. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Προμήθεια και τοποθέτησης οργάνων, δαπέδων, περιφράξεων, καθιστικών κάδων, βρυσών, ιστών φωτισμού, πιλάρ και πινακίδων σε υπάρχουσες παιδικές χαρές» με σκοπό την αποκατάσταση των ελλείψεων, ώστε για κάθε υπάρχουσα παιδική χαρά να διασφαλιστούν οι απαιτούμενες προδιαγραφές ασφάλειας. Η επίμαχη ομάδα Β «Ξύλινη και μεταλλική περίφραξη» (CPV: 44231000-8) είχε προϋπολογισθείσα αξία 82.800,00€ πλέον ΦΠΑ.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/121/2025

Η Πράξη 121/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την «Προμήθεια αστικού εξοπλισμού και ανταλλακτικών για παιδικές χαρές, πλατείες και άλλους κοινόχρηστους χώρους» του Δήμου Γλυφάδας, προϋπολογισμού 2.983.866,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η διαδικασία επαν-εισήχθη μετά από αναβλητική πράξη. Προς εξέταση τέθηκε το ζήτημα του προσωρινού αναδόχου, «... ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», ο οποίος είχε δηλώσει πρόστιμο για παραβάσεις περιβαλλοντικού δικαίου. Ο ανάδοχος τεκμηρίωσε ότι έχει λάβει επαρκή επανορθωτικά μέτρα, τα οποία είχαν κριθεί επαρκή και σε προγενέστερους διαγωνισμούς. Το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη τις διευκρινίσεις της Επιτροπής Διαγωνισμού και την τεκμηρίωση των επανορθωτικών μέτρων, έκρινε ότι δεν συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού και αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/62/2025

Η Πράξη 62/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την «Προμήθεια αστικού εξοπλισμού και ανταλλακτικών για παιδικές χαρές, πλατείες και άλλους κοινόχρηστους χώρους» του Δήμου Γλυφάδας, συνολικού προϋπολογισμού €2.983.866,00 πλέον ΦΠΑ. Διαπιστώθηκε ότι ο προσωρινός ανάδοχος δήλωσε στο ΕΕΕΣ την ύπαρξη λόγων αποκλεισμού (αθέτηση υποχρεώσεων περιβαλλοντικού δικαίου και σοβαρό επαγγελματικό παράπτωμα), αλλά η αναθέτουσα Αρχή αποδέχθηκε την προσφορά του χωρίς να προβεί σε αιτιολογημένη κρίση, όπως όφειλε βάσει της διακριτικής της ευχέρειας, για τη συνδρομή ή μη των λόγων αποκλεισμού (άρθρο 73 παρ. 4 περ. ζ και θ του ν. 4412/2016). Κατόπιν αυτού, το Κλιμάκιο αναβάλλει την έκδοση οριστικής πράξης και διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου εντός 15 ημερών με την απαιτούμενη αιτιολογημένη απόφαση της αναθέτουσας Αρχής.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/62/2025

Η Πράξη 62/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για την «Προμήθεια αστικού εξοπλισμού και ανταλλακτικών για παιδικές χαρές, πλατείες και άλλους κοινόχρηστους χώρους» του Δήμου Γλυφάδας, συνολικού προϋπολογισμού 3.699.993,84 ευρώ (με ΦΠΑ). Ο φάκελος κρίνεται ελλιπής, καθώς ο προσωρινός ανάδοχος («... A.E.») δήλωσε στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) ότι έχει αθετήσει υποχρεώσεις περιβαλλοντικού δικαίου, διέπραξε σοβαρό επαγγελματικό παράπτωμα και έκανε ψευδείς δηλώσεις. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι η αναθέτουσα Αρχή αποδέχθηκε τη συμμετοχή του φορέα, χωρίς να ασκήσει την προβλεπόμενη διακριτική ευχέρεια και να αιτιολογήσει την κρίση της σχετικά με τη συνδρομή ή μη λόγων αποκλεισμού (άρθρο 73 παρ. 4 περ. ζ και θ του ν. 4412/2016). Ως εκ τούτου, το Κλιμάκιο αναβάλλει την έκδοση οριστικής πράξης και διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου εντός 15 ημερών με την έγγραφη και αιτιολογημένη απόφαση του αρμοδίου οργάνου.


ΑΕΠΠ/6/2018

Ο προσφεύγων επιδιώκει μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση ή εναλλακτικά την αναβολή του διαγωνισμού της υπ' αριθμ. πρωτ. 57286/30-11-2017 διακήρυξης ανοιχτού διαγωνισμού μέσω του ΕΣΗΔΗΣ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια και τοποθέτηση οργάνων, δαπέδων, περιφράξεως και πινακίδων σε υφιστάμενες παιδικές χαρές ώστε να συμμορφώνονται με την Υ.Α. 27934/2014» με συνολικό προϋπολογισμό (άνευ ΦΠΑ) 120.958,00 ευρώ. Η προσφυγή ασκήθηκε κατά του Δήμου Κηφισιάς και αφορά διαδικασία που χαρακτηρίζεται ως προμήθεια αγαθών (CPV 37535200-9).


ΑΕΠΠ/1226/2020

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Δήμου με την οποία εγκρίθηκαν τα πρακτικά αξιολόγησης των προσφορών και ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος η παρεμβαίνουσα εταιρεία. Ζητεί επίσης τον αποκλεισμό της παρεμβαίνουσας από τον διαγωνισμό, ισχυριζόμενη ότι η τεχνική προσφορά της δεν πληρούσε τους όρους της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση οργάνων και αστικού εξοπλισμού σε 22 παιδικές χαρές, με ειδικότερες προδιαγραφές ασφαλείας σύμφωνα με τα πρότυπα ΕΛΟΤ ΕΝ 1176, για τη βελτίωση και αναβάθμιση των κοινοχρήστων χώρων.