×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/448/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πρόγραμμα Μείωσης Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης. Μη αναζήτηση επιδοτήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι νόμιμες προσδοκίες και η δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των παραγωγών, ειδικές εκφάνσεις των γενικών αρχών της ασφάλειας του δικαίου και του κράτους δικαίου, που με τον παραπάνω τρόπο ενέργειας της Διοίκησης δημιουργήθηκαν, στοιχειοθέτησε αντίστοιχο δικαίωμα στους παραγωγούς να εισπράξουν την αναλογούσα ενίσχυση. Εισπραχθείσης δε της ενισχύσεως αυτής, η χρηστή Διοίκηση, βάσει και της αρχής της επιείκειας, η εφαρμογή της οποίας δικαιολογείται λόγω του ότι το 1995 ήταν το πρώτο έτος εφαρμογής του Προγράμματος, δεν νομιμοποιείται να την αναζητήσει 8 ή 9 χρόνια μετά την καταβολή της, ακόμη και αν υποτεθεί ότι κατεβλήθη χωρίς νόμιμη αιτία, εφόσον στην περίπτωση αυτή θα επλήττοντο οι ως άνω αρχές. Η γνώμη αυτή συμβαδίζει και με τα όσα έχει δεχτεί και η νομολογία του ΔΕΚ, αφού η λήψη υπόψη του κριτηρίου της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και των νομίμων προσδοκιών, εφαρμόζονται και προκειμένου να τεκμηριωθεί η μη αναζήτηση αμιγώς εθνικών οικονομικών παροχών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/449/2004

Πρόγραμμα Μείωσης Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης - Αρχή δικαιολογημένης εμπιστοσύνης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Στους παραγωγούς που εφάρμοσαν σταθερό ακαλλιέργητο περιθώριο σε ποσοστό μεγαλύτερο του προβλεπόμενου 3%, δεν πρέπει να επιβληθούν κυρώσεις για μη τήρηση της δέσμευσης του ακαλλιέργητου περιθωρίου, ούτε όμως να τους καταβληθεί ενίσχυση για την επιπλέον έκταση που οικειοθελώς άφησαν ως ακαλλιέργητο περιθώριο. 2. Στους παραγωγούς που εφάρμοσαν τη δέσμευση της αμειψισποράς σε ποσοστό μεγαλύτερο από το προβλεπόμενο, (συνυπολογιζόμενης και της απόκλισης ± 10% επί της έκτασης της αμειψισποράς), δεν πρέπει να επιβληθούν κυρώσεις εξ αυτού του λόγου, ούτε όμως και να τους καταβληθεί ενίσχυση για την επιπλέον έκταση επί της οποίας οικειοθελώς εφάρμοσαν την αμειψισπορά. 3. Τα έγγραφα της αρμόδιας Δ/νσης Χωροταξίας του Υπουργείου 85190/9-5-2001 και 85191/9-5-2001 οπωσδήποτε συμβάλλουν εντόνως στη δημιουργία της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και των νομίμων προσδοκιών των ενταχθέντων αγροτών, οι οποίοι συμμορφώθηκαν με τα οριζόμενα σ’ αυτά αλλά πρέπει να συνοδεύονται και από άλλες πράξεις της Διοίκησης (ή παραλείψεις ή άλλες ενέργειες, όπως οδηγίες, συσκέψεις, υποσχέσεις και λοιπά περιστατικά που έλαβαν χώρα προς εκτέλεση των οριζομένων στα έγγραφα αυτά) προκειμένου, συνολικά όλα αυτά να αξιολογηθούν ως ικανά, αναγκαία και δημιουργικά στοιχεία των νομίμων προσδοκιών και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των παραγωγών. Διαπιστουμένης ανάλογης συμπεριφοράς της Διοίκησης, θα πρέπει να γίνει δεκτό, περαιτέρω, ότι δημιουργείται σταθερά, διαρκής και πλήρης πεποίθηση στους «ενταχθέντες» στο Πρόγραμμα ότι νομίμως προβαίνουν σε αμειψισπορά με απόκλιση ± 10% υπολογιζομένης επί της συνολικής έκτασης που εντάχθηκε στο Πρόγραμμα και ότι, εφόσον ελέγχονται για την τήρηση των υποχρεώσεων που ανέλαβαν, νομίμως αναμένουν την αναλογούσα στρεμματική ενίσχυση. 4. Παραγωγός από άλλη Ν.Α., θα έχει την ίδια μεταχείριση με τους παραγωγούς της Ν.Α. Λάρισας, μόνο εάν και εφόσον αποδεδειγμένα συντρέχουν και στην περίπτωσή του, όλες οι προεκτεθείσες προϋποθέσεις.


ΝΣΚ/36/2004

Προβλήματα εφαρμογής του «Προγράμματος Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν υφίστανται τα αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Προγράμματος, πλην όμως, το Πρόγραμμα εκτελείται και οι «δυνάμει» δικαιούχοι γεωργοί ελέγχονται για την τήρηση των δεσμεύσεων του Προγράμματος, τα νομικά κενά που αναφύονται θα καλυφθούν αναγκαστικά με αναγωγή και συνδυασμένη ερμηνεία των διατάξεων της Συνθήκης για τη Γεωργία, (άρθρα 32 –38 Σ) του γενικού πλαισίου των διεπόντων την έννομη σχέση Κανονισμών (Καν.1257/99 και 1750/99), των ειδικών αναφορών στο ΕΠΑΑ και στο περιεχόμενο σ’ αυτό «Πρόγραμμα Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης», της απόφασης της Επιτροπής με την οποία εγκρίθηκε το Πρόγραμμα και των γενικών αρχών του κοινοτικού και εθνικού δικαίου με συνεκτίμηση του όλου κοινοτικού σκοπού που επιδιώκεται. 2) Η εγκριτική απόφαση της Ε.Ε. για το «Έγγραφο Προσανατολισμού Αγροτικής Ανάπτυξης» και το εμπεριεχόμενο σ’ αυτό Πρόγραμμα Μείωσης της Νιτρορύπανσης σε συνδυασμό: i) με την παράλειψη της Διοίκησης να εκδώσει και να δημοσιεύσει την κανονιστική Υ.Α. 85154/574/14-3-2001 ii) με την παράλειψη της Διοίκησης να δράσει εγκαίρως, χωρίς καμία καθυστέρηση, όπως επιβάλλει η αρχή της επίκαιρης και αποτελεσματικής δράσης της Διοίκησης και iii) με τις ενδεχόμενες συνακόλουθες ενέργειες της Διοίκησης για την εφαρμογή της ανυπόστατης Υ.Α. (πράξεις, παραλείψεις, υποσχέσεις) δημιούργησε στους υπό ένταξη στο Πρόγραμμα παραγωγούς ένα στέρεο υπόβαθρο ανάπτυξης νομίμων προσδοκιών και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης ότι υφίσταται το αναγκαίο νομικό πλαίσιο ένταξης στο Πρόγραμμα και κατά συνέπεια, -βάσει και των αρχών της ασφάλειας του δικαίου, της χρηστής διοίκησης, του κράτους δικαίου, της επίκαιρης και αποτελεσματικής δράσης της Διοίκησης- αν η σχετική δέσμευση τηρήθηκε και ελέγχθηκε, τότε οι δικαιούχοι παραγωγοί πρέπει να εισπράξουν την ανάλογη επιδότηση. 3) Οι μεταγενέστερες και νομίμως δημοσιευθείσες εφαρμοστικές του Προγράμματος Υ.Α., σιωπηρώς αναγνωρίζουν ως νόμιμες, έγκυρες και ισχυρές τις συμβάσεις που υπεγράφησαν πριν την έκδοσή τους, για τις οποίες κατηγορίες συμβάσεων είναι εφαρμοστέες οι διατάξεις των αποφάσεων αυτών, υπό τις αυτονόητες προϋποθέσεις ότι οι συμβάσεις αυτές πληρούν κατά τα λοιπά τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται στις ως άνω αποφάσεις, επιπλέον δε, ότι κατά τον χρόνο σύναψης των συμβάσεων, ήταν δυνατή η διενέργεια αποτελεσματικών ελέγχων. 4) Η επιλέξιμη έκταση στην οποία θα εφαρμοστούν οι δεσμεύσεις και την οποία αφορά η υπογραφείσα σύμβαση, είναι η έκταση βαμβακοκαλλιέργειας επί της οποίας έχουν «δικαίωμα» να καλλιεργήσουν βαμβάκι οι παραγωγοί. Συμβάσεις που περιλαμβάνουν εκτάσεις πλέον του ως άνω δικαιώματος, είναι νόμιμες, έγκυρες και ισχυρές μόνο ως αφορώσες στην έκταση για την οποία υφίσταται το «δικαίωμα» βαμβακοκαλλιέργειας, ενώ δεν είναι εφαρμοστέες ως προς την επιπλέον ενταχθείσα στο Πρόγραμμα έκταση. Περαιτέρω ο όρος των συμβάσεων, ότι οι δεσμεύσεις αφορούν και τις καλλιέργειες σιταριού δεν είναι νόμιμος και άρα θεωρείται άκυρος, διότι το σιτάρι δεν είναι επιλέξιμη καλλιέργεια, αλλά καλλιέργεια για την υλοποίηση της δέσμευσης της αμειψισποράς κατά τα αναφερόμενα στο Π.Μ.Ν.Γ.Π.


ΝΣΚ/797/4183/1998

Οι προβλεπόμενες απο την προαναφερθείσα ΚΥΑ μειώσεις για την αναλογούσα σε κάθε κατηγορία μελέτησ αμοιβής και όχι στο σύνολο της αμοιβής,όταν η ανατεθείσα μελέτη περιλαμβάνει επιμέρους μελέτες που ανήκουν σε διάφορεσ κατηγορίες

ΝΣΚ/118/2009

Κοινοτικές ενισχύσεις – Πρόγραμμα Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προελεύσεως – Καταβολή ενισχύσεων σε εκδοχείς των δικαιούχων – Διαδικασία ανάκτησης αχρεωστήτως καταβληθέντων – αρμόδιος φορέας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διαδικασία των εκχωρήσεων σε τρίτους, του δικαιώματος είσπραξης της ενίσχυσης, η οποία ακολουθήθηκε κατά την περίοδο 1995-2001 στο Πρόγραμμα Μείωσης της Νιτρορύπανσης Γεωργικής Προέλευσης, δεν ήταν σύμφωνη, με τις ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις και νομολογιακές παραδοχές, ούτε όμως και με τις εθνικές διατάξεις, αφού δεν προκύπτει ότι τηρήθηκαν οι επί ποινή ακυρότητας προβλεπόμενες διατυπώσεις του άρθρου 95 του Ν 2362/1995. Κατά συνέπεια οι εκχωρήσεις ήταν άκυρες και δεν δέσμευαν το Δημόσιο, το οποίο έπρεπε να πληρώσει τον δικαιούχο γεωργό και όχι τον εκδοχέα της απαίτησης. Ειδικότερα ως προς τις εκχωρήσεις που φέρεται ότι συνήψαν οι 11 παραγωγοί που δεν αναγνώρισαν την υπογραφή τους, τίθεται προεχόντως θέμα ποινικής διερεύνησης και αξιολόγησης και άμεσης ανάκτησης των καταβληθέντων. Υποχρέωση επιστροφής της ενίσχυσης, έχει ο εκδοχέας της απαίτησης, που εισέπραξε το ποσό, ο οποίος οφείλει να επιστρέψει τα ληφθέντα, ενώ αρμόδια Υπηρεσία που θα κινήσει κατά των εκδοχέων τη διαδικασία ανάκτησης των αχρεωστήτως καταβληθεισών ενισχύσεων για τους 11 παραγωγούς που δεν αναγνώρισαν την υπογραφή τους στη σύμβαση εκχώρησης, είναι η εκάστοτε κατά τόπο αρμόδια Υπηρεσία για την αναγνώριση και εκκαθάριση της δαπάνης (ΔΑΑ της ΝΑ).


ΔΕΚ/Τ-415/2010

Nexans France κατά Ευρωπαϊκής κοινής επιχείρησης για τον ITER και την ανάπτυξη της πυρηνικής σύντηξης. Συμβάσεις δημοσίων προμηθειών - Ευρατόμ - Διαδικασία πρόσκλησης υποβολής προσφορών της κοινής επιχείρησης Fusion for Energy - Προμήθεια ηλεκτρικού υλικού - Απόρριψη της προσφοράς διαγωνιζόμενου - Ανοιχτή διαδικασία - Προσφορά που περιλαμβάνει επιφυλάξεις -Ασφάλεια δικαίου - Δικαιολογημένη εμπιστοσύνη -Αναλογικότητα - Σύγκρουση συμφερόντων - Απόφαση αναθέσεως - Προσφυγή ακυρώσεως - Η απόφαση δεν αφορά άμεσα την προσφεύγουσα - Απαράδεκτο - Εξωσυμβατική ευθύνη.


42909 ΕΞ 2023

Διάθεση των διαδικτυακών υπηρεσιών «Αναζήτηση ΚΑΔ επιχείρησης και Υποκαταστημάτων», «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου της ΑΑΔΕ» και «Αναζήτηση Τ.Κ. Φορολογικού Μητρώου με Τ.Κ. ΕΛΤΑ» σε φορείς του Δημοσίου, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.


ΔΙΑΔΠ/12190/2007

«Υποχρεωτική αυτεπάγγελτη αναζήτηση της βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας, η οποία εκδίδεται από τους ασφαλιστικούς φορείς κύριας ασφάλισης αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας»


ΔΙΑΔΠ/10067/2007

Υποχρεωτική αυτεπάγγελτη αναζήτηση της βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας, η οποία εκδίδεται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς κύριας ασφάλισης αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.


ΝΣΚ/41/2011

Απόσπαση υπαλλήλων του ΕΦΕΤ στην Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) – Παράταση απόσπασης – Διόρθωση ημερομηνιών – Δυνατότητα ή μη ανάκλησης των αρχικών ΚΥΑ και τροποποίησης των επακολουθησασών ΚΥΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση με βάση τις αρχές της διοικητικής αποτελεσματικότητας, της νομιμότητας, της ισότητας και του κράτους δικαίου, πρέπει να ανακαλέσει τις ΚΥΑ, με τις οποίες αποφασίσθηκε αρχικώς η απόσπαση υπαλλήλων του ΕΦΕΤ στην EFSA και να εκδώσει νέες με χρόνο ισχύος τους αυτόν της εκδόσεως των ανακαλουμένων και να τροποποιήσει τις επακολουθήσασες ΚΥΑ, με τις οποίες αποφασίσθηκε η παράταση των αποσπάσεων, ώστε ο χρόνος παρατάσεως των αποσπάσεων να συμβαδίζει χρονικώς με αυτόν που θα καθορισθεί στις αρχικές ΚΥΑ. (ομοφ.)


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/247/2024

Με την υπό κρίση ανακοπή, για την άσκηση της οποίας κατεβλήθη το νόμιμο παράβολο ύψους 100 ευρώ (βλ. το με κωδικό πληρωμής ...δεσμευμένο ηλεκτρονικό παράβολο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων), και τους επί αυτής πρόσθετους λόγους ανακοπής, όπως αυτά αναπτύσσονται με το από 22.5.2023 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση των α) 6108/31.8.2018 πράξης ταμειακής βεβαίωσης της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. ΙΖ΄ Αθηνών, με την οποία βεβαιώθηκε ταμειακά σε βάρος του ανακόπτοντος το συνολικό ποσό των 142.187,82 ευρώ και β) 2118/3.9.2018 ατομικής ειδοποίησης χρεών της Προϊσταμένης της ίδιας ως άνω Δ.Ο.Υ.