ΝΣΚ/109/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δασικές εκτάσεις. Κήρυξη αναδάσωσης. Ανάκληση πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Τα πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής, οι κατά το άρθρο 14 του Ν. 998/79 εκδιδόμενες πράξεις χαρακτηρισμού εκτάσεων ως δασικών ή μη, οι κατά το άρθρο 114 του Ν. 1892/90 εκδιδόμενες αποφάσεις κατεδαφίσεως κτισμάτων, τα κατά το άρθρο 114 του Ν 1892/90 εκδιδόμενα πρωτόκολλα επιβολής ειδικής αποζημιώσεως, ανεξαρτήτως του διοικητικού σταδίου και χαρακτήρα τους (οριστικού, τελεσιδίκου ή μη) αποτελούν, στο σύνολό τους, συνέπειες των αναδασωτικών πράξεων, που ανακαλούνται δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 12 του Ν. 2044/2002. β) Οι αναδασωτικές αποφάσεις, δύναται και πρέπει να ανακληθούν, στο σύνολό τους, με μια διαπιστωτική πράξη δημοσιευτέα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/111/2002
Δάση. Εφαρμογή άρθρου 114 παρ.7 Ν 1892/1990.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η εφαρμογή της παραγράφου 7 του άρθρου 114 του Ν 1892/90, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 45 του Ν 2145/93, περιορίζεται μόνο στις οικοδομές κλπ που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του ιδίου άρθρου και νόμου.
ΝΣΚ/171/2001
Δάση. Κατεδάφιση αυθαιρέτων. Αναδρομική ή μη επιβολή διοικητικής κύρωσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Είναι νόμιμη η επιβολή της ειδικής αποζημίωσης του άρθρου 45 του Ν 2145/93 μόνο για χρονικό διάστημα μετά την ισχύ του επί κηρυχθεισών προ της ισχύος του κατεδαφίσεων με βάση το Ν 1892/90, ο οποίος δεν προέβλεπε την κύρωση αυτή. β) Η Διοίκηση δεν υποχρεούται να διαγράψει τα καταλογισθέντα, με σχετικά πρωτόκολλα, ποσά, εφόσον αυτά έχουν επικυρωθεί με δικαστικές αποφάσεις.
ΝΣΚ/193/2013
Μίσθωση δημοσίου κτήματος – Μίσθωση παρά μη κυρίου – Πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής – Εκτέλεση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Κτηματική Υπηρεσία Χαλκιδικής δύναται νομίμως να προβεί σε εκτέλεση του υπ’ ααριθμ. 758/20-3-2007 πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής – κατ’ άρθρο 919 παρ.2 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας – δεδομένου ότι η προεκτεθείσα μισθώτρια εταιρεία καταλαμβάνεται από τα υποκειμενικά όρια εκτελεστότητας του ανωτέρω πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής, απορρέοντα από την ανωτέρω δικονομική διάταξη.
ΝΣΚ/457/1994
Προβληματικές και Υπερχρεωμένες επιχειρήσεις. Διαγραφή υποχρεώσεων κατ άρθρο 44 Ν 1892/90.
ΝΣΚ/466/2000
ΥΠ.ΠΟ. Εκτέλεση Πρωτοκόλλου Διοικητικής Αποβολής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Το προβλεπόμενο από το άρθρο 7 παρ.9β του ν.2557/97 πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής αποτελεί ευθέως εκ του νόμου εκτελεστό τίτλο, που εκτελείται κατόπιν ειδικής εντολής του Προέδρου του Τ.Α.Π.Α. β) Ως προς την διαδικασία και τις διατυπώσεις εκτελέσεως του ως άνω πρωτοκόλλου εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις του άρθρου 2 του α.ν.263/68. Επομένως ο αρμόδιος δικαστικός επιμελητής έχει καθήκον και υποχρέωση να εκτελέσει ένα τέτοιο πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής. γ) Η αρμόδια αστυνομική αρχή έχει καθήκον και υποχρέωση να εκτελέσει το πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής του άρθρου 7 παρ.9 του ν.2557/97, εφ όσον τούτο ζητηθεί προηγουμένως από αυτή.
ΕΣ/Τ4/53/2007
Εντελλόμενη δαπάνη μη νόμιμη, δεδομένου ότι οι υπό κρίση κατασκευές κείνται στον κοινόχρηστο χώρο του αιγιαλού, εκτός της χερσαίας ζώνης του λιμένα , και ως εκ τούτου δεν μπορούν να εκτελεστούν με δαπάνες αυτού. Άλλωστε, οι κατασκευές αυτές έχουν χαρακτηριστεί αυθαίρετες και έχουν ήδη εκδοθεί τα σχετικά πρωτόκολλα κατεδάφισης, διοικητικής αποβολής και αποζημίωσης από την αρμόδια υπηρεσία Κτηματική Υπηρεσία εις βάρος του Λιμενικού Ταμείου
ΝΣΚ/479/2012
Ανταλλάξιμα κτήματα – Πρωτόκολλα Διοικητικής Αποβολής – Εφαρμοστέες διατάξεις.:Η διοικητική αποβολή των αυθαιρέτων κατόχων ανταλλαξίμων κτημάτων γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ.7 εδ.γ’ του β.δ/τος της 24/31-10-1940, κατά τα ειδικότερα εκτιθέμενα στη γνώμη της πλειοψηφίας της υπ’ αριθ. 312/1999 γνωμοδότησης της Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ. 2) Η Ανταλλάξιμη Περιουσία διοικείται και διαχειρίζεται σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις για την Ανταλλάξιμη Περιουσία, όπως έχει κριθεί με την υπ’ αριθ. 336/2009 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/107/2022
Νομιμοποίηση του Προέδρου του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (Ο.Δ.Α.Π.), κατ’ εφαρμογή του άρθρου 4 παρ. 6 του ν. 4761/2020, να εκδίδει πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής και πρωτόκολλα καθορισμού αποζημίωσης αυθαίρετης χρήσης κατά των αυθαίρετων κατόχων των ακινήτων του ερωτήματος, αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, τα οποία αποκτήθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο για αρχαιολογικούς σκοπούς και προορίζονται να χρησιμοποιηθούν για τους σκοπούς αυτούς, καθώς και να εκτελεί πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής που είχαν εκδοθεί για ακίνητα της ίδιας ως άνω κατηγορίας από τον Πρόεδρο του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, κατ’ εφαρμογή της περ. γ΄ της παρ. 9 του άρθρου 7 του ν. 2557/1997 και εκκρεμούσε η εκτέλεσή τους κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4761/2020.(...)Α) Ο Πρόεδρος του Ο.Δ.Α.Π. νομιμοποιείται με βάση τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 4 του ν. 4761/2020 να εκδώσει πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής για το ακίνητο επί της οδού Ερεχθέως 7 και Λυσίου 24 στην Πλάκα, αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο αποκτήθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο για αρχαιολογικούς σκοπούς και προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς αυτούς. Β) Το ζήτημα, αν τα ακίνητα των οδών Ερεχθέως 9 και Ερεχθέως 7 και Λυσίου 24 στην Πλάκα, αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού είναι δεκτικά αξιοποίησης σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 4761/2020, τίθεται επί εσφαλμένης προϋπόθεσης, καθώς τα ακίνητα αυτά αποκτήθηκαν για αρχαιολογικούς σκοπούς και προορίζονται να χρησιμοποιηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για τους σκοπούς για τους οποίους αποκτήθηκαν, ενώ δεν επιτρέπεται και η παραχώρηση τους από τον Ο.Δ.Α.Π. σε τρίτους σύμφωνα με το αρ.10 παρ. 2 στδ του ν. 4761/2020, καθώς δεν ανήκουν στην κυριότητα, χρήση ή διαχείριση του Ο.Δ.Α.Π. Γ) Ο Πρόεδρος του Ο.Δ.Α.Π. νομιμοποιείται με βάση τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 4 του ν. 4761/2020 να εκτελέσει το πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής που εξέδωσε ο Πρόεδρος του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περ. γ΄ της παρ. 9 του άρθρου 7 του ν. 2557/1997, για το ακίνητο της οδού Ερεχθέως 9, το οποίο αποκτήθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο για αρχαιολογικούς σκοπούς και προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς αυτούς, τηρουμένων απαρεγκλίτως των διατάξεων που προστατεύουν τα πολιτιστικά εν γένει στοιχεία. Δ) Ο Πρόεδρος του Ο.Δ.Α.Π. νομιμοποιείται με βάση τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 4 του ν. 4761/2020 να εκδώσει πρωτόκολλο καθορισμού αποζημίωσης για την αυθαίρετη χρήση του ακινήτου της οδού Ερεχθέως 7 και Λυσίου 24, με βάση την μισθωτική αξία του ακινήτου. Ε) Ο Πρόεδρος του Ο.Δ.Α.Π. νομιμοποιείται με βάση τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 4 του ν. 4761/2020 να εκδώσει πρωτόκολλο καθορισμού αποζημίωσης για την αυθαίρετη χρήση του ακινήτου της οδού Ερεχθέως 9, με βάση την μισθωτική αξία του ακινήτου (ομόφωνα).
ΝΣΚ/328/2012
Συνιδιοκτήτες δασοκτήματος – Δημόσιο – Κατασταλτικά μέτρα προστασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επί συνιδιοκτήτου δάσους του οποίου η διαχείριση ασκείται από το Δημόσιο σύμφωνα με το άρθρο 152 του Ν.Δ. 86/1969, το Δημόσιο δύναται να εκδώσει τόσο πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής, όσο και πρωτόκολλο καθορισμού αποζημίωσης χρήσης, έναντι συγκυρίου, ο οποίος επιχειρεί διακατοχικές πράξεις επί του συνιδιοκτήτου δάσους. (ομοφ.)
ΝΣΚ/74/2001
Διοίκηση. Εκταση εφαρμογής άρθρου 6 Ν 2690/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση υποχρεούται, υπό τους όρους και εξαιρέσεις του άρθρου 6 του Ν 2690/1999, να καλεί σε ακρόαση τον ενδιαφερόμενο προ της εκδόσεως εις βάρος του οποιασδήποτε διοικητικής πράξεως ή μέτρου και στην προκείμενη περίπτωση: α) Πρωτοκόλλων Επιβολής Ειδικής Αποζημιώσεως Διατηρήσεως Αυθαιρέτου Κτίσματος (άρθρο 45 παρ.2 Ν 2145/1993), β) Πράξεων επιβολής προστίμου στους παραβάτες των περί απαγόρευσης βοσκής σε δάση διατάξεων (άρθρο 28 Ν 2040/1992), γ) Πράξεων επιβολής προστίμου εκχέρσωσης αναδασωτέας έκτασης (άρθρο 29 παρ.1 Ν 2081/1992) και δ) Πρωτοκόλλων Διοικητικής Αποβολής (άρθρο 61 ΝΔ 86/1969).