×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/110/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΕΑΠΑΣΑ) – Ασφαλισμένοι – Διοικητική αποκατάσταση – Εφάπαξ παροχή.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Η παρ.Γ 2α του άρθρου 138 του Ν. 4052/2012 καταλαμβάνει μόνο εκείνους που έχουν υποβάλει αίτηση για διοικητική αποκατάσταση, η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, και β) Δεν καταλαμβάνει τους ήδη διοικητικά αποκατασταθέντες που έχουν ήδη υποβάλει αίτηση για καταβολή εφάπαξ βοηθήματος στο Ταμείο. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 389/14 ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/389/2014

Δικαίωμα ή μη χορήγησης συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος στους ήδη διοικητικά αποκατασταθέντες ασφαλισμένους του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.) - Πεδίο εφαρμογής του άρθρου 138 παρ. Γ2α του Ν. 4052/2012 - Χρονικό όριο υποβολής αίτησης για την καταβολή του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η παρ. Γ2α του άρθρου 138 του Ν. 4052/2012 καταλαμβάνει μόνο τους ασφαλισμένους εκείνους (του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας - Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.) που έχουν υποβάλει αίτηση για διοικητική αποκατάσταση, η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη και β) Δεν καταλαμβάνει τους ήδη διοικητικά αποκατασταθέντες πριν την έναρξη ισχύος (20.2.2012) της ανωτέρω διατάξεως, ανεξαρτήτως του χρόνου που αυτοί έχουν υποβάλει αίτηση για καταβολή εφάπαξ βοηθήματος στο Ταμείο. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/215/2014

Χορήγηση συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος από το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΕΑΠΑΣΑ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δικαιούνται συμπληρωματικό εφάπαξ βοήθημα οι ασφαλισμένοι του ΤΕΑΠΑΣΑ, οι οποίοι αποκαταστάθηκαν διοικητικά καθ’ οιονδήποτε τρόπο πριν την έναρξη ισχύος του ν.4052/2012, αλλά υπέβαλαν αίτηση για την καταβολή του μετά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ , Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΥΠ'ΑΡΙΘΜ. 389/2014 ΓΝΩΜ.


ΝΣΚ/44/2011

Διοικητική αποκατάσταση αξιωματικών Λ.Σ – Καταβολή επιδομάτων – Βασική προϋπόθεση ή όχι η έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης δεν αποτελεί βασική προϋπόθεση, για την καταβολή σε επανακριθέντες και αποκατασταθέντες διοικητικά Αξιωματικούς Λ.Σ., των επιδομάτων ειδικής απασχόλησης και θέσης υψηλής ή αυξημένης ευθύνης, ενόψει αυτών που γίνονται δεκτά με την υπ’ αριθμ. 3214/2004 απόφαση του Σ.τ.Ε. (ομοφ.)


ΝΣΚ/451/2002

Αξιωματικοί Ενόπλων Δυνάμεων. Διοικητική αποκατάσταση. Συμπληρωματικό εφάπαξ βοήθημα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αξιωματικός ΕΔ, ο οποίος διώχθηκε από το καθεστώς της δικτατορίας, στη συνέχεια αποκαταστάθηκε διοικητικά και προάχθηκε σε Αντιστράτηγο με βάση το άρθρο 29 Ν 2439/1996, δεν δικαιούται να λάβει από το ΤΑΣ συμπληρωματικό εφάπαξ βοήθημα, ούτε κατ εφαρμογή του Ν 2703/1999. (πλειοψ.)


ΕλΣυν-Τμ1(ΚΠΕ)/25/2012

Εφάπαξ Ν.103/1975.Από τη γραμματική διατύπωση του άρθρου 44 παρ. 5α. εδ. γ΄ του ν. 3986/2011, που έχει ήδη αντικατασταθεί με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 6 του ν. 4024/2011, προκύπτει ότι η μείωση κατά 20% του εφάπαξ βοηθήματος των δικαιούχων που εξήλθαν ή θα εξέλθουν της υπηρεσίας από 1.1.2011 χωρίς να έχει εκδοθεί η σχετική απόφαση χορήγησης του εφάπαξ περιορίζεται αποκλειστικά στους ασφαλισμένους του Τομέα Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων του Τ.Π.Δ.Υ. και δεν καταλαμβάνει τους ασφαλισμένους υπό το καθεστώς του ν. 103/1975, που από 1.1.2006 εντάχθηκαν στον Κλάδο και ήδη Τομέα Προνοίας Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. του Τ.Π.Δ.Υ., για το μέρος του εφάπαξ βοηθήματος που αυτοί λαμβάνουν αναλογικά από το οικείο ν.π.δ.δ. κατ' εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 21 παρ. 1 του ν. 3232/2004.


ΝΣΚ/231/2006

Απαγόρευση απολήψεως συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος από το ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ σε περίπτωση διοικητικής αποκαταστάσεως μετόχου του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του άρθρου 16 παρ.8 του Ν. Δ/τος 398/1974, που προστέθηκε με το άρθρο 20 παρ.2 του Ν 1545/1985, με την οποία θεσπίσθηκε απαγόρευση απολήψεως συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος από τους καθ’ οιονδήποτε τρόπον διοικητικώς αποκαθισταμένους μετόχους του ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ είναι εφαρμοστέα, όχι μόνον στην περίπτωση κατά την οποία μετά την (με βάση την αρχική αποστρατεία) καταβολή εφάπαξ βοηθήματος ζητείται επανακαθορισμός αυτού και καταβολή της διαφοράς (συμπληρωματικού εφάπαξ), λόγω μετέπειτα λαβούσης χώραν διοικητικής αποκαταστάσεως, αλλά και για τον υπολογισμό του εφάπαξ βοηθήματος στην περίπτωση κατά την οποία η αίτηση για την καταβολή του υποβάλλεται το πρώτον μετά την διοικητική αποκατάσταση.


ΝΣΚ/59/2016

Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α) - Συμπληρωματικό εφάπαξ βοήθημα προς τους ασφαλισμένους του Ταμείου, κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 86 του Ν. 4307/2014.Το Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α, μέσω των τριών τομέων προνοίας του, υποχρεούται να χορηγήσει επιπλέον εφάπαξ ποσό, συμπληρωματικό, στους ασφαλισμένους του Ταμείου, των οποίων η ασφάλιση έληξε εντός του διαστήματος από 1-8-2012 έως και 30-6-2014, δηλαδή για το χρονικό διάστημα για το οποίο επήλθε μισθολογική αποκατάσταση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντιστοίχως των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, βάσει των όσων ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 86 του Ν. 4307/2014.(Πλειοψηφία)


ΝΣΚ/232/2000

Λιμενικό Σώμα. Ασφάλιση Λιμενοφυλάκων στο Ταμείο Αλληλοβοηθείας Ναυτικού (Τ.Α.Ν.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι Λιμενοφύλακες, υπό το καθεστώς των διατάξεων του άρθρου 12 του ν.672/1977, ως ίσχυε πριν και μετά την τροποποίησή του από το άρθρο 33 παρ.1 του ν.2638/1998, υπάγονται, το πρώτον, στην ασφάλιση του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Ναυτικού (Τ.Α.Ν.) και δη καθίστανται υποχρεωτικώς και αυτοδικαίως μέτοχοι αυτού για την απόληψη εφάπαξ βοηθήματος από και δια της προαγωγής τους στο βαθμό του Κελευστή Λιμενικού Σώματος. Υπό σκέψη νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία οι Λιμενοφύλακες θα υπάγονται, το πρώτον, στην ασφάλιση του ως άνω Ταμείου από και δια της κατατάξεώς των στο Λιμενικό Σώμα, άνευ αναδρομικής ισχύος, υπό την έννοια ότι η ρύθμιση αυτή θα καταλαμβάνει μόνον τους κατατασσομένους μετά την έναρξη ισχύος της, και άνευ θεσπίσεως δικαιώματος αναγνωρίσεως του χρόνου υπηρεσίας των ως Λ/Φ για τους ήδη ασφαλισμένους ή ασφαλιστέους επί τη βάσει των ήδη ισχυουσών διατάξεων (οι οποίες, εξυπακούεται, θα εξακολουθούν να ισχύουν για τους προ της υπό σκέψη νομοθετικής ρυθμίσεως υπηρετούντες). Συνταγματικότητα ή μη τοιαύτης ρυθμίσεως και ενδεχόμενο γενέσεως σχετικών αξιώσεων άλλων κατηγοριών προσώπων, τα οποία δεν υπάγονται ευθέως στη ρύθμιση αυτή.


ΝΣΚ/145/2009

Ταμείο Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (ΤΑΥΤΕΚΩ) – Εφάπαξ βοήθημα – Παραγραφή αξιώσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τυχόν εκκρεμείς αιτήσεις σχετικές με την καταβολή της διαφοράς επί το μείζον στο ήδη χορηγηθέν εφάπαξ βοήθημα στους δικαιούχους που ουδέποτε άσκησαν ένδικα βοηθήματα, οποτεδήποτε κι αν έχουν ασκηθεί αυτές, είτε πριν, είτε μετά την δημοσίευση της ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ 3231/2008, η Διοίκηση του Ταμείου (ΤΑΥΤΕΚΩ), κατά την εξέταση των αιτήσεων αυτών θα πρέπει να διατυπώσει την άποψη, ότι η γενομένη προς τους δικαιούχους αυτούς καταβολή έχει αποσβέσει την, εκ του εφάπαξ βοηθήματος, οφειλή κατά τρόπο οριστικό και δεν υφίσταται έδαφος εφαρμογής των περί παραγραφής διατάξεων του άρθρου 29 παρ.4 του Ν 4491/1966 κατά τα γενόμενα δεκτά με την υπ αριθμ. 439/2007 γνωμοδότηση της Ολομελείας του ΝΣΚ.


ΝΣΚ/282/2013

Ζητήματα σχετιζόμενα με τη δυνατότητα άσκησης δεύτερης προσφυγής, σύμφωνα με το άρθρο 70 παρ.1 εδ.2 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η εξηκονθήμερη προθεσμία άσκησης της δεύτερης προσφυγής, που προβλέπεται στο άρθρο 70 παρ.1 εδ.2 του Κ.Δ.Δ., μετά την έκδοση πρωτόδικης απορριπτικής απόφασης, αρχίζει, στη μεν περίπτωση που κοινοποιήθηκε η απόφαση πριν από την πάροδο τριετίας από τη δημοσίευσή της και δεν ασκήθηκε τακτικό ένδικο μέσο, εντός εξήντα ημερών από την κοινοποίησή της, στη δε περίπτωση που και παρήλθε άπρακτη προθεσμία τριών ετών από τη δημοσίευση αυτής, η προθεσμία αρχίζει από την ημερομηνία κοινοποίησης της απόφασης στον ηττηθέντα διάδικο. β) Επί του δευτέρου και τετάρτου των ερωτημάτων ότι, συνεπεία της ασκήσεως της δεύτερης προσφυγής, δεν επιβάλλεται η διαγραφή της ήδη χωρήσασας οριστικής βεβαίωσης της οφειλής ή η ανατροπή πράξεων εκτελέσεως, που έχουν ήδη διενεργηθεί ούτε η επιστροφή τυχόν καταβληθέντων ποσών. γ) Επί του τρίτου ερωτήματος ότι ο ασκήσας τη δεύτερη προσφυγή δικαιούται να υποβάλει αίτημα για διοικητική επίλυση της διαφοράς και δ) Επί του πέμπτου ερωτήματος ότι παρέλκει η διατύπωση γνωμοδοτικής άποψης, επί της τύχης των ασκηθεισών ποινικών διώξεων λόγω φοροδιαφυγής, καθόσον η εξέλιξη των σχετικών ποινικών δικών δεν συνάπτεται με την άσκηση οιασδήποτε αρμοδιότητας εκ μέρους των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών. (ομοφ.)