×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/114/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πυροσβεστικό Σώμα – Ερμηνεία συμβάσεως – Προσδιορισμός παροχής από το Δικαστήριο – Προϋποθέσεις – Δυνατότητα ή μη μονομερούς υπαναχώρησης του Δημοσίου από τη σύμβαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με βάση το διδόμενο ιστορικό του ερωτήματος το ποσό, που δικαιούται να αξιώσει το Ελληνικό Δημόσιο, από την αντισυμβαλλόμενη εταιρεία για την παρεχόμενη σ’ αυτήν πυρασφάλεια, για τα έτη 2009, 2010 και μέχρι την υπογραφή της σχετικής τροποποιητικής σύμβασης, συνίσταται σε αποζημίωση ανά δίμηνο με βάση τις πραγματικές καταστάσεις μισθοδοσίας του προσωπικού που υπηρετεί στους δύο Πυροσβεστικούς Σταθμούς του Αεροδρομίου και τη δαπάνη για την προμήθεια των απαραίτητων για το πυροσβεστικό προσωπικό ειδών. Περαιτέρω το Δημόσιο δικαιούται, το αναφερόμενο στην περίπτωση (β) της παρ. 2 του άρθρου 4 της υπόψη συμβάσεως τίμημα για τις παρεχόμενες από το Π.Σ. υπηρεσίες υποστήριξης. Τέλος, το Ελληνικό Δημόσιο δεν μπορεί να υπαναχωρήσει μονομερώς της συμβάσεως, ενόψει της ως άνω (οικονομικής) διαφοράς του με την αντισυμβαλλόμενη εταιρεία, σύμφωνα με ρητή και αδιάστικτη διατύπωση του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 10 της υπόψη σύμβασης. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/301/2006

Εκπροσώπηση Ελληνικού Δημοσίου, επί συνάψεως συμβάσεως με Ελληνίδα εκπαιδευτικό προσληφθείσα από Ελληνικό Προξενείο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ελληνικό Δημόσιο, εφ’ όσον πρόκειται περί ζητημάτων καταρτίσεως συμβάσεως με Ελληνίδα εκπαιδευτικό, προσληφθείσα και μισθοδοτουμένη υπό του οικείου Ελληνικού Προξενείου, σύμφωνα με την διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ΝΔ 695/1970, εκπροσωπείται υπό της οικείας Προξενικής Αρχής.


ΝΣΚ/502/2004

Βιοτεχνικό δάνειο. Πτώχευση δανειολήπτου. Πτωχευτικός συμβιβασμός. Κατάπτωση εγγύησης Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Νομίμως βεβαιώθηκε σε βάρος του πτωχεύσαντος δανειολήπτου της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Ε.Μ., το ποσό των ανεξοφλήτων απαιτήσεων αυτής λόγω καταπτώσεως της εγγυήσεως του Ελληνικού Δημοσίου. Το τελευταίο δύναται να στραφεί κατά της επίσης πτωχευσάσης εγγυήτριας Π.Μ. και να αξιώσει την καταβολή του μερίσματος που επιτεύχθηκε κατά τον πτωχευτικό συμβιβασμό. Το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται ως εγγυητής να καταβάλει μόνο το τμήμα της εγγυήσεως που αντιστοιχεί στην ανεξόφλητη απαίτηση της Τράπεζας.


ΝΣΚ/104/2018

Δυνατότητα εγγραφοδιαγραφής στο Γενικό Βιβλίο Υλικού του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Ξυνιάδας των υλικών, που παραχωρήθηκαν από ανώνυμη εταιρεία στο Πυροσβεστικό Σώμα, προς αποκλειστική χρήση για τριάντα χρόνια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν προβλέπεται εκ του νόμου η εγγραφοδιαγραφή στο Γενικό Βιβλίο Υλικού του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Ξυνιάδας των υλικών, που παραχωρήθηκαν από την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΟΔΟΣ.... Α.Ε.» στο Πυροσβεστικό Σώμα, προς αποκλειστική του χρήση για τριάντα χρόνια, δεδομένου ότι τα ως άνω υλικά εξακολουθούν να ανήκουν κατά κυριότητα στην ως άνω εταιρεία και όχι στο Ελληνικό Δημόσιο. (ομόφ.)


ΝΣΚ/322/2002

Προμήθειες. Σύμβαση προμήθειας των Ενόπλων Δυνάμεων - Τροποποίηση. Υποκατάσταση προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι νόμιμη η υπεισέλευση νομικού προσώπου στα δικαιώματα και υποχρεώσεις συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, όταν η υπεισέλευση αυτή έγινε λόγω συγχωνεύσεως της αρχικής προμηθεύτριας (αλλοδαπής εταιρείας) με άλλη εταιρεία και υπό την προϋπόθεση ότι το Ελληνικό Δημόσιο συγκατατίθεται στη συνέχιση εκτελέσεως της συμβάσεως από το νέο εταιρικό σχήμα.


ΝΣΚ/105/2014

Παρακράτηση εφάπαξ αποζημίωσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να παρακρατήσει ολόκληρο το εφάπαξ βοήθημα που δικαιούται λόγω της αποχώρησής του από την Υπηρεσία, ο Π.Τ., πρώην υπάλληλος του «Ο.Δ.Δ.Υ. Α.Ε.» μέχρι την πλήρη εξόφληση του οφειλόμενου από αυτόν υπόλοιπο ληξιπρόθεσμου δανείου, το οποίο είχε εισπράξει από τον «Ο.Δ.Δ.Υ. Α.Ε.» κατά τον χρόνο που υπηρετούσε σε αυτόν. (ομοφ.)


ΝΣΚ/364/2005

Ισχύς ή μη, της μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας ΟΠΑΠ Α.Ε. συμβάσεως, σε περίπτωση απωλείας από το Δημόσιο της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΟΠΑΠ Α.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση που το Ελληνικό Δημόσιο κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 14 του Ν 3336/2005, απολέσει την πλειοψηφία (δηλ. το 51%) του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΠΑΠ Α.Ε., η από 15-12-2000 σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της άνω εταιρείας, υπό το ισχύον σήμερα νομικό καθεστώς και ανεξαρτήτως των λοιπών διατάξεων του άρθρου 14 του Ν 3336/2005, εξακολουθεί να παράγει όλες τις έννομες συνέπειες και το δια της συμβάσεως παρεχόμενο αποκλειστικό δικαίωμα της εταιρείας δεν μπορεί να αμφισβητηθεί για το χρονικό διάστημα ισχύος της συμβάσεως. (ομοφ.)


ΕλΣυν.Τμ.7/9/2009

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των ελεγχόμενων σχεδίων συμβάσεως, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι θα απαλειφθεί η παρεχόμενη δυνατότητα παράτασης για ένα δίμηνο της ημερομηνίας λήξης των συμβάσεων, καθόσον πέραν της αοριστίας της ως προς την προϋπολογιζόμενη δαπάνη, μη νομίμως περιλαμβάνεται στα σχέδια συμβάσεων, προεχόντως διότι, όπως προκύπτει από τα υποβληθέντα στοιχεία του φακέλου, δεν έχει περιβληθεί των απαιτούμενων διατυπώσεων δημοσιότητας, αφού δεν περιελήφθη στο περιεχόμενο της περίληψης της διακήρυξης που απεστάλη προς δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (βλ. Πράξη Ζ΄ Κλιμακίου 270/2008), ούτε των περιλήψεων που δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και στον ελληνικό τύπο.


ΕλΣυν/ΚλΖ/9/2008

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των ελεγχόμενων σχεδίων συμβάσεως, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι θα απαλειφθεί η παρεχόμενη δυνατότητα παράτασης για ένα δίμηνο της ημερομηνίας λήξης των συμβάσεων, καθόσον πέραν της αοριστίας της ως προς την προϋπολογιζόμενη δαπάνη, μη νομίμως περιλαμβάνεται στα σχέδια συμβάσεων, προεχόντως διότι, όπως προκύπτει από τα υποβληθέντα στοιχεία του φακέλου, δεν έχει περιβληθεί των απαιτούμενων διατυπώσεων δημοσιότητας, αφού δεν περιελήφθη στο περιεχόμενο της περίληψης της διακήρυξης που απεστάλη προς δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (βλ. Πράξη Ζ΄ Κλιμακίου 270/2008), ούτε των περιλήψεων που δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και στον ελληνικό τύπο.


ΝΣΚ/264/2016

Ζητήματα συμψηφισμού οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου με το μέρισμα που δικαιούται το Ελληνικό Δημόσιο από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ερώτημα παραπέμπεται, στο σύνολό του, στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, λόγω ισοψηφίας των γνωμών σε τρία από τα τέσσερα σκέλη του ερωτήματος, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 7 παρ.3 του ν. 3086/2002 και λόγω μείζονος σπουδαιότητας. Εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 338/2016 Γνωμ. Α΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/241/2010

Ύπαρξη ή μη δυνατότητας υπαναχώρησης από την ισχύουσα σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με διακριτικό τίτλο SDC Α.Ε., όσον αφορά το Υποσύστημα Διαχείρισης Μισθοδοσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υφίσταται δυνατότητα υπαναχώρησης από την ισχύουσα σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου νομίμως εκπροσωπουμένου και της ανώνυμης εταιρείας με διακριτικό τίτλο SDC Α.Ε., όσον αφορά το Υποσύστημα Διαχείρισης Μισθοδοσίας. (πλειοψ.)