×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/115/2024

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ερωτάται: α) αν ασκείται παραδεκτά αίτηση θεραπείας κατά πράξης που απέρριψε ενδικοφανή προσφυγή, η οποία ασκήθηκε κατ’ άρθρο 9 παρ. 3 περ. β΄ του ν. 4354/2015 και β) αν επιτρέπεται για λόγους νομιμότητας η ανάκληση διοικητικής πράξης της Ειδικής Τριμελούς Επιτροπής του Α.Σ.Ε.Π., η οποία εκδόθηκε κατόπιν άσκησης της ενδικοφανούς προσφυγής του άρθρου 9 παρ. 3 περ. β΄ του ν. 4354/2015.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή

α) Δεν είναι παραδεκτή αίτηση θεραπείας κατά της πράξης που απέρριψε την ασκηθείσα, κατ’ άρθρο 9 παρ. 3 περ. β΄ του ν. 4354/2015, ένσταση (ενδικοφανή προσφυγή) υπαλλήλου (ομόφωνα). β) Σύμφωνα με τις γενικές αρχές που διέπουν την ανάκληση των διοικητικών πράξεων, είναι, καταρχήν, επιτρεπτή η ανάκληση της απόφασης της Ειδικής Τριμελούς Επιτροπής επί της ένστασης του άρθρου 9 παρ. 3β του ν. 4354/1915, αποκλειστικά για λόγους νομιμότητας, και όχι λόγω μεταβολής της θέσης της μετά την εξάντληση της χρονικής της αρμοδιότητας (ομόφωνα).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/95/2023

Ερωτάται: α) εάν μπορεί να αναγνωριστεί ως προϋπηρεσία εντός δημοσίου τομέα ο χρόνος από 25/06/2001 έως 24/06/2003 κατά τον οποίον η Κ.Α. εργάστηκε ως επιμορφώτρια Φυσικής Αγωγής στο Τμήμα Παραδοσιακών Χορών του Πολιτιστικού Επιμορφωτικού Οργανισμού της Νομαρχίας Πειραιά προκειμένου να καταταχθεί σε νέο μισθολογικό κλιμάκιο ή β) μπορεί να θεωρηθεί ότι η εν λόγω προϋπηρεσία εμπίπτει στον περιορισμό της παρ. 4α του άρθρου 11 του ν.4354/2015.(..)α) Η προϋπηρεσία της Κ.Α. δύναται να αναγνωριστεί ως προϋπηρεσία εντός δημοσίου τομέα και β) η εν λόγω προϋπηρεσία δεν εμπίπτει στον περιορισμό της παρ. 4 του άρθρου 11 του ν.4354/2015 (ομόφωνα).


ΝΣΚ/65/2020

Χορήγηση επιδόματος ευθύνης του άρθρου 16 παρ.1 του ν. 4354/2015 σε Ειδικούς Λειτουργικούς Επιστήμονες Προϊσταμένους Διεύθυνσης και Τμημάτων της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ).(...)Οι Ειδικοί Λειτουργικοί Επιστήμονες (ΕΛΕ) Προϊστάμενοι Διεύθυνσης και Τμημάτων της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ) δεν δικαιούνται του μηνιαίου επιδόματος ευθύνης του άρθρου 16 παρ.1 (περ. αε και αζ) του ν. 4354/2015.


ΝΣΚ/116/2023

Ερωτάται, ενόψει του διδόμενου ιστορικού που αφορά στην, κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 9 του ν.4345/2015, έκδοση απόφασης Υπηρεσιακού Συμβουλίου για αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (μετά την πάροδο χρόνου, υπερβαίνοντος την πενταετία από την υποβολή της σχετικής αίτησης υπαλλήλου) και λαμβάνοντας υπόψη την προβλεπόμενη στο άρθρο 26 του ανωτέρω νόμου διετή αναστολή των μισθολογικών προαγωγών, α) ποιο χρονικό σημείο θεωρείται ως χρόνος γένεσης των οικονομικών αξιώσεων που απορρέουν από την απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου και εάν συντρέχει περίπτωση παραγραφής τους, κατά τις διατάξεις του ν. 4270/2014, και β) ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι μισθολογικές αξιώσεις της υπαλλήλου του ερωτήματος, σε συνέχεια της, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 9, παρ. 3, του ν. 4354/2015, έκδοσης απόφασης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου που αναγνωρίζει τη συνάφεια των μεταπτυχιακών της τίτλων, γεννήθηκαν με την έκδοση της σχετικής διαπιστωτικής πράξης της Διοίκησης περί αναδρομικής κατάταξής της σε συγκεκριμένο μισθολογικό κλιμάκιο, χρόνος κατά τον οποίο εκκινεί η διετής παραγραφή που προβλέπεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 140 του ν. 4270/2014 και β) Η νέα κατάταξη της υπαλλήλου και τα οικονομικά αποτελέσματά της ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής προς την Διοίκηση της αίτησής της (με πλήρη δικαιολογητικά) για την αναγνώριση της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων της, σύμφωνα με τις προβλέψεις της παραγράφου 3 του άρθρου 9 του ν. 4354/2015 (ομόφωνα).


Φ10042/οικ.22892/608/2019

Σχετικά με τις αποζημιώσεις προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου εργασίας του αρ. 20 περ. Β του ν. 4354/2015, όπως ισχύει.(ΑΔΑ:ΨΘΩ9465Θ1Ω-ΔΣ3)


ΝΣΚ/66/2024

Εάν είναι νόμιμη ή όχι η καταβολή της μηνιαίας οικογενειακής παροχής του άρθρου 15 του ν.4354/2015, στην περίπτωση πολιτικών ή στρατιωτικών υπαλλήλων στους οποίους καταβάλλεται προσαυξημένο, λόγω τέκνων, το επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής του ν.4336/2015.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η προβλεπόμενη στο άρθρο 15 του ν. 4354/2015 μηνιαία οικογενειακή παροχή καταβάλλεται νομίμως στους πολιτικούς και στρατιωτικούς υπαλλήλους που λαμβάνουν προσαυξημένο λόγω τέκνων, το επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής του ν. 4336/2015 (ομόφωνα).


ΝΣΚ/63/2018

Υπάλληλοι με συμβάσεις μίσθωσης έργου, σε προγράμματα χρηματοδοτούμενα αμιγώς από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους ή σε αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) των ΑΕΙ, οι οποίοι κατέχουν οργανικές θέσεις σε διαφορετικούς από τα εν λόγω ΑΕΙ φορείς - Υπαγωγή τους α) στα ανώτατα όρια πρόσθετων αποδοχών του άρθρου 104 παρ. 2 του Συντάγματος, του άρθρου 41 του ν. 3528/2007 και του άρθρου 28 του ν.4354/2015, β) στη μείωση αποδοχών της παρ.10 του άρθρου 25 του ν.4354/2015. Οι υπάλληλοι που υπάγονται στο Κεφάλαιο Β΄ του ν. 4354/2015, απασχολούμενοι με συμβάσεις μίσθωσης έργου σε προγράμματα χρηματοδοτούμενα αμιγώς από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους ή σε αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα των Ε.Λ.Κ.Ε. των Πανεπιστημίων, κατέχουν δε οργανικές θέσεις σε διαφορετικούς από τα εν λόγω Α.Ε.Ι. φορείς, α) υπόκεινται στα ανώτατα όρια πρόσθετων αποδοχών ή αμοιβών αφενός της παρ. 2 του άρθρου 104 του Συντάγματος και αφετέρου του άρθρου 41 του ν. 3528/2007 και του άρθρου 28 του ν. 4354/2015 και β) δεν υπόκεινται στη μείωση των αποδοχών που προβλέπεται στην παρ.10 του άρθρου 25 του ν.4354/2015 (ομόφ.).


ΝΣΚ/6/2025

Ερωτάται : α) εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις του ν. 4354/2015, περί αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας στην Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ με την επωνυμία «ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ Α.Ε. ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΤΑ» για τη μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου του Φορέα και β) σε αρνητική περίπτωση, εάν τίθεται θέμα ανάκλησης της προγενέστερης θετικής απόφασης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του e-ΕΦΚΑ και επιστροφής των καταβληθεισών επιπλέον αποδοχών, λόγω της μισθολογικής εξέλιξης της υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή

α) Δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου 1, περ. στ΄ του άρθρου 7 του ν. 4354/2015, για την αναγνώριση του χρόνου προϋπηρεσίας της υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, στην οποία αφορά το ερώτημα, στην Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ, με την επωνυμία «ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ Α.Ε. ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΤΑ» (ομόφωνα). β) Είναι δυνατή η ανάκληση από τη Διοίκηση των προγενέστερων, μη νόμιμων, πράξεων του υπηρεσιακού συμβουλίου του e-ΕΦΚΑ, με τις οποίες αναγνωρίστηκε ο χρόνος προϋπηρεσίας της ανωτέρω υπαλλήλου στην ως άνω Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ. Το ζήτημα της αναζήτησης ή μη των επιπλέον αποδοχών που έλαβε αχρεωστήτως η εν λόγω υπάλληλος, εναπόκειται στην ουσιαστική κρίση της Διοίκησης, η οποία θα πρέπει να εξετάσει εάν συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) το στοιχείο του δόλου στο πρόσωπο της υπαλλήλου, ως προς την είσπραξη από αυτήν των αχρεωστήτως καταβληθεισών επιπλέον αποδοχών και β) επιπροσθέτως, εάν από την επιστροφή των ποσών αυτών και ενόψει της προσωπικής, οικογενειακής και οικονομικής κατάστασης της υπαλλήλου, υφίσταται κίνδυνος δημιουργίας σε αυτήν ανυπέρβλητων οικονομικών δυσχερειών, με άμεση διακινδύνευση των μέσων διαβίωσης της ίδιας και της οικογένειάς της (ομόφωνα).


ΕΣ/ΤΜ.1/17/2019

Καταβολή διαφοράς αποδοχών ..επιδιώκεται η ανάκληση της 10/2019 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο I Τμήμα.Με βάση τα γενόμενα δεκτά στη σκέψη 3, έτσι που έκρινε το Κλιμάκιο ορθά τις διατάξεις του άρθρου 76 του ν. 3584/2007 και του Κεφαλαίου Β' του ν. 4354/2015 ερμήνευσε και εφάρμοσε, τα δε περί του αντιθέτου υποστηριζόμενα με την ένδικη αίτηση είναι αβάσιμα και απορριπτέα. Περαιτέρω, αλυσιτελώς ο αιτών Δήμος επικαλείται τη συνδρομή των προϋποθέσεων εφαρμογής της παρ. 13 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, που προστέθηκε με τα άρθρα 44 του ν. 4569/2018 και 63 του ν. 4587/2018, καθόσον η επίμαχη μισθολογική κατάταξη της υπαλλήλου έλαβε χώρα σε χρόνο κατά τον οποίο δεν είχε ακόμη θεσπισθεί η εισαχθείσα με την ως άνω παράγραφο νέα ρύθμιση. Άλλωστε, προκειμένου να κριθεί παρεμπιπτόντως από το Ελεγκτικό Συνέδριο η νομιμότητα της γενόμενης μισθολογικής κατάταξης της ως άνω υπαλλήλου, με βάση τις επικαλούμενες από τον αιτούντα Δήμο διατάξεις, θα έπρεπε, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 4, η σχετική πράξη μισθολογικής κατάταξής της να είχε εκδοθεί από τα υπηρεσιακά όργανα του Δήμους μετά τη θέση σε ισχύ της νέας ρύθμισης (άρθρο 25 παρ. 13 ν. 4354/2015) και κατ’ εφαρμογή της, προϋπόθεση που, εν προκειμένω, δεν πληρούται.


31898/2021

Τροποποίηση της υπ’ αρ. 39363/1537/30-9-2020 (Β’4262) κοινής υπουργικής απόφασης ως προς τη διάρκεια εφαρμογής των μέτρων των περ. β), γ), δ) και ε) της παρ. 2 του άρθρου 4 της από 11.03.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 55).


ΝΣΚ/312/2015

Αίτηση θεραπείας της ΟΠΑΠ Α.Ε. κατά της υπ’ αριθμ. 2/36411/0004/25-5-2015 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Υπουργός Οικονομικών θα πρέπει να απορρίψει την αίτηση θεραπείας της ανώνυμης εταιρείας, με την επωνυμία ΟΠΑΠ Α.Ε., με την οποία, η εν λόγω εταιρεία, διώκει την ανάκληση ή τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 2/36411/0004/25-5-2015 υπουργικής απόφασης, ως απαράδεκτη, ελλείψει εννόμου συμφέροντος της αιτούσας. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ