Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/117/2022

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3528/2007, 4778/2021

Ερωτάται εάν: 1) Η επισυναπτόμενη στο ερώτημα σύμβαση εργασίας του Μ.Σ. με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποτελεί αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007, 2) η σύμβαση αυτή συνδέεται ή όχι με τις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, σύμφωνα με τις οποίες, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, απαγορεύεται η μετάταξη ή απόσπαση ή οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση, ανεξαρτήτως διαδικασίας ή φορέα υποδοχής, υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ για χρονικό διάστημα δύο ετών και 3) σε περίπτωση που η σύμβαση εργασίας του ανωτέρω υπαλλήλου δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007 ή σε περίπτωση που υφίσταται κώλυμα λόγω των απαγορευτικών διατάξεων του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, εάν αυτή καλύπτεται από τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 περί ασκήσεως ιδιωτικού έργου με αμοιβή, καθώς, σύμφωνα με την επισυναπτόμενη ληξιαρχική πράξη, ευρίσκεται σε σύμφωνο συμβίωσης με την Μ.Μ., η οποία εργάζεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.(....)1) Η αναφερόμενη στο εξεταζόμενο ερώτημα σύμβαση εργασίας, η οποία καταρτίσθηκε μεταξύ του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, Μ.Σ. και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με ορισμένη χρονική διάρκεια και προκειμένου αυτός να εργασθεί ως διαπιστευμένος κοινοβουλευτικός βοηθός του Έλληνα ευρωβουλευτή, Α.Κ., αποτελεί «αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση», κατά τους ορισμούς των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του νόμου 3528/2007 (ομόφωνα). 2) «Μετακίνηση» κατά την έννοια του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 αποτελεί και η περίπτωση κατά την οποία ο υπάλληλος του e-ΕΦΚΑ αποδέχεται θέση σε όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αιτείται τη χορήγηση σε αυτόν άδειας άνευ αποδοχών, προκειμένου να μεταβεί στην αλλοδαπή για να αναλάβει τα σχετικά καθήκοντά του και να παράσχει τις υπηρεσίες του στον εν λόγω Φορέα. Επομένως, η σύμβαση εργασίας του Μ.Σ. με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η εντεύθεν αίτησή του προς χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών, συνδέονται άμεσα με τις εν λόγω απαγορευτικές διατάξεις (κατά πλειοψηφία). 3) α) Ο Μ.Σ., ο οποίος τελεί σε σύμφωνο συμβίωσης με την Μ.Μ., που υπηρετεί με σύμβαση εργασίας πλήρους απασχόλησης σε φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο) δικαιούται να αιτηθεί και να λάβει άδεια άνευ αποδοχών δυνάμει της διάταξης του άρθ. 51 παρ. 3 του ν. 3528/2007, προκειμένου να ασκήσει το οικογενειακού δικαίου δικαίωμά του στη συμβίωση με τη Μ.Μ., διότι στο πεδίο εφαρμογής της εν λόγω διάταξης εμπίπτουν όχι μόνο οι stricto sensu σύζυγοι, αλλά και τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης (ομόφωνα). β) Πλην όμως, δεν μπορεί να χορηγηθεί στον Μ.Μ. άδεια από την Υπηρεσία του, κατά τα ειδικώς προβλεπόμενα στο άρθρο 31 του ν. 3528/2007, προκειμένου να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που θα τελεί σε άδεια άνευ αποδοχών δυνάμει των διατάξεων του άρθ. 51 παρ. 3 του Υπαλληλικού Κώδικα, διότι η εν λόγω διάταξη (του άρθ. 31 του ν. 3528/2007) προϋποθέτει την ενεργό παράλληλη άσκηση των κύριων καθηκόντων του υπαλλήλου, προϋπόθεση η οποία δεν συντρέχει εν προκειμένω (κατά πλειοψηφία). Η γνωμοδότηση γίνεται αποδεκτή από τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ, ως προς το πρώτο ερώτημα, το δεύτερο ερώτημα και το α΄ του τρίτου ερωτήματος.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/170/2015

Δυνατότητα ή μη, χορήγησης άδειας χωρίς αποδοχές σε Καθηγητή ΑΕΙ, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 51 παρ.3 του ν. 3528/2007 (Υ.Κ.).Δεν είναι δυνατή η χορήγηση άδειας χωρίς αποδοχές, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 51 παρ.3 του ν. 3528/2007, σε Καθηγητή ΑΕΙ, του οποίου η σύζυγος υπηρετεί στο εξωτερικό σε φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά κατ’ εφαρμογή των ειδικών διατάξεων των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 27 του ν. 4009/2011 και υπό τους τασσομένους σε αυτές όρους και προϋποθέσεις. (ομοφ.)


ΝΣΚ/27/2018

Εάν η προθεσμία των είκοσι (20) ημερών που προβλέπεται από το άρθρο 114 παρ.6 εδ. β του Ν.3528/2007(Κώδικας Δημοσίων Πολ. Διοικ. Υπαλλήλων & Υπαλ. Ν.Π.Δ.Δ.) είναι δεσμευτική για τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα.  Η προθεσμία των είκοσι (20) ημερών που προβλέπεται από το άρθρο 114 παρ.6 εδ.4 του Ν.3528/2007 είναι δεσμευτική και επομένως οι πειθαρχικοί προϊστάμενοι οφείλουν εντός αυτής να αποφανθούν αιτιολογημένα για την άσκηση ή μη πειθαρχικής δίωξης εις βάρος υπαλλήλου τους δια την συμπεριφορά τους, η οποία διώκεται ποινικώς.


ΝΣΚ/163/2020

Εάν η θητεία Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος συμπληρώνει κατά το τρέχον έτος το 67ο έτος της ηλικίας του, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 155 του ν. 3528/2007, δύναται να παραταθεί και πέραν του τρέχοντος έτους και μέχρι τη συμπλήρωση πέντε ετών από το διορισμό του.(...)Η θητεία του Ν.Ν., ο οποίος διορίστηκε στη θέση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας, δυνάμει της με αριθμό 13917/15.5.2017 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, δεν δύναται να παραταθεί πέραν του τρέχοντος έτους, κατά το οποίο ο ανωτέρω συμπληρώνει το 67ο έτος της ηλικίας του, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 155 του ν. 3528/2007.


ΔΙΔΑΔ/Φ.69/2/οικ.20265/2012

ΘΕΜΑ: Ζητούνται στοιχεία σχετικά με τη σύσταση και συγκρότηση πειθαρχικών συμβουλίων του άρθρου 146Β του ν.3528/2007 όπως ο ν. 3528/2007 τροποποιήθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012.

ΝΣΚ/228/2018

Δυνατότητα ή μη χορήγησης, σε Ιατροδικαστές της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας του Κράτους, άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου επ’ αμοιβή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν.3528/2007, και αντικείμενο την έκδοση πιστοποιητικών θανάτου, χωρίς α) να έχουν διενεργήσει νεκροψία- νεκροτομή και β) να είναι οι θεράποντες ιατροί των ασθενών που κατέληξαν.Η έκδοση πιστοποιητικών θανάτου από Ιατροδικαστές της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας του Κράτους, χωρίς α) να έχουν διενεργήσει νεκροψία-νεκροτομή και β) να είναι οι θεράποντες ιατροί των ασθενών που κατέληξαν, ως έργο, δυνάμενο να τους ανατεθεί, κατ’ άρθρο 32 του ν.344/1976, δεν δύναται να αποτελέσει αντικείμενο ιδιωτικής δράσης επ’ αμοιβή και να χορηγηθεί σ’ αυτούς η προβλεπόμενη στη διάταξη του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 άδεια, διότι εμπίπτει στα υπηρεσιακά τους καθήκοντα και τούτο, ανεξαρτήτως της αοριστίας του ως προς τον τόπο, χρόνο και συνθήκες. (ομόφ.)


ΝΣΚ/122/2021

Αν οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 υπερισχύουν των διατάξεων του άρθρου 64 του ν. 1416/1984 και εκείνων του άρθρου 163 παρ. 5 του ν. 3584/2007 και, ως εκ τούτου, δεν απαιτείται η γνωμοδότηση του Διοικητικού Συμβουλίου και του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του e-ΕΦΚΑ για την απόσπαση της Μ.Τ., μόνιμης υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, σε θέση Ειδικού Συμβούλου του Δημάρχου Γλυφάδας, λόγω απαγόρευσης της απόσπασης.(...)Οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, οι οποίες, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, απαγορεύουν για μία διετία από την έναρξη ισχύος του, στις 19.02.2021, κάθε μορφής μετακινήσεις, ανεξαρτήτως διαδικασίας και φορέα υποδοχής, υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ και προβλέπουν τη μη ολοκλήρωση των εκκρεμών, κατά τον προαναφερθέντα χρόνο, διαδικασιών τέτοιων μετακινήσεων, κατισχύουν ως νεώτερες και ειδικότερες, ακόμη και των ειδικών, για την απόσπαση υπαλλήλων του δημόσιου τομέα σε φορείς ΟΤΑ, διατάξεων του άρθρου 64 του ν. 1416/1984 και των ειδικών, για την πλήρωση θέσεων Ειδικών Συμβούλων, καθώς και Ειδικών και Επιστημονικών Συνεργατών ΟΤΑ και με απόσπαση υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, διατάξεων του άρθρου 163 παρ. 5 του ν. 3584/2007. Κατά συνέπεια, η διαδικασία απόσπασης υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, σε θέση Ειδικού Συμβούλου του Δημάρχου Γλυφάδας, η οποία ήταν εκκρεμής στις 19.02.2021, δεν θα ολοκληρωθεί, και, ως εκ τούτου, παρέλκει η έκδοση γνώμης του Διοικητικού Συμβουλίου του e-ΕΦΚΑ και γνώμης του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του e-ΕΦΚΑ για την απόσπαση της υπαλλήλου αυτής.


ΝΣΚ/147/2021

Αν πρέπει να ανακληθεί ως παρανόμως εκδοθείσα η άδεια χωρίς αποδοχές ανατροφής τέκνου υπαλλήλου της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με τα άρθρα 51 παρ.2 και 53 παρ.1 του ν.3528/2007(Υ.Κ.) όπως ισχύουν, σε περίπτωση θετικής δε απάντησης, ποιο δύναται να είναι το εύλογο χρονικό διάστημα επιστροφής της στην υπηρεσία, λόγω της μόνιμης κατοικίας της στο εξωτερικό(...)Η Διοίκηση δύναται να προβεί αιτιολογημένα στην ανάκληση της παράνομης διοικητικής πράξης χορήγησης άδειας χωρίς αποδοχές για την ανατροφή τέκνου σε υπάλληλο για λόγους νομιμότητας και δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι και συντρέχουν στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ο εύλογος χρόνος για την εκτέλεση της πράξης ανάκλησης της ως άνω πράξης και επανόδου στα καθήκοντά της ανήκει στην αρμοδιότητα της Διοίκησης, η οποία οφείλει να συνεκτιμήσει όλα τα πραγματικά δεδομένα της υπόθεσης σχετικά με το ανεκτό διάστημα ολοκλήρωσης της μετεγκατάστασής της στην ημεδαπή (ομόφωνα).


ΝΣΚ/55/2014

Προϋποθέσεις καταλογισμού σε βάρος υπαλλήλου ΙΔΑΧ, που απολύθηκε λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, του συνόλου των αποδοχών που έλαβε κατά την διάρκεια εκπαιδευτικής άδειας, λόγω αθέτησης της υποχρέωσης του άρθρου 58 παρ.7 του Ν. 3528/2007 – Ζητήματα παραγραφής της αξίωσης του Δημοσίου για επιστροφή των αποδοχών. Αθέτηση της υποχρέωσης των υπαλλήλων να υπηρετήσουν στο Δημόσιο, μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής τους άδειας, για χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου της άδειας, που ενεργοποιεί την υποχρέωση να επιστρέψουν τις αποδοχές που έλαβαν κατά το χρόνο της άδειας, συνιστά και η περίπτωση απόλυσης υπαλλήλου ΙΔΑΧ λόγω υπαίτιας υπηρεσιακής ανεπάρκειας. Η εκκρεμοδικία λόγω αίτησης ακύρωσης κατά της απόφασης απόλυσης, δεν αναστέλλει τον καταλογισμό των αποδοχών που ελήφθησαν παρανόμως κατ’ άρθρο 58 παρ.7 Ν. 3528/2007. Η αξίωση του Δημοσίου να καταλογίσει τις ως άνω αποδοχές έχει ήδη γεννηθεί με την απόλυση της υπαλλήλου, παραγράφεται μετά την πάροδο εικοσαετίας και η παραγραφή διακόπτεται με την έκδοση και επίδοση της καταλογιστικής απόφασης. (ομοφ.)

ΝΣΚ/164/2021

Εάν: α) οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 κατισχύουν των διατάξεων του άρθρου 36 παρ. 1 του ν. 4608/2019, περί αυτοδίκαιης παράτασης έως 31.12.2023 της απόσπασης του προσωπικού που υπηρετεί στις Ειδικές Υπηρεσίες του ν. 4314/2014 και στην Κεντρική Υπηρεσία της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΜΟΔ) ΑΕ και β) οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 καταλαμβάνουν ή όχι την περίπτωση αυτοδίκαιης παράτασης απόσπασης των υπαλλήλων του ερωτήματος, οι οποίες ήταν ήδη αποσπασμένες στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατά τη θέση σε ισχύ των διατάξεων αυτών.(...)α) Οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 είναι απολύτως ειδικές και ταυτοχρόνως μεταγενέστερες χρονικά από εκείνες του άρθρου 36 του ν. 4608/2019 και ως τέτοιες κατισχύουν των τελευταίων, με βάση τις θεμελιώδεις αρχές της μεθοδολογίας του δικαίου (ομόφωνα). β) Οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, καταλαμβάνουν και την περίπτωση αυτοδίκαιης παράτασης απόσπασης υπαλλήλων, οι οποίες ήταν ήδη αποσπασμένες σε Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ν. 4314/2014 κατά τη θέση σε ισχύ των διατάξεων αυτών, πρώτον επειδή οι αρχικές τους αποσπάσεις έληξαν σε χρόνο κατά τον οποίο είχε ήδη τεθεί σε ισχύ η ως άνω ειδική, μεταγενέστερη και κατισχύουσα ρύθμιση και δεύτερον επειδή η παράταση απόσπασης, ανεξάρτητα από τον ειδικότερο τρόπο κατά τον οποίο διενεργείται, αποτελεί είδος εν ευρεία εννοία μετακίνησης του υπαλλήλου κατά την έννοια της εν λόγω διάταξης, η οποία ρητά απαγορεύεται από αυτή (ομόφωνα).


ΝΣΚ/10/2017

Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου σε υπάλληλο του ΙΚΑ –ΕΤΑΜ.(...)Ο Π.Ε., υπάλληλος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, μπορεί να καταστεί πρόεδρος στον Αστικό Συνεταιρισμό Κοινωνικού Σκοπού της περιοχής του, χωρίς να εμπίπτει στην απαγόρευση της τταρ. 3 του άρθρου 31 του ν. 3528/2007, διότι μόνη η συμμετοχή του σε Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση δεν του προσδίδει εμπορική ιδιότητα, ούτε συνιστά κατ’ επάγγελμα άσκηση εμπορίας.