ΝΣΚ/119/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Μονιμοποίηση υπαλλήλου χωρίς δοκιμαστική υπηρεσία και εκθέσεις αξιολόγησης επί αναδρομικού διορισμού σε εκτέλεση ακυρωτικής επιταγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένου περί της υπαλλήλου Β.Π.Μ., που διορίστηκε αναδρομικά σε εκτέλεση ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ, το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, εντός ευλόγου χρόνου από την έκδοση της πράξης διορισμού, οφείλει να αποφανθεί περί της καταλληλότητας αυτής για μονιμοποίηση. Η κρίση του θα ανατρέξει στο χρόνο κατά τον οποίο θα είχε αποφανθεί, εάν δεν είχε εκδηλωθεί η ακυρωθείσα παράλειψη και θα μορφωθεί από την εκτίμηση του συνόλου των υφισταμένων περί αυτής στοιχείων, χωρίς, βεβαίως, η υπάλληλος να έχει διανύσει ενεργή δοκιμαστική υπηρεσία και χωρίς εκθέσεις αξιολόγησης, καθόσον, κατά το χρόνο κατά τον οποίο όφειλε να διανύσει δοκιμαστική υπηρεσία και να αξιολογηθεί, βρισκόταν εκτός υπηρεσίας. Οι βαθμολογικές και μισθολογικές προαγωγές της υπαλλήλου μετά την τυχόν μονιμοποίησή της θα γίνουν ως αν αυτή βρισκόταν στην υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων που ίσχυαν κατά το χρόνο στον οποίο αφορά η κάθε πράξη. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/376/2009
Δόκιμοι Υπάλληλοι ΝΠΔΔ, συμπληρώσαντες τη διετή δοκιμαστική υπηρεσία, ήδη μεταταχθέντες, μη εισέτι μονιμοποιηθέντες. Μονιμοποίηση επερχόμενη αυτοδικαίως ή κατόπιν εκδόσεως διαπιστωτικής πράξης. Ύπαρξη κωλύματος ή μη λόγω έλλειψης εκθέσεων αξιολόγησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δόκιμοι υπάλληλοι ΝΠΔΔ, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει διετή δοκιμαστική υπηρεσία από την ισχύ του άρθρου 40 του Ν 2839/1999, εφ’ όσον δεν έχουν μονιμοποιηθεί κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του Ν 3528/2007 μονιμοποιούνται αυτοδικαίως από την έναρξη ισχύος του Νόμου αυτού. (πλειοψ.) β) Η έλλειψη εκθέσεων αξιολόγησης δεν κωλύει την μονιμοποίηση. Η σύνταξη αναδρομικά από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών εκθέσεων αξιολόγησης είναι επιτρεπτή. (ομοφ.)
ΝΣΚ/91/2008
Δυνατότητα ή μη απόσπασης στο «Συνήγορο του Πολίτη», ως ειδικού επιστήμονος, υπαλλήλου του Δημοσίου, ο οποίος διανύει διετή δοκιμαστική περίοδο, κατ’ άρθρο 40 του Υπαλληλικού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι επιτρεπτή η απόσπαση στο «Συνήγορο του Πολίτη», ως ειδικού επιστήμονος, δημοσίου υπαλλήλου, πριν αυτός διανύσει τη διετή δοκιμαστική περίοδο, στην οργανική του θέση, όπως προβλέπεται από το άρθρο 40 του Υπαλληλικού Κώδικα και μονιμοποιηθεί.
ΝΣΚ/97/2011
Συμμόρφωση Διοικήσεως σε ακυρωτική δικαστική απόφαση – Αναδρομικός διορισμός υπαλλήλου.Ο διορισμός υπαλλήλου σε εκτέλεση αμετάκλητης ακυρωτικής απόφασης του Διοικητικού Δικαστηρίου. Η Διοίκηση οφείλει να διορίσει αυτόν αναδρομικά από τότε που παραλείφθηκε ο διορισμός του και συγκεκριμένα από την ημερομηνία διορισμού των λοιπών επιτυχόντων του σχετικού πίνακα με όλες τις συνακόλουθες έννομες συνέπειες, μεταξύ των οποίων τόσο αυτές που αφορούν στην υπηρεσιακή του κατάσταση και εξέλιξη όσο και εκείνες που αφορούν στην αναδρομική καταβολή των αποδοχών, τις οποίες δεν εισέπραξε και που θα είχε εισπράξει αν είχε αναλάβει πράγματι υπηρεσία από την ημερομηνία του αναδρομικού διορισμού.
ΝΣΚ/37/2000
Ο.Τ.Α. Προσωπικό. Δοκιμαστική υπηρεσία. Μονιμοποίηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ν.Μαυρίκας, Νομικός Σύμβουλος Για όσους προσελήφθησαν, ως μόνιμο προσωπικό των ΟΤΑ, κατ εφαρμογή του άρθρου 30 του Ν.2738/1999, το δεκατετράμηνο χρονικό διάστημα παρακολούθησης του οικείου προγράμματος κατάρτισης, δεν υποκαθιστά τη διάνυση δοκιμαστικής διετούς περιόδου προς μονιμοποίηση, που απαιτείται από το άρθρο 103 του Ν.1188/1981.
ΝΣΚ/88/2008
Απόσπαση και διάθεση υπαλλήλου, που διανύει δοκιμαστική υπηρεσία, σε Γραφείο Βουλευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η διάθεση από το Υπουργείο Εσωτερικών σε γραφείο βουλευτή για γραμματειακή υποστήριξη του έργου του, δημοσίου υπαλλήλου που διανύει την διετή δοκιμαστική του θητεία, αποσπασμένου ήδη λόγω εκλογής του ως δημοτικού συμβούλου σε άλλη δημόσια υπηρεσία, που έχει την ίδια με το γραφείο του βουλευτή έδρα.
ΝΣΚ/194/2004
Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών που προέρχονται από την ιδιωτική εκπαίδευση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι προς μονιμοποίηση εκπαιδευτικοί της παρ.2 του άρθρου 5 του Ν 3194/2003 θα συγκρίνονται μόνον με τους εγγεγραμμένους στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών εκπαιδευτικών του άρθρου 7 του Ν 3027/2002. β) Η σύγκριση των προς μονιμοποίηση ΙΔΑΧ θα γίνεται με τους εγγεγραμμένους στον ισχύοντα κατά το χρόνο της μονιμοποίησης ενιαίο πίνακα αναπληρωτών μόνον ως προς το στοιχείο της προϋπηρεσίας και τη μοριοδότησή τους από αυτή. γ) Η μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που προσλήφθηκαν προ της ισχύος του Ν 2986/2002 πρέπει να γίνει εφόσον με τη συνδρομή της προϋπόθεσης που προεβλέπετο για το διορισμό τους τεκμαίρεται ότι και οι ίδιοι θα είχαν αποκτήσει δικαίωμα διορισμού στη δημόσια εκπαίδευση αν είχαν υποβάλλει σχετική αίτηση μετά τη λήψη του πτυχίου τους.
ΝΣΚ/256/2017
Αναδρομικός διορισμός υπαλλήλων, σε συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικράτειας. Σε συμμόρφωση προς ακυρωτικές αποφάσεις που εκδόθηκαν για συγκεκριμένους υπαλλήλους, η αρμόδια Υπηρεσία, οφείλει να προβεί στον αναδρομικό διορισμό τους, με τις εντεύθεν μισθολογικές και υπηρεσιακές συνέπειες, προσδιορίζοντας ακριβή ημερομηνία διορισμού, με βάση την ημερομηνία διορισμού του επιτυχόντος που κατέλαβε την αντίστοιχη θέση και στη σειρά προτεραιότητας, την οποία θα καταλάμβανε εκάστη εξ αυτών στον αρχικό πίνακα διοριστέων, αν δεν είχε μεσολαβήσει η ακυρωθείσα ως παράνομη απόφαση του Α.Σ.Ε.Π. Λόγω του αναδρομικού διορισμού, πρέπει να συνυπολογιστεί στον συνολικό χρόνο προϋπηρεσίας τους και ο χρόνος που αρχίζει από την αναδρομική πρόσληψη και μέχρι την ημερομηνία της πραγματικής πρόσληψής τους στο Υπουργείο Οικονομικών. Οι μέχρι τώρα εκδοθείσες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών ως άνω πράξεις διορισμού, βαθμολογικής κατατάξεως και καθορισμού αποδοχών, οι οποίες δεν καταλαμβάνουν όλο το ως άνω χρονικό διάστημα, πρέπει να ανακληθούν, κατά τις γενικές αρχές περί ανακλήσεως των μη νομίμων διοικητικών πράξεων (ομόφ). Οι δικαιωθείσες υπάλληλοι υποχρεωτικά θα διανύσουν διετή δοκιμαστική υπηρεσία από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στο βαθμό που διορίζονται (πλειοψ).
ΝΣΚ/172/2000
ΟΤΑ. Χρόνος αναδρομικής εφαρμογής αποφάσεως του ΣτΕ περί διορισμού υπαλλήλου σε ΟΤΑ, δυνατότητας καταβολής αποδοχών και ασφαλιστικής κάλυψης αυτού, για χρόνο που δεν προσέφερε υπηρεσία στον ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μετά από απόφαση του ΣτΕ, που απέρριψε σχετική έφεση του Ελλ.Δημοσίου κατ αποφάσεως του Διοικ.Εφετείου Χανίων η οποία έκανε δεκτή αίτηση ακυρώσεως επιτυχόντος υπαλλήλου σε διαγωνισμό για κάλυψη μοναδικής κενής θέσης γραμματέα Κοινότητας, πράξη διορισμού του υπαλλήλου αυτού, ανατρέχει στο χρόνο της λήξης της τρίμηνης προθεσμίας εντός της οποίας όφειλε το αρμόδιο όργανο να διενεργήσει τον έλεγχο νομιμότητας της πράξης του διορίζοντος οργάνου και να την δημοσιεύσει στο ΦΕΚ. Δεν οφείλεται μισθός και ασφαλιστική κάλυψη για τον χρόνο κατά τον οποίο η υπάλληλος αυτή δεν προσέφερε υπηρεσία στον οικείο ΟΤΑ (άρθρο 105 παρ.1 περίπτ.α Ν.1188/81).
ΝΣΚ/175/2003
Τακτικοί δημόσιοι υπάλληλοι. Απόσπαση δημοσίων υπαλλήλων που διανύουν διετή δοκιμαστική υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή εκ του νόμου η απόσπαση, από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Υπουργείο Πολιτισμού / Γενική Γραμματεία Ολυμπιακών Αγώνων, τακτικού δημοσίου υπαλλήλου ο οποίος διανύει τη διετή δοκιμαστική υπηρεσία του άρθρου 40 του Υπαλληλικού Κώδικα (άρθρο πρώτο Ν 2683/1999).
ΝΣΚ/219/2018
Δέσμια αρμοδιότητα ή διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης για την ανάκληση διορισμού υπαλλήλου, του οποίου ο διορισμός ακυρώθηκε αμετάκλητα δικαστικά, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, καθώς και, εάν αυτή οφείλει να εκδώσει διαπιστωτική πράξη λύσης της υπαλληλικής σχέσης του υπαλλήλου, ποια θα πρέπει να είναι η ημερομηνία λύσης της εν λόγω σχέσης.Η Διοίκηση, μετά την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης περί ακύρωσης του διορισμού υπαλλήλου, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, έχει υποχρέωση να εκδώσει διαπιστωτική πράξη ανάκλησης του διορισμού του, η οποία ισχύει αναδρομικά από την ημερομηνία του διορισμού. Η Διοίκηση οφείλει να απορρίψει το αίτημα του υπαλλήλου για παραμονή του στην υπηρεσία, ακόμα και αν υπάρχει κενή θέση ή έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα από το διορισμό του. (ομόφ.)