ΝΣΚ/172/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΟΤΑ. Χρόνος αναδρομικής εφαρμογής αποφάσεως του ΣτΕ περί διορισμού υπαλλήλου σε ΟΤΑ, δυνατότητας καταβολής αποδοχών και ασφαλιστικής κάλυψης αυτού, για χρόνο που δεν προσέφερε υπηρεσία στον ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μετά από απόφαση του ΣτΕ, που απέρριψε σχετική έφεση του Ελλ.Δημοσίου κατ αποφάσεως του Διοικ.Εφετείου Χανίων η οποία έκανε δεκτή αίτηση ακυρώσεως επιτυχόντος υπαλλήλου σε διαγωνισμό για κάλυψη μοναδικής κενής θέσης γραμματέα Κοινότητας, πράξη διορισμού του υπαλλήλου αυτού, ανατρέχει στο χρόνο της λήξης της τρίμηνης προθεσμίας εντός της οποίας όφειλε το αρμόδιο όργανο να διενεργήσει τον έλεγχο νομιμότητας της πράξης του διορίζοντος οργάνου και να την δημοσιεύσει στο ΦΕΚ. Δεν οφείλεται μισθός και ασφαλιστική κάλυψη για τον χρόνο κατά τον οποίο η υπάλληλος αυτή δεν προσέφερε υπηρεσία στον οικείο ΟΤΑ (άρθρο 105 παρ.1 περίπτ.α Ν.1188/81).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/250/2003
Διατήρηση στην υπηρεσία υπεραρίθμου υπαλλήλου ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του αποφασίζοντος οργάνου να διατηρήσει στην υπηρεσία υπάλληλο ΟΤΑ, του οποίου ο διορισμός ακυρώθηκε με απόφαση του ΣτΕ, εάν υπηρετεί επί πολύ χρόνο (ένδεκα χρόνια) και θεωρείται απαραίτητος για την εύρυθμη λειτουργία του ΟΤΑ.
ΝΣΚ/119/2003
Μονιμοποίηση υπαλλήλου χωρίς δοκιμαστική υπηρεσία και εκθέσεις αξιολόγησης επί αναδρομικού διορισμού σε εκτέλεση ακυρωτικής επιταγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένου περί της υπαλλήλου Β.Π.Μ., που διορίστηκε αναδρομικά σε εκτέλεση ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ, το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, εντός ευλόγου χρόνου από την έκδοση της πράξης διορισμού, οφείλει να αποφανθεί περί της καταλληλότητας αυτής για μονιμοποίηση. Η κρίση του θα ανατρέξει στο χρόνο κατά τον οποίο θα είχε αποφανθεί, εάν δεν είχε εκδηλωθεί η ακυρωθείσα παράλειψη και θα μορφωθεί από την εκτίμηση του συνόλου των υφισταμένων περί αυτής στοιχείων, χωρίς, βεβαίως, η υπάλληλος να έχει διανύσει ενεργή δοκιμαστική υπηρεσία και χωρίς εκθέσεις αξιολόγησης, καθόσον, κατά το χρόνο κατά τον οποίο όφειλε να διανύσει δοκιμαστική υπηρεσία και να αξιολογηθεί, βρισκόταν εκτός υπηρεσίας. Οι βαθμολογικές και μισθολογικές προαγωγές της υπαλλήλου μετά την τυχόν μονιμοποίησή της θα γίνουν ως αν αυτή βρισκόταν στην υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων που ίσχυαν κατά το χρόνο στον οποίο αφορά η κάθε πράξη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/405/2000
Δήμοι-Κοινότητες. Κώλυμα διορισμού μονίμου υπαλλήλου ΟΤΑ, συνεπεία μη εκπληρώσεως των στρατιωτικών υποχρεώσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένου διορισμού μονίμου υπαλλήλου ΟΤΑ, η αποκλειστική αρμοδιότητα προς απόδειξη των προϋποθέσεων εκπλήρωσης των στρατιωτικών υποχρεώσεων (ή της νόμιμης απαλλαγής από αυτές) του μέλλοντος να διορισθεί, ανήκει στην αρμόδια στρατολογική αρχή, δια του χορηγουμένου σχετικού πιστοποιητικού στρατολογικής καταστάσεως, η νομιμότητα του περιεχομένου του οποίου δεν μπορεί να τύχει αμφισβητήσεως από την υπηρεσία που θα προέλθει στον διορισμό.
ΝΣΚ/203/2003
Κωλύματα διορισμού υπαλλήλου ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η καταδίκη με πρωτόδικη απόφαση υποψηφίου προς διορισμό υπαλλήλου δεν συνιστά έλλειψη προσήκοντος ήθους και κώλυμα διορισμού σε ΟΤΑ, κατά το άρθρο 16 παρ.1 περ.η’ του Ν 1188/1981.
ΝΣΚ/108/2000
Διπλωματικοί υπάλληλοι. Υπηρεσιακή κατάσταση διπλωματικού υπαλλήλου του Υπουργείου των Εξωτερικών κατά τον χρόνο της εκκρεμοδικίας της προσφυγής, που έχει ασκήσει ενώπιον του ΣτΕ κατά των αποφάσεων περί οριστικής απολύσεώς του από την υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ.Σπυρόπουλος, Πάρεδρος Από της κοινοποιήσεως στον διπλωματικό υπάλληλο της πειθαρχικής αποφάσεως του Ανωτάτου Υπηρεσιακού Συμβουλίου περί οριστικής παύσεώς του από την Υπηρεσία, ούτος τίθεται αυτοδικαίως και υποχρεωτικώς με (διαπιστωτική) απόφαση του Υπουργού των Εξωτερικών σε κατάσταση αργίας, μέχρι την έκδοση αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της προσφυγής, που έχει ασκήσει κατά της πειθαρχικής αυτής αποφάσεως. Είναι κατά νόμο απαραίτητο η Διοίκηση, να προβεί σε έκδοση της ως άνω διαπιστωτικής αποφάσεως του Υπουργού των Εξωτερικών, προκειμένου να επέλθει η εκ του νόμου προβλεπόμενη συνέπεια της αυτοδικαίας θέσεως του τιμωρηθέντος υπαλλήλου σε κατάσταση αργίας. Κατά την διάρκεια της καταστάσεως αργίας δεν επιτρέπεται να ανατεθούν στον τιμωρηθέντα ως άνω υπάλληλο υπηρεσιακά καθήκοντα.
ΝΣΚ/249/2015
Διορισμός υπαλλήλου ΟΤΑ χωρίς την κατοχή του τυπικού προσόντος του κλάδου στον οποίο διορίστηκε – Ανάκληση ή μη της πράξης διορισμού της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Ν.Π.Δ.Δ. του Δήμου Τρίπολης δεν υποχρεούται μεν να ανακαλέσει τη μη νόμιμη πράξη διορισμού της υπαλλήλου, πλην όμως, είναι σύμφωνο με την αρχή της νομιμότητας και του κράτους δικαίου, να προβεί στην ανάκλησή της, με ειδικώς αιτιολογημένη κρίση ότι η υπάλληλος που διορίστηκε προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε τον παράνομο διορισμό της. Στην περίπτωση, κατά την οποία, η ως άνω Υπηρεσία δεν οδηγηθεί αιτιολογημένα στην ανάκληση του διορισμού της υπαλλήλου, θα πρέπει, για λόγους ηθικής και υπηρεσιακής τάξης, να επανεξετάσει τη μισθολογική και βαθμολογική της εξέλιξη, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.4 του άρθρου 28 του ν. 4024/2011 και να προβεί στην ανάκληση της πράξης κατάταξης της υπαλλήλου σε βαθμό και σε μισθολογικό κλιμάκιο βάσει των διατάξεων του ν. 4024/2011 και στην κατάταξή της, αναδρομικά από τον χρόνο έναρξης ισχύος του νόμου αυτού, στην κατηγορία ΔΕ για την οποία έχει το οικείο τυπικό προσόν, με την προσθήκη τριών (3) ετών στον χρόνο που λαμβάνεται υπόψη για την τελική της κατάταξη. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/98/2010
Συμμόρφωση Διοικήσεως σε απόφαση ΣτΕ. Ανάκληση πράξης διορισμού υπαλλήλου του Π.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση υποχρεούται, να προβεί σε ανάκληση της πράξης διορισμού υπαλλήλου του Πυροσβεστικού Σώματος, κατ’ εφαρμογή απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία εξαφανίστηκε απόφαση του Διοικητικού (Ακυρωτικού) Εφετείου, σε εκτέλεση της οποίας είχε αυτός διορισθεί.
ΝΣΚ/256/2017
Αναδρομικός διορισμός υπαλλήλων, σε συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικράτειας. Σε συμμόρφωση προς ακυρωτικές αποφάσεις που εκδόθηκαν για συγκεκριμένους υπαλλήλους, η αρμόδια Υπηρεσία, οφείλει να προβεί στον αναδρομικό διορισμό τους, με τις εντεύθεν μισθολογικές και υπηρεσιακές συνέπειες, προσδιορίζοντας ακριβή ημερομηνία διορισμού, με βάση την ημερομηνία διορισμού του επιτυχόντος που κατέλαβε την αντίστοιχη θέση και στη σειρά προτεραιότητας, την οποία θα καταλάμβανε εκάστη εξ αυτών στον αρχικό πίνακα διοριστέων, αν δεν είχε μεσολαβήσει η ακυρωθείσα ως παράνομη απόφαση του Α.Σ.Ε.Π. Λόγω του αναδρομικού διορισμού, πρέπει να συνυπολογιστεί στον συνολικό χρόνο προϋπηρεσίας τους και ο χρόνος που αρχίζει από την αναδρομική πρόσληψη και μέχρι την ημερομηνία της πραγματικής πρόσληψής τους στο Υπουργείο Οικονομικών. Οι μέχρι τώρα εκδοθείσες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών ως άνω πράξεις διορισμού, βαθμολογικής κατατάξεως και καθορισμού αποδοχών, οι οποίες δεν καταλαμβάνουν όλο το ως άνω χρονικό διάστημα, πρέπει να ανακληθούν, κατά τις γενικές αρχές περί ανακλήσεως των μη νομίμων διοικητικών πράξεων (ομόφ). Οι δικαιωθείσες υπάλληλοι υποχρεωτικά θα διανύσουν διετή δοκιμαστική υπηρεσία από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στο βαθμό που διορίζονται (πλειοψ).
ΝΣΚ/112/2013
Υπάλληλοι του ΥΠΕΞ – Ποινή οριστικής παύσης – Προσφυγή στο ΣτΕ – Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την ψήφιση του ν. 4057/2012 και την δι' αυτού αντικατάσταση της διατάξεως της παρ.5 του άρθρου 142 Υ.Κ., εφαρμοστέες για την εκτέλεση πειθαρχικών αποφάσεων είναι οι διατάξεις του τελευταίου αυτού νόμου και δη επί οιασδήποτε υποθέσεως για την οποία δεν εκδόθηκε απόφαση του ΣτΕ επί ασκηθείσας προσφυγής κατ' αποφάσεως πειθαρχικού συμβουλίου, απαγγείλαντος οριστική παύση υπαλλήλου του ΥΠΕΞ. Η Διοίκηση, δηλαδή, για την εκτέλεση αποφάσεως οριστικής παύσης υπαλλήλου του ΥΠΕΞ, ο οποίος προσέφυγε στο ΣτΕ οφείλει ν' αναμένει τη δημοσίευση της αποφάσεως του ΣτΕ επί της ασκηθείσας προσφυγής, η δε παρ.6 του άρθρου 142 Υ.Κ. ως ήδη ισχύει έχει την έννοια της έντονης προτροπής προς το ΣτΕ, όπως η εκδίκαση της προσφυγής γίνει μέσα σε οκτώ μήνες από την περιέλευση αυτής στο Δικαστήριο και κατ' ουδένα τρόπο καθιδρύει ανατρεπτική προθεσμία, έχουσα ως αυτόθροη συνέπεια την εκτέλεση της πειθαρχικής απόφασης για οριστική παύση του υπαλλήλου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/360/2003
Νομιμότητα διορισμού υπαλλήλου κατόπιν επιλογής του από το ΑΣΕΠ, ο οποίος κατά το χρόνο του διορισμού του φοιτούσε στην ΕΣΔΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση ορθά προέβη στο διορισμό του υπαλλήλου, ο οποίος κατά το χρόνο διορισμού του φοιτούσε στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης (ΕΣΔΔ), καθόσον δεν απαγορεύεται ο διορισμός κατόπιν επιλογής από το ΑΣΕΠ εκπαιδευόμενου στην ΕΣΔΔ, αφού μάλιστα θεωρείται αποσπασμένος κατά την παρακολούθηση των σπουδών του σ αυτήν. Περαιτέρω δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 35 Υ.Κ. για την απαγόρευση διορισμού υπαλλήλου σε δεύτερη θέση, γιατί οι διατάξεις αυτές προϋποθέτουν πραγματική δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα και κατοχή πρώτης θέσης και όχι πλασματική ιδιότητα δημοσίου υπαλλήλου, την οποία έχει ο εκπαιδευόμενος στην ΕΣΔΔ, πριν αποκτήσει με τον διορισμό του την ιδιότητα του υπαλλήλου, ο δε διορισμένος δημόσιος υπάλληλος με την φοίτησή του στη Σχολή δεν κατέχει δεύτερη θέση, αλλά τελεί σε απόσπαση.