×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/12/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα ή μη, εκ νέου απόσπασης, υπαλλήλων δημόσιων υπηρεσιών που είχαν αποσπαστεί σε νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις (και ήδη Περιφέρειες) με τις διατάξεις του άρθρου 19 παρ.2β του ν. 2344/1995 – Περιορισμός της τριετίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι υπάλληλοι των δημόσιων υπηρεσιών, οι οποίοι είχαν αποσπαστεί σε νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις (και ήδη Περιφέρειες), βάσει των καταργηθεισών διατάξεων της παρ.2β του άρθρου 19 του ν. 2344/1995, για την αντιμετώπιση υπηρεσιακών αναγκών, δεν μπορούν να αποσπαστούν εκ νέου, παρά μόνο μετά την πάροδο τριετίας από τη λήξη της προηγούμενης απόσπασής τους, σύμφωνα με την παρ.7 του άρθρου 247 του ν. 3852/2010 και τις αντίστοιχες ρυθμίσεις περί αποσπάσεων του Υπαλληλικού Κώδικα. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/439/2002

Αγροφυλακή. Διατίμηση απολεσθέντων ειδών οπλισμού της Αγροφυλακής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την κατάργηση των Περιφερειακών Υπηρεσιών της Αγροφυλακής, με το άρθρο 115 του Π. Δ/τος 30/1996 (ΦΕΚ Α’ 21) και τη μετάταξη του προσωπικού τους στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, η προβλεπομένη από το άρθρο 41 του Κανονισμού Διαχειρίσεως Υλικού Αγροφυλακής (Αποφάσεως Υπουργού Δημοσίας Τάξεως αριθ.3349/εγκ.5/6-4-1978, ΦΕΚ Β’ 477) αρμοδιότητα του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως να προβαίνει στη διατίμηση των απολεσθέντων ειδών οπλισμού, τα οποία είχαν δοθεί σε αγροφύλακες, δεν διατηρείται αλλά ασκείται πλέον από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις (ομόφωνα).


ΝΣΚ/133/2005

Αποσπάσεις υπαλλήλων ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η διάταξη του άρθρου 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα εφαρμόζεται στους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών στην ίδια έκταση που εφαρμόζεται για τους υπαλλήλους των οριζομένων στην παραπάνω διάταξη Ν.Π.Δ.Δ., αρμόδιος (ή συναρμόδιος), δε, για την έκδοση της προβλεπομένης στο άρθρο 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα απόφασης είναι ο Υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εκτός εάν προβλέπεται άλλως από ειδικές διατάξεις. Υπάλληλοι των Ο.Τ.Α. μπορούν να αποσπασθούν με βάση, τόσο τη διάταξη του άρθρου 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, όσο και τη διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991. Η διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991 δεν έχει εφαρμογή στους υπαλλήλους των Ν.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α. Σε κάθε περίπτωση, για τις αποσπάσεις υπαλλήλων Δήμων ή Κοινοτήτων, καθώς και υπαλλήλων των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, απαιτείται και η γνώμη του αρμόδιου για το διορισμό τους οργάνου. β) Δεν έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991 για αποσπάσεις σε νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, νομαρχιακά διαμερίσματα και τις κεντρικές υπηρεσίες των ενιαίων νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων. γ) Όπου, στις σχετικές με τις αποσπάσεις ή μετατάξεις υπαλλήλων διατάξεις, γίνεται αναφορά σε φορείς του δημόσιου τομέα, με ειδική παραπομπή για τον προσδιορισμό τους στο Ν 1256/1982, στους φορείς αυτούς περιλαμβάνονται και οι Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού. δ) Υπάλληλοι, που αποσπάσθηκαν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 133 παρ.2 του Ν 1188/1981, 64 του Ν 1416/1984 και 19 παρ.2β του Ν 2344/1995 και συμπλήρωσαν διετία απόσπασης, δεν μπορούν να αποσπασθούν εκ νέου, με βάση το άρθρο 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, πριν την πάροδο τριετίας από τη λήξη της προηγούμενης απόσπασης, εκτός εάν συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι, οπότε είναι δυνατή η απόσπασή τους για τέσσερις, κατ’ ανώτατο όριο, μήνες. Η απαγόρευση αυτή δεν ισχύει για τους υπαλλήλους που αποσπάσθηκαν με βάση τις διατάξεις των άρθρων 133 παρ.3 του Ν 1188/1981, 19 παρ.2γ του Ν 2344/1995 και 22 παρ.7α του Ν 2738/1999.


ΝΣΚ/89/2012

Τύχη συμβάσεων εμμίσθου εντολής δικηγόρων που είχαν προσληφθεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ, τοποθετήθηκαν και παρείχαν τις υπηρεσίες τους με την ίδια σχέση στις Νομαρχίες και στη συνέχεια στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις επί πολλά έτη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η σύμβαση έμμισθης εντολής των δικηγόρων που προσλήφθηκαν στο ΥΠΕΧΩΔΕ, οι οποίοι τοποθετήθηκαν και παρείχαν τις υπηρεσίες τους με σχέση έμμισθης εντολής στις Νομαρχίες και μετά την κατάργηση των τελευταίων και τη σύσταση των αντιστοίχων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων εξακολούθησαν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, από της συστάσεώς τους και μέχρι της καταργήσεώς τους, έχει λυθεί με καταγγελία από τους ίδιους τους δικηγόρους, προς την οποία εξομοιούται και η οικειοθελής παύση παροχής των υπηρεσιών τους σε υπηρεσίες του αρχικού εντολέως Δημοσίου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/473/2007

Δικαιούχοι καταβολής του προβλεπομένου από το άρθρο 5 παρ.4 του Ν 2229/1994 επιδόματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δικαιούχοι καταβολής του προβλεπομένου από το άρθρο 5 παρ.4 του Ν 2229/1994, επιδόματος, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 24 του Ν 2300/1995, οι μόνιμοι και με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου υπάλληλοι του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, οι οποίοι υπηρετούσαν στις Κρατικές Νομαρχίες, μετά την υποχρεωτική απόσπαση και στη συνέχεια μετάταξή τους στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, μετά την (πραγματική) επάνοδό τους στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, έστω και αν κατά το χρόνο που άρχισε η καταβολή του πιο πάνω επιδόματος, υπηρετούσαν με απόσπαση σε άλλο Ν.Π.Δ.Δ. και η θέση που κατείχαν δεν δικαιολογούσε την καταβολή του προαναφερθέντος επιδόματος.


ΝΣΚ/125/2017

Κατάσχεση απαιτήσεων εις χείρας τρίτου εκ μέρους του Δημοσίου – Θετική δήλωση του τρίτου - Γνωστοποίηση της σύναψης σύμβασης σύστασης ενεχύρου επί των απαιτήσεων από μισθώματα, η οποία προϋπήρχε της υποβολής της θετικής δήλωσης του τρίτου.Αρμοδιότητα ασκήσεως πειθαρχικής διώξεως και επιβολής πειθαρχικών ποινών, για τους υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν μεταταχθεί με βάση τις διατάξεις των άρθρων 256 παρ.1 και 2°, 257 παρ. 1 και 2° και 258 του ν. 3852/2010 στις αιρετές περιφέρειες και τους δήμους, για πειθαρχικά παραπτώματα τα οποία τους αποδίδονται ότι διέπραξαν κατά το χρόνο της υπηρεσίας τους στις καταργημένες κρατικές περιφέρειες και νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις


ΝΣΚ/319/2008

Υπαγωγή ή μη των νομικών προσώπων της Εκκλησίας της Ελλάδος στους φορείς του δημόσιου τομέα του άρθρου 35 του Π.Δ/τος 410/1995.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα νομικά πρόσωπα της Εκκλησίας της Ελλάδος, επομένως και οι Μητροπόλεις, εμπίπτουν στους φορείς του δημόσιου τομέα που δύνανται να συνάπτουν προγραμματικές συμβάσεις κατά το άρθρο 35 του Π.Δ/τος 410/1995 με τα νομικά πρόσωπα της τοπικής αυτοδιοίκησης της παρ.1 του εν λόγω άρθρου, μεταξύ των οποίων και οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις.


ΝΣΚ/408/2002

Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις. Αιτήσεις αναίρεσης. Παραδεκτό και βάσιμο. Διαδικασία άρθρου 12 Ν. 2298/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αιτήσεις αναίρεσης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων δεν υπόκεινται στην διαδικασία του άρθρου 12 του Ν. 2298/95, ως ισχύει, για την έκδοση γνωμοδότησης για το παραδεκτό και βάσιμο, όταν η δικαστική τους εκπροσώπηση διεξάγεται από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ή μέλος αυτού, κατά τις διατάξεις του Ν. 2839/2000, άρθρο 7. (ομοφ.)


ΝΣΚ/117/2017

Αρμοδιότητα ασκήσεως πειθαρχικής διώξεως και επιβολής πειθαρχικών ποινών, για τους υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν μεταταχθεί με βάση τις διατάξεις των άρθρων 256 παρ.1 και 2°, 257 παρ. 1 και 2° και 258 του ν. 3852/2010 στις αιρετές περιφέρειες και τους δήμους, για πειθαρχικά παραπτώματα τα οποία τους αποδίδονται ότι διέπραξαν κατά το χρόνο της υπηρεσίας τους στις καταργημένες κρατικές περιφέρειες και νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις(...)Συνέπειες της απόφασης της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, με την οποία ακυρώθηκε, ως αναιτιολόγητη, απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με την οποία διαπιστώθηκε, στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ελέγχου νομιμότητας, ότι τεκμαίρεται η νομιμότητα απόφασης δημοτικού συμβουλίου δήμου, λόγω άπρακτης παρόδου της αποκλειστικής προθεσμίας του ελέγχου.


ΝΣΚ/167/2007

Υπάλληλοι Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Στεγαστική συνδρομή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν υπάγονται στη στεγαστική συνδρομή του Ο.Ε.Κ., αλλά δικαιούνται δανείου για την αγορά κατοικίας κατά τις διατάξεις των ΝΔ 3783/1957 και 643/1970, α) όσοι υπάλληλοι διορίζονται στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και καλύπτονται ασφαλιστικά από το Δημόσιο και β) οι υπάλληλοι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, οι οποίοι πριν τη μονιμοποίησή τους σ’ αυτές είχαν ασφάλιση Ι.Κ.Α. και υπάγονταν στη στεγαστική συνδρομή του Ο.Ε.Κ., μετά δε τη μονιμοποίησή τους ασφαλίζονται στο Δημόσιο, εφόσον από τις ειδικές περί μονιμοποιήσεώς τους διατάξεις δεν ορίζεται διαφορετικά.


ΝΣΚ/413/2000

Π.Σ.Ε.Α. Εφαρμοστέες διατάξεις και τηρητέα διαδικασία ως προς το ζήτημα της έκδοσης απόφασης για την άρση της κατάστασης πολιτικής κινητοποίησης (εκτάκτου ανάγκης) για το Νομό Μεσσηνίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την έκδοση απόφασης για την άρση της κατάστασης πολιτικής κινητοποίησης (εκτάκτου ανάγκης) στο Νομό Μεσσηνίας, η οποία είχε επανακηρυχθεί δυνάμει της 741/1989 απόφασης του Πρωθυπουργού, εφόσον με βάση αυτή είχαν διαταχθεί επιτάξεις πραγμάτων, είναι εφαρμοστέες οι διατάξεις του Ν.Δ.17/1974 και όχι εκείνες του μεταγενέστερου νόμου 2344/1995. Απαιτείται, δηλαδή, απόφαση του Πρωθυπουργού και τήρηση των διαδικασιών του άρθρου 19 παρ.1 του Ν.Δ.17/1974.