ΝΣΚ/120/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Λατομεία αδρανών υλικών. Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 7 παρ.2 περ.α’ του Ν 2837/2000 και στα δημοτικά και κοινοτικά λατομεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η πρόβλεψη του άρθρου 7 παρ.2 α του Ν 2837/2000, για την αυτοδίκαιη παράταση των συμβάσεων μίσθωσης λατομείων αδρανών υλικών, που υφίσταντο κατά την έναρξη ισχύος του Ν 2115/1993, σε εικοσαετείς, με δυνατότητα δύο ακόμη πενταετών παρατάσεων, εφόσον τα εν λόγω λατομεία έχουν ενταχθεί ή θα ενταχθούν σε λατομικές περιοχές, μετά την ισχύ του ανωτέρω νόμου (2115/1993), περιλαμβάνει και τα δημοτικά και κοινοτικά λατομεία.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/150/2000
Λατομεία αδρανών υλικών. Δυνατότητα λειτουργίας σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ.8 εδ.β του ν.2115/1993.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας, σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ.8 εδ.β του ν.2115/93, λατομείων αδρανών υλικών που εμπίπτουν στις διατάξεις των παρ.2 και 3 του ίδιου άρθρου, με αποκλειστικό, όμως, σκοπό την αποκατάσταση του περιβάλλοντος και τούτο ανεξάρτητα από το αν έχει διανυθεί ή όχι η διετία που προβλέπει το πρώτο εδάφιο της παρ.8, η ρύθμιση του οποίου έχει κριθεί αντισυνταγματική (πλειοψ.).
ΝΣΚ/85/2014
Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 7 παρ.2 περ.α’ του ν. 2837/2000 σε μίσθωση δημόσιου λατομικού χώρου αδρανών υλικών, η έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας του οποίου έλαβε χώρα πριν από τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993, ενώ η σύνταξη και υπογραφή του μισθωτηρίου συμβολαιογραφικού εγγράφου έλαβε χώρα μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε μίσθωση δημόσιου λατομικού χώρου αδρανών υλικών, η έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας του οποίου έλαβε χώρα πριν από τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993, ενώ η σύνταξη και υπογραφή του μισθωτηρίου συμβολαιογραφικού εγγράφου έλαβε χώρα μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993, έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 7 παρ.2 περ.α’ του ν. 2837/2000 και, επομένως, εφαρμοζομένων, σύμφωνα με αυτή, των άρθρων 6 και 9 του ν. 1428/1984, όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις των άρθρων 6 και 9 του ν. 2115/1993, αντίστοιχα, η συμβατική διάρκεια της υπόψη μίσθωσης μετατράπηκε εκ του νόμου σε εικοσαετή, με αφετηρία τον χρόνο υπογραφής του μισθωτηρίου συμβολαίου. Με δεδομένο ότι η εν λόγω μετατροπή επέρχεται ευθέως εκ του νόμου, δεν υφίσταται υποχρέωση έκδοσης διαπιστωτικής περί τούτου πράξης του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία, όμως, μπορεί να εκδοθεί για λόγους ασφάλειας δικαίου και υπηρεσιακής ευταξίας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/63/2021
Αρμοδιότητα εξέτασης προσφυγών κατ’ αποφάσεων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 3200/1955 σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του ν. 2503/1997, σχετικών με τα λατομεία αδρανών υλικών και φυσικών λίθων.(...)Η αρμοδιότητα εξέτασης προσφυγών νομιμότητας του άρθρου 8 του ν. 3200/1955 του Τμήματος Διαχείρισης και Εποπτείας της Δ/νσης Λατομείων Μαρμάρων και Αδρανών Υλικών, που προβλέπεται στη διάταξη της περίπτωσης γγ’ της παραγράφου 3δ του π.δ. 132/2017, αφορά σε πράξεις που εκδίδονται σχετικά με την έρευνα και εκμετάλλευση των λατομείων μαρμάρων, αδρανών υλικών και φυσικών λίθων και όχι σε κάθε πράξη που αφορά σε λατομεία, αρμοδιότητας άλλων Δ/νσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ομόφωνα)
ΝΣΚ/192/2016
Παράταση λειτουργίας λατομείου αδρανών υλικών, βάσει των διατάξεων των παρ. 5 και 8 του άρθρ. 20 του Ν. 2115/1993 - Μελέτη αποκατάστασης – Σχετικές αρμοδιότητες Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Ενόψει του δοθέντος ιστορικού, δεν είναι κατά το νόμο επιτρεπτή η υπαγωγή του συγκεκριμένου λατομείου αδρανών υλικών στις διατάξεις των παρ. 5 και 8 του άρθρου 20 του Ν. 2115/1993. Παρέλκει η απάντηση στα λοιπά (υπο)ερωτήματα.
ΝΣΚ/452/2004
Υπαγωγή επιχείρησης εκμετάλλευσης Λατομείου αδρανών υλικών στις διατάξεις της παρ.5 και του β’ εδαφίου της παρ.8 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η επιχείρηση εκμετάλλευσης Λατομείου αδρανών υλικών «.... ΕΠΕ» υπάγεται στις ρυθμίσεις των διατάξεων της παρ.5 και του β εδαφίου της παρ.8 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και δεν κωλύεται η υποβολή σήμερα της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης διευθέτησης και αποκατάστασης του περιβάλλοντος στο χώρο εγκατάστασής της.
ΝΣΚ/115/2006
Εφαρμογή της παρ.3 του άρθρου 6 του Ν 1428/1984 στις συμβάσεις μίσθωσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 6 παρ.3 του Ν 1428/1984, που απαγορεύει την υπομίσθωση και κάθε άλλη μορφή μεταβίβασης των μισθωτικών δικαιωμάτων λατομείου αδρανών υλικών και επιτρέπει μόνο μετά από έγκριση της Διοίκησης την εισφορά των μισθωτικών δικαιωμάτων σε εταιρεία, αφορά αποκλειστικά την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των δημόσιων λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης, γι’ αυτό και δεν έχει εφαρμογή στην παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης.
ΝΣΚ/467/2001
Λατομεία. Χαρακτηρισμός λατομείου. Αρμοδιότητα διαχείρισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ορθώς το Υπουργείο Ανάπτυξης θεώρησε ως κοινοτικό και όχι ως δημόσιο το αναφερόμενο στο έγγραφο του ερωτήματος λατομείο αδρανών υλικών, για την ένταξη του λατομείου αυτού στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και για τον καθορισμό της αρμοδιότητας διαχειρίσεώς του, δεδομένου ότι κατά την έννοια των οικείων διατάξεων του Ν 1428/1984 ο χαρακτήρας ενός λατομείου αδρανών υλικών ως δημόσιου ή κοινοτικού εξαρτάται από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εκτάσεως στην οποία λειτουργεί το λατομείο, στην προκειμένη δε περίπτωση με τελεσίδικη απόφαση είχε κριθεί με δύναμη δεδικασμένου, που δέσμευε τη Διοίκηση, ότι η έκταση του λατομείου ανήκε κατά κυριότητα σε κοινότητα και όχι στο Δημόσιο.
Ν.1428/1984
Εκμετάλλευση λατομείων αδρανών υλικών και άλλες διατάξεις.
Ν.2115/1993
Τροποποίηση, αντικατάσταση και συμπλήρωση διατάξεων του Ν.1428/1984. "Εκμετάλλευση λατομείων αδρανών υλικών και άλλες διατάξεις"
ΝΣΚ/353/2001
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Βεβαίωση μισθωμάτων δημοσίων λατομείων αδρανών υλικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την αποστέρηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης των αρμοδιοτήτων που συνάπτονται με τη δημόσια περιουσία και τη ρητή υποκατάσταση του Νομάρχη από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, σε όλα τα θέματα, που αφορούν εκμίσθωση και διαχείριση του συνόλου των δημόσιων λατομείων, που συνιστούν δημόσια περιουσία, δεν είναι νοητή, πλέον, βεβαίωση ποσού, προερχόμενου από τα ανωτέρω πάγια και αναλογικά μισθώματα, επ ονόματι της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ούτε, καθ οιονδήποτε τρόπο, διάθεση (απόδοση του ιδίου ποσού σ αυτήν, ΝΑ). Κατά το σημείο, τούτο, θα πρέπει να θεωρηθεί, σιωπηρώς, καταργηθείσα η πρόβλεψη του τελευταίου εδαφίου της παρ.4 του άρθρου 7 του Ν 1428/1984, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του Ν 2115/1993.