×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/192/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Παράταση λειτουργίας λατομείου αδρανών υλικών, βάσει των διατάξεων των παρ. 5 και 8 του άρθρ. 20 του Ν. 2115/1993 - Μελέτη αποκατάστασης – Σχετικές αρμοδιότητες Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Ενόψει του δοθέντος ιστορικού, δεν είναι κατά το νόμο επιτρεπτή η υπαγωγή του συγκεκριμένου λατομείου αδρανών υλικών στις διατάξεις των παρ. 5 και 8 του άρθρου 20 του Ν. 2115/1993. Παρέλκει η απάντηση στα λοιπά (υπο)ερωτήματα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/452/2004

Υπαγωγή επιχείρησης εκμετάλλευσης Λατομείου αδρανών υλικών στις διατάξεις της παρ.5 και του β’ εδαφίου της παρ.8 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η επιχείρηση εκμετάλλευσης Λατομείου αδρανών υλικών «.... ΕΠΕ» υπάγεται στις ρυθμίσεις των διατάξεων της παρ.5 και του β εδαφίου της παρ.8 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και δεν κωλύεται η υποβολή σήμερα της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης διευθέτησης και αποκατάστασης του περιβάλλοντος στο χώρο εγκατάστασής της.


ΝΣΚ/150/2000

Λατομεία αδρανών υλικών. Δυνατότητα λειτουργίας σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ.8 εδ.β του ν.2115/1993.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας, σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ.8 εδ.β του ν.2115/93, λατομείων αδρανών υλικών που εμπίπτουν στις διατάξεις των παρ.2 και 3 του ίδιου άρθρου, με αποκλειστικό, όμως, σκοπό την αποκατάσταση του περιβάλλοντος και τούτο ανεξάρτητα από το αν έχει διανυθεί ή όχι η διετία που προβλέπει το πρώτο εδάφιο της παρ.8, η ρύθμιση του οποίου έχει κριθεί αντισυνταγματική (πλειοψ.).


ΝΣΚ/467/2001

Λατομεία. Χαρακτηρισμός λατομείου. Αρμοδιότητα διαχείρισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ορθώς το Υπουργείο Ανάπτυξης θεώρησε ως κοινοτικό και όχι ως δημόσιο το αναφερόμενο στο έγγραφο του ερωτήματος λατομείο αδρανών υλικών, για την ένταξη του λατομείου αυτού στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και για τον καθορισμό της αρμοδιότητας διαχειρίσεώς του, δεδομένου ότι κατά την έννοια των οικείων διατάξεων του Ν 1428/1984 ο χαρακτήρας ενός λατομείου αδρανών υλικών ως δημόσιου ή κοινοτικού εξαρτάται από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εκτάσεως στην οποία λειτουργεί το λατομείο, στην προκειμένη δε περίπτωση με τελεσίδικη απόφαση είχε κριθεί με δύναμη δεδικασμένου, που δέσμευε τη Διοίκηση, ότι η έκταση του λατομείου ανήκε κατά κυριότητα σε κοινότητα και όχι στο Δημόσιο.


ΝΣΚ/293/2002

Λατομεία. Χρόνος ενάρξεως της προβλεπομένης από το άρθρο 20 παρ.5 του Ν 2115/1993 διετίας, καθώς και της τριετούς παρατάσεως αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η προβλεπόμενη στην παράγραφο 5 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 διετία αρχίζει από την έγκριση της ειδικής μελέτης αποκαταστάσεως του περιβάλλοντος από τους αρμόδιους υπουργούς, η δε τριετής παράταση από την συνδρομή και της τελευταίας προϋποθέσεως που θέτει η παράγραφος 8 του ίδιου άρθρου, δηλ. από την έκδοση της σχετικής απόφασης του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας. Περίπτωση λατομείου της εταιρείας «ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΑΕΒΕ».


ΝΣΚ/120/2004

Λατομεία αδρανών υλικών. Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 7 παρ.2 περ.α’ του Ν 2837/2000 και στα δημοτικά και κοινοτικά λατομεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η πρόβλεψη του άρθρου 7 παρ.2 α του Ν 2837/2000, για την αυτοδίκαιη παράταση των συμβάσεων μίσθωσης λατομείων αδρανών υλικών, που υφίσταντο κατά την έναρξη ισχύος του Ν 2115/1993, σε εικοσαετείς, με δυνατότητα δύο ακόμη πενταετών παρατάσεων, εφόσον τα εν λόγω λατομεία έχουν ενταχθεί ή θα ενταχθούν σε λατομικές περιοχές, μετά την ισχύ του ανωτέρω νόμου (2115/1993), περιλαμβάνει και τα δημοτικά και κοινοτικά λατομεία.


ΝΣΚ/85/2014

Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 7 παρ.2 περ.α’ του ν. 2837/2000 σε μίσθωση δημόσιου λατομικού χώρου αδρανών υλικών, η έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας του οποίου έλαβε χώρα πριν από τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993, ενώ η σύνταξη και υπογραφή του μισθωτηρίου συμβολαιογραφικού εγγράφου έλαβε χώρα μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε μίσθωση δημόσιου λατομικού χώρου αδρανών υλικών, η έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας του οποίου έλαβε χώρα πριν από τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993, ενώ η σύνταξη και υπογραφή του μισθωτηρίου συμβολαιογραφικού εγγράφου έλαβε χώρα μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993, έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 7 παρ.2 περ.α’ του ν. 2837/2000 και, επομένως, εφαρμοζομένων, σύμφωνα με αυτή, των άρθρων 6 και 9 του ν. 1428/1984, όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις των άρθρων 6 και 9 του ν. 2115/1993, αντίστοιχα, η συμβατική διάρκεια της υπόψη μίσθωσης μετατράπηκε εκ του νόμου σε εικοσαετή, με αφετηρία τον χρόνο υπογραφής του μισθωτηρίου συμβολαίου. Με δεδομένο ότι η εν λόγω μετατροπή επέρχεται ευθέως εκ του νόμου, δεν υφίσταται υποχρέωση έκδοσης διαπιστωτικής περί τούτου πράξης του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία, όμως, μπορεί να εκδοθεί για λόγους ασφάλειας δικαίου και υπηρεσιακής ευταξίας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/162/2016

Έκδοση διαπιστωτικής πράξης, περί υπαγωγής ιδιωτικού λατομείου αδρανών υλικών ειδικών χρήσεων, του οποίου η λειτουργία έχει διακοπεί, στο άρθρο 183 παρ. 4 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την υπαγωγή ιδιωτικού λατομείου αδρανών υλικών ειδικών χρήσεων, του οποίου η λειτουργία έχει διακοπεί, στο άρθρο 183 παρ. 4 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει, απαιτείται η έκδοση διαπιστωτικής πράξης από την κατά νόμον αρμόδια Διεύθυνση Ανάπτυξης της οικείας Περιφέρειας (ομόφωνα).


ΝΣΚ/115/2006

Εφαρμογή της παρ.3 του άρθρου 6 του Ν 1428/1984 στις συμβάσεις μίσθωσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του άρθρου 6 παρ.3 του Ν 1428/1984, που απαγορεύει την υπομίσθωση και κάθε άλλη μορφή μεταβίβασης των μισθωτικών δικαιωμάτων λατομείου αδρανών υλικών και επιτρέπει μόνο μετά από έγκριση της Διοίκησης την εισφορά των μισθωτικών δικαιωμάτων σε εταιρεία, αφορά αποκλειστικά την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των δημόσιων λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης, γι’ αυτό και δεν έχει εφαρμογή στην παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης.


ΝΣΚ/357/2014

Αρμοδιότητα Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού για έγκριση δραστηριότητας πλησίον ιστορικού τόπου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αρμοδιότητα του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠ.ΠΟ.Α.) και των αρμοδίων αρχαιολογικών οργάνων, δεν περιορίζεται μόνο εντός χώρων χαρακτηρισμένων ως ιστορικών τόπων, αλλά καταλαμβάνει και το έργο που επιχειρείται ή την δραστηριότητα που αναπτύσσεται πλησίον ιστορικού τόπου σε απόσταση, η οποία μπορεί να βλάψει αυτόν άμεσα ή έμμεσα. Η απόσταση ερευνάται σε κάθε περίπτωση συγκεκριμένα, εξαρτάται από τη φύση του έργου, την οπτική επαφή και το είδος της όχλησης που το έργο ή η δραστηριότητα μπορεί να επιφέρει στον ιστορικό τόπο. Υφίσταται αρμοδιότητα του ΥΠ.ΠΟ.Α. για έγκριση ή μη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.), για την εκμετάλλευση λατομείου αδρανών υλικών πλησίον ιστορικού τόπου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/76/2017

Σύμβαση μίσθωσης δημόσιου λατομείου αδρανών υλικών – Διάρκεια παράτασης της σύμβασης – Δυνατότητα δεύτερης παράτασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παράταση της σύμβασης μίσθωσης δημόσιου λατομείου αδρανών υλικών είναι υποχρεωτικά πενταετούς διάρκειας, είναι, όμως, επιτρεπτή και η εκ των υστέρων σύντμηση της διάρκειάς της. Η παράταση της σύμβασης μίσθωσης λατομείου συνάπτεται με συμβολαιογραφικό έγγραφο και είναι έγκυρη μόνο αν έχει συναφθεί εντός της διάρκειας αυτής. Αίτημα της μισθώτριας για περαιτέρω παράταση της παραπάνω μίσθωσης δεν είναι νόμιμο, διότι υποβλήθηκε σε χρόνο κατά τον οποίο δεν υπήρχε ενεργός σύμβαση μίσθωσης (λόγω λήξης της αρχικής μίσθωσης και μη έγκυρης παράτασης αυτής). Δεν βρίσκει έδαφος εφαρμογής στην προκείμενη περίπτωση η διάταξη του άρθρου ένατου του ν. 4296/2014 (ομόφ).