×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/467/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Λατομεία. Χαρακτηρισμός λατομείου. Αρμοδιότητα διαχείρισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ορθώς το Υπουργείο Ανάπτυξης θεώρησε ως κοινοτικό και όχι ως δημόσιο το αναφερόμενο στο έγγραφο του ερωτήματος λατομείο αδρανών υλικών, για την ένταξη του λατομείου αυτού στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και για τον καθορισμό της αρμοδιότητας διαχειρίσεώς του, δεδομένου ότι κατά την έννοια των οικείων διατάξεων του Ν 1428/1984 ο χαρακτήρας ενός λατομείου αδρανών υλικών ως δημόσιου ή κοινοτικού εξαρτάται από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εκτάσεως στην οποία λειτουργεί το λατομείο, στην προκειμένη δε περίπτωση με τελεσίδικη απόφαση είχε κριθεί με δύναμη δεδικασμένου, που δέσμευε τη Διοίκηση, ότι η έκταση του λατομείου ανήκε κατά κυριότητα σε κοινότητα και όχι στο Δημόσιο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/115/2006

Εφαρμογή της παρ.3 του άρθρου 6 του Ν 1428/1984 στις συμβάσεις μίσθωσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του άρθρου 6 παρ.3 του Ν 1428/1984, που απαγορεύει την υπομίσθωση και κάθε άλλη μορφή μεταβίβασης των μισθωτικών δικαιωμάτων λατομείου αδρανών υλικών και επιτρέπει μόνο μετά από έγκριση της Διοίκησης την εισφορά των μισθωτικών δικαιωμάτων σε εταιρεία, αφορά αποκλειστικά την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των δημόσιων λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης, γι’ αυτό και δεν έχει εφαρμογή στην παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης.


ΝΣΚ/175/2015

Δημόσια λατομεία – Καθορισμός ως υπόχρεου για αποζημίωση υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 16 του ν. 1428/1984 και 5 του ν. 5895/1933, λόγω μη νόμιμης εξόρυξης αδρανών υλικών από εκμεταλλεύτρια εταιρεία – Διαγραφή ή μη από την αρμόδια υπηρεσία των βεβαιωμένων μισθωμάτων, δεδομένου του χρόνου που έχει παρέλθει.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Η, κατά τα άρθρα 16 παρ.1 του ν. 1428/1984 και 5 του ν. 5895/1933, υποχρέωση αποζημίωσης του Δημοσίου, λόγω διενέργειας παράνομης εκμετάλλευσης λατομείου αδρανών υλικών, βαρύνει την εταιρεία που πραγματοποίησε την παράνομη πράξη και, εν προκειμένω, την εταιρεία «ΛΑΤΟΜΙΚΗ Α.Ε.» για πράξεις που τελέσθηκαν μέχρι 28.2.2007 και την εταιρεία «ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΔΑΜΑΣΤΑΣ Α.Ε.» για πράξεις που τελέσθηκαν από 1.3.2007 και εντεύθεν. 2) Οι παράνομα εξορυχθείσες και πωληθείσες ποσότητες αδρανών υλικών ναι μεν δεν προσμετρώνται κατά τον υπολογισμό των αναλογικών μισθωμάτων, πλην όμως η αρμόδια Υπηρεσία δεν δικαιούται ούτε υποχρεούται να προβεί στη διαγραφή των, αντιστοιχούντων σε αυτές, βεβαιωμένων μισθωμάτων και την απόδοσή τους στην μισθώτρια εταιρεία «ΛΑΤΟΜΙΚΗ Α.Ε.», ως αχρεώστητα καταβληθέντων, ή το συμψηφισμό τους με την οφειλόμενη προς το Δημόσιο αποζημίωση του άρθρου 5 του ν. 5895/1933, για την αυθαίρετη χρήση της έκτασης από την οποία οι εξορυχθείσες και πωληθείσες ποσότητες αδρανών υλικών προέρχονται, διότι δικαιούχος του πλειστηριάσματος των παράνομα παραχθέντων λατομικών προϊόντων, υποχρεωτικά εκποιητέων με πλειοδοτική δημοπρασία, είναι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηρακλείου και, ήδη, η Περιφέρεια Κρήτης, στην οποία είναι αποδοτέα τα κατά τα ανωτέρω βεβαιωθέντα μισθώματα, που αποτελούν ποσοστό του τιμήματος της πώλησης των παράνομα εξορυχθέντων αδρανών υλικών. (ομοφ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/216/2002

Μεταβολή ιδιοκτησιακού καθεστώτος δημοσίου λατομείου αδρανών υλικών. Εκδοση νέας άδειας εκμεταλλεύσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στις περιπτώσεις δημοσίων λατομείων αδρανών υλικών που μεσολαβεί αναγνώριση, δικαστικώς ή διοικητικώς, τρίτου προσώπου ως ιδιοκτήτη του εδάφους, η υφιστάμενη σύμβαση μισθώσεως, στην οποία υπεισέρχεται αυτοδικαίως ο αναγνωρισθείς τρίτος (άρθρο 2 παρ.4 Ν 1428/1984) εξακολουθεί να επέχει και θέση άδειας εκμεταλλεύσεως και δεν απαιτείται η έκδοση από τον οικείο νομάρχη σχετικής συμπληρωματικής πράξεως.


ΝΣΚ/140/2017

Υποχρέωση καταβολής ειδικού τέλους υπέρ ΟΤΑ, «πράσινου τέλους» και αναλογικών μισθωμάτων, σε περίπτωση ιδιοχρησιμοποίησης αδρανών υλικών που παράγονται σε μισθωμένο δημόσιο λατομείο.(...)Η εταιρεία που μισθώνει και εκμεταλλεύεται δημόσιο λατομείο, δυνάμει σύμβασης που σύναψε με ανάδοχο κατασκευής έργου, το οποίο ανατέθηκε από το Δημόσιο με Σύμβαση Παραχώρησης η οποία κυρώθηκε με το ν. 3621/2007, και εκτελεί εργασίες παραγωγής σκυροδέματος για το Έργο αυτό, μέσα σε αυτοτελή εγκατάστασή της, με πρώτη ύλη αδρανή υλικά μεταφερόμενα, με δελτίο αποστολής, από το λατομείο της, για τα οποία δεν εκδίδονται τιμολόγια, δεν υποχρεούται στην καταβολή του ειδικού τέλους υπέρ Ο.Τ.Α, του άρθρου 19 ν. 1428/1984 (πλειοψ.). Επίσης δεν υποχρεούται σε καταβολή του «πράσινου τέλους», του άρθρου 183 τταρ. 5 ν. 4001/2011 (ομόφ.). Αντίθετα, υποχρεούται στην καταβολή αναλογικών μισθωμάτων, όπως τα τελευταία έχουν ορισθεί στο μισθωτήριο συμβόλαιο (ομόφ.)


ΝΣΚ/63/2021

Αρμοδιότητα εξέτασης προσφυγών κατ’ αποφάσεων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 3200/1955 σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του ν. 2503/1997, σχετικών με τα λατομεία αδρανών υλικών και φυσικών λίθων.(...)Η αρμοδιότητα εξέτασης προσφυγών νομιμότητας του άρθρου 8 του ν. 3200/1955 του Τμήματος Διαχείρισης και Εποπτείας της Δ/νσης Λατομείων Μαρμάρων και Αδρανών Υλικών, που προβλέπεται στη διάταξη της περίπτωσης γγ’ της παραγράφου 3δ του π.δ. 132/2017, αφορά σε πράξεις που εκδίδονται σχετικά με την έρευνα και εκμετάλλευση των λατομείων μαρμάρων, αδρανών υλικών και φυσικών λίθων και όχι σε κάθε πράξη που αφορά σε λατομεία, αρμοδιότητας άλλων Δ/νσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ομόφωνα)


ΝΣΚ/237/2001

Λατομεία. Χορήγηση συναινέσεως για διενέργεια ερευνητικών εργασιών μαρμάρου εντός λατομικής ζώνης. Ερευνα των απαγορευτικών λόγων του άρθρου 10 παρ.1 του Ν 1428/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν απαιτείται εκ νέου έρευνα των απαγορευτικών λόγων του άρθρου 10 παρ.1 του Ν 1428/1984 για τη χορήγηση συναινέσεως διενεργείας ερευνητικών εργασιών προς διαπίστωση της υπάρξεως μαρμάρου εντός λατομικής περιοχής αδρανών υλικών στο πλαίσιο της διατάξεως του άρθρου 3 παρ.5 του ως άνω νόμου 1428/1984, δεδομένου ότι τούτο έχει γίνει πριν τον καθορισμό της λατομικής περιοχής κατ εφαρμογή του άρθρου 4 παρ.1 του Ν 1428/1984, το οποίο αφορά όλες τις επιτρεπόμενες εντός των λατομικών περιοχών δραστηριότητες, δηλαδή και την εκμετάλλευση μαρμάρου.


Ν.2115/1993

Τροποποίηση, αντικατάσταση και συμπλήρωση διατάξεων του Ν.1428/1984. "Εκμετάλλευση λατομείων αδρανών υλικών και άλλες διατάξεις"


ΝΣΚ/120/2004

Λατομεία αδρανών υλικών. Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 7 παρ.2 περ.α’ του Ν 2837/2000 και στα δημοτικά και κοινοτικά λατομεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η πρόβλεψη του άρθρου 7 παρ.2 α του Ν 2837/2000, για την αυτοδίκαιη παράταση των συμβάσεων μίσθωσης λατομείων αδρανών υλικών, που υφίσταντο κατά την έναρξη ισχύος του Ν 2115/1993, σε εικοσαετείς, με δυνατότητα δύο ακόμη πενταετών παρατάσεων, εφόσον τα εν λόγω λατομεία έχουν ενταχθεί ή θα ενταχθούν σε λατομικές περιοχές, μετά την ισχύ του ανωτέρω νόμου (2115/1993), περιλαμβάνει και τα δημοτικά και κοινοτικά λατομεία.


ΝΣΚ/192/2016

Παράταση λειτουργίας λατομείου αδρανών υλικών, βάσει των διατάξεων των παρ. 5 και 8 του άρθρ. 20 του Ν. 2115/1993 - Μελέτη αποκατάστασης – Σχετικές αρμοδιότητες Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Ενόψει του δοθέντος ιστορικού, δεν είναι κατά το νόμο επιτρεπτή η υπαγωγή του συγκεκριμένου λατομείου αδρανών υλικών στις διατάξεις των παρ. 5 και 8 του άρθρου 20 του Ν. 2115/1993. Παρέλκει η απάντηση στα λοιπά (υπο)ερωτήματα.


ΝΣΚ/162/2016

Έκδοση διαπιστωτικής πράξης, περί υπαγωγής ιδιωτικού λατομείου αδρανών υλικών ειδικών χρήσεων, του οποίου η λειτουργία έχει διακοπεί, στο άρθρο 183 παρ. 4 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την υπαγωγή ιδιωτικού λατομείου αδρανών υλικών ειδικών χρήσεων, του οποίου η λειτουργία έχει διακοπεί, στο άρθρο 183 παρ. 4 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει, απαιτείται η έκδοση διαπιστωτικής πράξης από την κατά νόμον αρμόδια Διεύθυνση Ανάπτυξης της οικείας Περιφέρειας (ομόφωνα).