ΝΣΚ/122/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα καταβολής ειδικού επιμισθίου εξωτερικού σε εκπαιδευτικό που διατέθηκε σε ελληνικές σχολικές μονάδες εξωτερικού, χωρίς τήρηση διαδικασιών απόσπασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ενόψει του γεγονότος ότι δεν υφίσταται νόμιμη απόσπαση της εκπαιδευτικού στο Γραφείο Συντονιστή Εκπαίδευσης Βρυξελλών, μη νομίμως καταβλήθηκε το επιμίσθιο εξωτερικού από 16-10-2002 και μη νομίμως εξακολουθεί να καταβάλλεται μέχρι σήμερα, καθόσον η απόφαση χορηγήσεως επιμισθίου εξωτερικού, κατά τα προεκτεθέντα, προϋποθέτει κατ’ αρχάς νόμιμη απόσπαση του δικαιούχου εκπαιδευτικού στο εξωτερικό.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/323/2010
Εκπαιδευτικοί – Παράταση αποσπάσεως εκπαιδευτικού στην αλλοδαπή – Αποδοχές, επιμίσθιο εξωτερικού – Δυνατότητα τροποποίησης υπουργικών αποφάσεων του 1997 και 2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν συντρέχει νόμιμος λόγος τροποποίησης των υπ’ αριθμ. Φ.821.4/Ε162/Ζ1/ 864/11-3-1997 και Φ.821.4/Γ336/Ζ1/29-10-2001 αποφάσεων του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κατά το μέρος που η εκπαιδευτικός, που αφορά το υπό κρίση ερώτημα, αποσπάσθηκε σε σχολικές μονάδες της Ο.Δ. Γερμανίας για το χρονικό διάστημα από 1-9-1996 μέχρι 31-3-1999 χωρίς τις τακτικές αποδοχές της στην Ελλάδα.
ΝΣΚ/30/2001
Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Απόσπαση ή παράταση απόσπασης εκπαιδευτικού σε σχολικές μονάδες εξωτερικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εκπαιδευτικός ο οποίος έχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, δεν είναι, όμως, δυνατή η συνταξιοδότησή του λόγω μη συμπληρώσεως του απαιτουμένου από το νόμο κατωτάτου ορίου ηλικίας, μπορεί να αποσπάται ή να παρατείνεται η απόσπασή του σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.14 του άρθρου 23 του Ν 2413/1996 και της περ.α της παρ.17 του άρθρου 9 του Ν 2817/2000.
ΝΣΚ/471/2005
Θητεία και τοποθέτηση Αναπληρωτών Διευθυντών εκπαιδευτικών μονάδων Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης Εξωτερικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Ο συντονιστής εκπαίδευσης εξωτερικού δύναται να τοποθετήσει άλλον αναπληρωτή διευθυντή, όχι όμως λόγω λήξεως της θητείας του, αλλά λόγω απαλλαγής αυτού από τα καθήκοντά του, σύμφωνα με την παρ.14 του άρθρου 16 του Ν 2413/96, β) αν παραμείνει ο ίδιος ως αναπληρωτής διευθυντής δεν απαιτείται επανάκρισή του από το αρμόδιο συλλογικό όργανο, και γ) δεν δύναται να επιλεγούν διευθυντές εκπαίδευσης εξωτερικού εκπαιδευτικοί των οποίων η απόσπαση παρατάθηκε νομίμως και πέραν της πενταετίας.
ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)175/2015
Ημερήσια αποζημίωση:Νόμιμη η καταβολή εξόδων μετακίνησης (αντίτιμο εισιτηρίων, έξοδα διανυκτέρευσης και ημερήσια αποζημίωση) σε υπαλλήλους Δήμου, καθόσον , λαμβάνοντας υπόψη, τη χιλιομετρική απόσταση (291 χλμ.) και τη μετακίνηση των φερόμενων ως δικαιούχων με συγκοινωνιακό μέσο, νομίμως εγκρίθηκε μία (1) διανυκτέρευση για τη συγκεκριμένη μετακίνηση, και, ως εκ τούτου νομίμως καταβλήθηκε ολόκληρη η ημερήσια αποζημίωση, χωρίς να χρειάζεται να αποδειχθεί περαιτέρω το αναγκαίο αυτής της διανυκτέρευσης,
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)81/2015
Μη νόμιμη η καταβολή υπερωριακής αποζημίωσης σε υπάλληλο αποσπασμένο από Δήμο που διατέθηκε σε γραφείο βουλευτού, καθόσον οι κατ΄ εξουσιοδότηση του άρθρου 16 παρ. 2 του ν.3205/2003 εκδοθείσες 2/92237/0022/21.1.2013 και 2/99421/ΔΕΠ/23.1.2015 ΚΥΑ, με τις οποίες προβλέπεται ότι με τις δαπάνες για την υπερωριακή αποζημίωση όσων υπαλλήλων ΟΤΑ α΄ βαθμού έχουν αποσπασθεί και διατεθεί σε γραφεία βουλευτών βαρύνονται οι φορείς που ανήκουν οργανικά, δηλαδή οι Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, αφενός αυτές κείνται εκτός νομοθετικής εξουσιοδότησης, αφετέρου δε έρχονται σε ευθεία αντίθεση προς τους ανώτερης τυπικής ισχύος κανόνες των άρθρων 184 παρ. 8 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων και 25 του ν. 4024/2011, που προβλέπουν ότι οι αποδοχές των τελούντων σε απόσπαση υπαλλήλων καταβάλλονται από τον φορέα υποδοχής τους, δηλαδή από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.(Ανακλήθηκε με την 104/2015 Πράξη του I Τμήματος)
ΝΣΚ/102/2002
Σύσταση - συγκρότηση υπηρεσιακού συμβουλίου της ΣΕΛΕΤΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύσταση - συγκρότηση του υπηρεσιακού συμβουλίου της ΣΕΛΕΤΕ που έγινε με την Ε5/1376/12-7-99 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 2683/1999 είναι νόμιμη και το συμβούλιο αυτό νομίμως επιλαμβάνεται θεμάτων που αφορούν την υπηρεσιακή κατάσταση τόσο του διοικητικού όσο και του εκπαιδευτικού προσωπικού της ΣΕΛΕΤΕ.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)245/2014
Μη νόμιμη η καταβολή μισθοδοσίας τριάντα τριών (33) έκτακτων εκπαιδευτικών Τ.Ε.Ι., καθόσον: α) η απόφαση του Συμβουλίου του ΤΕΙ για τις αναθέσεις διδασκαλίας δεν ελήφθη νομίμως διότι η εν λόγω απόφαση ελήφθη χωρίς νόμιμη απαρτία, β) καταβλήθηκε αναδρομικά για χρονικό διάστημα προ της υπογραφής των αντίστοιχων συμβάσεων εργασίας ήτοι από το χρόνο έκδοσης της σχετικής απόφασης του Συμβουλίου του Τ.Ε.Ι. και γ) οι αναθέσεις διδασκαλίας έγιναν σε χρόνο κατά τον οποίο δεν ήταν πλέον δυνατή η συμπλήρωση των αναγκαίων, κατ’ άρθρο 3549/2007, εβδομάδων διδασκαλίας και επιπλέον δεν προσκομίζονται στοιχεία από τα οποία να προκύπτει ότι το διδακτικό εξάμηνο παρατάθηκε ούτε βεβαιώνεται ότι στα κρίσιμα μαθήματα συμπληρώθηκε ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός εβδομάδων διδασκαλίας.
ΕλΣυν/Τμ.1/155/2000
Δαπάνες απόσπασης.Με τα δεδομένα όμως αυτά και όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, πρέπει να γίνει δεκτό, κατά την κρίση του Τμήματος τούτου, ότι, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι, η ως άνω γενόμενη απόσπαση της προαναφερόμενης υπαλλήλου, δεν είναι νόμιμη, εφόσον οι υπουργικές αποφάσεις απόσπασης αυτής (αρχικής και παράτασης), κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 2683/1999 (ΦΕΚ Α' 19), δεν διαλαμβάνουν περιστατικά βάσει των οποίων να δύναται να γίνει δεκτό ότι συντρέχουν «συγκεκριμένες υπηρεσιακές ανάγκες» που δικαιολογούν την απόσπαση αυτής, μη νομίμως η ανωτέρω υπάλληλος προβάλλει τέτοια αξίωση, καθόσον, πέραν του εξωπραγματικού ενοικίου (372.000 το μήνα για δωμάτιο 15 τμ), ελλείπει η υπό του νόμου αξιούμενη προς τούτο προϋπόθεση της υποβολής δηλαδή τιμολογίου ή δελτίου παροχής υπηρεσιών για την καταβολή των ως άνω δαπανών. Παρέπεται λοιπόν ότι και η δαπάνη που δίνεται εντολή να πληρωθεί με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα προς ικανοποίηση της προβαλλόμενης από αυτήν αξιώσεως, δεν είναι νόμιμη, και γι' αυτό το ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί κατά παραδοχή των απόψεων του αρνηθέντος την θεώρηση Επιτρόπου.
ΝΣΚ/30/2012
Α.Ε.Ι. - Ορισμός μελών εκλεκτορικού σώματος – Αντικατάσταση εξωτερικού Εκλέκτορα – Εγκυρότητα Εισηγητικής Έκθεσης(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Δεν είναι νόμιμη η διαδικασία ορισμού των μελών του Εκλεκτορικού Σώματος, που προέρχονται από τον οικείο Τομέα Μηχανικής, αφού τα μέλη αυτά ορίστηκαν κατά παράβλεψη, άλλως παραβίαση του ως άνω ουσιώδους τύπου της διαδικασίας, δηλαδή χωρίς να προηγηθεί η κλήρωση των επτά (7) μελών του τομέα Μηχανικής από το Διευθυντή αυτού. Β) Δεν χωρεί αναπλήρωση του εξωτερικού εκλέκτορα κ. Β.Κ., που τελούσε σε νόμιμη άδεια, αφού κατά το διδόμενο πραγματικό, ο αριθμός των υπολοίπων μελών του εκλεκτορικού σώματος δεν είναι μικρότερος των ένδεκα (11), ούτε και παραβιάζεται η ποσόστωση της παραγράφου 3, όσον αφορά τη συμμετοχή στο εκλεκτορικό σώμα καθηγητών, αναπληρωτών καθηγητών και επίκουρων καθηγητών. Γ) Η υποβολή της Εισηγητικής Έκθεσης μετά την παρέλευση της προθεσμίας των 60 ημερών από τον ορισμό της Εισηγητικής Επιτροπής δεν καθιστά αυτή άκυρη και συνακόλουθα δύναται νομίμως να ληφθεί υπόψη από τα μέλη του Εκλεκτορικού Σώματος, για την περαιτέρω συνέχιση της εκλογικής διαδικασίας. Εξάλλου, ο χρόνος μεταξύ του ορισμού των μελών της Εισηγητικής Επιτροπής στις 07/07/2010 που συνεδρίασε για το σκοπό αυτό το Εκλεκτορικό Σώμα και της 21/03/2011, ημερομηνίας που κατατέθηκε η Εισηγητική Έκθεση από την Εισηγητική Επιτροπή και έλαβε κατά την κατάθεση στη Σ.Ε.Μ.Φ.Ε. αριθμ. Πρωτ. Σ.Ε.Μ.Φ.Ε. 1152/21-03-2011, εκτιμάται από τις περιστάσεις ότι είναι εύλογος.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/212/2019
Καταβολή αναλογούντος επιμισθίου ιατρού ελεγκτή...Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με τις διατάξεις που παρατέθηκαν στη σκέψη ΙΙ της παρούσας κρίνονται τα ακόλουθα:1. Ως προς την υπαγωγή της επίμαχης δαπάνης στον προληπτικό έλεγχο του Δικαστηρίου τούτου, στο πλαίσιο εφαρμογής του π.δ/τος 136/2011«Καθορισμός κατώτατου ύψους των δαπανών που ελέγχονται από το Ελεγκτικό Συνέδριο» (Α΄ 267)», επισημαίνεται ότι η πληρωμή αυτή εντέλλεται για την εκτέλεση καθηκόντων που έχουν ανατεθεί, κατ’ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 96 ν. 4483/2017, σε ιατρό που κατέχει οργανική θέση στο Υπουργείο Υγείας, η εντελλόμενη δε αμοιβή αυτού έχει υπολογιστεί κατ’ επίκληση των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 60 του ν. 1943/1991, ήτοι αντιστοιχεί στο επιμίσθιο που καταβάλλεται δυνάμει των προαναφερόμενων διατάξεων στους ελεγκτές ιατρούς. Υπό το πρίσμα αυτό, η σχετική δαπάνη, εμφανίζοντας λειτουργική συνάφεια με την stricto sensu μισθοδοσία του προσωπικού που προσλαμβάνεται στους υπαγομένους σε προληπτικό έλεγχο δημοσίους φορείς, συνιστά «οιονεί μισθοδοσία» προσωπικού και, ως εκ τούτου, εμπίπτει, για την ταυτότητα του νομικού λόγου και της φύσεως της προκαλουμένης δημοσιονομικής διακινδυνεύσεως στην περίπτωση β (ι) της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του π.δ/τος 136/2011, κατά την οποία υπάγεται σε προληπτικό έλεγχο το πρώτο χρηματικό ένταλμα που εκδίδεται μετά την πρόσληψη του προσωπικού ανεξαρτήτως ποσού. Συνακόλουθα, παραδεκτώς εισάγεται ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου η από 10.6.2019 έκθεση της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην 1η Υπηρεσία Επιτρόπου στο Νομό ... (πρβλ. Κ.Π.Ε.Δ. στο Ι Τμ. 238/2017, 321/2014, Κ.Π.Ε.Δ. στο IV Τμ. 96/2016).(...)Συνεπώς, δεκτού γενομένου του πρώτου προβαλλόμενου από τον Επίτροπο λόγου διαφωνίας είναι μη νόμιμη η εντελλόμενη με το Χ.Ε. 08ΧΑ/2019 της Περιφέρειας ...-Π.Ε. ... δαπάνη και ως εκ τούτου το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.