×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Τμ.1/155/2000

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2685/1999
Δαπάνες απόσπασης.Με τα δεδομένα όμως αυτά και  όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, πρέπει να γίνει δεκτό,  κατά την κρίση του Τμήματος τούτου, ότι, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι, η ως άνω γενόμενη απόσπαση της προαναφερόμενης υπαλλήλου, δεν είναι νόμιμη, εφόσον οι υπουργικές αποφάσεις απόσπασης αυτής (αρχικής και παράτασης), κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 2683/1999 (ΦΕΚ Α' 19), δεν διαλαμβάνουν περιστατικά βάσει των οποίων να δύναται να γίνει δεκτό ότι συντρέχουν  «συγκεκριμένες υπηρεσιακές ανάγκες» που δικαιολογούν την απόσπαση αυτής,   μη νομίμως η ανωτέρω υπάλληλος προβάλλει τέτοια αξίωση, καθόσον, πέραν του εξωπραγματικού ενοικίου (372.000 το μήνα για δωμάτιο 15 τμ), ελλείπει η υπό του νόμου αξιούμενη προς τούτο προϋπόθεση της υποβολής δηλαδή τιμολογίου ή δελτίου παροχής υπηρεσιών για την καταβολή των ως άνω δαπανών. Παρέπεται λοιπόν ότι και η δαπάνη  που δίνεται εντολή να πληρωθεί με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα προς ικανοποίηση της προβαλλόμενης από αυτήν αξιώσεως, δεν είναι νόμιμη, και γι' αυτό το ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί κατά παραδοχή των απόψεων του αρνηθέντος την θεώρηση Επιτρόπου.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν/Τμ.1/69/2002

Δαπάνες απόσπασης.Με αυτά τα πραγματικά περιστατικά και σύμφωνα με τα εκτεθέντα στη μείζονα σκέψη η ελεγχόμενη δαπάνη απόσπασης δεν είναι νόμιμη γιατί η προλαβούσα απόσπαση του αναφερθέντος υπαλλήλου, που υπήρξε δεύτερη κατά σειράν, έγινε εντός έξι (6) μηνών από την αντίστοιχη προγενέστερη στον ίδιο τόπο, παρεκτός του ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι οι ανάγκες για τις οποίες αποσπάσθηκε ο υπάλληλος αυτός ήταν έκτακτες και ασυνήθιστες αλλ' αντίθετα πάγιες και σταθερές, προερχόμενες από την ύπαρξη μιας (1) κενής οργανικής θέσεως. Ως εκ τούτου δεν παρέχεται στον υπάλληλο αυτό δικαίωμα απολήψεως εξόδων απόσπασης. Επομένως το χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/122/2006

Νομιμότητα καταβολής ειδικού επιμισθίου εξωτερικού σε εκπαιδευτικό που διατέθηκε σε ελληνικές σχολικές μονάδες εξωτερικού, χωρίς τήρηση διαδικασιών απόσπασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ενόψει του γεγονότος ότι δεν υφίσταται νόμιμη απόσπαση της εκπαιδευτικού στο Γραφείο Συντονιστή Εκπαίδευσης Βρυξελλών, μη νομίμως καταβλήθηκε το επιμίσθιο εξωτερικού από 16-10-2002 και μη νομίμως εξακολουθεί να καταβάλλεται μέχρι σήμερα, καθόσον η απόφαση χορηγήσεως επιμισθίου εξωτερικού, κατά τα προεκτεθέντα, προϋποθέτει κατ’ αρχάς νόμιμη απόσπαση του δικαιούχου εκπαιδευτικού στο εξωτερικό.


ΝΣΚ/399/2004

Απόσπαση εκπαιδευτικών διορισθέντων σε δυσπρόσιτα σχολεία κατά παράβαση του άρθρου 41 παρ.1 Ν 1143/1981. Υπολογισμός του χρόνου της κατά τα άνω απόσπασης για την θεμελίωση δικαιώματος υποβολής αίτησης μετάθεσης κατ’ άρθρο 16 παρ.8 εδ.στ’ του ΠΔ 50/1996.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο χρόνος απόσπασης εκπαιδευτικού διορισθέντος σε δυσπρόσιτα σχολεία, η οποία (απόσπαση) έλαβε χώρα παρά την διάταξη του άρθρου 41 παρ.1 του Ν 1143/1981, δεν μπορεί να υπολογισθεί για τη θεμελίωση αιτήματος μετάθεσης του εκπαιδευτικού κατ’ άρθρο 16 παρ.8 εδ.στ’ του ΠΔ 50/1996.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/321/2018

Καταβολή μισθοδοσίας: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν υπάγεται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθόσον, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου και δεν αμφισβητείται από τον ελεγχόμενο Δήμο, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν είναι το πρώτο που εκδόθηκε μετά την απόσπαση της εν λόγω δημοτικής υπαλλήλου. Εξάλλου, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη ΙΙ, δεν είναι δυνατόν, εξ αφορμής υποβολής του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, να ελεγχθεί παρεμπιπτόντως, όπως ζητείται, η εν γένει νομιμότητα της ήδη καταβληθείσας από τον εν λόγω Δήμο στην υπάλληλο αυτή μισθοδοσίας επί ένα περίπου έτος μετά την απόσπασή της, χωρίς να έχει υποβληθεί το πρώτο ένταλμα πληρωμής, μετά την υπηρεσιακή αυτή μεταβολή, σε προληπτικό έλεγχο, διότι τούτο θα μετέτρεπε τον προληπτικό έλεγχο σε κατασταλτικό. Επομένως, ο υποβληθείς προς έλεγχο τίτλος πληρωμής δεν υπόκειται σε προληπτικό αλλά μόνον σε κατασταλτικό έλεγχο, στο πλαίσιο του οποίου και θα εκτιμηθεί τόσο η κατ΄αρχήν παρατυπία της μη υποβολής του πρώτου χρηματικού εντάλματος μετά την απόσπαση όσο και η εν γένει νομιμότητα της δαπάνης της απόσπασης (πρβλ. Ολομ. 4682/2013, βλ. ΚΠΕΔ στο VII Τμ. 281/2015). 


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/203/2014

Με τα  δεδομένα αυτα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, πρέπει να γίνει δεκτό ότι, όπως βασίμως προβάλλεται με το σχετικό 5ο λόγο διαφωνίας του Επιτρόπου (βλ. ανωτέρω σκέψη 1), η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη κανονική και, εξ αυτού του λόγου, μη δυνάμενη να πληρωθεί σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του Δήμου. Τούτο διότι, της έκδοσης της 404/18.11.2013 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου .... (πρώτη ενέργεια για την εκτέλεση της δαπάνης) - κι όχι, όπως αβασίμως προβάλλεται από το Δήμο (βλ. ανωτέρω σκέψη 1) πριν την υπογραφή της σχετικής σύμβασης - δεν είχε προηγηθεί η έκδοση, από την Οικονομική Επιτροπή .... της απαιτούμενης απόφασης δημοσιονομικής δέσμευσης, με την οποία να δεσμεύεται η αναγκαία πίστωση, ύψους 5.912,87 ευρώ (κατά τον προϋπολογισμό της υπηρεσίας), από τις εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό του Δήμου, οικονομικού έτους 2013, οικείες πιστώσεις (δημοσιονομική ανάληψη της υποχρέωσης), η οποία εκδόθηκε, τελικά, στις 3.2.2014 (13/3.2.2014 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής ....). Εν συνεχεία, αφού η ως άνω δημοσιονομική ανάληψη της υποχρέωσης δεν εκτελέστηκε εντός του οικονομικού έτους 2013, θα έπρεπε αυτή να ανατραπεί, στο τέλος του έτους, με σχετική ανακλητική απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής και, κατά την έναρξη του επόμενου οικονομικού έτους 2014, κατά το οποίο πληρώθηκε η δαπάνη, να εκδοθεί νέα όμοια απόφαση δέσμευσης ισόποσης, εγγεγραμμένης στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2014, πίστωσης. Επιπροσθέτως, όπως βασίμως προβάλλεται με το σχετικό τελευταίο 6ο λόγο διαφωνίας του Επιτρόπου (βλ. ανωτέρω σκέψη 1), η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι, σε κάθε περίπτωση, μη κανονική και για το λόγο ότι ερείδεται επί μη νόμιμης απόφασης δημοσιονομικής δέσμευσης, καθόσον η σχετική 13/3.2.2014 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής .... αφορά στη δέσμευση του συνόλου της εγγεγραμμένης στον οικείο Κ.Α.Ε. "Συντήρηση Βιολογικών" πίστωσης του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2014 και όχι συγκεκριμένα στη δαπάνη της ως άνω προμήθειας. ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ  ΕΣ/ΤΜ.7/4/2015

 
 

ΝΣΚ/117/2016

Υποχρεωτικός χαρακτήρας της συνυπηρέτησης εγγάμου στελέχους του Λιμενικού Σώματος, συζύγου λιμενικού που έχει μετατεθεί ή αποσπαστεί στο εξωτερικό – Χρονική διάρκεια της απόσπασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απόσπαση έγγαμου στελέχους του Λιμενικού Σώματος, κατ’ άρθρο 20 παρ. 1 περ. στ΄ του Π.Δ. 33/2009, γίνεται υποχρεωτικά, λόγω συνυπηρέτησης συζύγων, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης και αιτιολογημένης εισήγησης της αρμόδιας υπηρεσίας, ότι συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, ο δε χρόνος διάρκειας της απόσπασης πρέπει να ταυτίζεται με τη διάρκεια θητείας του συζύγου.


ΕλΣυν/Τμ.4/166/2011

Αποζημίωση υπαλλήλου για αποκατάσταση ζημίας.Η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον η διενέργειά της απαγορεύεται ρητά από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 1 του ν. 2685/1999 που εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη. Και τούτο διότι, κατά τη ρητή διατύπωση των διατάξεων αυτών, ο φερόμενος ως δικαιούχος υπάλληλος, ακόμη και αν γίνει δεκτό ότι επιτρεπτά χρησιμοποίησε το ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητό του κατά την εντός έδρας μετακίνησή του για εκτέλεση υπηρεσίας φέρει ακέραια την ευθύνη για τη ζημία που προκλήθηκε κατά την μετακίνησή του αυτή στο άνω μεταφορικό του μέσο, υπό την έννοια ότι αποκλείεται - απαγορεύεται η άμεση ή έμμεση αποκατάσταση της ζημίας αυτής με έξοδα του ν.π.δ.δ., ενώ σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως λειτουργική γιατί υφίσταται σχετική νομοθετική ρύθμιση


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/74/2014

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη ... αφού ενόψει της δαπάνης που απαιτείτο για την κάλυψη των αναγκών προμήθειας ειδών υγειονομικού υλικού του Νοσοκομείου, μόνο για το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2012 (συνολικού ποσού 298.575,05 ευρώ, με Φ.Π.Α.) και της μη αποδεικνυόμενης συνδρομής οφειλομένων σε απρόβλεπτες περιστάσεις επειγουσών αναγκών, για την ανάθεση των εν λόγω προμηθειών, έπρεπε να είχε διενεργηθεί τακτικός διαγωνισμός. Εξάλλου, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν καθίσταται νόμιμη ούτε με βάση τις διατάξεις του άρθρου 66 παρ. 28 του ν. 3984/2011, καθόσον δεν αποδείχθηκε ότι κατά το χρόνο διενέργειας των επίμαχων απ’ ευθείας αναθέσεων δεν υπήρχε δυνατότητα αντιστοίχισης με τις τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας..

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/.ΤΜ.4/44/2014 (Γ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

 
 

ΝΣΚ/83/2013

Δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλου του Υπουργείου Εξωτερικών σε Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά την έννοια του άρθρου 74 του ν. 3566/2007 « Κύρωση ως Κώδικα του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών» δεν είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλου του Υπουργείου αυτού στο Δήμο Αθηναίων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/398/2009

Δυνατότητα εκτέλεσης ή μη απόφασης απόσπασης υπαλλήλου Δήμου στο Δημόσιο, λόγω παρόδου αρκετού χρόνου από την υπογραφή της μέχρι την έγκριση των πιστώσεων μισθοδοσίας από το Γ.Λ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μη δυνατότητα εκτέλεσης κοινής υπουργικής απόφασης, η οποία αφορά σε απόσπαση, για ένα έτος, υπαλλήλου Δήμου σε υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος, λόγω παρόδου χρονικού διαστήματος δεκατριών μηνών περίπου από την υπογραφή της απόφασης απόσπασης μέχρι την έγκριση, από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, των πιστώσεων μισθοδοσίας του υπό απόσπαση υπαλλήλου.