×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/122/2022

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ερωτάται, εάν ο κ. Π. Γ. που με την ιδιότητα του ως A Αντιπρόεδρος και Πρόεδρος του Συμβουλίου Ποιοτικού Ελέγχου (ΣΠΕ) της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ) υπέγραψε εκ μέρους του ΣΠΕ εισηγήσεις, για τις οποίες το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) παρέπεμψε ορκωτούς ελεγκτές λογιστές στην πειθαρχική διαδικασία, με την νέα του ιδιότητα ως Πρόεδρος του Δ.Σ. και Πειθαρχικού Συμβουλίου (ΠΣ) της ΕΛΤΕ, και για τις συνεδριάσεις κατά τις οποίες θα αφορούν τη πειθαρχική διαδικασία των ανωτέρω αναφερόμενων πειθαρχικών υποθέσεων : Α) Έχει δικαίωμα να προεδρεύσει των συνεδριάσεων του Π.Σ. στις οποίες θα συζητούνται οι ανωτέρω αναφερόμενες υποθέσεις. Β) Έχει δικαίωμα να παρευρίσκεται όταν συζητούνται οι ανωτέρω αναφερόμενες υποθέσεις με δικαίωμα ψήφου. Γ) Έχει δικαίωμα να παρευρίσκεται όταν συζητούνται οι ανωτέρω αναφερόμενες υποθέσεις χωρίς δικαίωμα ψήφου και Δ) Εάν η απάντηση είναι αρνητική στα ανωτέρω ερωτήματα Α) και Β) και Γ) και δεδομένου ότι σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 34 του ν.4449/2017, ο Α Αντιπρόεδρος που είναι Πρόεδρος του ΣΠΕ δεν έχει δικαίωμα ψήφου, ποιος θα αντικαθιστά τον Πρόεδρο στις εν λόγω συνεδριάσεις(....)Α) Ο τέως A Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Πρόεδρος του Συμβουλίου Ποιοτικού Ελέγχου (ΣΠΕ) της ΕΛΤΕ που υπέγραψε εκ μέρους του ΣΠΕ εισηγήσεις, για τις οποίες το Δ.Σ. παρέπεμψε ορκωτούς ελεγκτές λογιστές στην πειθαρχική διαδικασία, με την νέα του ιδιότητα ως Πρόεδρος του Δ.Σ. και Π.Σ. της ΕΛΤΕ, και για τις συνεδριάσεις κατά τις οποίες θα αφορούν τη πειθαρχική διαδικασία των ανωτέρω αναφερόμενων πειθαρχικών υποθέσεων: α) δεν έχει δικαίωμα να προεδρεύσει των συνεδριάσεων του Π.Σ. στις οποίες θα συζητηθούν οι ανωτέρω υποθέσεις, β) δεν επιτρέπεται να παρευρίσκεται στη συνεδρίαση για τη συζήτηση των ανωτέρω υποθέσεων, ακόμη και χωρίς δικαίωμα ψήφου, παρά μόνον εφόσον κληθεί από το πειθαρχικό συμβούλιο προς παροχή πληροφοριών ή προσαγωγή στοιχείων, Στην περίπτωση αυτή πρέπει να αποχωρήσει πριν από την έναρξη της συζήτησης των υποθέσεων και γ) δεν έχει δικαίωμα ψήφου στις υποθέσεις αυτές. Β) Σε περίπτωση που ο Α Αντιπρόεδρος, ως Πρόεδρος του ΣΠΕ, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 34 του ν. 449/2017, δεν έχει δικαίωμα ψήφου στο ΔΣ της ΕΛΤΕ, ως πειθαρχικό όργανο, ο Πρόεδρος της ΕΛΤΕ αναπληρώνεται από τον Β Αντιπρόεδρο στις εν λόγω συνεδριάσεις.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)307/2014

ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ - ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ: Νόμιμη η καταβολή ποσού από ασφαλιστικό οργανισμό σε μέλη και γραμματεία της Τοπικής Διοικούσας Επιτροπής, ως αποζημιώσεων για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις της, κατά το μήνα Μάϊο του έτους 2014, καθόσον νομίμως συγκροτήθηκε η ως άνω Τοπική Διοικούσα Επιτροπή με σχετική απόφαση, που προσδιορίζει μόνο τα τέσσερα μέλη της με δικαίωμα ψήφου και όχι και τα χωρίς δικαίωμα ψήφου υπόλοιπα δύο μέλη, η συμμετοχή των οποίων ερείδεται απ΄ ευθείας στην ειδικότερη διάταξη του άρθρου 138 του ν.4052/2012. Κανονική δαπάνη, καθώς η απόφαση ανάληψης των σχετικών δημοσιονομικών δεσμεύσεων έχει εκδοθεί πριν από την πραγματοποίηση των επίμαχων συνεδριάσεων.


ΝΣΚ/178/2000

Ενορκη Διοικητική Εξέταση. Χορήγηση αντιγράφων μαρτυρικών καταθέσεων διενεργηθείσης Ε.Δ.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Γ.Σκιάνη, Πάρεδρος Η Διεύθυνση Επιθεωρήσεως του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας υποχρεούται κατά τις διατάξεις του Ν.2683/1999 να χορηγεί αντίγραφα μαρτυρικών καταθέσεων στον αιτούντα μετά το πέρας της ενόρκου διοικητικής εξετάσεως, εφ όσον δεν ησκήθη πειθαρχική δίωξη, δεν επιτρέπεται όμως να χορηγεί αυτά, εφ όσον εξακολουθεί υφιστάμενη η πειθαρχική διαδικασία δια της ασκήσεως της πειθαρχικής διώξεως, οπότε δικαίωμα προς γνώση του φακέλλου έχει ο διωκόμενος υπάλληλος.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)33/2015

Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης από Τοπικό Υποκατάστημα ΙΚΑ σε μέλη χωρίς δικαίωμα ψήφου της Τοπικής Διοικητικής Επιτροπής (Τ.Δ.Ε.) του εν λόγω Υποκαταστήματος για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις της, καθόσον δεν απαιτείται απόφαση του Υπουργού περί συγκρότησης της Τ.Δ.Ε., εφόσον προβλέπεται πλέον στην εκ του νόμου απαιτούμενη σύνθεση των Τ.Δ.Ε. η συμμετοχή των Προϊσταμένων Διεύθυνσης και, αναλόγως του αντικειμένου της συνεδρίασης, Προϊσταμένου Τμήματος ή υπαλλήλου ειδικώς οριζομένου με απόφαση του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ως μελών χωρίς δικαίωμα ψήφου, είτε εκ της θέσεώς τους είτε λόγω του ορισμού τους από τον Διοικητή του Ιδρύματος (άρθρου 138 του ν. 4052/2012, ΦΕΚ Α΄ 41/2012).


ΕΣ/Τμ.1/164/2011

Εξοδα κίνησης.Κατά το οργανωτικό σχήμα κατανομής των αρμοδιοτήτων του ανωτέρω Κώδικα, το Δημοτικό Συμβούλιο έχει τη γενική αρμοδιότητα να αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν το δήμο και αποφασίζει δια των μελών του, ήτοι των δημοτικών συμβούλων, και μόνο, κατ' εξαίρεση, όταν συζητείται «θέμα που αφορά σε Τοπικό Διαμέρισμα», στην οικεία συνεδρίαση συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου και ο πρόεδρος του αντίστοιχου Τοπικού Συμβουλίου. Ενόψει τούτου, ως θέμα που αφορά στο Τοπικό Διαμέρισμα και δικαιολογεί τη συμμετοχή του οικείου προέδρου Τοπικού Συμβουλίου στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπου αυτό θα συζητηθεί, νοείται εκείνο, που με βάση το αντικείμενο και τη σπουδαιότητά του, η διαχείρισή τους έχει επίπτωση, κατ' αρχήν, άμεσα στα χωρικά πλαίσια του Τοπικού Διαμερίσματος ενώ δεν μπορούν να θεωρηθεί ως τέτοιο θέμα εκείνο που η σημασία του εκτείνεται σε ολόκληρο το δήμο και αναφέρεται στην προαγωγή του γενικότερου δημοτικού συμφέροντος. Κάθε άλλη ερμηνευτική εκδοχή θα διαρρήγνυε το ως άνω οργανωτικό σχήμα κατανομής των αρμοδιοτήτων των δημοτικών οργάνων, καθόσον θα οδηγούσε στη μόνιμη, κι όχι κατ' εξαίρεση, συμμετοχή των προέδρων των Τοπικών Συμβουλίων στις συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων, αφού κάθε υπόθεση που αφορά το δήμο αφορά, επιπροσθέτως, και τα Τοπικά του Διαμερίσματα. 


ΕΣ/ΚΠΕ Τμ.1/54/2014

Τοπικές επιτροπές ΙΚΑ.H απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης , με την οποία συγκροτήθηκε η Τοπική Διοικητική Επιτροπή του Τοπικού Υποκαταστήματος ….του Ι.Κ.Α. Ε.Τ.Α.Μ. είναι μη νόμιμη, καθόσον, κατά τον κρίσιμο χρόνο, αρμόδιος για την έκδοση της απόφασης αυτής ήταν ο Περιφερειάρχης. β) Πέραν τούτου, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4052/2012 η προαναφερόμενη απόφαση συγκρότησης είναι μη νόμιμη, διότι, δεν έχουν οριστεί με αυτήν τα πρόσωπα που προβλέπονται από τις οικείες διατάξεις ως μέλη χωρίς δικαίωμα ψήφου, προϋπόθεση απαραίτητη για την νόμιμη υπόσταση της Τ.Δ.Ε. Οι λόγοι αυτοί εξετάζονται αυτεπαγγέλτως από το Κλιμάκιο, διότι συνάπτονται με την απάντηση στους λόγους της διαφωνίας. Εξάλλου, όπως έγινε δεκτό ανωτέρω, πέραν των προβλεπομένων στη διάταξη του άρθρου 138 του ν. 4052/2012 μελών χωρίς δικαίωμα ψήφου, που πρέπει να ορίζονται στην οικεία πράξη συγκρότησης, δεν είναι νόμιμη η συμμετοχή στις συνεδριάσεις των Τ.Δ.Ε. άλλων προσώπων, είτε ως μελών άνευ ψήφου είτε ως εισηγητών και συνεπώς δεν είναι νόμιμη η καταβολή σε αυτούς αποζημίωσης για τη συμμετοχή τους αυτή


ΝΣΚ/461/2001

Εξαγωγικές εταιρείες. Εγγραφή επωνυμίας ΑΕ στο Ειδικό Μητρώο Εξαγωγέων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η καταχώρηση της επωνυμίας εξαγωγικής εταιρείας στο Ειδικό Μητρώο Εξαγωγέων, στην περίπτωση που ο Αντιπρόεδρος της ΑΕ έχει καταδικαστεί για παράβαση του νόμου περί επιταγών, την δε εταιρεία εκπροσωπούν υπογράφοντες από κοινού ο Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος αυτής.


ΝΣΚ/99/2023

Ερωτάται, εάν δύναται: α) η ΕΛΤΕ να αποδεχτεί ότι ο ασκούμενος ορκωτός ελεγκτής (ΑΟΕΛ) λογιστής Χ.Α. πληροί τα κριτήρια για τη χορήγηση επαγγελματικής άδειας ορκωτού ελεγκτή λογιστή και β) ασκούμενος ορκωτός ελεγκτής λογιστής ή ορκωτός ελεγκτής λογιστής να ασκεί παράλληλα υποχρεώσεις Δημάρχου ή Αντιδημάρχου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.(...) α) Το ΔΣ της ΕΛΤΕ, εφόσον μετά την παροχή των αναγκαίων στοιχείων, πληροφοριών και διευκρινίσεων, κρίνει, κατόπιν νέας εισήγησης του ΣΠΕ, ότι ο εν λόγω υποψήφιος πληροί τα νόμιμα κριτήρια πρακτικής άσκησης, όπως αυτά ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 4449/2017 και της 3/2017 κανονιστικής πράξης της ΕΛΤΕ, μη δεσμευόμενο από την εισήγηση, πρέπει να χορηγήσει την αιτουμένη επαγγελματική άδεια ορκωτού ελεγκτή λογιστή, διαφορετικά, να απορρίψει την αίτηση. β) Ασκούμενος ορκωτός ελεγκτής λογιστής ή ορκωτός ελεγκτής λογιστής δύναται να ασκεί παράλληλα υποχρεώσεις Δημάρχου ή Αντιδημάρχου, εφόσον λόγω των θέσεων αυτών δεν διακυβεύεται η ανεξαρτησία του νόμιμου ελεγκτή ή του ελεγκτικού γραφείου και του ελέγχου στην οντότητα που κατέχει τις ανωτέρω θέσεις.


ΝΣΚ/171/2008

Παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να βεβαιώσει και ακολούθως να εισπράξει φόρο κληρονομίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παράγραφος 5 του άρθρου 102 του Ν 2961/2001 αφορά υποθέσεις για τις οποίες δεν έχει βεβαιωθεί εν ευρεία εννοία ο φόρος. Παραγράφεται επομένως, το δικαίωμα του Δημοσίου να βεβαιώσει εν ευρεία εννοία φόρο κληρονομίας σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου αυτής, και απαγορεύεται να προβαίνει σε οποιαδήποτε ενέργεια έχει ως προϋπόθεση την εν ευρεία εννοία βεβαίωση.


ΝΣΚ/39/2021

Εάν ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας δικαιούται την προβλεπόμενη από την παράγραφο 9 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019 αποζημίωση για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου.(...)Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας δεν δικαιούται τις αποδοχές που προβλέπονται στην παράγραφο 9 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019 για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου, καθόσον είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, η συμμετοχή του δε στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου συνιστά εκπλήρωση των κύριων καθηκόντων του, επιπλέον δε, όπως προκύπτει από τις διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019, δεν είναι δυνατόν, αυτός αμειβόμενος –αποζημιούμενος επιπλέον για την κάθε συνεδρίαση του Συμβουλίου στην οποία συμμετέχει, να λαμβάνει αποδοχές, οι οποίες, τακτικές και πρόσθετες, να υπερβαίνουν το όριο, που τίθεται από το νόμο, του 60% των συνολικών αποδοχών και επιδομάτων, παροχών και αποζημιώσεων του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ομόφωνα).


ΝΣΚ/39/2021

Εάν ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας δικαιούται την προβλεπόμενη από την παράγραφο 9 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019 αποζημίωση για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου.(...)Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας δεν δικαιούται τις αποδοχές που προβλέπονται στην παράγραφο 9 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019 για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου, καθόσον είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, η συμμετοχή του δε στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου συνιστά εκπλήρωση των κύριων καθηκόντων του, επιπλέον δε, όπως προκύπτει από τις διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019, δεν είναι δυνατόν, αυτός αμειβόμενος –αποζημιούμενος επιπλέον για την κάθε συνεδρίαση του Συμβουλίου στην οποία συμμετέχει, να λαμβάνει αποδοχές, οι οποίες, τακτικές και πρόσθετες, να υπερβαίνουν το όριο, που τίθεται από το νόμο, του 60% των συνολικών αποδοχών και επιδομάτων, παροχών και αποζημιώσεων του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ομόφωνα).