×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/134/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Α.Ε.Ι. – Μέλη ΔΕΠ – Εκλογή μελών ΔΕΠ – Έλεγχος νομιμότητας Πρύτανη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά τον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας, ο οποίος οριοθετείται αυστηρά στη διακρίβωση της τήρησης της τυπικής και μόνο διαδικασίας και δεν επεκτείνεται σε θέματα ουσίας, ο πρύτανης, στα πλαίσια της ελεγκτικής εξουσίας και αρμοδιότητας, η οποία άλλωστε ασκείται και αυτεπάγγελτα, κατ’ αρχήν δεσμεύεται να απαντήσει στους ισχυρισμούς που προβάλλονται με τα τυχόν κατατεθέντα υπομνήματα και περαιτέρω, του νόμου μη ορίζοντος διαφορετικά, έχει την ευχέρεια να λάβει υπόψη του κάθε στοιχείο που καθοιονδήποτε τρόπο υποπίπτει στην αντίληψή του, υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι το στοιχείο αυτό είναι πρόσφορο και υποβοηθεί τον πρύτανη στο σχηματισμό κρίσης για την νομιμότητα ή όχι της τήρησης της τυπικής διαδικασίας της εξεταζόμενης κάθε φορά εκλογικής διαδικασίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/380/2013

Επανάληψη της διαδικασίας κρίσης για εξέλιξη σε θέση μέλους ΔΕΠ, μετά από τον κατά την 24-1-2011 έλεγχο νομιμότητας του Πρύτανη και διαπίστωση παρατυπιών, σχετικών με τη συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος και τον ορισμό της Εισηγητικής Επιτροπής – Νομικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η επανάληψη της αναπεμφθείσας, μετά από έλεγχο νομιμότητας του Πρύτανη, διαδικασίας εκλογής -εξέλιξης σε θέση μέλους ΔΕΠ, που ξεκίνησε πριν από την 1-7-2011, συνεχίζεται και ολοκληρώνεται, σύμφωνα με το προϊσχύσαν του Ν. 4009/2011 νομικό καθεστώς, από το σημείο έκδοσης της ακυρωθείσας πλημμελούς πράξης της εκλογικής διαδικασίας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/471/2011

ΑΕΙ – Εκλογή μελών ΔΕΠ σε θέση Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού – Έννομο συμφέρον μελών ΔΕΠ για υποβολή υπομνήματος – Προϋποθέσεις – Εξέταση ή μη υπομνημάτων κατά τον έλεγχο νομιμότητας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διαδικασία διορισμού κατόπιν εκλογής ή εξέλιξης και η μονιμοποίηση μέλους ΔΕΠ, είναι σύνθετη διοικητική ενέργεια, που ολοκληρώνεται σε δύο στάδια διακεκριμένα μεταξύ τους. Το πρώτο στάδιο αποτελεί την εκλογική διαδικασία ή διαδικασία κρίσης. Το δεύτερο αποτελεί τον έλεγχο νομιμότητας του Πρύτανη και την έκδοση και δημοσίευση της πρυτανικής πράξης διορισμού. Έλεγχος νομιμότητας πραγματοποιείται και στις άγονες εκλογές και στις αρνητικές κρίσεις. Ο έλεγχος νομιμότητας αφορά την τήρηση της τυπικής διαδικασίας και δεν επεκτείνεται σε θέματα ουσίας. Όσοι έχουν έννομο συμφέρον μπορούν να υποβάλλουν σχετικό υπόμνημα, το οποίο ο Πρύτανης οφείλει να λαμβάνει υπόψη κατά τον έλεγχο νομιμότητας. Νομιμοποιούνται να υποβάλλουν υπόμνημα μόνο τα μέλη ΔΕΠ του οικείου Τμήματος, ενώ δεν νομιμοποιούνται τα μέλη άλλου Τμήματος, ακόμα και της ίδιας Σχολής. Αρμοδιότητα να αποφανθεί έχει μόνον ο Πρύτανης. Η εν λόγω αρμοδιότητα ενεργοποιείται από το χρονικό σημείο της περιέλευσης σε αυτόν του σχετικού φακέλου εκλογής για την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας. Ο Πρύτανης στερείται της δυνατότητας να παρέμβει με κάθε τρόπο στην εκλογική διαδικασία.


ΝΣΚ/109/2010

Έλεγχος νομιμότητας εκλογής μέλους ΔΕΠ από τον Πρύτανη του Α.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η συνάφεια τόσο της διδακτορικής διατριβής όσο και του ερευνητικού και εν γένει επιστημονικού έργου κάθε κρινόμενου υποψηφίου με το γνωστικό αντικείμενο της προκηρυχθείσας θέσης είναι αναγκαίος όρος για την εκλογή σε θέση ΔΕΠ. Η παραβίαση της διάταξης αυτής αποτελεί αντικείμενο του ελέγχου νομιμότητας του Πρύτανη.


ΝΣΚ/338/2010

ΑΕΙ ΔΕΠ – Διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ – Έλεγχος νομιμότητας Πρύτανη – Αναπομπή φακέλου – Προθεσμία αποκλειστική – Διακοπή προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την πάροδο της προθεσμίας των εξήντα (60) ημερών για τον Πρύτανη, δεν δύναται αυτός να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας, αλλά υποχρεούται να εκδώσει και να δημοσιεύσει στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την πράξη διορισμού ή μονιμοποίησης και να κοινοποιήσει την πράξη αυτή στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την εκ μέρους του άσκηση του ελέγχου νομιμότητας μέσα στην αποκλειστική προθεσμία του ενός (1) έτους που ορίζει ο νόμος. Η τυχόν εκδιδόμενη πράξη του Πρύτανη, σχετική με τον έλεγχο νομιμότητας μετά την πάροδο της ανωτέρω αποκλειστικής προθεσμίας των εξήντα (60) ημερών είναι παράνομη, ως εκδοθείσα καθ’ υπέρβαση των σχετικών ορίων ασκήσεως της αρμοδιότητάς του. Το αυτό ισχύει και για απόφαση του ΥΠΕΠΘ εκδοθείσα μετά την πάροδο της κατά τα άνω ετήσιας προθεσμίας για την άσκηση του σχετικού ελέγχου νομιμότητας. Περαιτέρω, και με δεδομένο ότι κατ’ επιταγή των διατάξεων του άρθρου 2 της με αριθ. Φ.122.1/171/89650/Β2/2007 απόφασης της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στη διαδικασία ελέγχου νομιμότητας από τον Πρύτανη, ο τελευταίος συνεπικουρείται και από τη Νομική Υπηρεσία του Πανεπιστημίου, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η ως άνω 60νθήμερη προθεσμία διακόπτεται σε περίπτωση που ο Πρύτανης σωρευτικά: α) ζητήσει την παροχή γνωμοδότησης, β) η γνωμοδότηση αυτή αφορά νομικά ζητήματα που προκύπτουν από το συγκεκριμένο έλεγχο και είναι αναγκαία για την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας και γ) η εν λόγω γνωμοδότηση να ζητηθεί πριν από την εκπνοή της πιο πάνω 60νθήμερης προθεσμίας. Υπό τα δεδομένα πραγματικά περιστατικά, νόμιμα αναπέμφθηκε, με την υπ’ αριθμ.πρωτ. 3681/12-07-2010, πράξη του Πρύτανη, ο φάκελος στο Τμήμα Γεωπονικής Βιοτεχνολογίας για επανάληψη της διαδικασίας εκλογής του αιτούντος κ. Ι.Χ. από το στάδιο της συγκρότησης του εκλεκτορικού σώματος.


ΝΣΚ/370/2009

Συμμόρφωση Διοίκησης ή μη σε υπουργική απόφαση για επανάληψη της διαδικασίας εκλογής μέλους ΔΕΠ, η οποία εκδόθηκε μετά την πάροδο της ετήσιας προθεσμίας του ελέγχου νομιμότητας της σχετικής ελεγχόμενης και μη ακυρωθείσας Πρυτανικής πράξεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το έγγραφο του ΥΠ.Ε.Π.Θ. που διαπιστώνει ακυρότητα της διαδικασίας εκλογής μέλους ΔΕΠ και αναπέμπει το σχετικό φάκελο για επανάληψη της σχετικής διαδικασίας εκλογής, χωρίς να ακυρώνει την ελεγχόμενη πράξη του Πρύτανη, όπως απαιτεί η διάταξη του άρθρου 6 κεφ. Δ΄ παρ. 9 του Ν 2083/1992, μετά την αντικατάστασή της από την παρ. 1 του Ν 3549/2007 δεν υποχρεώνει τη διοίκηση του Ε.Μ.Π. και της Σ.Ε.Μ.Φ.Ε. σε οιαδήποτε ενέργεια προς συμμόρφωση, το μεν διότι δεν ακυρώνεται η ελεγχόμενη Πρυτανική πράξη, το δε διότι ο έλεγχος νομιμότητας ασκήθηκε μετά την πάροδο της ετήσιας αποκλειστικής προθεσμίας και καθ’ υπέρβαση των χρονικών ορίων άσκησης της αρμοδιότητας αυτής.


ΝΣΚ/20/2013

Α.Ε.Ι. – Εκλογική διαδικασία – Έλεγχος νομιμότητας Πρύτανη – Εισηγητική Επιτροπή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Βασική προϋπόθεση για εκλογή σε θέση ΔΕΠ είναι η κατοχή διδακτορικού διπλώματος και η συνάφεια του αντικειμένου της διδακτορικής διατριβής με το γνωστικό αντικείμενο της υπό πλήρωση θέσης. Δεν είναι επιτρεπτή η μερική κάλυψη του γνωστικού αντικειμένου της προς πλήρωση θέσης. Η διαπίστωση της συνάφειας αποτελεί ευθύνη αρχικά της τριμελούς εισηγητικής επιτροπής και τελικά του εκλεκτορικού σώματος. Αν διαπιστωθεί μερική ή ολική ανυπαρξία συνάφειας, το εκλεκτορικό σώμα υποχρεούται να θέσει εκτός της περαιτέρω εκλογικής διαδικασίας τον υποψήφιο, αφού στο πρόσωπό του δεν συντρέχουν αποδεδειγμένα οι νόμιμες προϋποθέσεις εκλογής ή εξέλιξης. Σε αντίθετη περίπτωση πάσχει ακυρότητα η απόφαση εκλογής ή εξέλιξης του μέλους ΔΕΠ.


ΝΣΚ/362/2011

ΑΕΙ – Εκλογή μελών ΔΕΠ – Δεύτερη κρίση εξέλιξης – Υπολογισμός τριετίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι Αναπληρωτές Καθηγητές, μετά τη συμπλήρωση τριών ετών στη βαθμίδα που βρίσκονται, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν την προκήρυξη της θέσης τους στη βαθμίδα του Καθηγητή μέχρι δύο φορές, που θα απέχουν τουλάχιστον τρία έτη μεταξύ τους. Το χρονικό διάστημα της τριετίας για τη δεύτερη κρίση εξέλιξης των Επίκουρων Καθηγητών και Αναπληρωτών Καθηγητών υπολογίζεται από την υποβολή της αίτησης υποψηφιότητας για την πρώτη κρίση. Για την υποβολή της δεύτερης αίτησης υποψηφιότητας, πέραν της παρόδου του χρονικού διαστήματος της τριετίας από την υποβολή της αντίστοιχης αίτησης για την πρώτη κρίση, δεν τίθεται από το νόμο άλλη προϋπόθεση, όπως τυχόν ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου νομιμότητας από τον Πρύτανη ή τον Υπουργό είτε αυτεπάγγελτα στην οριζόμενη από το νόμο προθεσμία, είτε κατόπιν σχετικής αίτησης κάθε ενδιαφερόμενου που έχει έννομο συμφέρον. Η συμμετοχή του Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Κ.Λ. στη δεύτερη εκλογική διαδικασία για την προκηρυχθείσα θέση στο γνωστικό αντικείμενο «Θεωρία Μη Γραμμικής Ελαστικότητας», μετά τη δεύτερη αίτησή του για προκήρυξη της θέσης αυτής, που υποβλήθηκε μετά την πάροδο της προβλεπόμενης προθεσμίας των τριών ετών από την υποβολή της πρώτης αίτησης παρίσταται νόμιμη.


ΝΣΚ/303/2012

α) Άσκηση ελέγχου νομιμότητας από τον ΥΠΔΒΜΘ, σε εκλογή μέλους ΔΕΠ. β) Δυνατότητα ή μη εκ νέου ελέγχου του φακέλου μη μονιμοποίησης μέλους ΔΕΠ, μετά την παρέλευση της σχετικής προθεσμίας. γ) Υποχρέωση ή μη, του ΥΠΔΒΜΘ να προβεί σε δημοσίευση της Πρυτανικής πράξης ανάκλησης της λήξης θητείας μέλους ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Η απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 25 παρ.1 του Ν. 3549/2007 και με την οποία επεστράφη ο φάκελος της μη μονιμοποίησης σε θέση μέλους ΔΕΠ της Α.Λ., προκειμένου να εκδοθεί η σχετική Πρυτανική πράξη μονιμοποίησης και να ανακληθεί η δημοσιευθείσα λήξη θητείας, έπρεπε υποχρεωτικά να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, λόγω δημοσιεύσεως, στην εν λόγω Εφημερίδα, της Πρυτανικής πράξεως περί λήξεως της θητείας της ανωτέρω, που προηγήθηκε, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά με την 3574/2010 απόφαση του ΣτΕ και συνεπώς είναι ανυπόστατη. β) Στην προκειμένη περίπτωση ο Υπουργός είναι κατά χρόνο αναρμόδιος να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας της εκλογής της Α.Λ., καθόσον έχει παρέλθει η σχετική προθεσμία. γ) Παρέλκει η εξέταση του γ’ υποερωτήματος, μετά την έκδοση της πράξης του Πρύτανη περί αναστολής ολοκλήρωσης της διαδικασίας έκδοσης της αποφάσεώς του περί λήξης της θητείας της Α.Λ., σε κάθε δε περίπτωση ως εκδόν όργανο ο Πρύτανης είναι και ο μόνος αρμόδιος να ανακαλέσει την σχετική πράξη του. (ομοφ.)


ΣΤΕ/1909/1997

Εκπρόθεσμο αίτησης ακυρώσεως:..Επειδή, στο άρθρο 6 παρ. ΣΤ 9 του ν. 2083/1992 (ΦΕΚ 159) ορίζεται ότι : "Ο διορισμός και η μονιμοποίηση του μέλους ΔΕΠ γίνεται με πράξη του πρύτανη που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η σχετική πράξη με τα πρακτικά εκλογής ή μονιμοποίησης διαβιβάζονται χωρίς καθυστέρηση από το ΑΕΙ στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιούνται σε όλους τους υποψηφίους. Η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και η εκτέλεση της πράξης αυτής αναστέλλεται επί ένα μήνα από την περιέλευσή της στο Υπουργείο για έλεγχο νομιμότητας. Αν μέσα στην προθεσμία αυτή διαπιτωθεί έλλειψη νομιμότητας στην πράξη του πρύτανη, η υπόθεση αναπέμπεται στο ΑΕΙ". Κατά την έννοια της πιο πάνω διατάξεως επιβάλλεται μεν η κοινοποίηση της πράξεως διορισμού μέλους ΔΕΠ και των πρακτικών εκλογής σε όλους τους υποψηφίους, αλλά η κοινοποίηση αυτή δεν αποτελεί την αφετηρία της προθεσμίας για την άσκηση της αιτήσεως ακυρώσεως. Η προθεσμία της αιτήσεως ακυρώσεως για τους τρίτους, μεταξύ των οποίων είναι και οι λοιποί υποψήφιοι για κατάληψη της θέσεως ΔΕΠ, κινείται και στην περίπτωση αυτή από τη δημοσίευση της πρυτανικής πράξεως στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται από το νόμο κοινοποίησή της στους λοιπούς, πλην του διοριζομένου, υποψηφίους (βλ. Σ.τ.Ε. 311/1989).Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, η κρινόμενη αίτηση ακυρώσεως που κατατέθηκε στη Γραμματεία του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 22.7.1993, δηλαδή μετά την πάροδο εξήντα ημερών από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της προσβαλλόμενης πρυτανικής πράξεως (27.4.1993), πρέπει να απορριφθεί ως εκπρόθεσμη.


ΝΣΚ/321/2012

Α.Ε.Ι. – Εκλογή μέλους ΔΕΠ – Έλεγχος νομιμότητας Υπουργού – Αναπομπή – Επανάληψη διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η εκδιδόμενη στα πλαίσια ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας εκλογής, εξέλιξης ή μονιμοποίησης μέλους ΔΕΠ-ΑΕΙ, απόφαση του Υπουργού Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, εφόσον δεν έχει ανασταλεί δικαστικώς η εκτέλεσή της, είναι υποχρεωτική για το Πανεπιστήμιο, το οποίο οφείλει να συμμορφωθεί στον έλεγχο του Υπουργού, με την έκδοση απόφασης ανάκλησης της πράξης. Κατά την επανάληψη της εκλογικής διαδικασίας η Σχολή ΕΜΦΕ υποχρεούται να προβεί στη συνέχιση και ολοκλήρωση της αναπεμφθείσας εκλογής και συγκεκριμένα υποχρεούται να προβεί στη συγκρότηση νέου εκλεκτορικού σώματος αποτελούμενου από δέκα πέντε (15) μέλη, το οποίο ακολούθως θα συγκροτήσει την τριμελή εισηγητική επιτροπή, η οποία και θα συντάξει νέα εισηγητική έκθεση, με βάση την οποία και θα ακολουθήσει η τελική κρίση και η ολοκλήρωση της διαδικασίας διορισμού (εξέλιξη), κατά τις κείμενες διατάξεις.