×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/338/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΑΕΙ ΔΕΠ – Διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ – Έλεγχος νομιμότητας Πρύτανη – Αναπομπή φακέλου – Προθεσμία αποκλειστική – Διακοπή προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την πάροδο της προθεσμίας των εξήντα (60) ημερών για τον Πρύτανη, δεν δύναται αυτός να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας, αλλά υποχρεούται να εκδώσει και να δημοσιεύσει στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την πράξη διορισμού ή μονιμοποίησης και να κοινοποιήσει την πράξη αυτή στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την εκ μέρους του άσκηση του ελέγχου νομιμότητας μέσα στην αποκλειστική προθεσμία του ενός (1) έτους που ορίζει ο νόμος. Η τυχόν εκδιδόμενη πράξη του Πρύτανη, σχετική με τον έλεγχο νομιμότητας μετά την πάροδο της ανωτέρω αποκλειστικής προθεσμίας των εξήντα (60) ημερών είναι παράνομη, ως εκδοθείσα καθ’ υπέρβαση των σχετικών ορίων ασκήσεως της αρμοδιότητάς του. Το αυτό ισχύει και για απόφαση του ΥΠΕΠΘ εκδοθείσα μετά την πάροδο της κατά τα άνω ετήσιας προθεσμίας για την άσκηση του σχετικού ελέγχου νομιμότητας. Περαιτέρω, και με δεδομένο ότι κατ’ επιταγή των διατάξεων του άρθρου 2 της με αριθ. Φ.122.1/171/89650/Β2/2007 απόφασης της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στη διαδικασία ελέγχου νομιμότητας από τον Πρύτανη, ο τελευταίος συνεπικουρείται και από τη Νομική Υπηρεσία του Πανεπιστημίου, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η ως άνω 60νθήμερη προθεσμία διακόπτεται σε περίπτωση που ο Πρύτανης σωρευτικά: α) ζητήσει την παροχή γνωμοδότησης, β) η γνωμοδότηση αυτή αφορά νομικά ζητήματα που προκύπτουν από το συγκεκριμένο έλεγχο και είναι αναγκαία για την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας και γ) η εν λόγω γνωμοδότηση να ζητηθεί πριν από την εκπνοή της πιο πάνω 60νθήμερης προθεσμίας. Υπό τα δεδομένα πραγματικά περιστατικά, νόμιμα αναπέμφθηκε, με την υπ’ αριθμ.πρωτ. 3681/12-07-2010, πράξη του Πρύτανη, ο φάκελος στο Τμήμα Γεωπονικής Βιοτεχνολογίας για επανάληψη της διαδικασίας εκλογής του αιτούντος κ. Ι.Χ. από το στάδιο της συγκρότησης του εκλεκτορικού σώματος.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ/1909/1997

Εκπρόθεσμο αίτησης ακυρώσεως:..Επειδή, στο άρθρο 6 παρ. ΣΤ 9 του ν. 2083/1992 (ΦΕΚ 159) ορίζεται ότι : "Ο διορισμός και η μονιμοποίηση του μέλους ΔΕΠ γίνεται με πράξη του πρύτανη που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η σχετική πράξη με τα πρακτικά εκλογής ή μονιμοποίησης διαβιβάζονται χωρίς καθυστέρηση από το ΑΕΙ στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιούνται σε όλους τους υποψηφίους. Η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και η εκτέλεση της πράξης αυτής αναστέλλεται επί ένα μήνα από την περιέλευσή της στο Υπουργείο για έλεγχο νομιμότητας. Αν μέσα στην προθεσμία αυτή διαπιτωθεί έλλειψη νομιμότητας στην πράξη του πρύτανη, η υπόθεση αναπέμπεται στο ΑΕΙ". Κατά την έννοια της πιο πάνω διατάξεως επιβάλλεται μεν η κοινοποίηση της πράξεως διορισμού μέλους ΔΕΠ και των πρακτικών εκλογής σε όλους τους υποψηφίους, αλλά η κοινοποίηση αυτή δεν αποτελεί την αφετηρία της προθεσμίας για την άσκηση της αιτήσεως ακυρώσεως. Η προθεσμία της αιτήσεως ακυρώσεως για τους τρίτους, μεταξύ των οποίων είναι και οι λοιποί υποψήφιοι για κατάληψη της θέσεως ΔΕΠ, κινείται και στην περίπτωση αυτή από τη δημοσίευση της πρυτανικής πράξεως στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται από το νόμο κοινοποίησή της στους λοιπούς, πλην του διοριζομένου, υποψηφίους (βλ. Σ.τ.Ε. 311/1989).Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, η κρινόμενη αίτηση ακυρώσεως που κατατέθηκε στη Γραμματεία του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 22.7.1993, δηλαδή μετά την πάροδο εξήντα ημερών από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της προσβαλλόμενης πρυτανικής πράξεως (27.4.1993), πρέπει να απορριφθεί ως εκπρόθεσμη.


ΝΣΚ/225/2004

Έλεγχος νομιμότητας εκλογής μέλους ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Πρύτανης ΑΕΙ δεν μπορεί να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας των πρακτικών εκλογής μέλους ΔΕΠ, μετά την πάροδο της μηνιαίας αποκλειστικής προθεσμίας, που προβλέπεται από τη διάταξη της παρ.19 του άρθρου 3 του Ν 3027/2002, αλλά πρέπει να εκδώσει την σχετική πράξη διορισμού και να συναποστείλλει αυτή με τα πρακτικά εκλογής στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για την άσκηση από αυτόν του τελικού ελέγχου νομιμότητας, που προβλέπεται από την προαναφερθείσα διάταξη.


ΝΣΚ/370/2009

Συμμόρφωση Διοίκησης ή μη σε υπουργική απόφαση για επανάληψη της διαδικασίας εκλογής μέλους ΔΕΠ, η οποία εκδόθηκε μετά την πάροδο της ετήσιας προθεσμίας του ελέγχου νομιμότητας της σχετικής ελεγχόμενης και μη ακυρωθείσας Πρυτανικής πράξεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το έγγραφο του ΥΠ.Ε.Π.Θ. που διαπιστώνει ακυρότητα της διαδικασίας εκλογής μέλους ΔΕΠ και αναπέμπει το σχετικό φάκελο για επανάληψη της σχετικής διαδικασίας εκλογής, χωρίς να ακυρώνει την ελεγχόμενη πράξη του Πρύτανη, όπως απαιτεί η διάταξη του άρθρου 6 κεφ. Δ΄ παρ. 9 του Ν 2083/1992, μετά την αντικατάστασή της από την παρ. 1 του Ν 3549/2007 δεν υποχρεώνει τη διοίκηση του Ε.Μ.Π. και της Σ.Ε.Μ.Φ.Ε. σε οιαδήποτε ενέργεια προς συμμόρφωση, το μεν διότι δεν ακυρώνεται η ελεγχόμενη Πρυτανική πράξη, το δε διότι ο έλεγχος νομιμότητας ασκήθηκε μετά την πάροδο της ετήσιας αποκλειστικής προθεσμίας και καθ’ υπέρβαση των χρονικών ορίων άσκησης της αρμοδιότητας αυτής.


ΝΣΚ/495/2012

Έλεγχος νομιμότητας εκ μέρους του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, επί της εκλογής της Σ.-Μ. Ν., στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή, για την οποία τέθηκε θέμα έλλειψης επιστημονικού ήθους λόγω λογοκλοπής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σχετικά με την εκλογή της Σ.-Μ. Ν., στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή στο γνωστικό αντικείμενο «Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης», στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, είχε παρέλθει στις 20-9-2011, οπότε και υπεβλήθη το αίτημα του Πρύτανη στο ΥΠΔΒΜΘ για έκδοση Γνωμοδοτήσεως, η κατά χρόνο αρμοδιότητά του για την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας από αυτόν, χωρίς αυτός να πραγματοποιηθεί, αφού η 60νθήμερη προθεσμία ελέγχου νομιμότητας, που άρχισε στις 20-10-2010, δεν προκύπτει ότι διεκόπη με κάποιο νόμιμο τρόπο, μόνη δε η υποβολή στις 24-11-2010 ερωτήματος προς την Νομική Υπηρεσία του Πανεπιστημίου, δεν διέκοψε την ανωτέρω προθεσμία. Συνεπώς, παρέλκει η απάντηση του σχετικού ερωτήματος, το οποίο κατέστη άνευ αντικειμένου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/303/2012

α) Άσκηση ελέγχου νομιμότητας από τον ΥΠΔΒΜΘ, σε εκλογή μέλους ΔΕΠ. β) Δυνατότητα ή μη εκ νέου ελέγχου του φακέλου μη μονιμοποίησης μέλους ΔΕΠ, μετά την παρέλευση της σχετικής προθεσμίας. γ) Υποχρέωση ή μη, του ΥΠΔΒΜΘ να προβεί σε δημοσίευση της Πρυτανικής πράξης ανάκλησης της λήξης θητείας μέλους ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Η απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 25 παρ.1 του Ν. 3549/2007 και με την οποία επεστράφη ο φάκελος της μη μονιμοποίησης σε θέση μέλους ΔΕΠ της Α.Λ., προκειμένου να εκδοθεί η σχετική Πρυτανική πράξη μονιμοποίησης και να ανακληθεί η δημοσιευθείσα λήξη θητείας, έπρεπε υποχρεωτικά να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, λόγω δημοσιεύσεως, στην εν λόγω Εφημερίδα, της Πρυτανικής πράξεως περί λήξεως της θητείας της ανωτέρω, που προηγήθηκε, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά με την 3574/2010 απόφαση του ΣτΕ και συνεπώς είναι ανυπόστατη. β) Στην προκειμένη περίπτωση ο Υπουργός είναι κατά χρόνο αναρμόδιος να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας της εκλογής της Α.Λ., καθόσον έχει παρέλθει η σχετική προθεσμία. γ) Παρέλκει η εξέταση του γ’ υποερωτήματος, μετά την έκδοση της πράξης του Πρύτανη περί αναστολής ολοκλήρωσης της διαδικασίας έκδοσης της αποφάσεώς του περί λήξης της θητείας της Α.Λ., σε κάθε δε περίπτωση ως εκδόν όργανο ο Πρύτανης είναι και ο μόνος αρμόδιος να ανακαλέσει την σχετική πράξη του. (ομοφ.)


ΝΣΚ/44/2005

Πανεπιστήμιο. Έλεγχος νομιμότητας από τον Υπουργό Παιδείας σε εκλογή μέλους ΔΕΠ. Αποκλειστική προθεσμία τεσσάρων μηνών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Υπουργός Παιδείας πρέπει να ασκήσει τον έλεγχο νομιμότητας στην πράξη εκλογής μέλους ΔΕΠ μέσα στην αποκλειστική προθεσμία των τεσσάρων μηνών. Υπέρβαση της προθεσμίας αυτής δεν επιτρέπεται. Μετά την λήξη της προθεσμίας αυτής ο Πρύτανης υποχρεούται σε δημοσίευση της εκλογής.


ΝΣΚ/315/2004

Ανάκληση ή τροποποίηση από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας απόφασής του, μετά την πάροδο της προβλεπόμενης στο άρθρο 8 του Ν 3200/1955 προθεσμίας των 60 ημερών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προβλεπόμενη στο άρθρο 8 παρ.3 του Ν 3200/1955 προθεσμία είναι ανατρεπτική. Ο Υπουργός ή ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας, δεν μπορεί να επιληφθεί της υπόθεσης μετά την πάροδό της ούτε να τροποποιήσει ή να ανακαλέσει την απόφαση που εξέδωσε μέσα στα όρια της προθεσμίας αυτής. Είναι δυνατή, όμως, η άσκηση αιτήσεως θεραπείας κατά της απόφασης που εκδόθηκε, για την οποία ή την απάντηση σ’ αυτή δεν υπάρχει προθεσμία.


ΝΣΚ/85/2004

Χαρακτηρισμός της προθεσμίας της παρ.25 περ. α’ του άρθρου 14 του Ν 2439/1996 για την άσκηση αρμοδιότητας του Σ.Α.Γ.Ε., ως αποκλειστικής ή ενδεικτικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προθεσμία της παρ.25 περ. α’ του άρθρου 14 του Ν 2439/1996 είναι ενδεικτική και έχει την έννοια της έντονης υπόδειξης προς τη Διοίκηση για ταχεία ενέργεια. Το αρμόδιο, δηλαδή, διοικητικό όργανο (Σ.Α.Γ.Ε.) νομίμως προβαίνει στην άσκηση της αρμοδιότητάς του και μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής, και, πάντως, εντός ευλόγου χρόνου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/333/2012

Ακύρωση διορισμού μελών Δ.Ε.Π. μετά τον έλεγχο νομιμότητας από τον Υπουργό Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. – Δυνατότητα επανόδου στις προηγουμένως κατεχόμενες θέσεις τους με διαπιστωτική πράξη του Πρύτανη – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την κατ’ ενάσκηση του ελέγχου νομιμότητας υπό του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ακύρωση του διορισμού των αιτούντων ως μελών Δ.Ε.Π. α) ο Πρύτανης έχει διακριτική ευχέρεια – κατ’ αποδοχή της σχετικής αίτησης – να εκδώσει διαπιστωτική πράξη επανόδου στην προηγουμένως κατεχόμενη κενή θέση, η οποία πρέπει να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού προηγουμένως εξασφαλισθούν οι νόμιμες διαδικαστικές προϋποθέσεις (κενή θέση, ύπαρξη πίστωσης κ.λπ.) Επί αντιστοίχων αιτήσεων μελών Δ.Ε.Π. για ανάκληση των παραιτήσεών τους, οι οποίες κατά το παρελθόν είχαν γίνει μεν αποδεκτές από τον Πρύτανη αλλά δεν είχε εγκριθεί η δημοσίευσή τους από τον Υπουργό Παιδείας, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος επανεξέτασής τους από τον Πρύτανη. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΛ.Ε/439/2020

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:«Επέκταση ΧΥΤΑ Χερσονήσου»(...)για την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας, ο αρμόδιος φορέας υποχρεούται να υποβάλει πλήρη φάκελο με όλα τα σχετικά έγγραφα και στοιχεία της ελεγχόμενης διαδικασίας. Αν ο υποβληθείς φάκελος δεν είναι πλήρης, το Κλιμάκιο αναβάλλει την οριστική κρίση του και ζητεί τη συμπλήρωση των στοιχείων εντός προθεσμίας, η οποία δεν δύναται να υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) ημέρες. Στην περίπτωση αυτή, η προβλεπόμενη για την ολοκλήρωση του ελέγχου προθεσμία των τριάντα ημερών διακόπτεται και αρχίζει νέα από τη συμπλήρωση του φακέλου με τα ελλείποντα στοιχεία.(...)Ενόψει των ανωτέρω, το Κλιμάκιο αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης, έως ότου συμπληρωθεί αρμοδίως ο φάκελος με τα προαναφερόμενα στοιχεία.