ΝΣΚ/138/2024
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ερωτάται, ποιο είναι το αρμόδιο όργανο, το οποίο θα συγκροτήσει αφενός μεν την τριμελή εισηγητική επιτροπή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 5 περ. δ΄, εδ. γ΄ του ν. 4009/2011, αφετέρου δε θα κρίνει για τη μετακίνηση ή μη μέλους Δ.Ε.Π. από περιφερειακό Α.Ε.Ι. προς το Ε.Μ.Π.(…..) Το αρμόδιο όργανο, το οποίο θα συγκροτήσει αφενός μεν την τριμελή εισηγητική επιτροπή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 5, περ. δ΄, εδ. γ΄ του ν. 4009/2011, αφετέρου δε θα κρίνει περί της μετακίνησης ή μη μέλους Δ.Ε.Π. από περιφερειακό Α.Ε.Ι. προς το Ε.Μ.Π., είναι η Συνέλευση του Τμήματος Ειδικής Σύνθεσης των διατάξεων του άρθρου 21 παρ. 1 εδ. α΄ ν. 4485/2017, το οποίο θα συγκροτηθεί ως διάφορο όργανο της, ήδη, υπάρχουσας Γενικής Συνέλευσης αυτού. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/114/2024
Eρωτάται: α) Αν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 463 παρ. 8 του ν. 4957/2022, η αίτηση μετακίνησης του Α.Σ., μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) στη βαθμίδα Καθηγητή, από το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου προς το Ε.Μ.Π., η οποία έχει υποβληθεί πριν από τη δημοσίευση του ανωτέρω νόμου, θα αξιολογηθεί υπό το προϊσχύσαν νομοθετικό καθεστώς και β) αν, σε περίπτωση έγκρισης από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Σ.Η.Μ.Μ.Υ.) του Ιδρύματος ως υπηρεσίας υποδοχής, της πιο πάνω αίτησης, η μετακίνηση, που θα λάβει χώρα, θα επηρεάσει τις μελλοντικές κατανομές νέων θέσεων Δ.Ε.Π. προς την ανωτέρω Σχολή. (...) α) Η αίτηση του Α.Σ. θα αξιολογηθεί υπό το προϊσχύσαν νομοθετικό καθεστώς, δηλαδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 5 του ν. 4009/2011, όπως ίσχυαν πριν την κατάργησή τους με το άρθρο 485 παρ. α΄ του ν. 4957/2022. β) Η ενδεχόμενη έγκριση της αίτησης αυτής δεν πρόκειται να επηρεάσει τις μελλοντικές κατανομές νέων θέσεων Δ.Ε.Π. προς τη Σχολή υποδοχής.
ΝΣΚ/92/2024
Με το δεδομένο της υποβολής από τον τέως Αναπληρωτή Καθηγητή Κ.Λ. αίτησης στις 26/10/2009 για την εξέλιξή του σε θέση Δ.Ε.Π. της βαθμίδας καθηγητή, της συγκρότησης του οικείου Εκλεκτορικού Σώματος σε Σώμα στις 6/12/2012 και της αναπομπής της υπόθεσης στο Ίδρυμα με την υπ’ αριθμ. Φ.122.2/3063/Ζ2/11-1-2024 απόφαση του Υπουργού κατόπιν ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας, ερωτάται, εάν η διοίκηση οφείλει να συγκροτήσει εξ αρχής το Εκλεκτορικό Σώμα, ποιος ο αριθμός των Εκλεκτόρων, εάν πρέπει να περιληφθούν σ’ αυτό και αναπληρωματικά μέλη και εάν πρέπει να οριστεί εκ νέου η οικεία Εισηγητική Επιτροπή. (...) Δεν απαιτείται η εξ αρχής συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, προκειμένου να κρίνει επί της υποθέσεως του Κ.Λ. μετά από αποπομπή αυτής από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατόπιν άσκησης από αυτόν ελέγχου νομιμότητας. Επειδή, όμως, το οικείο Εκλεκτορικό Σώμα συντίθεται σήμερα από επτά μόλις μέλη (τακτικά και αναπληρωματικά) πρέπει να ανασυγκροτηθεί, διατηρώντας, πάντως, τα υφιστάμενα μέλη του, εκ των οποίων τα αναπληρωματικά θα αναπληρώσουν τα τακτικά μέλη. Περαιτέρω, κατά την ανασυγκρότηση το Σώμα, πρέπει να διαθέτει, τελικά, έντεκα τακτικά μέλη και ισάριθμα αναπληρωματικά, τηρουμένης της αναλογίας της προέλευσης των μελών κατά τα 2/3 από το Τμήμα της Σχολής και κατά το 1/3 από άλλα Τμήματα του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. Η σημερινή μείωση του αριθμού των μελών Δ.Ε.Π. που υπηρετούν στην Μονοτμηματική Σχολή Ε.Μ.Φ.Ε. κάτω των 100 δεν ασκεί επιρροή στον αριθμό των εκλεκτόρων, που θα απαρτίσουν το νέο Εκλεκτορικό Σώμα, δεδομένης της ήδη υφισταμένης μείωσης των μελών τούτου κάτω του ελαχίστου ορίου των έντεκα. Μετά την ανασυγκρότησή του το νέο όργανο θα απαρτίζεται από έντεκα μέλη, όπως ανωτέρω έχει αναφερθεί. Κατά την ανασυγκρότηση του σώματος και αφού τα υπάρχοντα αναπληρωματικά μέλη αναπληρώσουν τα υπάρχοντα τακτικά, θα οριστούν νέα αναπληρωματικά μέλη μέχρι του αριθμού των έντεκα. Μετά την νόμιμη ανασυγκρότησή του το νέο εκλεκτορικό σώμα δεν θα ορίσει νέα τριμελή επιτροπή, αφού ο λόγος της ακύρωσης-αναπομπής δεν αφορά στη συγκρότηση και σύνθεση αυτής, ούτε έχει προκύψει κάποιος μεταγενέστερος λόγος, που την αφορά. Το νέο όργανο, επιλαμβανόμενο της υπόθεσης, θα εξετάσει τη βασιμότητα της αίτησης εξαίρεσης, που έχει υποβληθεί από τον ενδιαφερόμενο, κατά τις υποδείξεις της παραπεμπτικής Υπουργικής Απόφασης.
ΝΣΚ/121/2023
Ερωτάται, εάν μέλος Δ.Ε.Π., το οποίο έχει λάβει διοικητική άδεια παράλληλης απασχόλησης σε Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 158 παρ. 3 εδ. β΄ ν. 4957/2022, έχει την δυνατότητα να αναλαμβάνει αμειβόμενες υποχρεώσεις στο Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου, κατά το οποίο ασκεί καθήκοντα στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Ε.Μ.Π.).(...)Το μέλος Δ.Ε.Π., το οποίο έχει λάβει διοικητική άδεια παράλληλης απασχόλησης σε Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 158 παρ. 3 εδ. β΄ ν. 4957/2022, δεν έχει την δυνατότητα, κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου, κατά το οποίο ασκεί καθήκοντα στο Ε.Μ.Π. να αναλαμβάνει σχετικές αμειβόμενες υποχρεώσεις από το αλλοδαπό Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, στο οποίο απασχολείται ή υπηρετεί, στο πλαίσιο σταθερής εργασιακής-υπηρεσιακής σχέσης, που έχει δημιουργήσει με αυτό.
ΝΣΚ/161/2017
Α.Ε.Ι. - Ε.Μ.Π. - Επιστροφή παρακρατηθεισών αποδοχών σε μόνιμο υπάλληλο, που τελούσε σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας χωρίς παραπομπή στο αρμόδιο πειθαρχικό όργανο.Είναι σύννομη η επιστροφή παρακρατηθεισών αποδοχών σε μόνιμο υπάλληλο του Ε.Μ.Π. για το χρονικό διάστημα, που τελούσε σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας κατ' άρθρο 103 του Υ.Κ. χωρίς την παραπομπή του στο αρμόδιο πειθαρχικό όργανο, εφόσον αυτός απηλλάγη με απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου, από κάθε πειθαρχική ευθύνη σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 105 του ν. 3528/2007, όπως αυτό ισχύει.
ΝΣΚ/141/2018
Ποιο είναι το αρμόδιο να κρίνει όργανο σχετικά με την αντιστοιχία του γνωστικού αντικειμένου υποψηφίου για την εκλογή σε θέση Διευθυντή Εργαστηρίου Τμήματος Α.Ε.Ι. με το γνωστικό αντικείμενο του Εργαστηρίου, σύμφωνα με το άρθρο 29 του ν. 4485/2017.(...)Αρμόδιο όργανο να κρίνει σχετικά με την αντιστοιχία του γνωστικού αντικειμένου υποψηφίου για την εκλογή σε θέση Διευθυντή Εργαστηρίου Τμήματος Α.Ε.Ι. με το γνωστικό αντικείμενο του Εργαστηρίου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 4485/2017, είναι το οικείο εκλεκτορικό σώμα, το οποίο απαρτίζεται από τα μέλη Δ.Ε.Π. που μετέχουν στη Συνέλευση του Τμήματος Α.Ε.Ι., στο οποίο ανήκει το Εργαστήριο.
ΝΣΚ/166/2019
Ποιό όργανο είναι αρμόδιο για να κρίνει την αίτηση μόνιμου διοικητικού υπαλλήλου Α.Ε.Ι. για ένταξή του στην κατηγορία του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ’ της παραγράφου 3 του άρθρου 79 του ν.4009/2011, όπως ισχύουν. (...) Αρμόδιο όργανο για να κρίνει την αίτηση μόνιμου διοικητικού υπαλλήλου Α.Ε.Ι. για ένταξή του στην κατηγορία του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ’ της παραγράφου 3 του άρθρου 79 του ν. 4009/2011, όπως ισχύουν, είναι η Συνέλευση του Τμήματος ή η Γενική Συνέλευση της Σχολής ή η Σύγκλητος, ανάλογα με την ακαδημαϊκή μονάδα στην οποία ζητά να ενταχθεί ο διοικητικός υπάλληλος Α.Ε.Ι..
ΝΣΚ/139/2024
Ερωτάται εάν η υπεύθυνη δήλωση που υπέβαλε μέλος Δ.Ε.Π. της Σχολής Η.Μ.Μ.Υ. του Ε.Μ.Π., προς ενημέρωση του αρμοδίου οργάνου για την χορήγηση της αιτηθείσας από αυτόν άδειας παράλληλης απασχόλησης σε Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής, για το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2024-2025, με συνημμένη βεβαίωση του αλλοδαπού Πανεπιστημίου, που αφορά στην παράλληλη απασχόλησή του σε αυτό το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος, καλύπτει τις απαιτήσεις του νόμου, για την έκδοση της προβλεπόμενης στο άρθρο 158 παρ.3 εδ. β’ του ν.4957/2022 άδειας.(….) Μέλος Δ.Ε.Π. ελληνικού Α.Ε.Ι., που αιτείται την προβλεπόμενη στο άρθρο 158 παρ.3 του ν.4597/2022 άδεια παράλληλης απασχόλησης σε Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής για συγκεκριμένο ακαδημαϊκό έτος, οφείλει να ενημερώσει με πληρότητα και ακρίβεια τον Πρόεδρο του Τμήματος του ελληνικού Α.Ε.Ι., στο οποίο υπηρετεί, και είναι αρμόδιος για την έκδοση της σχετικής άδειας, υποβάλλοντας σχετικά έγγραφα από τα οποία να προκύπτουν η φύση και η διάρκεια της απασχόλησης στο Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής, καθώς και οι τυχόν ανειλημμένες, αμειβόμενες ή μη, υποχρεώσεις του σ’ αυτό, καθ’ όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, και όχι μόνο για το εξάμηνο άσκησης των καθηκόντων του με φυσική παρουσία, μόνη δε η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης για τις υποχρεώσεις της ανωτέρω απασχόλησης δεν καλύπτει τις απαιτήσεις του νόμου για την έκδοση της προβλεπόμενης άδειας.ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/110/2024
Εάν στον απαιτούμενο χρόνο εξέλιξης Επίκουρου Καθηγητή επί θητεία, που εξελέγη με προκήρυξη πριν την ισχύ του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύναται να προσμετρηθεί η θητεία στην βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή σε άλλο ΑΕΙ της χώρας, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 10 του άρθρου 77 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195). (...) Επίκουρος Καθηγητής με θητεία, που εξελέγη με προκήρυξη πριν την ισχύ του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύναται να υποβάλει αίτημα μονιμοποίησης ή εξέλιξης στην βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή και πριν την συμπλήρωση τριετίας από τη δημοσίευση της πράξης διορισμού του, με προσμέτρηση της θητείας που εκπλήρωσε στην ίδια βαθμίδα σε ΑΕΙ της ημεδαπής, από την οποία παραιτήθηκε για την κατάληψη της θέσης που ήδη κατέχει, κατ’ εφαρμογή της ρύθμισης της παραγράφου 10 του άρθρου 77 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195), με απώτατο χρονικό όριο το δίμηνο από την παρέλευση της τριετούς θητείας διορισμού του, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 16 του ν. 4009/2011, όπως αυτή ίσχυε πριν την κατάργησή της με την περίπτωση α΄ του άρθρου 485 του ν. 4957/2022.
ΝΣΚ/171/2015
Δυνατότητα ή μη χορήγησης άδειας διδασκαλίας σε Α.Ε.Ι. του εξωτερικού, σε Επίκουρο Καθηγητή Ελληνικού Α.Ε.Ι.Οι Καθηγητές των Ελληνικών Α.Ε.Ι. μπορούν, κατ’ άρθρο 26 παρ.3 του ν. 4009/2011, να απασχοληθούν σε Α.Ε.Ι. του εξωτερικού, κατ’ ανώτατο χρονικό όριο, μέχρι έξι μήνες ανά ακαδημαϊκό και όχι ημερολογιακό έτος και, συνεπώς, είναι δυνατή η χορήγηση της άδειας διδασκαλίας σε Α.Ε.Ι. του εξωτερικού κατά το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016 στον Επίκουρο Καθηγητή, σε αίτημα του οποίου αφορά το ερώτημα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/90/2024
Ερωτάται: α) εάν η θητεία του Σ.Μ., μέλους Δ.Ε.Π., Επίκουρου Καθηγητή με θητεία στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων, έχει λήξει και αν ναι, σε ποιόν χρόνο (προκειμένου το Ίδρυμα να προβεί στην έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης λήξης) και β) εάν τίθεται κάποια προθεσμία προς υποβολή από τον Σ.Μ. εκ νέου αίτησης εξέλιξης/μονιμοποίησης/ανανέωσης της θητείας του (προκειμένου να κληθεί ο ενδιαφερόμενος να την υποβάλει) και εάν, παρελθούσης της σχετικής αυτής προθεσμίας, η θητεία του λήγει αυτοδικαίως. (...) α) Στον παρόντα χρόνο, κατά τον οποίο δεν προκύπτει ότι έχει συμπληρωθεί έτος από την αρνητική απόφαση επί της (αρχικής) αίτησης του Επίκουρου Καθηγητή Σ.Μ. για εξέλιξη, μη συνυπολογιζόμενων, για τον προσδιορισμό του έτους, των χρονικών διαστημάτων κατά τα οποία δεν ασκούσε πραγματική υπηρεσία λόγω της επιβολής του διοικητικού μέτρου της αποχής από την άσκηση των καθηκόντων και των πειθαρχικών ποινών των προσωρινών παύσεων, δεν τίθεται ζήτημα λήξης της θητείας του (ομόφωνα). β) Ο Σ.Μ. έχει τη δυνατότητα, μετά τη συμπλήρωση ενός έτους πραγματικής υπηρεσίας από την αρνητική απόφαση επί της (αρχικής) αίτησης εξέλιξης και εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο μηνών από την παρέλευση του χρόνου αυτού, να υποβάλει εκ νέου αίτηση για εξέλιξη, το δε Πανεπιστήμιο θα πρέπει να τον ενημερώσει για τη δυνατότητά του αυτή. Στην περίπτωση και δεύτερης αρνητικής κρίσης λήγει αυτοδικαίως η θητεία του ενώ στην περίπτωση που δεν υποβάλει αίτηση για εκ νέου εξέλιξη, απολύεται (ομόφωνα).