ΝΣΚ/140/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη χορήγησης σε φορολογούμενο αντιγράφου έκθεσης επανελέγχου, που δεν έχει υπογραφεί από τον Προϊστάμενο (Ειδικό Γραμματέα του ΣΔΟΕ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν αποτελεί διοικητικό έγγραφο κατά την έννοια του άρθρου 5 του ν. 2690/1999, και επομένως, δεν είναι χορηγητέα στον φορολογούμενο, στον οποίο αφορά, η έκθεση εκτάκτου επανελέγχου, την οποία συνέταξαν και υπέγραψαν οι υπάλληλοι που διενήργησαν τον επανέλεγχο, σε εκτέλεση της αποφάσεως του Ειδικού Γραμματέα ΥΠ.Ε.Ε. (ήδη ΣΔΟΕ), πλην όμως η έκθεση αυτή δεν καταχωρίσθηκε στο βιβλίο πρωτοκόλλου της υπηρεσίας και δεν έλαβε σχετικό αριθμό, αλλ’ ούτε και θεωρήθηκε με την υπογραφή του Ειδικού Γραμματέα της ΥΠ.Ε.Ε., προϊσταμένου της εν λόγω υπηρεσίας, ο οποίος μάλιστα, ανεκάλεσε την υπογραφή του για τη διενέργεια του επανελέγχου. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/7/2012
Έννοια ειδικών λογαριασμών που υπάγονται στο Ν.3697/2008.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο «Ειδικός Λογαριασμός για τον εξοπλισμό της ΥΠ.Ε.Ε. για την καταπολέμηση των ναρκωτικών», που συστάθηκε με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, τροφοδοτείται με πόρους που αποτελούν δωρεά του Αμερικανικού προς το Ελληνικό Δημόσιο και αποσκοπεί στον εξοπλισμό των Υπηρεσιών Δίωξης Ναρκωτικών του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) για την βελτίωση των μέσων δίωξης και της αποτελεσματικότητάς του, δεν εμπίπτει στις διατάξεις του Ν.3697/2008 και επομένως δεν καταργήθηκε με το νόμο αυτό. (πλειοψ.)
Αριθμ. 2/98420/0004/2014
Εξουσιοδότηση υπογραφής «Με εντολή Υφυπουργού» στον Ειδικό Γραμματέα του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) και στους Προϊσταμένους Οργανικών μονάδων της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος.
10536/ΔΙΟΕ291/2006
Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότηση υπογραφής «Με εντολή Υπουργού» στους Γενικούς Γραμματείς, στο Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, στο Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων, στο Γενικό Γραμματέα Επενδύσεων και Ανάπτυξης, στον Ειδικό Γραμματέα της ΥΠ.Ε.Ε, στον Ειδικό Γραμματέα για την Κοινωνία της Πληροφορίας, στον Ειδικό Γραμματέα Αποκρατικοποιήσεων, στον Ειδικό Γραμματέα Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, στον Ειδικό Γραμματέα Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, στους Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων, στους Προϊσταμένους Διευθύνσεων, στον Προϊστάμενο της Ε.Υ.Δ του Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» και στους Προϊσταμένους των Μονάδων αυτής, στους Προϊσταμένους Τμημάτων και Αυτοτελών Γραφείων της Κεντρικής Υπηρεσίας και των Ειδικών Αποκεντρωμένων Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.
2/31513/0004/2015
Εξουσιοδότηση υπογραφής «Με εντολή Αναπληρωτή Υπουργού» στον Ειδικό Γραμματέα του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) και στους Προϊσταμένους Οργανικών μονάδων της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος.
ΥΑ/9490/ΔΙΟΕ/2009
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 10536/ΔΙΟΕ291/10.3.2006 απόφασης (ΦΕΚ 302/Β΄/13.3.2006) του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών με θέμα «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότηση υπογραφής «Με εντολή Υπουργού» στους Γενικούς Γραμματείς, στο Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, στο Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων, στο Γενικό Γραμματέα Επενδύσεων και Ανάπτυξης, στον Ειδικό Γραμματέα της ΥΠ.Ε.Ε, στον Ειδικό Γραμματέα για την Κοινωνία της Πληροφορίας, στον Ειδικό Γραμματέα Αποκρατικοποιήσεων, στον Ειδικό Γραμματέα Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, στον Ειδικό Γραμματέα Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, στους Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων, στους Προϊσταμένους Διευθύνσεων, στον Προϊστάμενο της Ε.Υ.Δ του Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» και στους Προϊσταμένους των Μονάδων αυτής, στους Προϊσταμένους Τμημάτων και Αυτοτελών Γραφείων της Κεντρικής Υπηρεσίας και των Ειδικών Αποκεντρωμένων Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.
ΝΣΚ/105/2020
1) Αν η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 100 του ν. 4622/2019, βάσει της οποίας η εφαρμογή και η υλοποίηση των συστάσεων - προτάσεων που περιλαμβάνονται στις εκθέσεις επιθεώρησης και ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) είναι υποχρεωτική για τους ελεγχόμενους φορείς στους οποίους απευθύνεται, προσδίδει στις οικείες εκθέσεις χαρακτήρα εκτελεστής διοικητικής πράξης. 2) Σε περίπτωση αρνητικής απάντησης, αν η Αρχή μπορεί να κάνει αποδεκτά αιτήματα ελεγχόμενων φορέων ή εμπλεκόμενων υπαλλήλων ή πολιτών για επανεξέταση ή επανέλεγχο υποθέσεων για τις οποίες έχουν γνωστοποιηθεί σχετικές εκθέσεις.1) Η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 100 του ν. 4622/2019, βάσει της οποίας η εφαρμογή και η υλοποίηση των συστάσεων - προτάσεων που περιλαμβάνονται στις εκθέσεις επιθεώρησης και ελέγχου της ΕΑΔ είναι υποχρεωτική για τους ελεγχόμενους φορείς στους οποίους απευθύνεται, δεν προσδίδει στις οικείες εκθέσεις χαρακτήρα εκτελεστής διοικητικής πράξης (ομόφωνα). 2) Ο Διοικητής της Αρχής δύναται να δίνει εντολή επανελέγχου υποθέσεων, βάσει των διατάξεων των άρθρων 83 παρ. 2 περ. δ΄ και 91 παρ.1 του ν. 4622/2019, ανεξαρτήτως αιτημάτων ελεγχόμενων φορέων ή εμπλεκόμενων υπαλλήλων ή πολιτών για επανεξέταση ή επανέλεγχο υποθέσεων (κατά πλειοψηφία).
ΔΕΔ/Αθ/431/2025
Η απόφαση 431/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά Πράξης Επιβολής Προστίμου ΚΒΣ χρήσης 2008, ύψους 140.000,00 €. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω λήψης εικονικού ως προς το πρόσωπο φορολογικού στοιχείου. Η αρχική προσφυγή αναπέμφθηκε για ουσιαστική εξέταση έπειτα από απόφαση Διοικητικού Πρωτοδικείου. Η ΔΕΔ, βασιζόμενη σε έκθεση του ΣΔΟΕ, διαπίστωσε ότι η εκδότρια εταιρεία υπεργολάβος ήταν εικονική (δεν ανευρέθηκε στην έδρα της, δεν απασχολούσε προσωπικό και δεν προσκόμισε φορολογικά βιβλία). Κρίθηκε ότι, παρότι το έργο ολοκληρώθηκε, αυτό πραγματοποιήθηκε από διαφορετικά πρόσωπα. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς περί καλής πίστης και επικύρωσε την επιβολή του προστίμου.
ΝΣΚ/168/2005
Μετατροπή ΚΤΕΛ σε ΚΤΕΛ Α.Ε. με μίσθωση των λεωφορείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι μέτοχοι του ΚΤΕΛ (του ΝΔ 102/1973) που δεν υπέγραψαν το καταστατικό σύστασης της ΚΤΕΛ Α.Ε. Χανίων-Ρεθύμνου δεν είναι μέτοχοι της ανώνυμης εταιρείας. Μπορούν να γίνουν με σχετική τροποποίηση του καταστατικού και αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου. β) Οι συμβάσεις μίσθωσης μεταξύ της ΚΤΕΛ Α.Ε. και όσων μετόχων δεν υπέγραψαν το καταστατικό, είναι σύννομες. γ) Το δικαίωμα δημόσιας χρήσης των λεωφορείων των παραπάνω εκμισθωτών, εφόσον οι σχετικές μισθωτικές συμβάσεις υπογράφηκαν εμπροθέσμως, ήτοι, μέχρι 30/9/2003, δεν απόλλυται.
ΝΣΚ/28/2016
Διατήρηση ή μη των θέσεων του Γενικού Γραμματέα του πρώην Υπουργείου Τουρισμού, του ειδικού συμβούλου και του ειδικού συνεργάτη αυτού, μέχρι την ημερομηνία αποχώρησής των – Καταβολή των οφειλόμενων αποδοχών – Νομιμότητα των εκδοθέντων διοικητικών πράξεων του πρώην Γενικού Γραμματέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι θέσεις του Γενικού Γραμματέα του πρώην Υπουργείου Τουρισμού, του ειδικού συμβούλου και ειδικού συνεργάτη αυτού διατηρήθηκαν μετά την 27-1-2015, που συστάθηκε το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού έως και την 31-3-2015 κατά την οποία αποχώρησε, λόγω αποδοχής της παραιτήσεώς του ο Γενικός Γραμματέας Τουρισμού. Συνεπώς δεν τίθεται θέμα αναζητήσεως των αποδοχών των τριών πιο πάνω προσώπων, αντιθέτως δικαιούνται τις πάσης φύσεως νόμιμες αποδοχές τους, συνακολούθως δε οι διοικητικές πράξεις που εκδόθηκαν από τον πρώην Γενικό Γραμματέα το ίδιο χρονικό διάστημα είναι νόμιμες (πλειοψ.). Παραπομπή από την υπ' αριθμ. 139/2015 Γνωμ. (Τμ.Β΄).
ΝΣΚ/18/2005
Πρόσληψη ειδικού συμβούλου από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τη διάταξη του άρθρου 71 παρ.1 του Ν 1943/1991 ορίζεται ανώτατο όριο χρονικής διάρκειας της σύμβασης μεταξύ γενικού γραμματέα και ειδικού συμβούλου.