ΝΣΚ/141/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιστροφή από το Ελληνικό Δημόσιο στην ΠΕΤΡΟΛΑ ΕΛΛΑΣ ΑΕΒΕ παρακρατηθέντων φόρων επί των τόκων των καταθέσεών της σε Τράπεζα στην Ελλάδα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται να επιστρέψει στην ΠΕΤΡΟΛΑ ΕΛΛΑΣ ΑΕΒΕ παρακρατηθέντα και αποδοθέντα σ’ αυτό ποσά φόρων επί των τόκων των καταθέσεών της συμμορφούμενο προς την 16/2000 διαιτητική απόφαση δια του Προϊσταμένου της ΔΟΥ της έδρας του καταθέτη του ποσού που παρακρατήθηκε. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/265/2001
Φορολογία εισοδήματος. Καταλογισμός φόρων σε περίπτωση μη παρακράτησής τους από εκείνους, που έχουν τη σχετική υποχρέωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επί περιπτώσεων των άρθρων 54-60 του Ν 2238/94 των υποχρέων, που δεν παρεκράτησαν ή δεν απέδοσαν τον παρακρατηθέντα φόρο, πρέπει εκτός των κυρώσεων του Ν 2523/97 να καταβάλλουν και τον μη αποδοθέντα φόρο, καθ όσον ο έχων υποχρέωση παρακρατήσεως έχει ιδία και αυτοτελή υποχρέωση όπως προβεί σ αυτήν και αποδώσει το παρακρατηθέν ποσό στο Δημόσιο.
ΔΕΔ/Θεσ/774/2025
Η απόφαση (774/2025) του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2023 της Δ.Ο.Υ. Καλαμαριάς. Η προσφεύγουσα είχε δηλώσει παρακρατηθέντα φόρο €420,00 στον κωδικό 611 (φόροι χωρίς ηλεκτρονική πληροφόρηση), αλλά η Δ.Ο.Υ. τον μηδένισε επειδή η προσκομισθείσα βεβαίωση αμοιβών δεν πληρούσε τα απαιτούμενα κριτήρια. Κατόπιν εξέτασης των δηλώσεων παρακρατούμενων φόρων και του υποσυστήματος taxis, διαπιστώθηκε ότι πράγματι παρακρατήθηκε και αποδόθηκε φόρος ύψους €480,00 επί των αμοιβών της προσφεύγουσας από επιχειρηματική δραστηριότητα. Ως εκ τούτου, η ΔΕΔ δικαίωσε την προσφεύγουσα, καλώντας τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καλαμαριάς να προβεί σε εκ νέου εκκαθάριση της δήλωσης, λαμβάνοντας υπόψη το ποσό των €480,00.
ΝΣΚ/50/2008
Υπολογισμός ποινικών ρητρών στα πλαίσια σύμβασης των Ενόπλων Δυνάμεων. Δεσμευτικότητα δεδικασμένου προκύπτοντος από διαιτητική απόφαση που αφορά την ίδια σύμβαση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τις παραδόσεις των συμβατικών αντικειμένων σύμβασης των Ενόπλων Δυνάμεων όπου απαιτείται υπολογισμός και επιβολή ποινικών ρητρών και τόκων δικαιοπραξίας, θα πρέπει να εφαρμοσθούν τα διαλαμβανόμενα σε σχετική απόφαση Διαιτητικού Δικαστηρίου, η οποία έχει γίνει αποδεκτή από το Ελληνικό Δημόσιο με Πρακτικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, νόμιμα εγκριθέντος από τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, εκτός εάν υφίστανται νεότερα στοιχεία τα οποία θεμελιώνουν περαιτέρω εκτιμητέα υπαιτιότητα του αντισυμβαλλομένου του Ελληνικού Δημοσίου, σχετικά με τους χρόνους παράδοσης, τα οποία (στοιχεία) ενδεχομένως δεν έχουν ληφθεί υπόψη από την ανωτέρω απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου.
ΝΣΚ/125/2021
α) Νομιμότητα της ταμειακής βεβαίωσης χρηματικού ποσού εις βάρος Κοινοπραξίας για οφειλές προερχόμενες από τα κοινοπρακτούντα μέλη της. β) Διερεύνηση της εις ολόκληρον ή διαιρετής ευθύνης των κοινοπρακτούντων μελών έναντι του Δημοσίου προς απόδοση αχρεωστήτως εισπραχθέντων τόκων υπερημερίας, μετά την αναίρεση της δικαστικής απόφασης, βάσει της οποίας είχαν εισπραχθεί.(...)α) Νόμιμα, μετά την αναίρεση της απόφασης 1409/2009 του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, διενεργήθηκε η βεβαίωση του συνολικού ποσού από τόκους υπερημερίας, του οποίου επισπεύδεται η ανάκτηση από το Δημόσιο, σε βάρος της Κοινοπραξίας με την επωνυμία «Κ..Κ..Α..», πλην όμως, το ποσόν αυτό πρέπει να ταυτίζεται πλήρως με το συνολικό ποσό που οφείλουν να αποδώσουν τα κοινοπρακτούντα μέλη της, μετά από εκκαθάριση και σαφή πιστοποίηση του ακριβούς ποσού των παρακρατηθέντων από το Δημόσιο φόρων και τελών (ομόφωνα). β) Το Δημόσιο, μέσω του Κέντρου Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΕΠ), δικαιούται να εισπράξει (ανακτήσει), εντόκως, το συνολικό χρηματικό ποσό από τόκους υπερημερίας, που κατέβαλε ή συμψήφισε αχρεωστήτως, σύμφωνα με την παραπάνω -ήδη αναιρεθείσα- απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, πλην όμως η είσπραξη αυτή πρέπει να λάβει χώρα διαιρετά από κάθε κοινοπρακτούν μέλος της ως άνω Κοινοπραξίας, επί τη βάσει του χρηματικού ποσού, που, πράγματι, εισπράχθηκε αχρεωστήτως από κάθε ένα από αυτά (ομόφωνα). Το ερώτημα παραδεκτά υποβλήθηκε μόνον από τον Υπουργό Τουρισμού, χωρίς να τίθεται ή συνυπογράφεται και από τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. (κατά πλειοψηφία)
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/1446/2024
Με την ένδικη ανακοπή και το από 5.3.2024 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση της 2914/12.4.2019 έκθεσης της δικαστικής επιμελήτριας του Πρωτοδικείου Βόλου Όλγας Αν. Μιχαλοπούλου περί αναγκαστικής κατάσχεσης περιουσίας, με την οποία, σε εκτέλεση της 61386/31.10.2018 έγγραφης παραγγελίας του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ΙΓ΄ Αθηνών, επιβλήθηκε αναγκαστική κατάσχεση σε ακίνητη περιουσία του ανακόπτοντος, κείμενη στην κτηματική περιφέρεια Σκιάθου της Δημοτικής Ενότητας Σκιάθου της Περιφερειακής Ενότητας Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, για την ικανοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών του τελευταίου προς το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 1.277.744,53 ευρώ (κεφάλαιο ποσού 1.174.829,47 ευρώ, πλέον συνεισπραττόμενων προσαυξήσεων/τόκων ποσού 102.915,06 ευρώ), προερχόμενων από τον επιβληθέντα εις βάρος του καταλογισμό ως δημοσίου υπολόγου, δυνάμει της ΕΜΠ 80/20.9.2017 απόφασης της Οικονομικής Επιθεωρήτριας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, λόγω ελλείμματος που ανέκυψε στη χρηματική διαχείριση της πρώην Δ.Ο.Υ. Σκιάθου από τη μη βεβαίωση φόρων δηλώσεων κεφαλαίου, συνολικού ύψους 1.175.326,19 ευρώ (κεφάλαιο ποσού 587.538,26 ευρώ, πλέον προσαυξήσεων ύψους 587.777,93 ευρώ).