ΝΣΚ/141/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ισχύς της περ.γ’ της παρ.3 του άρθρου 81 του ν. 3566/2007 (Οργαν.ΥΠΕΞ), μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 81 παρ.3 περ.γ’ του Οργανισμού του ΥΠΕΞ καταργήθηκε μετά την ισχύ του ν. 4057/2012, και δη, για τα παραπτώματα που τελούνται μετά την έναρξη ισχύος του άνω νόμου. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/55/2013
Zητήματα ερμηνείας και εφαρμογής του άρθρου πρώτου (αργία-αναστολή άσκησης καθηκόντων) και άρθρου δεύτερου (πειθαρχικό δίκαιο) του ν. 4057/2012.1) Για την εφαρμογή των άρθρων 103 και 105 είτε του ν. 3528/2007 (Α΄26), είτε του ν. 4057/2012 (Α΄54), λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία έναρξης της προσωρινής κράτησης των υπαλλήλων, ανεξάρτητα από τον χρόνο της έκδοσης του εντάλματος προσωρινής κράτησης. 2) Μια πειθαρχική υπόθεση θεωρείται εκκρεμής με την έναρξη της πειθαρχικής δίωξης, η οποία αρχίζει είτε με την επίδοση της κλήσης του υπαλλήλου σε απολογία από το μονομελές πειθαρχικό όργανο, είτε με την έκδοση του εγγράφου περί παραπομπής αυτού στο Πειθαρχικό Συμβούλιο (άρθρο 122 παρ. 1 του ν. 3528/2007, είτε του ίδιου άρθρου όπως αντικαταστάθηκε από τον ν. 4057/2012. 3) Για τα πειθαρχικά παραπτώματα που τελέστηκαν πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4057/2012 θα εφαρμοστούν οι ουσιαστικού χαρακτήρα διατάξεις του προϊσχύσαντος πειθαρχικού δικαίου (άρθρο 106 επ. ν. 3528/2007) και οι διαδικαστικής φύσεως διατάξεις του νέου πειθαρχικού κώδικα (άρθρο δεύτερο ν. 4057/2012). Για εκείνα εκ των παραπτωμάτων που εξακολούθησαν και μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4057/2012 θα εφαρμοστούν τόσο οι ουσιαστικής όσο και οι διαδικαστικής φύσεως διατάξεις του νέου πειθαρχικού κώδικα του ν. 4057/2012 και 4) Για τον καθορισμό του ύψους των αποδοχών των υπαλλήλων, κατά τον χρόνο κατά τον οποίο αυτοί έχουν περιέλθει σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, στην μεν, ως άνω, πρώτη περίπτωση θα εφαρμοστεί η διάταξη του προϊσχύσαντος άρθρου 105 του ν. 3528/2007, στη δε δεύτερη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 105 όπως αντικαταστάθηκε από τον ν. 4057/2012. (ομοφ.)
ΝΣΚ/112/2013
Υπάλληλοι του ΥΠΕΞ – Ποινή οριστικής παύσης – Προσφυγή στο ΣτΕ – Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την ψήφιση του ν. 4057/2012 και την δι' αυτού αντικατάσταση της διατάξεως της παρ.5 του άρθρου 142 Υ.Κ., εφαρμοστέες για την εκτέλεση πειθαρχικών αποφάσεων είναι οι διατάξεις του τελευταίου αυτού νόμου και δη επί οιασδήποτε υποθέσεως για την οποία δεν εκδόθηκε απόφαση του ΣτΕ επί ασκηθείσας προσφυγής κατ' αποφάσεως πειθαρχικού συμβουλίου, απαγγείλαντος οριστική παύση υπαλλήλου του ΥΠΕΞ. Η Διοίκηση, δηλαδή, για την εκτέλεση αποφάσεως οριστικής παύσης υπαλλήλου του ΥΠΕΞ, ο οποίος προσέφυγε στο ΣτΕ οφείλει ν' αναμένει τη δημοσίευση της αποφάσεως του ΣτΕ επί της ασκηθείσας προσφυγής, η δε παρ.6 του άρθρου 142 Υ.Κ. ως ήδη ισχύει έχει την έννοια της έντονης προτροπής προς το ΣτΕ, όπως η εκδίκαση της προσφυγής γίνει μέσα σε οκτώ μήνες από την περιέλευση αυτής στο Δικαστήριο και κατ' ουδένα τρόπο καθιδρύει ανατρεπτική προθεσμία, έχουσα ως αυτόθροη συνέπεια την εκτέλεση της πειθαρχικής απόφασης για οριστική παύση του υπαλλήλου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/237/2012
Κατάργηση ή μη των πειθαρχικών συμβουλίων του Υπουργείου Εξωτερικών μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν καταργούνται τα ειδικά πειθαρχικά συμβούλια που προβλέπονται από τον Οργανισμό του Υπουργείου Εξωτερικών, κατά την έννοια του άρθρου 146Β του Ν. 4057/2012, ερμηνευομένης σε συνδυασμό με το άρθρο 8 του ιδίου νόμου, αφού σκοπός του νόμου αυτού ήταν η αναμόρφωση του πειθαρχικού καθεστώτος των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (βλ. και την από 5-2-2012 εισηγητική έκθεση) και όχι η κατάργηση ειδικών πειθαρχικών διατάξεων, που ρυθμίζουν τα της πειθαρχικής ευθύνης υπαλλήλων και λειτουργών του Κράτους ενταγμένων στο Υπουργείο Εξωτερικών και για τους οποίους ίσχυε ανέκαθεν ειδικό πειθαρχικό καθεστώς, ως και ειδικά πειθαρχικά αδικήματα, και δη πέραν εκείνων που ίσχυαν για τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους. (ομοφ.)
ΝΣΚ/235/2013
Λειτουργία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.), ως Πειθαρχικού Συμβουλίου, μετά την ισχύ του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με την θέση σε ισχύ του Ν. 4057/2012, το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.) έπαυσε να λειτουργεί και ως πειθαρχικό συμβούλιο για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Οι πειθαρχικές υποθέσεις των εκπαιδευτικών αυτών, θα εκδικάζονται από το πρώτο Τμήμα του Πειθαρχικού Συμβουλίου της παρ.1 του άρθρου έκτου του Ν. 4057/2012. (ομοφ.)
ΝΣΚ/283/2012
Επιτροπή Ειδικών Δαπανών του ΥΠΕΞ – Παροχή στον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος επικυρωμένων αντιγράφων των βιβλίων του άρθρου 39 παρ.2 του Ν.3566/2007, στο πλαίσιο διενεργούμενης προκαταρκτικής εξέτασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ειδικών Δαπανών του ΥΠΕΞ, υποχρεούται να διαβιβάσει στον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος τα αιτηθέντα επικυρωμένα αντίγραφα των βιβλίων του άρθρου 39 του Ν.3566/2007, με την προϋπόθεση, όμως, ότι εκ της τοιαύτης αποστολής δεν επέρχεται βλάβη στην εξωτερική πολιτική της Χώρας. Τέτοια περίπτωση, μη βλάβης της εξωτερικής πολιτικής, συντρέχει προεχόντως όταν, τυχόν, υπό την επίφαση διενεργείας τέτοιων δαπανών διενεργούνται πράγματι και αληθώς άλλες δαπάνες ασύνδετες με το σκοπό στον οποίο αποβλέπει η διάταξη του άρθρου 164 παρ.1 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ.
ΝΣΚ/171/2016
Αναλογική εφαρμογή διατάξεων του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών, που αφορούν παροχές προς συζύγους και τέκνα υπαλλήλων του, σε υπαλλήλους του που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης του Ν 3719/2008.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις των άρθρων 157 και 69 παρ.6 του Ν 3566/2007, περί Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών, και των σχετικών υπουργικών αποφάσεων, που αφορούν σε παροχές προς συζύγους και τέκνα εγγάμων υπαλλήλων του Υπουργείου, δεν μπορούσαν να εφαρμοσθούν αναλογικά, μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν 4356/2015, σε πρόσωπα που είχαν συνάψει με υπαλλήλους του ΥΠΕΞ σύμφωνο συμβίωσης, σύμφωνα με το Ν 3719/2008 (πλειοψ.), ενώ μπορούσαν να εφαρμοσθούν αναλογικά, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, στα τέκνα των παραπάνω προσώπων (ομοφ.).
ΝΣΚ/234/2014
Δυνατότητα ή μη αναλογικής εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 157 και 69 παρ.6 του Οργανισμού ΥΠΕΞ, στα μέλη της οικογενείας εγγάμων υπαλλήλων που έχουν υπογράψει Σύμφωνο συμβίωσης.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Δεν δύναται να εφαρμοσθούν αναλογικά για τα μέλη της οικογενείας όσων υπαλλήλων έχουν υπογράψει Σύμφωνο συμβίωσης του ν.3719/2008, οι διατάξεις των άρθρων 157 και 69 παρ.6 του Οργανισμού ΥΠΕΞ (ν.3566/2007) που αφορούν σε συζύγους εγγάμων υπαλλήλων του ΥΠΕΞ (πλειοψ.), εφαρμόζονται όμως στα τέκνα τους (ομοφ.). ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
ΝΣΚ/393/2009
Χορήγηση ή μη διπλωματικού διαβατηρίου σε πρόσωπο που συνάπτει «σύμφωνο συμβίωσης» με διπλωματικό υπάλληλο, κατά τις διατάξεις του Ν 3719/2008, σύμφωνα με τα ισχύοντα στον Οργανισμό του ΥΠΕΞ για το σύζυγο διπλωματικού υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στην έννοια «σύζυγος» διπλωματικού υπαλλήλου του ΥΠΕΞ – ο οποίος, κατά τις διατάξεις του άρθρου 68 παρ. 2 περ. ιε΄ και κε΄ του ισχύοντος Οργανισμού του ΥΠΕΞ (Ν 3566/2007) δικαιούται να λάβει διπλωματικό διαβατήριο – δεν συμπεριλαμβάνεται και πρόσωπο, που συνάπτει με διπλωματικό υπάλληλο «σύμφωνο συμβίωσης», σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3719/2008.
ΝΣΚ/228/2016
Αν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και οι Πειθαρχικοί Προϊστάμενοί του (η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου) είναι αρμόδιοι μόνο να παραπέμπουν στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο τους εκπαιδευτικούς υπαλλήλους της παρ. 7 του άρθρου έκτου του ν. 4057/2012 ή και να επιβάλλουν, ως μονομελή πειθαρχικά όργανα, τις ποινές της έγγραφης επίπληξης και του προστίμου.(...) Κάθε πειθαρχικός προϊστάμενος οφείλει, μετά την ισχύ του ν. 4057/2012, να παραπέμπει προς κρίση, απευθείας στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο και ανεξάρτητα από το είδος του πειθαρχικού παραπτώματος, τους οριζόμενους στη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου έκτου του ν. 4057/2012 υπαλλήλους (περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές εκπαίδευσης, γραμματείς Α.Ε.Ι. και συντονιστές εκπαίδευσης του εξωτερικού) χωρίς να μπορεί να επιληφθεί ως μονομελές πειθαρχικό όργανο.
ΝΣΚ/215/2014
Χορήγηση συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος από το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΕΑΠΑΣΑ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δικαιούνται συμπληρωματικό εφάπαξ βοήθημα οι ασφαλισμένοι του ΤΕΑΠΑΣΑ, οι οποίοι αποκαταστάθηκαν διοικητικά καθ’ οιονδήποτε τρόπο πριν την έναρξη ισχύος του ν.4052/2012, αλλά υπέβαλαν αίτηση για την καταβολή του μετά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ , Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΥΠ'ΑΡΙΘΜ. 389/2014 ΓΝΩΜ.