×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/235/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Λειτουργία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.), ως Πειθαρχικού Συμβουλίου, μετά την ισχύ του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με την θέση σε ισχύ του Ν. 4057/2012, το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.) έπαυσε να λειτουργεί και ως πειθαρχικό συμβούλιο για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Οι πειθαρχικές υποθέσεις των εκπαιδευτικών αυτών, θα εκδικάζονται από το πρώτο Τμήμα του Πειθαρχικού Συμβουλίου της παρ.1 του άρθρου έκτου του Ν. 4057/2012. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/228/2016

Αν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και οι Πειθαρχικοί Προϊστάμενοί του (η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου) είναι αρμόδιοι μόνο να παραπέμπουν στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο τους εκπαιδευτικούς υπαλλήλους της παρ. 7 του άρθρου έκτου του ν. 4057/2012 ή και να επιβάλλουν, ως μονομελή πειθαρχικά όργανα, τις ποινές της έγγραφης επίπληξης και του προστίμου.(...) Κάθε πειθαρχικός προϊστάμενος οφείλει, μετά την ισχύ του ν. 4057/2012, να παραπέμπει προς κρίση, απευθείας στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο και ανεξάρτητα από το είδος του πειθαρχικού παραπτώματος, τους οριζόμενους στη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου έκτου του ν. 4057/2012 υπαλλήλους (περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές εκπαίδευσης, γραμματείς Α.Ε.Ι. και συντονιστές εκπαίδευσης του εξωτερικού) χωρίς να μπορεί να επιληφθεί ως μονομελές πειθαρχικό όργανο.


ΝΣΚ/439/2013

Ερμηνεία διάταξης άρθρ. 141 παρ. 2 Ν. 4057/2012, περί επιβολής πειθαρχικής ποινής σε υπάλληλο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στην περίπτωση επιβολής πειθαρχικής ποινής προστίμου αποδοχών τεσσάρων μηνών, από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο, ο υπάλληλος έχει δικαίωμα ενστάσεως, εφόσον κατά της αποφάσεως του πειθαρχικού συμβουλίου έχει ασκηθεί ένσταση υπέρ της διοικήσεως.


ΝΣΚ/446/2012

Α.Ε.Ι. – Πειθαρχικό παράπτωμα φοιτητή – Συγκρότηση Πειθαρχικού Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση διάπραξης πειθαρχικού παραπτώματος από προπτυχιακούς φοιτητές επιβάλλονται με ευθύνη των Α.Ε.Ι., ανάλογα με τη βαρύτητα του παραπτώματος, οι πειθαρχικές ποινές που προβλέπονται από τους Εσωτερικούς Κανονισμούς Λειτουργίας τους και προσιδιάζουν στη φοιτητική ιδιότητα. Η Κοσμητεία ή το Συμβούλιο της Σχολής ή το Δ.Σ. ή το Συμβούλιο του Τμήματος, κατά περίπτωση, έχουν αρμοδιότητα να διαπιστώνουν τη διάπραξη πειθαρχικών παραπτωμάτων από προπτυχιακούς φοιτητές και να επιβάλλουν τις προβλεπόμενες πειθαρχικές ποινές. Το παράπτωμα του αναφερόμενου στο ερώτημα φοιτητή (αντιγραφή), εμπίπτει στις διατάξεις της περ.α’ της παρ.2 του άρθρου 23 του Π.Δ.160/2008. Δεν τίθεται, στη συγκεκριμένη περίπτωση ζήτημα τρόπου συγκρότησης του αρμόδιου Πειθαρχικού Συμβουλίου, αφού τούτο συγκροτείται ευθέως από το νόμο (άρθρο 7 του Π.Δ.160/2008). (ομοφ.)


ΝΣΚ/55/2013

Zητήματα ερμηνείας και εφαρμογής του άρθρου πρώτου (αργία-αναστολή άσκησης καθηκόντων) και άρθρου δεύτερου (πειθαρχικό δίκαιο) του ν. 4057/2012.1) Για την εφαρμογή των άρθρων 103 και 105 είτε του ν. 3528/2007 (Α΄26), είτε του ν. 4057/2012 (Α΄54), λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία έναρξης της προσωρινής κράτησης των υπαλλήλων, ανεξάρτητα από τον χρόνο της έκδοσης του εντάλματος προσωρινής κράτησης. 2) Μια πειθαρχική υπόθεση θεωρείται εκκρεμής με την έναρξη της πειθαρχικής δίωξης, η οποία αρχίζει είτε με την επίδοση της κλήσης του υπαλλήλου σε απολογία από το μονομελές πειθαρχικό όργανο, είτε με την έκδοση του εγγράφου περί παραπομπής αυτού στο Πειθαρχικό Συμβούλιο (άρθρο 122 παρ. 1 του ν. 3528/2007, είτε του ίδιου άρθρου όπως αντικαταστάθηκε από τον ν. 4057/2012. 3) Για τα πειθαρχικά παραπτώματα που τελέστηκαν πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4057/2012 θα εφαρμοστούν οι ουσιαστικού χαρακτήρα διατάξεις του προϊσχύσαντος πειθαρχικού δικαίου (άρθρο 106 επ. ν. 3528/2007) και οι διαδικαστικής φύσεως διατάξεις του νέου πειθαρχικού κώδικα (άρθρο δεύτερο ν. 4057/2012). Για εκείνα εκ των παραπτωμάτων που εξακολούθησαν και μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4057/2012 θα εφαρμοστούν τόσο οι ουσιαστικής όσο και οι διαδικαστικής φύσεως διατάξεις του νέου πειθαρχικού κώδικα του ν. 4057/2012 και 4) Για τον καθορισμό του ύψους των αποδοχών των υπαλλήλων, κατά τον χρόνο κατά τον οποίο αυτοί έχουν περιέλθει σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, στην μεν, ως άνω, πρώτη περίπτωση θα εφαρμοστεί η διάταξη του προϊσχύσαντος άρθρου 105 του ν. 3528/2007, στη δε δεύτερη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 105 όπως αντικαταστάθηκε από τον ν. 4057/2012. (ομοφ.)


ΝΣΚ/182/2005

Αρμοδιότητα Τριτοβάθμιου Διατραπεζικού Πειθαρχικού Συμβουλίου προς εξέταση προσφυγών ανωτάτων υπαλλήλων της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος σε βάρος των οποίων επιβλήθηκαν πειθαρχικές ποινές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Τριτοβάθμιο Διατραπεζικό Πειθαρχικό Συμβούλιο δεν είναι αρμόδιο να εξετάσει προσφυγές ανωτάτων υπαλλήλων της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος κατά αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής, το οποίο λειτούργησε ως πειθαρχικό συμβούλιο, αποφαινόμενο σε πρώτο και τελευταίο βαθμό.


ΝΣΚ/410/2013

Επιστροφή ή μη παρακρατηθεισών αποδοχών αργίας σε υπαλλήλους που τέθηκαν σε αργία – Απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εν προκειμένω πρέπει να εφαρμοσθούν οι αυστηρές ρυθμίσεις του ν. 4057/2012 και να έχουν άμεση εφαρμογή οι διατάξεις διαδικαστικού πειθαρχικού δικαίου, οι οποίες υπό το άρθρο 1ο (σύμφωνα με την αιτιολογική του έκθεση) ορίζουν ότι το Πειθαρχικό Συμβούλιο έχει την διακριτική ευχέρεια να καταβάλει στον υπάλληλο το υπόλοιπο ποσό ή μέρος αυτού, μόνο εφ’ όσον δεν έχει τεθεί σε αργία ή έχει απαλλαγεί με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, προσδίδοντας έτσι αρμοδιότητα για τα εν λόγω θέματα στο ως άνω Πειθαρχικό Συμβούλιο.


ΝΣΚ/237/2016

Εκτέλεση ποινής οριστικής παύσης και παραίτηση υπαλλήλου, εκκρεμούσης προσφυγής κατά της πράξης που επιβάλλει την ποινή ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.(..)α) Η Διοίκηση δεν υποχρεούται ούτε δύναται να εκτελέσει την επιβληθείσα σε βάρος υπαλλήλου ποινή της οριστικής παύσης, στην περίπτωση που από την περιέλευση της προσφυγής του υπαλλήλου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με την οποία στρέφεται κατά της πειθαρχικής απόφασης που του επιβάλλει την ποινή (η εκτέλεση της οποίας έχει ανασταλεί σύμφωνα με τις διατάξεις του εδαφίου α' της παρ. 5 του άρθρου 142 του Υ.Κ., όπως το ανωτέρω άρθρο έχει αντικατασταθεί με τις διατάξεις του άρθρου δευτέρου του ν. 4057/2012), έχουν παρέλθει οκτώ μήνες χωρίς αυτή να εκδικασθεί. β) Ο υπάλληλος δεν έχει δικαίωμα παραίτησης από εκκρεμούσα προς εκδίκαση, ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, προσφυγής, κατά της απόφασης του Δευτεροβαθμίου Πειθαρχικού Συμβουλίου που επιβάλλει την ποινή της οριστικής παύσης, εφόσον η προσφυγή ασκήθηκε υπό την ισχύ των διατάξεων της περ. β' της παρ. 2 του άρθρου 142 του Υ.Κ., όπως το ανωτέρω άρθρο έχει αντικατασταθεί με τις διατάξεις του άρθρου δευτέρου του ν. 4057/2012 (ομοφ.).


ΝΣΚ/330/2016

Αρμόδιο πειθαρχικό Συμβούλιο για την εκδίκαση πειθαρχικών παραπτωμάτων ιατρών του ΕΣΥ με αλλεπάλληλες υπηρεσιακές μεταβολές – Εφαρμοστέες ουσιαστικές και διαδικαστικές διατάξεις, που διέπουν τις εκκρεμείς υποθέσεις τους(...)Στις υποθέσεις των συγκεκριμένων ιατρών του ΕΣΥ αρμόδιο είναι το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό των ιατρών ΕΣΥ της οικείας ΔΥΠΕ. Οι εν λόγω υποθέσεις διέπονται από τις διαδικαστικές πειθαρχικές διατάξεις του ν 4057/2012, όπως ισχύουν κατά την έναρξη της πειθαρχικής διαδικασίας και από τις ουσιαστικές διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο τέλεσης των πειθαρχικών παραπτωμάτων


ΝΣΚ/487/2012

Δυνατότητα ή μη σύστασης Πειθαρχικού Συμβουλίου μετά την υπαγωγή του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.) στην αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Γ.Γ.Κ.Α.), που θα εξυπηρετεί τόσο το ανωτέρω Ταμείο όσο και την Γ.Γ.Κ.Α. ή άλλες υπηρεσίες του Υπουργείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, μπορεί, με την απόφασή του περί συστάσεως πειθαρχικών συμβουλίων κατά το Ν. 4057/2012, να συστήσει ενιαίο πειθαρχικό συμβούλιο εντός του Υπουργείου ή της Γ.Γ.Κ.Α. που θα εξυπηρετεί και το Μ.Τ.Π.Υ. που συνιστά αποκεντρωμένη υπηρεσία του, αφού προηγουμένως εκτιμηθεί δεόντως ο συνολικός όγκος των πειθαρχικών υποθέσεων που εκκρεμούν.


ΝΣΚ/216/2013

Προσφυγή τραπεζικού υπαλλήλου κατά αποφάσεως του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Τράπεζας, ενώπιον του Τριτοβάθμιου Διατραπεζικού Πειθαρχικού Συμβουλίου, όταν παρακάμφθηκε το στάδιο εκδίκασης της υπόθεσης στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της Τράπεζας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μπορεί να γίνει τυπικά δεκτή προσφυγή τραπεζικού υπαλλήλου κατά αποφάσεως οριστικής απόλυσης του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Τράπεζας, ενώπιον του Τριτοβάθμιου Διατραπεζικού Πειθαρχικού Συμβουλίου, όταν δεν προσβλήθηκε αυτή προηγουμένως ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Τράπεζας. (ομοφ.)