ΝΣΚ/228/2016
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και οι Πειθαρχικοί Προϊστάμενοί του (η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου) είναι αρμόδιοι μόνο να παραπέμπουν στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο τους εκπαιδευτικούς υπαλλήλους της παρ. 7 του άρθρου έκτου του ν. 4057/2012 ή και να επιβάλλουν, ως μονομελή πειθαρχικά όργανα, τις ποινές της έγγραφης επίπληξης και του προστίμου.(...) Κάθε πειθαρχικός προϊστάμενος οφείλει, μετά την ισχύ του ν. 4057/2012, να παραπέμπει προς κρίση, απευθείας στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο και ανεξάρτητα από το είδος του πειθαρχικού παραπτώματος, τους οριζόμενους στη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου έκτου του ν. 4057/2012 υπαλλήλους (περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές εκπαίδευσης, γραμματείς Α.Ε.Ι. και συντονιστές εκπαίδευσης του εξωτερικού) χωρίς να μπορεί να επιληφθεί ως μονομελές πειθαρχικό όργανο.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/235/2013
Λειτουργία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.), ως Πειθαρχικού Συμβουλίου, μετά την ισχύ του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με την θέση σε ισχύ του Ν. 4057/2012, το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.) έπαυσε να λειτουργεί και ως πειθαρχικό συμβούλιο για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Οι πειθαρχικές υποθέσεις των εκπαιδευτικών αυτών, θα εκδικάζονται από το πρώτο Τμήμα του Πειθαρχικού Συμβουλίου της παρ.1 του άρθρου έκτου του Ν. 4057/2012. (ομοφ.)
ΝΣΚ/410/2013
Επιστροφή ή μη παρακρατηθεισών αποδοχών αργίας σε υπαλλήλους που τέθηκαν σε αργία – Απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εν προκειμένω πρέπει να εφαρμοσθούν οι αυστηρές ρυθμίσεις του ν. 4057/2012 και να έχουν άμεση εφαρμογή οι διατάξεις διαδικαστικού πειθαρχικού δικαίου, οι οποίες υπό το άρθρο 1ο (σύμφωνα με την αιτιολογική του έκθεση) ορίζουν ότι το Πειθαρχικό Συμβούλιο έχει την διακριτική ευχέρεια να καταβάλει στον υπάλληλο το υπόλοιπο ποσό ή μέρος αυτού, μόνο εφ’ όσον δεν έχει τεθεί σε αργία ή έχει απαλλαγεί με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, προσδίδοντας έτσι αρμοδιότητα για τα εν λόγω θέματα στο ως άνω Πειθαρχικό Συμβούλιο.
ΔΑΠΔΕΠ/Φ.7/16/οικ.16161/2023
«Άμεσες ενέργειες των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για αποστολή στοιχείων στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο»
ΔΑΠΔΕΠ/Φ.7/23/6670/2025
«Άμεσες ενέργειες των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για αποστολή στοιχείων στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο» ΑΔΑ:ΡΦΖ446ΜΤΛ6-9ΑΔ
ΔΑΠΔΕΠ/Φ.7/18/οικ.4500/2024
«Άμεσες ενέργειες των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για αποστολή στοιχείων στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο» ΑΔΑ:9ΡΡ946ΜΤΛ6-Γ0Ο
ΝΣΚ/444/2012
Πειθαρχική αρμοδιότητα Πρύτανη – Δυνατότητα ή μη διενέργειας Ε.Δ.Ε. – Παραπομπή ή μη υπόθεσης στο Πειθαρχικό Συμβούλιο – Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ο Πρύτανης του Ε.Μ.Π., υπό την ιδιότητά του ως πειθαρχικός προϊστάμενος, και εφόσον κρίνει ότι η υπόθεση χρήζει περαιτέρω διερεύνηση, δεν δύναται κατά νόμο ούτε α) να ζητήσει τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης και να καλέσει τον υπάλληλο σε απολογία ούτε β) να διατάξει Ένορκή Διοικητική Εξέταση (Ε.Δ.Ε.). (ομοφ.) β) Ο Πρύτανης υποχρεούται να παραπέμψει την πειθαρχική υπόθεση στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο υπό τις προϋποθέσεις της παρ. 6 του άρθρου 118 του Υ.Κ. και συγκεκριμένα εφόσον, ως πειθαρχικός προϊστάμενος, που έχει επιληφθεί της πειθαρχικής υπόθεσης του ανωτέρω υπαλλήλου, κατόπιν της ως άνω παραπομπής, κρίνει ότι το αποδιδόμενο πειθαρχικό παράπτωμα επισύρει ποινή ανώτερη της αρμοδιότητάς του. Για την παραπομπή αυτή πρέπει να εισαχθεί η πειθαρχική υπόθεση στη Σύγκλητο του Ιδρύματος προκειμένου η τελευταία να προβεί στην παραπομπή της στο οικείο πειθαρχικό συμβούλιο. (ομοφ.)
ΔΑΠΔΕΠ/Φ.7/14/οικ.7766/2023
Άμεσες ενέργειες των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για αποστολή στοιχείων στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο» ΑΔΑ:9Ω3Β46ΜΤΛ6-ΔΩ0
ΔΑΠΔΕΠ/Φ.7/10/οικ. 16194/2022
«Άμεσες ενέργειες των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για αποστολή στοιχείων στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο» ΑΔΑ: 9Κ3Ο46ΜΤΛ6-7ΓΩ
ΝΣΚ/55/2013
Zητήματα ερμηνείας και εφαρμογής του άρθρου πρώτου (αργία-αναστολή άσκησης καθηκόντων) και άρθρου δεύτερου (πειθαρχικό δίκαιο) του ν. 4057/2012.1) Για την εφαρμογή των άρθρων 103 και 105 είτε του ν. 3528/2007 (Α΄26), είτε του ν. 4057/2012 (Α΄54), λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία έναρξης της προσωρινής κράτησης των υπαλλήλων, ανεξάρτητα από τον χρόνο της έκδοσης του εντάλματος προσωρινής κράτησης. 2) Μια πειθαρχική υπόθεση θεωρείται εκκρεμής με την έναρξη της πειθαρχικής δίωξης, η οποία αρχίζει είτε με την επίδοση της κλήσης του υπαλλήλου σε απολογία από το μονομελές πειθαρχικό όργανο, είτε με την έκδοση του εγγράφου περί παραπομπής αυτού στο Πειθαρχικό Συμβούλιο (άρθρο 122 παρ. 1 του ν. 3528/2007, είτε του ίδιου άρθρου όπως αντικαταστάθηκε από τον ν. 4057/2012. 3) Για τα πειθαρχικά παραπτώματα που τελέστηκαν πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4057/2012 θα εφαρμοστούν οι ουσιαστικού χαρακτήρα διατάξεις του προϊσχύσαντος πειθαρχικού δικαίου (άρθρο 106 επ. ν. 3528/2007) και οι διαδικαστικής φύσεως διατάξεις του νέου πειθαρχικού κώδικα (άρθρο δεύτερο ν. 4057/2012). Για εκείνα εκ των παραπτωμάτων που εξακολούθησαν και μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4057/2012 θα εφαρμοστούν τόσο οι ουσιαστικής όσο και οι διαδικαστικής φύσεως διατάξεις του νέου πειθαρχικού κώδικα του ν. 4057/2012 και 4) Για τον καθορισμό του ύψους των αποδοχών των υπαλλήλων, κατά τον χρόνο κατά τον οποίο αυτοί έχουν περιέλθει σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, στην μεν, ως άνω, πρώτη περίπτωση θα εφαρμοστεί η διάταξη του προϊσχύσαντος άρθρου 105 του ν. 3528/2007, στη δε δεύτερη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 105 όπως αντικαταστάθηκε από τον ν. 4057/2012. (ομοφ.)
ΔΑΠΔΕΠ/Φ.7/15/οικ.10319/2023
Άμεσες ενέργειες των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για αποστολή επικαιροποιημένων αναλυτικών στοιχείων στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο» ΑΔΑ:6Μ8Ι46ΜΤΛ6-0ΕΩ