ΝΣΚ/149/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ανάκληση διορισμού εκπαιδευτικού ως παρανόμου – Χρόνος προϋπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση ανακλήσεως διορισμού αναπληρωτών καθηγητών ως παρανόμου, ο διανυθείς μέχρι την ανάκληση χρόνος δεν θεωρείται ως χρόνος προϋπηρεσίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/488/2001
Λιμενικό Σώμα. Μισθολογική προαγωγή αξιωματικού. Χρόνος πραγματικής υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δια την κατ άρθρο 6 παρ.1 Ν 2838/2000 μισθολογική προαγωγή αξιωματικού ΛΣ ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας θεωρείται και ο διανυθείς υπ αυτού εις την Πολεμική Αεροπορία.
ΝΣΚ/176/2021
Εάν ο διανυθείς χρόνος υπηρεσίας στελέχους του Λιμενικού Σώματος– Ελληνικής Ακτοφυλακής στο Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο (ΣΕΚ) της Α.Α.Δ.Ε., θεωρείται και ως κανονική υπηρεσία στο Λιμεναρχείο Ύδρας από το οποίο αποσπάσθηκε.(...)Ο διανυθείς χρόνος υπηρεσίας στελέχους του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής στο ΣΕΚ της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και ήδη της Α.Α.Δ.Ε. στην οποία είχε αποσπασθεί από το Λ/Χ Ύδρας όπου ανήκει οργανικά, δεν θεωρείται ως κανονική υπηρεσία στο εν λόγω Λιμεναρχείο, ειδικώς καθόσον αφορά τη συμπλήρωση του συνολικώς απαιτούμενου υποχρεωτικού χρόνου παραμονής (3 έτη) πραγματικά στην οργανική του θέση (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/136/2004
Αυτοκίνητα φορτηγά δημόσιας χρήσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στην περίπτωση της ανακλήσεως παράνομης διοικητικής πράξεως κατ’ εφαρμογή της παρ.9 του άρθρου 10 του Ν 2801/2000, εύλογος χρόνος ανακλήσεως θεωρείται και ο πέραν της πενταετίας χρόνος, η δε ανάκληση γίνεται ανεξαρτήτως της αποκτήσεως τυχόν δικαιωμάτων καλοπίστων τρίτων – Ανάκληση ιδανικού μεριδίου επί Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων – Παραχώρηση αυτού στον συνιδιοκτήτη ή συνιδιοκτήτες, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 6 του ΝΔ 1061/71.
ΝΣΚ/412/2008
Προσμέτρηση υπηρεσίας προσωρινών αναπληρωτών καθηγητών στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία, ως εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας εκπαιδευτικών, οι οποίοι προσελήφθησαν μεν ως αναπληρωτές καθηγητές για τις ανάγκες της Αθωνιάδας Εκκλησιαστικής Ακαδημίας, πλην, όμως, δεν άσκησαν διδακτικά καθήκοντα αλλά διατέθηκαν σε διοικητικές υπηρεσίες, δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για την κατάταξή τους στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, καθόσον οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, κατά το χρονικό διάστημα κατά το οποίο προσελήφθησαν ως αναπληρωτές, δεν παρείχαν διδακτικό έργο, που αποτελεί τη δικαιολογητική βάση για την κατάταξή τους στον πίνακα αυτό. Περαιτέρω, ο χρόνος της ειδικής άδειας που έλαβε εκπαιδευτικός, που είχε το αξίωμα του δημάρχου, θα ληφθεί μεν υπόψη ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για τη μισθολογική του κ.α. εξέλιξη, πλην, όμως, δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για την κατάταξή του στον πίνακα αναπληρωτών, καθόσον απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβουν οι εκπαιδευτικοί τη σχετική μοριοδότηση είναι η πραγματική παροχή υπηρεσιών διδασκαλίας, γεγονός που εν προκειμένω δεν συντρέχει.
ΝΣΚ/145/2015
Υπολογισμός του χρόνου απουσίας των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών από την εργασία τους, λόγω νομίμως χορηγηθείσας γονικής άδειας, ταυτόχρονα και ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας.Ο χρόνος απουσίας των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών από την εργασία τους, λόγω νομίμως χορηγηθείσας γονικής άδειας των άρθρων 50 και 51 του ν. 4075/2012, δεν λογίζεται ταυτόχρονα και ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, κατά την έννοια της παραγράφου 34 του άρθρου 6 του ν. 3027/2002 και του άρθρου 3 του ν. 3848/2010, για μοριοδότηση από το ΑΣΕΠ. (ομοφ.)
ΣτΕ/ΤΜ.ΣΤ/2250/2024
Η απόφαση ΣτΕ 2250/2024 απορρίπτει την αίτηση αναιρέσεως του Ελληνικού Δημοσίου και της Βουλής των Ελλήνων κατά της υπ’ αριθμ. 2475/2020 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. Το αντικείμενο της διαφοράς αφορά την άρνηση συνυπολογισμού διετούς προϋπηρεσίας του αναιρεσιβλήτου, μονίμου υπαλλήλου της Βουλής, σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου (ΝΠΙΔ/ΕΛΠΑ) για τη μισθολογική του εξέλιξη. Το Δικαστήριο έκρινε ότι ο χρόνος αυτός προϋπηρεσίας συνυπολογίζεται νομίμως, καθώς είχε ληφθεί υπόψη ως προσόν για τον αρχικό του διορισμό σε οργανική θέση του Δημοσίου το 1983. Κρίσιμος χρόνος για τον συνυπολογισμό προϋπηρεσίας σε ΝΠΙΔ (μέχρι 8 έτη για υπαλλήλους που υπηρετούσαν πριν τις 31/12/1996), σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ. 1 περ. η’ του ν. 3205/2003, θεωρείται ο χρόνος του αρχικού διορισμού και όχι ο μεταγενέστερος χρόνος της μετατάξεως στη Βουλή των Ελλήνων.
ΝΣΚ/8/2011
Συμμόρφωση Διοικήσεως σε ακυρωτικές δικαστικές αποφάσεις – Διορισμός – Βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη – Ανάκληση διοικητικών πράξεων.Πλήρωση θέσεων υπαλλήλων του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου με επιλογή. Αναμόρφωση πίνακα επιλογής διοριστέων συνεπεία αποφάσεως διοικητικού δικαστηρίου και κατάταξη του δικαιωθέντος στους επιλεγέντες. Διορισμός, βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη αυτού χωρίς ρήτρα αναδρομής ως προς το χρόνο από της ημερομηνίας δημοσιεύσεως του αρχικού πίνακα διαλογής μέχρις της πραγματικής αναλήψεως υπηρεσίας. Δυνατότητα ανακλήσεων των σχετικών διοικητικών πράξεων. Επί τη βάση τούτων, η γνωμοδότηση, αναφερόμενη σε συγκεκριμένη περίπτωση, ερευνά και αποφαίνεται: α) Επί της νομιμότητας ή μη του χωρήσαντος μη αναδρομικού διορισμού του υπαλλήλου και των συνακολούθως εκδοθέντων πράξεων βαθμολογικής του κατάταξης και μισθολογικής του εξέλιξης στις οποίες λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος ανάληψης υπηρεσίας χωρίς ρήτρα αναδρομής ως προς το χρόνο από της ημερομηνίας δημοσιεύσεως του αρχικού πίνακα επιλογής μέχρις της πραγματικής αναλήψεως υπηρεσίας και δη εάν αυτός θεωρείται ή όχι χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου, και β) επί της δυνατότητας ανακλήσεως των ως άνω πράξεων κατά τις γενικές αρχές περί ανακλήσεως των μη νομίμων διοικητικών πράξεων.
ΝΣΚ/256/2012
Χρόνος συμβάσεων έργου ως χρόνος πραγματικής δημοσίας υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο χρόνος των συμβάσεων αναθέσεων έργου, διανυθείς στο Κέντρο Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιώς από υπάλληλο, καταταχθέντα εκ των υστέρων σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 164/2004, λογίζεται ότι έχει διανυθεί επί σχέσει εργασίας ιδιωτικού δικαίου, σύμφωνα με την διάταξη του εδ.β’ της παρ.4 του άρθρου 1 του Ν. 3320/2005, και, κατά συνέπεια, θεωρείται ως χρόνος πραγματικής δημοσίας υπηρεσίας, σύμφωνα με την διάταξη της παρ.4 του άρθρου 155 του Ν. 3528/2007. (ομοφ.)
ΝΣΚ/96/2003
Ελληνική Βιομηχανία Όπλων ΑΕ. Πλήρωση θέσης διευθύνοντος συμβούλου. Ανάκληση διορισμού του. Καταβολή μισθών υπερημερίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κύρος διορισμού και φύση της ανάκλησης διορισμού διευθύνοντος συμβούλου δημόσιας επιχείρησης. Προϋποθέσεις ανακλήσεως. Συνέπειες.
ΝΣΚ/300/2013
Εκπαιδευτικοί ιδιωτικών σχολείων – Αναγνώριση προϋπηρεσίας ιδιωτικού εκπαιδευτικού στην αλλοδαπή ως εκπαιδευτικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προϋπηρεσία της Ε.Δ., που προσφέρθηκε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της αλλοδαπής, προ του διορισμού της ως εκπαιδευτικού, κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας, στην ημεδαπή ιδιωτική εκπαίδευση, δεν μπορεί να υπολογιστεί ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία, ώστε η εκπαιδευτικός να θεωρηθεί ως η αρχαιότερη στην εκπαίδευση, σε περίπτωση απόλυσης από το ιδιωτικό σχολείο. (ομοφ.)